English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste spiller?
André Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Holmar Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
1%
 1%  [ 2 ]
Alex Gersbach
12%
 12%  [ 18 ]
Mike Jensen
13%
 13%  [ 19 ]
Anders Konradsen
9%
 9%  [ 14 ]
Fredrik Midtsjø
4%
 4%  [ 6 ]
Pål André Helland
11%
 11%  [ 17 ]
Christian Gytkjær
45%
 45%  [ 66 ]
Gudmundur Thorarinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 145

Author Message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 30.05.2016 20:56    Post subject: Reply with quote

Zorac er virkelig på ballen oppi her.

Når det gjelder Norsk fotballs lokomotiv så synges den vel fortsatt. prøver å holde sangene nede i 2 ganger pr dag, men sånn som på lørdag er det morsomt å blåse ivei hele Norges nr 1 flere ganger
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 30.05.2016 20:57    Post subject: Reply with quote

Vil råde deg til å overvære et Stockholmsderby Hjelde, da vil du nok forstå at vi lever en ganske beskyttet tilværelse her i tribune-Norge.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 30.05.2016 20:58    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Henning wrote:
Han Tryggve Raaen Nilsen hisser seg over mye rart


Det var dette med mann og ball da...


Hva da? Jeg noterer meg at han hisser seg over mye rart, som f.eks. noen veldig uskyldige plakater på en fotballkamp. Det er kanskje ikke så stilig, men man har lite å tenke på hvis man klarer å hisse seg sånn opp over slike småting.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.05.2016 21:00    Post subject: Reply with quote

Jeg så på kjernens markering som en strålende og funny markering mot krenkelsestyrraniet som preget 2015 og som en intelligent markering av at det skal være rom for følelser og rivalisering i fotball. Det er likevel ikke til å unngå at noen vil lese disse plakatene slik fanden leser bibelen. Disse er det synd på. Men selv lo jeg like godt av dette som jeg ler når jeg leser "Hoill Brillan drar på cupfinale". Intelligent humor rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 30.05.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Enig med Henning. Kommentarfeltenes Senador. Skrives det en artikkel om RBK er det lav odds på at han klager over et eller annet ingen bryr seg om.

Edit: Amen til puckno.


Last edited by sveininge on 30.05.2016 21:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 30.05.2016 21:05    Post subject: Reply with quote

Ut fra Tryggve Raaens facebookprofil ser han ut til å være Molde-supporter. Trønder og Moldesupporter, bosatt i Bergen, han gjør det jo veldig enkelt å finne billige poenger...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
nastynick
Rutinert


Joined: 23 Jun 2005
Posts: 669

PostPosted: 30.05.2016 21:07    Post subject: Reply with quote

Makan til overdrivelse av forfatteren av innlegget i adressa i dag. Rekorden i hatytringer ligger vel et sted mer i retning Galatasaray-Fenerbache. Kjernen pusher grensen, men dette er ingenting sammenlignet med supporterkultur andre steder i verden. Det er helt sprøtt for meg at det blir blåst opp så stort-Molde er da vel ikke spor bedre. Heller ikke klanen, bastionen, kanarifansen etc. Nei her er jeg uenig, har vært på Lerkendal i over 25 år og det har aldri vært bedre liv og stemning, takket være kjernen og den rammen de skaper rundt kamper. Før i tiden ble man hysjet på på Lerkendal. Det er for meg mer håpløst når man først skal på kamp.

For øvrig er mannen forfatteren mener skal rydde opp i dette, samme mann som blant annet kom med disse sitatene:
"Perry, æ skyt dæ en vakker dag!"

"Mini, din forbanna dverg! No spring du, hvis ikke kappe æ av dæ fotan!"
Samme mann som omtalte Moldes taktikk som rævafotball. Samme mann som på direkte TV forsvarte at anthony annan stakk en finger i endetarmen på Muri. Samme mann som latterliggjorde og Fnøs av Leicester i 2010 da Lustig ryktes dit. Nei vet du meg hva. Nils Arne er en helt, men forfatteren har kort hukommelse.
_________________
Ljuskraft...bang booom! Bli arg!
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 30.05.2016 21:16    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Vil råde deg til å overvære et Stockholmsderby Hjelde, da vil du nok forstå at vi lever en ganske beskyttet tilværelse her i tribune-Norge.


Hva har det med saken å gjøre, at det er verre andre steder?

Saklighetsnivået her inne er veldig lavt akkurat nå. Hva med å diskutere saken i steden for å gå løs på mannen? Etter mitt syn er det en relevant diskusjon å ta.


Last edited by Hjelde on 30.05.2016 21:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 30.05.2016 21:17    Post subject: Reply with quote

Eggen sa også at "Morgan Andersen er asfaltert fra halsen og opp" og raljerte med Gazzas alkoholproblemer. Det var større takhøyde før, i dag ville Dagbladet korsfestet Eggen hver eneste uke for uttalelsene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 421
Location: oslo

PostPosted: 30.05.2016 21:18    Post subject: Reply with quote

Syns det er bedritent av denne Raaen Nilsen å dra Eggen inn i manasjen her. Eggen har da vel langt viktigere ting å bruke kreftene på enn å være en hærfører for gretne gubbers indignasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 30.05.2016 21:22    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Vollrik wrote:
Vil råde deg til å overvære et Stockholmsderby Hjelde, da vil du nok forstå at vi lever en ganske beskyttet tilværelse her i tribune-Norge.


Hva har det med saken å gjøre, at det er verre andre steder?


Etter min mening er det ikke alt for ille der heller, egentlig jævlig kult, sett bort fra huliganisme og gjenstander som blir kastet på banen.

Utover det mener jeg det er en av flere norske stereotypier som blir mer og mer tydelig i denne saken, og jeg lar dette bildet tale for seg:



Det er rett og slett lite nyansert å henge seg opp i plakatene som kom frem under kampen mot Molde, det er som Rade Prica sa i 2010, vi i Norge tåler faen meg lite.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 30.05.2016 21:28    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Hva har det med saken å gjøre, at det er verre andre steder?

Saklighetsnivået her inne er veldig lavt akkurat nå. Hva med å diskutere saken i steden for å gå løs på mannen? Etter mitt syn er det en relevant diskusjon å ta.

Hvorfor leser du ikke innleggene til f.eks. Zorac og puckno istedenfor å sutre over at folk ikke er saklige? Ser ganske dumt ut når du sitter foran kjøleskapet og sulter ihjel.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.05.2016 21:34    Post subject: Reply with quote

100% enig med Vollrik!
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Magnus L
Junior


Joined: 13 Mar 2011
Posts: 98
Location: Byåsen

PostPosted: 30.05.2016 21:40    Post subject: Reply with quote

Verden er heldigvis ikke så enkelt skrudd sammen at de samme normene og reglene gjelder uavhengig av setting. Ulike situasjoner har ulike spilleregler. Man kan ikke oppføre seg på samme måte på en fest og i en begravelse. Det som er akseptabelt i en kampsammenheng på tribunen er ikke nødvendigvis greit på f.eks skolen, i stortinget eller ved matbordet. Om barn skal bli sosialt oppegående er det viktig å forstå at handlinger må tilpasses den konteksten man befinner seg i. Sist jeg sjekket opplæringsloven og lærerplanen var det ikke Kjernen sitt ansvar å gi denne forståelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.05.2016 21:58    Post subject: Reply with quote

Ser på FB at latebarter skriver at de har lest at ballguttene ble truet av mfk-supporterne, noen som kan poste den saken? Finner den ikke
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2016 22:03    Post subject: Reply with quote

Elg:

Her er saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.05.2016 22:04    Post subject: Reply with quote

Takk! Håper P.Lianes får den med seg, hvis ikke skal jeg personlig maile den til han
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Guinness
Rutinert


Joined: 09 Apr 2007
Posts: 895
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 30.05.2016 22:10    Post subject: Reply with quote

Det beste hadde egentlig vært om alle bare kunne sluttet å forsøke forsvare vår tifo med å finne dritt som krattet har gjort. Det er uvesentlig og uinteressant.
_________________
TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 30.05.2016 22:24    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk litt interessant i lys av at media som regel går etter oss.
Men igjen, fokuset bør ligge på at plakatene i seg selv er harmløse og at de må ses i en konteksten de er brukt i. Og jeg mener det er saklig å påpeke at vi er lite drøye i forhold til flere andre steder i verden. Det er viktig at man ser seg litt rundt i verden før man konkluderer at ting er alt for drøyt her i fjellene og fjordene våres.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 30.05.2016 22:26    Post subject: Reply with quote

Mentaliteten i Norge er så hårsår,Alle elsker og være ett offer og sutre,Dreper supporterkulturen totalt.Se på Premier league også,Mistet totalt identiteten supporterne der.Elendig stemning.

Som og sitt på ett bibliotek.

Lov og "Hate" i 90 minutter,Etter det så går man videre med livet igjen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 30.05.2016 22:29    Post subject: Reply with quote

Mener tifoen er helt legitim. Norges nummer en på tribunen nettop fordi vi lager mest lyd, og at man ikke lar seg diktere av media og andre bedrevitere. Hvis man er så sterkt i mot tifoen og sangene mot molde så får man fanden meg engasjere seg i kjernen å bli med å bidra til det tribunelivet man ønsker at rosenborg skal ha. Vi trenger ikke 16 stk isberget i tippeligaen.
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 30.05.2016 22:59    Post subject: Reply with quote

Det er jo rett og slett kostelig at folk går rett i fella og lar seg provosere av en parodi på de ytringene de vanligvis blir provosert av.

"Åh nei, en penistegning og et surt smilefjes! Hva blir det neste gang? En bæsj?"
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 31.05.2016 00:18    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Her har du video.
https://www.youtube.com/w...B4h22nvYOQ


Dette er jo på grensen til kunst! Genialt og kudos til Kjernen for ide og gjennomføring.
Først rimelig uskyldig drittslenging og utpsyking av Molde så brått skifte til kjærlighet og hyllest til Rosenborg og alt trøndersk.
Man må jo se hele scenen i sammenheng, da er det vanskelig å ikke se den underliggende humoren. Men noen klarer tydeligvis å finne noe uhyrlig i dette.

Molde bør jo dessuten føle seg beæret som blir utropt som erkefiende på denne måten. Det betyr jo at vi ser på dem som vår nærmeste utfordrer.

Jeg stiller meg ikke bak alt Kjernen og enkeltpersoner gjør, men denne tifoen var helt innafor.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 31.05.2016 00:33    Post subject: Reply with quote

DonQuiote wrote:
gollumLAD legend wrote:
Her har du video.
https://www.youtube.com/w...B4h22nvYOQ


Dette er jo på grensen til kunst! Genialt og kudos til Kjernen for ide og gjennomføring.


Love Love Love

Ble både rørt og stolt da jeg så videoen tidligere i dag. For et fantastisk engasjement!

Så ble jeg ikke mindre emosjonell da jeg etterpå så Slartibartfast fantastiske målkavalkade fra fjorårets sesong:

Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 31.05.2016 08:43    Post subject: Reply with quote

DonQuiote wrote:
Man må jo se hele scenen i sammenheng, da er det vanskelig å ikke se den underliggende humoren. Men noen klarer tydeligvis å finne noe uhyrlig i dette.


Til og med Kroksleiven forsto jo dette, og kalte det raffinert. Det sier sitt om dem som blir krenket, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
Page 32 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb