English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best på Rosenborg?
André Hansen
76%
 76%  [ 114 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 4 ]
Matthias Vilhjalmsson
9%
 9%  [ 14 ]
Holmar Eyjolfsson
5%
 5%  [ 8 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
2%
 2%  [ 3 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 149

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.09.2015 03:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke først og fremst deg som overreagerer, attach. Hva forventet disse politimennene? Noen som vet? Bombebelter, makeshift AK-47, eller at 30% skulle være Unabomber-materiale? Hat og forakt, må vite.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 24.09.2015 03:20    Post subject: Reply with quote

Skulle ikke forundre meg om Kroken skriver ny (søppel)artikkel med overskriften: Væpnet politi måtte til for å roe Kjernen!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 24.09.2015 07:39    Post subject: Reply with quote

tror jeg har sett polis oppå der hver kamp faktisk, så lite nytt der
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2015 08:39    Post subject: Reply with quote

Hm, jeg har aldri sett dem der jeg står litt til høyre på tribunen. Mulig de bare hadde byttet plass da. Men bra, da kom de ikke på grunn av det i Molde, som jo var poenget her, ikke polisen i seg selv. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 25.09.2015 09:46    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om denne er delt før, men her er et intervju med den eminente fotballsupporter-forskeren Arve Hjelseth:

http://webcache.googleuse...p;oe=utf-8

Edit: Hører kanskje inn under Molde-Rosenborg-tråden den her?
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.09.2015 09:59    Post subject: Reply with quote

Flyttet den hit for å komme til en slags konklusjon:

- Det er ikke noe grunnlag for å kritisere Kjernen.

- Jeg vil tro at Rosenborg er en av klubbene det er knyttet færrest episoder til.

Arve Hjelseth, forsker på supporterkultur


Dette blir selvsagt gjemt bort i en plussak.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

Til å være vif-supporter er Hjelseth en stjerne!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2015 10:58    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet artikkel, som gjenspeiler det jeg følger omkring hendelsene også. Dask på lanken til han ene som gikk for langt, med en liten utestengelse og kanskje en bot. Både klubb og supporterklubb markerer at slikt vil vi ikke ha, og har dermed en god selvjustis.

Så regner jeg med at klubben hadde et par ord å si til kjernen omkring ulovlig blussing utenfor kontroll, med brannskader både på mennesker og banedekke, men dette kan bli mellom partene, da også kjernen sier at dette ikke er greit.

Alt i alt, viser hele situasjonen at selvjustisen i miljøet virker, slik at kjernen stadig blir en bedre supporterklubb og ikke en dårligere. Så får vi leve med de få enkeltepisodene som oppstår i kampens hete.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2601
Location: Heimdal

PostPosted: 25.09.2015 15:21    Post subject: Reply with quote

Akkurat sett RBK-magasinet, hvor fokuset var "bråket" ifm Moldekampen. Må si at talsmann for Kjernen og Sikkerhetssjef I Rosenborg kom meget godt fra den seansen. Kroken fullstendig avkledd. I tillegg tror jeg han lyver når han sier han kun har fått positive tilbakemeldinger på sin "artikkel".....
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67


Last edited by JohnTiger on 25.09.2015 15:29; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 25.09.2015 15:25    Post subject: Reply with quote

Selvsagt lyver han. Bare se på Twitter f.eks. Får vel nesten ikke annet enn negative tilbakemeldinger.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2601
Location: Heimdal

PostPosted: 25.09.2015 15:28    Post subject: Reply with quote

Hehe...jeg vet, prøvde med ironi/underdrivelse. Har selv kritisert han på Twitter Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1295

PostPosted: 25.09.2015 15:58    Post subject: Reply with quote

Kroken wrote:
Har fått unisont positive tilbakemeldinger på artikkel, bortsett fra av de som ikke likte den.

(Parafrasert)
Back to top
View user's profile Send private message
angvik
Proff


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 486
Location: Oslo

PostPosted: 25.09.2015 16:17    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 25.09.2015 16:21    Post subject: Reply with quote

Kroken er en jævla klovn og løgner. Unison positiv tilbakemelding? Yeah, I doubt it.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.09.2015 16:27    Post subject: Reply with quote

Men tv-innslaget var helt fint.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2015 16:39    Post subject: Reply with quote

Stakkars klovn. Bare tenk på at dette faktisk er representativt for hvordan han ser verden.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1295

PostPosted: 25.09.2015 16:40    Post subject: Reply with quote

Ja, en av de mer interessante utgavene av rbk-magasinet.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 25.09.2015 16:52    Post subject: Reply with quote

Arne Engtrø - evig legende. Få mannen på sokkel! Vært kritisk mot Viken tidligere, men har klart seg bra denne uken.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 25.09.2015 17:28    Post subject: Reply with quote

Syns Viken i alt for stor grad fronter sin egen mening, istedet for nøytralitetslinja som Kjelsnes la seg på.

At Viken som talsmann for et par tusen Kjernen-medlemmer, og indirekte alle på Øvre Øst slår fast at "Hate Molde by" og pyro er noe "vi" ikke ønsker syns jeg blir feil. Like feil som at Kroken skal beklage på vegne av alle trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kentosd
Rutinert


Joined: 11 Nov 2014
Posts: 703

PostPosted: 25.09.2015 17:44    Post subject: Reply with quote

Arne Engtrø!
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 25.09.2015 17:50    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Syns Viken i alt for stor grad fronter sin egen mening, istedet for nøytralitetslinja som Kjelsnes la seg på.

At Viken som talsmann for et par tusen Kjernen-medlemmer, og indirekte alle på Øvre Øst slår fast at "Hate Molde by" og pyro er noe "vi" ikke ønsker syns jeg blir feil. Like feil som at Kroken skal beklage på vegne av alle trøndere.


Helt enig!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 25.09.2015 18:01    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Syns Viken i alt for stor grad fronter sin egen mening, istedet for nøytralitetslinja som Kjelsnes la seg på.

At Viken som talsmann for et par tusen Kjernen-medlemmer, og indirekte alle på Øvre Øst slår fast at "Hate Molde by" og pyro er noe "vi" ikke ønsker syns jeg blir feil. Like feil som at Kroken skal beklage på vegne av alle trøndere.

Veldig enig. Han prøver å være diplomatisk og det er greit nok, men når han blander "vi" med sine personlige meninger, så blir det feil. Jeg hadde gjerne sett at han sto 100% bak ØØ og gikk kraftig i strupen på Kroken og hans ufordragelige påstander og antydninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.09.2015 18:10    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
Kroken wrote:
Har fått unisont positive tilbakemeldinger på artikkel, bortsett fra av de som ikke likte den.

(Parafrasert)


Det verste er at det sikkert er helt legitim selvskryt, i Kroksæthers bok. De som ikke likte artikkelen er definert som "en gruppe" som ikke er meningsberettigede, og alle andre er "den vanlige trønder". En storm av kritikk, og så formodentlig en haug støttemeldinger, og da er det jess! Sækser på tærningen. Heil ved. De e dær æ e så jævli go. Drittfyr.

Det er forøvrig helt typisk for Adressa og deres mentalitet: De tror selv at de har definisjonsmakten over hvem den vanlige trønder er, og hvilke holdninger som er normalen i samfunnet. Selv om det kanskje blir veldig få jevne trøndere igjen etter Adressas definisjon. Drittavis.

edit: etter å ha sett sendingen, så er jeg nesten målløs over hvor lavt nivå det er på argumentasjonen til Kroksæter, og i hvilken grad han faktisk tror på sin rolle som talsmann for det tause flertallet. Han mener faktisk han er en legitim talsmann for hele Trøndelag i kraft av sin jobb: "det er jo bare å stikke fingeren i lufta og høre på stemningen det", og at ingen argumenter kan stå opp imot hans magefølelse på folkesjelas røst. Skikkelig Napoleonskompleks der altså. For en smule humor i hverdagen: kjør resonnementet hans om fotballkampen som ramme for uønsket atferd, og prøv å finne ut hva han egentlig mener med det. Makan til vattnisse, altså.

Ellers synes jeg det er litt rart at de ikke stiller Kroken til veggs for antydningene om høyreekstremisme i Kjernen, som ikke akkurat var så subtile at de umulig kan spikres fast til ham. Men det er jo problemet med å argumentere diplomatisk og rasjonelt med sånne skylappede synsere og egenutnevnte meningsmålbærere som Kroksæter: ethvert forsøk på å gå de i møte resulterer bare i stonewalling, så for de lite konsentrerte framstår man som ettergivende og debattapere på grunn av mindre spisse formuleringer.


Last edited by zaphod81 on 25.09.2015 18:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2601
Location: Heimdal

PostPosted: 25.09.2015 18:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker det som om han snakker om "ulovlig" pyro og det kan vel ikke Kjernen være for?

Når det gjelder "Hater Molde by" så sier han vel ingenting om at Kjernen er imot det, men at han personlig ikke er med når det ropes. Det synes jeg han må få lov til å si.

Har sett hele sendingen på nytt nå og må si det er deilig å høre Arne E sette Kroken på plass. Når han sier at det ikke går mot svenske tilstander og at å hevde noe slik må være mangel på kunnskap burde kameraet vært på Kroken Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 25.09.2015 19:24    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Syns Viken i alt for stor grad fronter sin egen mening, istedet for nøytralitetslinja som Kjelsnes la seg på.

At Viken som talsmann for et par tusen Kjernen-medlemmer, og indirekte alle på Øvre Øst slår fast at "Hate Molde by" og pyro er noe "vi" ikke ønsker syns jeg blir feil. Like feil som at Kroken skal beklage på vegne av alle trøndere.


Synes ikke det er så ille. Helt i orden at Kjernen som supporterklubb fremstår som mot ulovlig pyro. TT står heller aldri offisielt bak ulovlig pyro - selv om det tilfeldigvis skulle være slik at halve TT blusser og alle vet det. Det er uvedkommende for både Kjernen og TT.

Hva vi faktisk gjør på tribunene styrer vi sjøl, og internjustisen er ganske god.

Hva vi sier utad kan gjerne være mildt og snilt. Det skaper bedre arbeidsforhold.

Hedon wrote:
eg hadde gjerne sett at han sto 100% bak ØØ og gikk kraftig i strupen på Kroken og hans ufordragelige påstander og antydninger.


Etter min mening fremsto Viken som et oppegående, rolig fyr som fremla saken nøkternt og balansert, og sammen med Engtrø fikk han tydelig frem at Kroken ikke har noe særlig til sak. Unødvendig å gå "kraftig i strupen".

Men for all del. Viken signaliserte linja si før han ble valgt. Er jo bare å velge en ny talsmann neste ... jeg mener ... det er jo bare å melde seg frivillig som talsmann neste gang.

Ikke sant?
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Next
Page 32 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb