|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kelli Junior
|
Posted: 13.08.2004 01:59 Post subject: Litt om israelsk fotball |
|
|
Tabellen for 2003/04
Ligat ha'Al 2003/04
http://www.rsssf.com/tabl...sra04.html
Seriemester : Maccabi Haifa, 63 poeng
MACCABI HAIFA :
tidligere seriemesterskap: (8 av de siste 21 seriespillene)
1983/84
1984/85
1988/89
1990/91
1993/94
2000/01
2001/02
2003/04
SERIENE FRA 1983/84 - antall ganger seriemestre
Maccabi Haifa : 8
Beitar Jerusalem : 4
Maccabi Tel Aviv : 4
Hapoel Tel Aviv : 3
Bnei Yehuda Tel Aviv : 1
Hapoel Haifa : 1
CUP-FINALENE : Maccabi Haifa er cup-vinner 5 ganger - 1962, 1991 (vinner av 'the Double'), 1993, 1995 og 1998 - laget har spilt i en cup-finale i alt 11 ganger)
Israelsk fotball
Her er en oversikt over noen av de beste lagene - fotballag som vanligvis spiller i Ligat ha'Al - eliteserien - (andredivisjonen heter Liga Leumit) andredivisjon
Hapoel Be'er Sheba
Maccabi Haifa (hjemmebane : Kiryat Eliezer Stadium)
Hør Maccabi Haifa-sangen online (kommer automatisk)
http://maccabi-haifa.nana.co.il/
M.S Ashdod
Bney Yehuda Tel Aviv
Maccabi Tel Aviv
Maccabi Netanya
Hapoel Tel Aviv
Bnei Sakhnin
Maccabi Petah Tikva
Hapoel Petah Tikva
Maccabi Achi Nazareth
Beitar Jerusalem (hjemmebane: Tedy Stadium) |
|
Back to top |
|
 |
kelli Junior
|
Posted: 13.08.2004 02:02 Post subject: |
|
|
Hapoel Bnei Sakhnin cupmester
Israelsk cupfinale 18. mai 2004
Lagets kaptein, Abbas Suan løfter troféet
Bnei Sakhnin (fra Galilea i Nord-Israel) slo Hapoel Haifa hele 4:1. stillingen var 0:1 til Hapoel Haifa ved pause
MÃ¥lene ble scoret av Shai Dahan (0:1 - 45 min), Avi Danan (1:1 - 61 min),
Lior Asulin 2:1 - 65 min., Gabriel Lima 3:1 - 75 min. og Lior Asulin 4:1 - 88 min. straffe (?? 3:1 noen referater har : Darius Yetzkevich - 73 min.)
Seieren førte til cupfeber i Israel.
Hapoel Haifa er byrival til Maccabi Haifa. Laget spiller nå i Liga Leumit (andredivisjon)
Sakhnin har 21300 innbyggere, majoriteten er israelske arabere (muslimer og kristne). Byen er en av de fattigste i landet
Laget består av 12 israelske arabere (muslimer + kristne), 7 israelske jøder og 4 utenlandske spillere, bl.a. cupfinale-scoreren Lima fra Brasil.
Klubben eies av israelske arabere (Mazen Ghnaim), mens treneren er en israelsk jøde, Eyal Lahman
Hapoel Bnei Sakhnin vil representere Israel i europacupen for cupvinnere 2004/05.
(Israel er medlem i UEFA)
Sharon har allerede gitt beskjed om at regjeringen vil økonomisk støtte bygging av et nytt stadion i Sakhnin (med 7 millioner sheqalim)
Quote: | Nidal Shalata, 29 year old right defender and physical education teacher at the local Sakhnin school, was asked whether the Arab players would stand at attention during the playing of the national anthem. He was almost insulted. "Of course we sing 'Hatikvah". Aren't we Israelis?! We represent both the sector and Israel. We will demonstrate to Europe what genuine co-existence in Israel means." (fra Keren ha-Yesod) |
uefa.com
http://www.uefa.com/footb...80475.html |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |