English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 19.07.2017 20:57    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg føler mer og mer at Bendtner er mer en hengende spiss enn en midtspiss. Mulig han hadde passet bedre i en offensiv rolle på midten i en snudd V.
Hadde likt å sett ham i en sånn oppstilling en gang.

Hansen
Hedenstad - Reginiussen - Skjelvik - Gersbach
Jensen - Konradsen
Bendtner
Rashani - Vilhjalmsson - Jevtovic


Slutt. Det der er ikke Rosenborg. Perry all over again. Bendtner er for dårlig og For ego til å klare rollen som 4-3-3 spiss i Rosenborg. Da trenger vi han ikke. Benk og selg.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 19.07.2017 21:01    Post subject: Reply with quote

Gi bort. De må vel innse på Brakka snart også at denne gamblingen gikk i dass? Greit å ta sjansen, men innse det når det åpenbart har gått i dass da for faen.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 19.07.2017 21:12    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
For ego
Altså, noe av problemet er jo at han ikke er ego nok - han sender pasninger når han er i glimrende skuddposisjon!
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

KI får ta mye av den svake kampen til Bendtner på sin kappe.

Inntil det ~60. minutt leverer Bendtner en godkjent kamp. Pasningsspillet er litt svakt, men han legger opp til gode muligheter for De Lanlay, skåringen, samt innlegget mot Jevtovic på blank mål som han faktisk skal klare å rekke.

Etter innlegget til Jevtovic er pasningsspillet latterlig svakt, og han går ikke i dueller. Noe av det kan være relatert til ryggskaden han fikk i førsteomgang. KI skal klare å se at Bendtner er på vei til å ha en skrekkelig avslutning på kampen, og at det kun er enkeltsituasjoner som har gjort prestasjonen så langt i kampen akseptabel. Han skal også klare å se at Bendtner spiller dårligere og dårligere på tross av at resten av laget er inne i en god periode.

Bendtner er selvsagt ikke unnskyldt, men det er opptil KI å ta ut spillere som har en dårlig kamp når man har gode alternativer på benken, og i dag var han helt handlingslammet inntil andre ekstraomgang.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 21:23    Post subject: Reply with quote

Nå må Kåre ta grep, bendtner kan ikke fortsette å spille spiss i 433. Er jo aldri inne i boksen, kommer aldri til målsjanser! Der er skremmende å se hvor lite gofot bruken av han er. Føles mer som vi spiller 442 eller 460 når han er på banen, trekker ned mot midtbanen hele tiden.
Skal han ha noen plass på Rosenborg-laget så må det være sentral midtbane.
_________________
Maalenbørs 1-10: 5
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 19.07.2017 21:24    Post subject: Reply with quote

Burde ha blitt spilt fri av Hedenstad på dødlinja, og av Midtsjø da han i stedet valgte å skyte. Hadde han scoret på de mulighetene hadde han vel blitt hyllet fremfor å bli slaktet her.
Back to top
View user's profile Send private message
kablap
Senior


Joined: 22 Dec 2010
Posts: 207

PostPosted: 19.07.2017 21:28    Post subject: Reply with quote

Herrejemini så svak Bendtner var i kveld. Vi spiller i praksis med 10 mann når motstanderen har ballen. Skal vi ha en type som ikke løper på laget, må han være jævlig god, og det er han ikke!
_________________
Kebab og klyster
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 21:36    Post subject: Reply with quote

Har sagt det før - Bendtner har ikke holdningene som trengs for å spille på RBK. Inn med Matti fra start!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 19.07.2017 21:46    Post subject: Reply with quote

Selg
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 19.07.2017 21:47    Post subject: Reply with quote

Skal sies at Bendtner i hele førsteomgang endte opp med å ligge dypt ettersom Mike og Midtsj trodde de var spisser. Noen måtte jo ned for å plukke pasningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppkast
Proff


Joined: 20 Jul 2011
Posts: 377

PostPosted: 19.07.2017 21:48    Post subject: Reply with quote

Han er ikke god nok, helt enkelt. Er bare å innse det og legge stoltheten til side. Innsatsen som legges ned hver kamp står til stryk gang på gang og evnen til å frigjøre seg i boks og å komme til målsjanser er helt fraværende. Så spørs det hvor lenge Kåre skal fortsette å benke vår desidert giftigste spiller for å fortsette å være på godfot med lorden. Eller, det er vel rimelig opplagt at vi kommer til å få se det samme ut resten av denne sesongen, dessverre...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 19.07.2017 21:54    Post subject: Reply with quote

Jeg føler fansen har vært tålmodig med Bendter lenge nå. Langt mer enn det mediene har vært. Men når han hentes for å styrke oss i Europa og presterer på dette nivået, da lurer jeg på om det ikke er like greit å legge prosjektet på hyllen. Så er det det lille håper om at han viser mot Celtic det samme som han har gjort for det danske landslaget i perioder han vel knapt spilte klubbfotball andre steder også.
Back to top
View user's profile Send private message
Tordenknott
Junior


Joined: 06 Aug 2008
Posts: 62

PostPosted: 19.07.2017 21:58    Post subject: Reply with quote

Bare å innse at han aldri vil bli noen hardtarbeidende harehundspiss a la søder og villmannsson... Sist vi hadde den typen var Steffen, men han hadde et mye mer fornuftig bevegelsesmønster. Kanskje litjivers skulle hatt seg et kurs med lorden, for de har mye av de samme fysiske forutsetningene... Tror bendtner har like bra, eller bedre tekniske kvaliteter, men er milevis unna på rbk-isk fotballforståelse...
Back to top
View user's profile Send private message
jinx
Junior


Joined: 13 Feb 2017
Posts: 77

PostPosted: 19.07.2017 22:03    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg stort sett forsvart Bendtner i hele år, av flere grunner egentlig. Han trekker til seg flere motspillere som åpner for andre, og har tidvis meeeget flott touch og geniale gjennombruddspasninger.. MEN; I dag var han helt ufattelig svak!

Greit nok at han må brukes riktigere osv, men bevegelsene er jo totalt motsatt av resten av laget. Og timingen ved oppspill er helt elendig. Taper omtrent alle hodedueller idag, mens Matti vinner alle sine.

Toppen av kransekaka er kroppsholdning og oppførsel når RBK går opp til 2-1. Hele laget løpet på tvers av hele banen for å feire, og oser av ny energi - mens Bendtner tusler slukøret tilbake til avspark uten å vise tegn til glede på lagets vegne i det hele tatt.

Nå vet jeg ikke om han gikk rett av banen til behandling eller noe slikt, men han var ikke med på feiring sammen med laget etter kampen heller, og så han ikke i garderoben under jubelscenene.

Synes Kåre virkelig må ta tak her! Er han i så dårlig forfatning som innsatsen tilsier, har han ingenting i RBK å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 19.07.2017 22:04    Post subject: Reply with quote

Synes også det ser ut som han er rundere i kinnene enn han var da han kom. Framstår rett og slett i dårlig fysisk form.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?


Last edited by RbkUrge on 19.07.2017 22:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 19.07.2017 22:08    Post subject: Reply with quote

RBK har gjort alt for Bendtner. Bendtner løfter ikke en finger for RBK. Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 19.07.2017 22:11    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke vi skal avskrive Bendtner. Hans største problem er jo hvordan Kåre ønsker å spille fotball.

Når de hentet han så jeg for meg en rå boks spiller som skulle få masse innlegg å jobbe med. Det jeg ser når er en midtspiss som er mer utenfor boksen enn inni.

Hvem sin feil er det? Er det Bendtner som ikke gjør som avtalt eller er det Kåre"comeonboys" Ingerbrigtsen som ber han om det?

Jeg vet ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 19.07.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg avskriver Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 19.07.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

I realiteten spiller vi uten midtspiss med Bendtner på banen, han oppsøker omtrent aldri bakrom eller boksen i angrep.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 19.07.2017 22:45    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg dette er en fiasko. Han sier han kom til RBK for å finne gleden med å spille fotball igjen. Men det ser jo ikke ut til å være mye glede. I perioder i dag er det feilpasning på feilpasning. Han går ikke i dueller og er merkelig feilplassert gang på gang. Så fort Vilhjalmsson er på banen så kommer han til sjanser og farligheter - Bendtner er fraværende i farlig område foran motstanderens mål. Han virker lat også. Han kom for å bidra med erfaring i Europa-kamper, men dette er langt fra det jeg forventet.

Hvis dette kommer av at han ble skadet så må han jo byttes ut. Han har et ansvar selv for å gi beskjed, men Ingebrigtsen er til syvende og sist ansvarlig for å bytte ut spillere som ikke fungerer.

Men i et halvsekund i hver kamp er han god - både på 0-2 målet mot Sogndal og på 1-1 i dag. Men det er ikke nok med et halvsekund pr. kamp.

Hvis han ikke vil legge opp så får vi prøve å selge han. Jeg vet ikke hvem som eventuelt vil ha en slik spiller, men vi må vel kunne få noen kroner for navnet.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 19.07.2017 22:47    Post subject: Reply with quote

jokkiz wrote:
Toppen av kransekaka er kroppsholdning og oppførsel når RBK går opp til 2-1. Hele laget løpet på tvers av hele banen for å feire, og oser av ny energi - mens Bendtner tusler slukøret tilbake til avspark uten å vise tegn til glede på lagets vegne i det hele tatt.

Vet ikke hva som ble vist på TV-skjermen, men jeg satt på langsida på EM1 og så Bendtner, som den eneste på hele laget, ta en "klaske hender og klemmerunde" med hver og en av lagkameratene etter at vi gikk opp i 2-1.
Han gratulerte også Vilhjálmsson og ga en klem. Type bamseklem, ikke noe erotisk tilsnitt.

Quote:
og så han ikke i garderoben under jubelscenene.

Mulig det var da Bendtner sto i mixed zone og ble intervjuet.
De Lanlay og Bendtner kom antagelig tidligere ut av dusjen og kunne dermed serveres til pressekorpset først.

For øvrig var det visst en del langveisfarende, unge RBK-supportere som ventet forgjeves på sine helter på baksiden av tribunen.
Det ble kun Ole Dalen, noen av banemannskapet, to serveringsjenter og gjengen fra Dundalk som kom ut den veien.
Alle fra RBK gikk opp til restauranten innvendig, uten å hilse på supporterne utenfor.
(Tar et lite forbehold. Mulig Reginiussen faktisk gikk ut på baksiden like før vi kom, ble det hevdet fra noen med ukjent troverdighet.)
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 19.07.2017 23:07    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Jeg syns ikke vi skal avskrive Bendtner. Hans største problem er jo hvordan Kåre ønsker å spille fotball.

Når de hentet han så jeg for meg en rå boks spiller som skulle få masse innlegg å jobbe med. Det jeg ser når er en midtspiss som er mer utenfor boksen enn inni.

Hvem sin feil er det? Er det Bendtner som ikke gjør som avtalt eller er det Kåre"comeonboys" Ingerbrigtsen som ber han om det?

Jeg vet ikke.


Ja, det er vanskelig å prestere bra på et lag som ikke fungerer, men når vi bruker så mye penger på en spiller som vi har gjort på Bendtner så bør vi forvente at han kan prestere ok selv på et lag som ikke fungerer skikkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 19.07.2017 23:19    Post subject: Reply with quote

Bendtner leverte et veldig viktig touch i dag. Som resulterte i mål. Av de som spilte er det kun han som kunne "rigget" det oppspillet. Verdt noen kroner det også. Som bestilt det der. Han har mangler, men han gjør nok sitt aller ypperste, og med et snev av relasjoner og pasningsferdigheter "nedover" i banen så vil han levere. Laget knoter, og da knoter Bendtner.

Slapp av litt nå. Så lenge han vil - og det gjør han nok - så kommer dette seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolling?
Senior


Joined: 07 Jun 2015
Posts: 164

PostPosted: 19.07.2017 23:20    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal vente til etter Celtic kampene med å bedømme Bendtner. Skyter han oss videre, er det verdt hver eneste krone. Jeg ønsker villmann og Bendtner på banen samtidig. Villmann indreløper. Da får vi en som er flink til å utnytte rommene som Bendtner skaper.

Jeg gir dette prosjektet tid til etter Celtic matchene.
_________________
Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 19.07.2017 23:28    Post subject: Reply with quote

Bendtner må få tid, jeg har nok utgreid hvorfor i denne tråden før.

Det som overrasker meg noe er at Bendtner for meg virker til å stå noe på utsiden av fellesskapet. Han deltar ikke i feiring med fans. Ref de siste kamper. Gleden som vises ved scoringer virker nokså 'dette må jeg gjøre' fremfor impulsiv glede. Da også når han selv scorer.

Jeg tror kanskje Bendtner selv trodde han kom til en liga der han omtrent uten å løfte en finger kom til å bøtte inn mål. Noe han i grunn burde kunne gjør dersom forutsetningene i lagspillet hadde tillatt det.

Fansen er i ferd med å gå litt lei, personlig ser jeg noe fremgang hos Bendtner men jeg frykter hans vilje til å gjør de nødvendige grepene og timene på og utenfor banen med laget for å bygge entusiasmen og samholdet som skal til for å holde ett kollektivt gående er fraværende.

Bendtner har aldri vært en spiss som scorer mye, men at han tilsynelatende er så likgydlig til omgivelsene indikerer for meg at dette er ett kapittel som er i ferd med å lukkes.
_________________
Hjemme, Borte, Overalt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 297, 298, 299  Next
Page 77 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb