English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Tsjekkia
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 10.06.2017 23:10    Post subject: Reply with quote

JA Riise slakter Tarik for å sette seg selv foran laget på twitter.

LOL, låner ungdommens uttrykk.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 10.06.2017 23:29    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:
Glad Svensson er vekk?? Årets tåpeligste post. Har du sett RBK i år? Mannen var gull i vår målestokk.


Se hvor vanskelig det er å score mål. Svensson gir gratismål. Sum blir - for han. Ja han er fantastisk god som offensivspiller, men du må huske på det at KI og RBK har ikke tenk å dundre på med offensiv fotball. Og når de ikke gjør det i Europa, ville Svensson spilt kun defensivt. Det er hans svake punkt. Skjedde mot Apoel f.eks. Trodde det var tilfeldig. Men når jeg har sett at det skjer ofte, så er det faktisk en svakhet han sliter med å fikse på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.06.2017 00:02    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Nummer 10 Tarik Egounoussi.


Faen, jeg logget meg inn utelukkende for å skrive det.

Det er faktisk fullstendig utilgivelig, det finnes ikke noen unnskyldning som ikke involverer plutselig hjerneskade. Det er bytte på direkten i småguttefotball. Sinnssykt egoistisk. Hadde ikke Søderlund vært så hyggelig, hadde det blitt håndgemeng.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.06.2017 00:49    Post subject: Reply with quote

Han får så god tid til å tenke og skjønner at målvakten også forventer et pasning til en helt åpen Søder, da slår vel kontra-psykologien inn og han prøver å gjøre det motsatte av hva målvakten forventer. Dessverre for Tarik var målvakten en kald fisk og sto lenge. En litt mer markert pasningsfinte der og han kunne fått han til å bevege seg.

Men han skal selvsagt sentre den ballen.

Når vi først er inne på ego, så er det ingen som sier noe om søskenbarnet Moi som fikk returen fra keeper og istedenfor å trille den tilbake til en vid åpen Tarik blåser den i nettveggen fra skrått hold. To elendige valg på 3 sekunder der.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 11.06.2017 01:08    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Glad Svensson er borte vekk fra RBK. Han var dårlig i markering defensivt som førte til mål i mot. Det samme har skjedd i Alkmaar. Han har var innvollert i 2 direkte baklengs mål i den ene kampen jeg så han spilte. Og nå gjør han det samme på landslaget. Glipper markering, og gir gratis gavepakken til motstandere. Var også en årsak til at han var indreløper og ikke høyreback. Spiller bra offensivt, men horribelt defensive markeringer.


Jaja. Han pisser på Hedenstad og Elabdelloui. De feilene du nevner hadde Hedenstad 3 av i forrige kamp, bare i 2. Omgang. Svensson hadde et par sånne i sesongen for oss. Når Svensson blir bedre 1 vs. 1 defensivt er han en back av topp internasjonal klasse - framover er han i toppklassen allerede.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.06.2017 01:54    Post subject: Reply with quote

Det er jeg enig i. Nå skal Hedenstad få lov til å få spille seg inn. Kan bli minst like god som Svensson. Men pdd. så må Svensson ta tak i defensiv markering. Ellers elsker jeg spillestilen hans. Hadde vært Eliteseriens beste spiller.
Det jeg prøvde å si var at med han ville veien til Europaspill vært lengre unna, sålenge vi ønsker å være defensive og ikke bruke hans offensive egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.06.2017 09:17    Post subject: Reply with quote

Merker at jeg savner Søderlund når jeg ser han spille igjen. Jobber steinhardt hver eneste gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 11.06.2017 13:20    Post subject: Reply with quote

hello wrote:


Når vi først er inne på ego, så er det ingen som sier noe om søskenbarnet Moi som fikk returen fra keeper og istedenfor å trille den tilbake til en vid åpen Tarik blåser den i nettveggen fra skrått hold. To elendige valg på 3 sekunder der.


Enig. At ikke Mois valg der blir diskutert i etterkant, ja, ikke en gang nevnt, er merkelig. I mine øyne burde det vært gjenstand for like mye slakt som Tariks valg, selv om 2 mot 1-situasjonen er mer synlig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.06.2017 13:51    Post subject: Reply with quote

Vi ser forskjellen på kvaliteten på spillerne våre opp mot de beste nasjonene i denne kampen tror jeg. Så den ikke selv men antar at selve lagspillet var bedre men vi enda sliter med "rusk".

Tarik sa han hadde bestemt seg for å avslutte. I sånn posisjon hadde f.eks levandowski (jaja sinnsykt mye bedre men alikevell), fintet pasniong og dratt seg rundt og satt den i åpent mål i liket med andre spisser med kaldtr hode.

Selvfølgeligvis skulle det vært sentret til Søder, men slik jeg oppfatter det var dette alt i alt stor fremgang fra tidligere.

At Johansen ikke klarer gripe mere tak i kampen synes jeg er rart, må være noe mentalt der for han har vært veldig bra for Fulham i år.

Sander kommer til å bli kanon for oss tror jeg, men hvordan spilte Maars de 20 han fikk?

Tipper at inn mot neste kvalikk stiller vi med følgende 4-4-2

Jarstein i mål

Melling - Tore - Valsvik - Svensson

Sander Berge/Selnæs - Johansen

Moi på ene kanten, den andre er jeg svært usikker på(!!)

Søder og Tarik på topp.

Tror nok Kamara er bankers i troppen når den tid kommer og muligens kan flytte tarik ut på den andre kanten for å spille sammen med Søder.

Outsiders slik jeg ser det:

- Zekhnini
- Ødegaard
- Zahid
- Rosted

Tipper Lars gjrø velig grundig research og setter en mer eller mindre fast 11'ert slik han gjorde med Island der det stort sett er faste bytter avhengig av slitasje og kampbilde.

Gleder meg faktisk til å følge landslaget videre nå Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.06.2017 14:55    Post subject: Reply with quote

Ja, vi har ganske få midtstoppere på toppnivå pdd. Men jeg mener Valsvik må ha skrevet seg inn i historiebøkene som en av de verste landslagsspillere. Når laget sto høyt, drev han å ga passninger til motstandere som fikk farlige kontringer. Dette skjedde ikke en eller to ganger, men flere ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 11.06.2017 16:14    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du har glemt av en spiller her moomoo. Skal gi deg et hint; han scoret 16 mål i Premier League i år. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 11.06.2017 16:35    Post subject: Reply with quote

Og Mats Møller Dæhli burde være selvskreven. Vært den beste spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 11.06.2017 20:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
gisp! wrote:
Nummer 10 Tarik Egounoussi.


Faen, jeg logget meg inn utelukkende for å skrive det.

Det er faktisk fullstendig utilgivelig, det finnes ikke noen unnskyldning som ikke involverer plutselig hjerneskade. Det er bytte på direkten i småguttefotball. Sinnssykt egoistisk. Hadde ikke Søderlund vært så hyggelig, hadde det blitt håndgemeng.


Det er Tarik, ikke noe plutselig med det der! Han har alltid slått meg som ganske begrenset...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.06.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror du har glemt av en spiller her moomoo. Skal gi deg et hint; han scoret 16 mål i Premier League i år. Wink
King ja selvsagt, men keg spÃ¥r han ryker pÃ¥ en zlatan aiden han klarte værr sÃ¥pass skadefri i Ã¥r 😝 hÃ¥per dog ikke det Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 11.06.2017 22:06    Post subject: Reply with quote

"Jeg spår han ryker på en zlatan siden han klarte være såpass skadefri i år" tror jeg du mener?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 11.06.2017 23:00    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Merker at jeg savner Søderlund når jeg ser han spille igjen. Jobber steinhardt hver eneste gang.


Helt enig, en fryktelig undervurdert spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb