English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Botheim
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4040

PostPosted: 21.02.2020 02:14    Post subject: Reply with quote

Han trenger iallefall mer fysikk enn han hadde å fare med ifjor hvis han skal kunne anses som en utfordrer til å få fast plass. Godt mulig at han har lagt ned de nødvendige timene i styrkerommet. Utifra det jeg har oppfattet så virker det mer realistisk at han varmer setet til Nyentue.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.02.2020 02:33    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
At Botheim ikke er god nok som andrevalg er bare tull. Minner om denne:
https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Gi denne karen sjansen over tid så får vi en klassespiss.


Bra bevegelser foran mål, bra plasseringsevne. Disse målene krevde ikke så veldig avanserte avslutningsferdigheter dog, mer å stikke frem foten på riktig måte til rett tid - som for all del ikke er uviktig. Vil gjerne også se hardere skudd fra flere vinkler og distanser før jeg blir mer positiv. Heller ikke helt overbevist om hodespill, fart, duellkraft og evne til å passere forsvarer med ball.

Men han er jo ung, mye utvikling er mulig. Og jeg tar høyde for at jeg ikke har sett ham nok!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.02.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
At Botheim ikke er god nok som andrevalg er bare tull. Minner om denne:
https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Gi denne karen sjansen over tid så får vi en klassespiss.


Han har tre tap inn mål mot seriens dårligste lag defensivt. Med det forsvarsspillet Tromsø presterer her kunne vi satt inn ganske mange spisser fra norsk 2divisjon som også ville ha scoret slike mål. Har du sett kampene når han møter sterke stoppere som markerer han ut? Da får han ikke til mye og en RBK-spiss må være god til å vinne dueller.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18488

PostPosted: 21.02.2020 09:18    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk er at unge spisser kan se akkurat for treig og dårlige ut, helt til de plutselig tar det siste steget. Sørloth er et eksempel. Umulig å vite om Botheim er en ny Sørloth (tar det siste steget) eller en ny Kjell Rune Selin (ikke god nok på øverste nivå).
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 21.02.2020 09:30    Post subject: Reply with quote

Sørloth sin sesong i B/G var langt over noe som Botheim har vist, til tross for tre «tap-inn» mot Tromsø...Minner om at Kastrati putta 3 mot langt bedre motstand for kort tid siden; blir ikke en fantastisk spiller av den grunn...

Få inn en ny, god spiss, forleng med Botheim og send han på lån en sesong! Har har absolutt potensiale, men behøver masse spilletid, der får han ikke hos oss..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18488

PostPosted: 21.02.2020 09:41    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Sørloth sin sesong i B/G var langt over noe som Botheim har vist, til tross for tre «tap-inn» mot Tromsø...Minner om at Kastrati putta 3 mot langt bedre motstand for kort tid siden; blir ikke en fantastisk spiller av den grunn...


Øhh, ja, det var i B/G han tok steget etter å ha vist heller lite for oss. Det samme kan skje med Botheim i Kristiansund (eller hos oss). Poenget var altså at spissers utvikling kan skje raskt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 21.02.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

siNch wrote:
At Botheim ikke er god nok som andrevalg er bare tull. Minner om denne:
https://video.eurosport.n...ideo.shtml

Gi denne karen sjansen over tid så får vi en klassespiss.


Laughing Laughing Laughing Laughing

Som andre har sagt, 3 tap-ins, 2 av dem etter saerdeles svakt forsvarspill beviser ingenting
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.02.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

En ting er helt sikkert - Botheim blir ikke bedre av å ikke få spille.

Jeg tror Botheim kunne blitt meget bra dersom han fikk tillit. Han er ung, så kanskje hadde han brukt noen kamper på å få den nødvendige selvtilliten, men tror fortsatt han kan bli god.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 21.02.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Lord Oakley wrote:
Sørloth sin sesong i B/G var langt over noe som Botheim har vist, til tross for tre «tap-inn» mot Tromsø...Minner om at Kastrati putta 3 mot langt bedre motstand for kort tid siden; blir ikke en fantastisk spiller av den grunn...


Øhh, ja, det var i B/G han tok steget etter å ha vist heller lite for oss. Det samme kan skje med Botheim i Kristiansund (eller hos oss). Poenget var altså at spissers utvikling kan skje raskt.



Og derfor jeg presiserer at vi skal FORLENGE med han før utlån, så vi slipper en ny potensiell Sørloth episode....har vel ikke sagt så veldig imot deg der...?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 21.02.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Botheim kommer til å bli en veldig god spiss, men trenger tillit over tid. De tre scoringene mot Tromsø, skal man ikke undervurdere. Bare det å være på rett plass til rett tid, er ikke alltid enkelt, noe vi har fått erfare med f.eks. Søderlund. La han få spille en del i treningskampene fremover, så tror jeg at han kan vokse mye på det.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.02.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Som andre har sagt, 3 tap-ins, 2 av dem etter saerdeles svakt forsvarspill beviser ingenting


Kunne jo sagt det samme om Haaland i Molde, men han fikk tillit og klarte å bevise nivå over flere kamper. Nå er nok ikke Botheim en ny Haaland, men Botheim har heller ikke fått de samme mulighetene og når han først har fått spilletid har han kommet inn som innbytter stort sett i «sump-kamper» hvor samspillet i laget har vært fraværende.

Skal forøvrig ikke kimse med hattrick samme hvor enkelt det ser ut.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 21.02.2020 21:25    Post subject: Reply with quote

Det er mulig Botheim kan bli en god spiss, men ennå mangler han en del på å forsvare en plass i elleveren. Kanskje kan et utlån være en god ide. Vi trenger en ny spiss nå som kan levere.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 21.02.2020 21:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror rett og slett han er feil spillertype for oss. De beste årgangene fra oss har pleid å ha spisser som kan ta for seg i duellene, og fungere like godt som oppspillspunkt, duellspiller og avslutter. Sørloth den eldre, Rushfeldt, Iversen, Carew, F Johnsen og Søderlund i sine gode perioder, osv. Botheim med sine 180 er ikke denne typen spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.02.2020 22:51    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Det er mulig Botheim kan bli en god spiss, men ennå mangler han en del på å forsvare en plass i elleveren. Kanskje kan et utlån være en god ide. Vi trenger en ny spiss nå som kan levere.


Nå er det jo ikke en kjeft som sier at han skal være i elvern med det første. Det er snakk om en reservespiss.

Det er faen meg enkelte som hadde klaga om vi hadde hatt Ronaldo (ekte) på topp med Messi på benken fordi Messi ikke ser ut som Tor Hogne Årøy
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11711

PostPosted: 22.02.2020 01:59    Post subject: Reply with quote

Argentinere flest pleier jeg ofte å klage på Messi og de andre stjernene sine. Finnes alltid noe å klage på skal du se, uansett hvor bra man har det.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 23.02.2020 12:09    Post subject: Reply with quote

Tja, etter min mening forsvarer han heller ikke plassen som reservespiss. Det ser vel også Dorsin etter som han har åpnet for å kjøpe en ny spiss.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 23.02.2020 13:20    Post subject: Erik Botheim Reply with quote

Det er mye som taler for at Kastrati havner i Vif i løpet av preseason, og da trenger Kbk ny spiss. Hvorfor ikke la Botheim gå dit, og håpe på mye spilletid der i 2020. Kan ikke vi da legge nok penger på bordet for Wadji; så er han klar til 01.08; event. før hvis vi kjøper han nå (karantene til ca 20 juni?? Var det ikke slik?)
Vi klarer oss med Dino og Samuel som alternativ fram til juni/juli
Med Wadji inn får vi stor fart og kraft; slik at vi kan variere spillertyper alt etter hvem vi spiller mot
(men hva vet jeg; forundrer meg over at så mange her inne er selvutnevnte eksperter på Rbk, og mye bedre enn sportslig ledelse og alle andre)
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4920

PostPosted: 23.02.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha ny spiss burde han være bedre enn Islamovic, om det er for å være backup så flytt heller opp Daddys boy.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18488

PostPosted: 23.02.2020 13:44    Post subject: Reply with quote

Som sagt er jeg usikker på nivået til Botheim, men hvis vi mener alvor med å satse på unge spillere fra egne rekker så må vi gi Botheim en sjanse, iallefall frem til sommeren.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 23.02.2020 16:14    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:

Det er faen meg enkelte som hadde klaga om vi hadde hatt Ronaldo (ekte) på topp med Messi på benken fordi Messi ikke ser ut som Tor Hogne Årøy


Tor Hogne Ã…røy satt forsÃ¥vidt stort sett pÃ¥ benken da han spilte for oss. Mener at han kom inn som innbytter hjemme mot VÃ¥lerenga i 99, men det er den eneste kampen jeg husker han fra. Rushfeldt scora kampens eneste pÃ¥ straffe om jeg ikke husker feil🤔
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3338
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Botheim kommer til å spille masse i år, både i eliteserien og i postnord-ligaen. Så får vi se hvilket nivå han passer best på. Kanskje må det handles en spiss i sommer
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.02.2020 21:46    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Som sagt er jeg usikker på nivået til Botheim, men hvis vi mener alvor med å satse på unge spillere fra egne rekker så må vi gi Botheim en sjanse, iallefall frem til sommeren.


Dette bør strengt tatt ikke være så vanskelig heller. Det er minst fem-seks lag vi skal være bedre enn, og det går an med en avtale hvor Botheim starter og Islamovic kommer inn til pause som utgangspunkt. I tillegg kan han komme inn og få 15-20 minutter i slutten av praktisk talt hvilken som helst kamp hvor vi ikke er avhengig av scoring på slutten. Det skal ikke være problematisk å finne muligheter for Botheim om man faktisk har en viss tro på ham.

Det er to store problemer med Hornelands konservative bruk av talenter (som i 2019): Det første er rimelig åpenbart; man får ikke optimal trening for å spille på et gitt nivå om man ikke får prøve seg nevneverdig på dette nivået. Det andre er at det lett kan snike seg inn en tanke hos unggutta om at de virkelig må bevise noe hver gang de får en sjelden sjanse for ikke å havne i kulda, noe som kan virke kontraproduktivt da det lett kan bli høye skuldre og forknytt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.02.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

Det siste der er et veldig godt poeng, og det kan lett oppstå en sirkel der vi er dårlige til å få prestasjoner fra unge spillere fordi vi er dårlige på å få prestasjoner fra unge spillere.

Jeg tenker da også litt på den bredden med etablerte spillere vi har holdt oss med: mange av våre er lite vant med å spille med urutinerte spillere, og bidrar muligens lite for å gjøre overgangen mindre. Det kan fort bli irritasjon når det skjer juniorfeil i et utpreget seniorlag.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 601

PostPosted: 23.02.2020 23:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det siste der er et veldig godt poeng, og det kan lett oppstå en sirkel der vi er dårlige til å få prestasjoner fra unge spillere fordi vi er dårlige på å få prestasjoner fra unge spillere.

Jeg tenker da også litt på den bredden med etablerte spillere vi har holdt oss med: mange av våre er lite vant med å spille med urutinerte spillere, og bidrar muligens lite for å gjøre overgangen mindre. Det kan fort bli irritasjon når det skjer juniorfeil i et utpreget seniorlag.


Med spillere som Hovland og Hedenstad i førsteelleveren så tror jeg spillerne er vant til individuelle feil.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.02.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Sier som jeg sa i en annen tråd:

Vi har fullstendig feil tilnærming til talenter.
- Vi evner ikke å få tak i de beste talentene
- Vi evner ikke å holde på dem
- De talentene vi får tak i ender vi opp med å ikke benytte og/eller selge til en slikk og ingenting

Vi er RBK, 9/10 talenter er ikke gode nok rett fra akademiet. Det er helt ok. Da må vi ta konsekvensen av det og sørge for lange kontrakter og umiddelbart utlån på riktig nivå. Så kan vi hente dem hjem igjen når de viser at de er gode nok til å ha en større rolle enn 10 min i 2 runde i cupen.
For den 10% som er gode nok allerede rett fra akademi må vi være flinkere til å utnytte at Eliteserien har noen drittlag. Det er ingen grunn til å stille med beste ellever mot alle hoggertlag hjemme på Lerkendal. De talentene som allerede som veldig unge er gode nok + de som har vært ute og bevist noe bør få starte i slike kamper.

(Forøvrig har vi i dag noen plasser på laget som lett kunne blitt erstattet av nesten en hvilken som helst junior med fotballsko - les Hovland - men slik skal det ikke være i "normal state" - les når Horneland har pakket snippvesken og forsvunnet)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 31, 32, 33  Next
Page 19 of 33

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb