English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mathias Normann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 31.03.2017 23:37    Post subject: Reply with quote

Hva vet du om de har løyet til han? At Glimt har signalisert at de selger om de får et akseptabelt bud er det som blir skrevet. Hvis Normann og faren mener at 5-6 mill er akseptabelt så er det ikke sikkert at det er det Glimt mener. Og jeg skjønner de godt. De har en av de mer spennende spillerne i Norge på hånden og storklubber som Rosenborg og Vålerenga har vist interesse. Da er det lurt å prøve å få litt ut av den verdien. Hadde de lovt han at de skulle selge ved første og beste bud så skjønner jeg at han hadde vært snurt, men det er jo neppe tilfellet her.

Som sagt, null medlidenhet. Spillere har bare godt av å lære seg å respektere de kontraktene de signerer. Og hvis han hadde fulgt ditt eksempel om å nekte å spille så hadde han jo vært ennå dummere. Da hadde jo alle interesserte klubber bare skygget banen med en gang, hvem vil ha en slik primadonna som setter seg foran laget?
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 31.03.2017 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg ser hvertfall ikke sånn på det. Det er ganske viktig for utviklingen hans å spille tippeliga denne sesongen. Når BG lovet å la ham ta skrittet videre så skulle ikke de stå i veien sto det i artikkelen. Nå later de som ingenting og bremser spillerens utvikling. En spiller som de i følge artikkelen ikke har fulgt opp noe godt tidligere heller. Når man lyver er det ikke rart han føler seg dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 01.04.2017 00:01    Post subject: Reply with quote

Du forutsetter at de lyver. Kontrakten han har skrevet under sier noe annet. Om det er sånn at det finnes seriøse agenter i dagens verden som råder klienten sin til å skrive en femårskontrakt i håp om at han skal få gå når det passer spilleren, uten hensyn til det økonomiske, da bør vedkommende finne seg en ny agent. Her har de gått inn i en kontrakt med åpne øyne, Glimt har helt sikkert sagt at de ikke kommer til å sette seg på bakbeina om det kommer interessante bud, men hva er et interessant bud? 5-6 mill er for mange ganske mye, men hvis Bodø har trua på at de kan få opptill 10 mill for han så skjønner jeg godt at de holder ut.

For ikke å snakke om det sportslige oppi det her, de satser alt på opprykk, budsjetterer til og med med flere millioner i minus for å klare det. Å selge sin beste spiller vil ikke være noe smart i så måte.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 01.04.2017 00:07    Post subject: Reply with quote

@micmac: Du er full av piss. Les innlegget til Hedon om og om igjen helt til du skjønner poenget.

Uenighet ok, men akkurat "full av piss" trekker nivået ned. Gå på ballen.

"En spiller som de i følge artikkelen ikke har fulgt opp noe godt tidligere heller."
Ifølge artikk.... den sutrete faren mener du? Glimt sendte ham på et særdeles vellykket låneopphold i Alta. Alternativet var jo strengt tatt at han spilte 3.div for Glimt2, da han tross alt måtte konkurrere med spillere som Badou og Chatto på midtbanen.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.04.2017 00:11    Post subject: Reply with quote

Forutsetter jeg at de lyver? De sa at de ikke skulle stå i veien hvis han fikk muligheten til å ta et nytt steg, det er det alle fotballspillere ønsker, å bli så god at de blir ønsket av klubber i toppen av ligaer. I så måte passer det dårlig at han vil til Vålerenga da, men det er bedre enn OBOS. Da får heller Bodø prøve å bli et topplag da, så slipper de å lyve om at de vil la spillere ta nye steg også sette seg på bakbeina når det kommer et bra bud.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.04.2017 00:14    Post subject: Reply with quote

@ Glimt Nei, jeg pissa nettopp.

Les hva faren hans sier du, tror han vet det her bedre enn deg.

– Husk at dette er en gutt som aldri fikk en ordentlig sjanse før han var så god at han gikk rett inn i startoppstillingen i fjor. Mathias har hatt en mengde dårlige opplevelser i Glimt. Han føler ikke at han ble satset på og ivaretatt på en god måte før gjennombruddet i fjor. Den harde jobben han har lagt ned, er det kun han selv som har stått for, uten hjelp og tilrettelegging av Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.04.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

Det der minner veldig mye om god gammeldags syting ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 01.04.2017 00:16    Post subject: Reply with quote

Micmac:



Jeg skjønner at det er fredagskveld og greier. Men nå er du ute og ror.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 01.04.2017 00:24    Post subject: Reply with quote

Så Normann har blitt en klassespiller til tross for at Bodø/Glimt har motarbeidet han på alle tenkelig måter, men han drev egentrening alene på parkeringsplassen utenfor til han var blitt så god at den onde klubbledelsen fant ut de skulle la han spille fast for å lokke han til å skrive ny slavekontrakt slik at de kunne få ødelagt karrieren hans en gang for alle ved å nekte overgang til andre klubber? Høres i overkant konspiratorisk ut for meg.

Brannfakkel. Normann har blitt en god fotballspiller på grunn av, ikke på tross av Bodø/Glimt.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.04.2017 00:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke ute og ror, det er det andre som gjør, uten årer. Evt Får du ringe og spørre faren hans om han lyver til VG om sin egen sønns fotballkarriere. Hva er mest sannsynlig..
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 01.04.2017 00:31    Post subject: Reply with quote

Gjør det, da får du (enda) en god og objektiv vurdering.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.04.2017 00:32    Post subject: Reply with quote

@dags

Godt forslag til film-manus om en sann historie det der.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7817

PostPosted: 01.04.2017 00:36    Post subject: Reply with quote

Foreldre vet vi jo alle er objektiviteten selv i slike saker.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 01.04.2017 00:43    Post subject: Reply with quote

Men klart at Normann ikke skal dvele for mye ved det, det er tross alt ikke en svært alvorlig sak. Så om han må spille for BG så burde han gi 100 % for BG
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1295

PostPosted: 01.04.2017 09:58    Post subject: Reply with quote

Hvis du ikke kan tenke deg å spille de neste fem sesongene i en klubb, signerer du ikke en femårsavtale med den klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2575

PostPosted: 01.04.2017 10:18    Post subject: Reply with quote

Orker ikke spillere som har null respekt for kontraktslengde. Her skyter Normann seg i foten.
Snakk om å innta offerrollen!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 01.04.2017 10:59    Post subject: Reply with quote

Jeg håper for Normanns del at dette er faren som har et Berit Riise-sammenbrudd. For dette er dårlig reklame for spilleren.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.04.2017 17:51    Post subject: Reply with quote

Kjenner det plutselig ikke plager meg veldig om han ikke havner i Trondheim..

Satser heller på at neste generasjon Berg tar skritt denne sesongen og følger i farens fotspor sørover Smile
Back to top
View user's profile Send private message
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 01.04.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Denne VG-historien minner meg veldig om Mix og faren hans. Derfor håper jeg vi holder oss unna og er enig med Sløvsekken; Patrick Berg har like stort potensial.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 767

PostPosted: 02.04.2017 06:50    Post subject: Reply with quote

Helt enig, dessuten har vel Berg Jr. et godt skudd kan jeg mene å huske ifra en kamp i fjor (mot molde tror jeg?).
Back to top
View user's profile Send private message
tombur
Rutinert


Joined: 09 Aug 2012
Posts: 981
Location: PÃ¥ ryggen til hesten

PostPosted: 02.04.2017 09:11    Post subject: Reply with quote

Enig. Patrick Berg med rett utvikling bør være et hetere navn på rbk-shoppinglista enn Normann.
_________________
rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.04.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har offisielt gått fra å mene at Normann ikke er god nok nå til å tippe at han aldri blir det. Vil ikke ha selvinnsikt nok til å øve nok på de riktige tingene. Vil ikke være lojal nok til å yte i motgang. Vil ikke ha tålmodighet til å måtte konkurrere om plassen sin. Hadde sikkert passet som hånd i hanske i VIF.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 02.04.2017 16:47    Post subject: Reply with quote

Han kommer ganske sikkert til å bli en godt Eliteserien-spiller. Spørsmålet om han klarer å utvikle seg videre derfra, og spørsmålet er også om god Eliteserien-spiller er en god nok spiller for RBK. Det er jo avhengig av mange forskjellige faktorer, som for eksempel hvem som er i stallen fra før.

Sjansen er nok stor for at Normann drar til en annen klubb i sommer, og vi får jo sett hvordan han faktisk takler ordentlig, privat motgang nå i vår.

Men det jeg skulle si, er at folkene der oppe i Bodø betegner Normann som et større talent enn Berg, sånn foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 04.04.2017 18:53    Post subject: Reply with quote

I aksjon på Eurosport om 7 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 04.04.2017 19:46    Post subject: Reply with quote

http://antenasport.eu/shdeuro1.html
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb