English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvil i fred

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 05.06.2017 17:52    Post subject: Hvil i fred Reply with quote

Jeg hører nå at tidligere Newcastle-spiller Cheick Tiote har omkommet. Han fikk et hjerteinnfark under ei treningsøkt med sin nye kinesiske klubb.

Dette et et ganske stort sjokk. En vanvittig dedikert fotballspiller.

(Jeg startet en ny fotball-relatert hvil i fred-tråd. Flytt gjerne innlegget om det finnes en annen mere egnet tråd.)
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.06.2017 19:36    Post subject: Reply with quote

Var en av mine favorittspillere på Newcastle laget tidligere. synd at det skulle ende sånn for en hardtarbeidende bauta av et anker.

Kanskje på tide de begynner å teste etter litt andre ting, ikke første gangen det dør en fotballspiller eller tidligere spiller av hjertetsvikt :/

HÃ¥per familien finner styrke i hverandre <3
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 07.06.2017 09:44    Post subject: Reply with quote

Hva skal man "teste etter", da? Skal alle profesjonelle fotballspillere gjennomgå ultralyd av hjertet og angiografi? Friske, unge menn hvor man kanskje finner noe hos én av hundre tusen, og undersøkelser som koster titusenvis av kroner å få utført?

Lite fornuftig bruk av helseressurser etter min mening. Det dør mennesker, mange av dem unge, og noen av dem spiller fotball, hver bidige time i hele verden. Ingens dødsfall blir mer "verdt" enn noen andres bare fordi vi har sett noen av dem på TV.

Derimot synes jeg vi kan ha et kritisk blikk på enkelte deler av idrettsmedisinen. For eksempel er det velkjent at bruken av betennelsesdempende medisiner (NSAIDs) øker risikoen for hjertesykdom. Det er et enkelt, billig og utmerket forebyggende tiltak å sørge for at toppidrettsutøvere er tilstrekkelig skeptiske når de tilbys slike medisiner.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2017 21:23    Post subject: Reply with quote

Gammelt emne: "Fotball er farlig"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 07.06.2017 21:50    Post subject: Reply with quote

Det var en VG-artikkel som nevnte Tiotes dødsfall og etterpå listet opp flere afrikanse fotballspillere som har dødd på trening eller i kamp av hjerteproblemer. Men så stoppet artikkelen helt plutselig, uten å spekulere videre på hva slags årsaker kan ligge bak. Det er litt på kant å nevne afrika-parallellen uten å prøve å jobbe litt videre med den tanken.

Er det en afrikansk forbindelse? Er det tilfeldig at så mange afrikanere har lidd denne tragiske sjebnen? Er det noe skummelt som foregår i de vestafrikanske akademiene som skader disse spillerne?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 08:24    Post subject: Reply with quote

Chucl Blazer er død. En hedersmann som har bidratt med prinsippfasthet og integritet. Takket være han er fotball nå et bedre og mere korrupt sted.


Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 13.07.2017 12:00    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
hedersmann

Quote:
bidratt med prinsippfasthet og integritet

Quote:
Takket være han er fotball nå et bedre og mere korrupt sted.

Øh... hva mener du, egentlig?

Jeg spør fordi jeg faktisk lurer, siden meningene om Blazer er, for å si det forsiktig, delte. Han var jo en banditt sjøl, men som da han ble avslørt gikk med på å berede grunnen for Blatters fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.07.2017 12:13    Post subject: Reply with quote

Glemte nok en /s på slutten av det innlegget.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 13.07.2017 12:51    Post subject: Reply with quote

Nei, om jeg skulle tippe ville jeg heller tro at han mente "bedre og mindre korrupt sted", ut fra innlegget for øvrig. Samtidig er det ikke tvil om at Blazer har vært med på å gjøre fotballen mer korrupt enn den ville vært med en mer hederlig person i hans sted. Derfor er jeg fortsatt litt forvirret.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 13.07.2017 13:13    Post subject: Reply with quote

Var vel Blazer som tystet på Blatter, men fyren hadde bl.a en egen leilighet i New York til bikkja eller katta han eide, så, ikke veldig stuerein fyr. Blatter er kanskje hakket verre.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2017 16:03    Post subject: Reply with quote

Blazer er vel den mest korrupte personen i verdenshistorien som ikke samtidig har vært diktatoroberstløytnant i et afrikansk land. At han ble tyster på slutten er bare litt krydder på salaten. Blatter tok ikke i mot bestikkelser sjøl.

Blatters forbrytelse var at han la til rette for at andre i organisasjonen som Chuck Blazer og Jack Warner kunne leve i sus og dus og derfor ha en grunn til å stemme for Blatter.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.08.2017 08:13    Post subject: Reply with quote

Tor Røste Fossen. Et av de første navnene jeg forbinder med landslagsledelse, på den tiden landslaget (også) var preget av hederlige tap.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2017 22:05    Post subject: Reply with quote

Norges Fotballforbund mottok denne uken budskapet om at tidligere landslagssjef Tor Røste Fossen (1940-2017) er død.

- Tor var en utrolig humørspreder, som skapte god stemning i hver en gruppe han var i. Han var også en meget god pedagog, som overførte mange liberaldemokratiske prinsipper videre inn i fotballen, sier Eldar Hansen, som var fotballpresident i samme periode som Fossen var landslagssjef.

- Jeg hadde også den fornøyelse av å spille sammen med Tor i Rosenborg, og vi studerte også realfag sammen på Universitetet i Trondheim. Så vi har kjent hverandre godt og lenge. Tor sto for noen av de største høydepunktene gjennom min tid som fotballpresident - seieren over England i 1981 er selvsagt blant disse, og jeg vil også trekke frem 2-1-seieren over Italia i en privatlandskamp på bortebane i 1985. Det var stort, sier Hansen, som understreker Fossens betydning for utviklingen av norsk fotball.

- Han var helt avgjørende for mye av overgangen fra "steinalderen" til moderne fotball i den perioden. Sammen med flere andre trenere i sin generasjon hadde hans filosofi og måte å jobbe på svært stor betydning for utviklingen av klubb- og landslagsfotballen, sier Hansen.

Les mer: Tidligere landslagssjef Tor Røste Fossen er død
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb