English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best på Rosenborg?
André Hansen
76%
 76%  [ 114 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 4 ]
Matthias Vilhjalmsson
9%
 9%  [ 14 ]
Holmar Eyjolfsson
5%
 5%  [ 8 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 1 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 1 ]
Magnus Stamnestrø
0%
 0%  [ 1 ]
Yann-Erik de Lanlay
1%
 1%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
2%
 2%  [ 3 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 149

Author Message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 21.09.2015 15:02    Post subject: Reply with quote

Han der nye talsmannen til Kjernen må jeg si framstår som litt av en skrue noen ganger.

Kjernen-talsmann: – Syns ikke Bakenga-hetsen er oss verdig

Quote:
– Jeg syns Kjernen hadde et vanvittig bra trøkk og støttet laget gjennom hele kampen, men jeg er ikke fornøyd med det som ble vist på TV 2. Det syns jeg ikke er oss helt verdig, sier Espen Viken til TV 2 før han legger til.

– Nå er det slik at slike ting har man ropt i supporterkulturen i 15-20 år. Dette er ikke noe man har funnet på spesielt mot «Mush», det opplever jeg at det blir fremstilt som. Det blir litt tatt ut av kontekst, men nei, jeg har ikke noe behov for å fremsnakke denne måten å møte en spiller på. Det er en av de tingene jeg jobber for at vi skal bli dårligere på.

Quote:
– Jeg har vært en runde før i Bakenga-saken og bedt familien til Bakenga om unnskyldning på vegne av fotballmiljøet i Trøndelag. Jeg syns ikke det er noe ålreit at man skal oppleve ting veldig sterkt rundt dette. Det blir veldig feil. Mush er en proff fotballspiller. Det er ikke noe som hans folk skal gå og fundere på etter kamp, forklarer Viken.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 21.09.2015 15:09    Post subject: Reply with quote

Ingen som tåler en dritt i det landet her lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 21.09.2015 15:10    Post subject: Reply with quote

Sett vekk i fra trusselen som for øvrig er ett patetisk påfunn, så tok Bakenga de omtrent 2 minuttene med litt følelsesladet refs med godt mot og ett smil rundt munnen. Det var ikke noe vedvarende med det og skjedde engang.

Det som derimot jeg oppdaget som jeg mener er litt ufint er folk som spyttet etter både han og andre moldespillere. Ikke for å ripe opp i noe, men det er ganske utrivelig oppførsel. Hørte også at andre reagerte på nettopp dette.

Men bevares, det er heller ikke noe man ikke ser andre steder blant andre supportere.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 21.09.2015 15:13    Post subject: Reply with quote

Dersom det er riktig at det ble spyttet, ja da må jeg bare få si at det er helt patetisk, idiotisk oppførsel.. Man kan ikke oppføre seg sånn å så unnskylde det med fotballentusiasme- det har ingenting med noenting å gjøre! Da har man et par skruer løs rett og slett!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 21.09.2015 15:19    Post subject: Reply with quote

Coma wrote:
Sagt i beste hensikt med ønske om et enda større engasjement fra begge leire før neste kamp - rydd i fjøset - bønder!

Gjeeesp!
"Fjøs og bønder"-retorikk engasjerer nok lite i de mer dannede deler av Midt-Norge. God fotball engasjerer imidlertid. Det er derfor vi er så mange på tribunene som følger Rosenborg.

Rosenborg har Norges aller beste publikum. Rosenborg vant suverent på tribunene, selv på Aker stadion.
At blant annet frivillige vakter/verter i Molde ved utidig og direkte usmart opptreden klarer å hisse opp noen adrenalinfylte, ivrige bortesupportere til å rope ord som står i både norsk og nynorsk ordbok, er selvfølgelig noe man kan nevne, men hvis Molde jobber med problemet sitt, kan de kanskje komme opp på et anstendig nivå med tiden?

Sagt i beste hensikt. Moldes representanter, som opptrer formelt organisert på vegne av klubben Molde FK, MÅ bare lære seg helt grunnleggende stadionfolkeskikk/fornuft før kampene mot for eksempel Fenerbacke.

Det er relativt utenkelig at smarte Rosenborgverter skal hisse opp Laziosupportere på Lerkendal.

Rett heller oppmerksomheten din og andre MFK-eres mot å ta en nødvendig opprydding i Moldes rekker, blant de med offisielle oppgaver i forbindelse med kamp, så skal nok Rosenborgs supportere klare å ordne opp blant sine uorganiserte enkeltindivider på tribunen selv.

PS: Siste bonde/fiskerbonde i min families slekt (min kones) var en romsdaling som rodde til sildefiske i Trondheimsfjorden og trivdes bedre i Rissa enn i Romsdalen for rundt hundre år siden.

Når det er nevnt så dyrker jeg mine hobbypoteter og epler, men av respekt for profesjonen kan jeg ikke kalle meg bonde. Dersom en av bøndene i området derimot hadde kalt meg bonde (ekte bonde) hadde jeg tatt det som ros.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 21.09.2015 15:45; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 21.09.2015 15:21    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Dersom det er riktig at det ble spyttet, ja da må jeg bare få si at det er helt patetisk, idiotisk oppførsel.. Man kan ikke oppføre seg sånn å så unnskylde det med fotballentusiasme- det har ingenting med noenting å gjøre! Da har man et par skruer løs rett og slett!


Ja, har du hørt. Også spytting, da! Ring Reitgjerdet med en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 21.09.2015 15:21    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være en pirk, men det er strengt tatt vi som må stri med Lazio og ikke Molde, i første omgang i vertfall Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 21.09.2015 15:23    Post subject: Reply with quote

Utifra den ene videoen til NRK så så det ikke ut som om det bare var åndseliten som hadde reist nedover Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 21.09.2015 15:23    Post subject: Reply with quote

Du synes det er greit å spytte på folk hello.?
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 21.09.2015 15:24    Post subject: Reply with quote

Nå må folk komme til ro og gro noe baller. Dette er patetisk.

Vi har tydeligvis lite å bekymre oss over i Norge lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 21.09.2015 15:26    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
Nå må folk komme til ro og gro noe baller. Dette er patetisk.

Vi har tydeligvis lite å bekymre oss over i Norge lenger.


Arbeidsledigheten er rekordhøy, krona er påvei ned på nivå med Lira og Rosenborg er roten til alt vondt.
Alle elsker å hate oss, det betyr dessverre ikke at dem ikke har rett i det 1 av 1000 driver med kan være på grensen til forkastelig.

Intet nytt under solen.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 21.09.2015 15:28    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Du synes det er greit å spytte på folk hello.?


Nei, men jeg flirer godt over hvor indignert du blir over at noen har spyttet i retning noen Molde-spillere. Vet ikke om du har fått deg med deg, med det var altså Molde-Rosenborg som ble spilt i går, da må man tåle litt temperatur. At noen tar det litt vel langt må man nesten regne med, jeg synes det er mye verre å sitte her på nettet å moralisere enn det er å fyre av gåre en spyttklyse eller to fra tribunen. Du skal være rimelig sterk i kjeften om du skal være i nærheten av å treffe noen, og om man så hadde gjort det så hadde sikkert verden gått videre da også.
Back to top
View user's profile Send private message
Brakkebirger
Rutinert


Joined: 04 Feb 2015
Posts: 836

PostPosted: 21.09.2015 15:31    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
ZOOlander wrote:
Du synes det er greit å spytte på folk hello.?


Nei, men jeg flirer godt over hvor indignert du blir over at noen har spyttet i retning noen Molde-spillere. Vet ikke om du har fått deg med deg, med det var altså Molde-Rosenborg som ble spilt i går, da må man tåle litt temperatur. At noen tar det litt vel langt må man nesten regne med, jeg synes det er mye verre å sitte her på nettet å moralisere enn det er å fyre av gåre en spyttklyse eller to fra tribunen. Du skal være rimelig sterk i kjeften om du skal være i nærheten av å treffe noen, og om man så hadde gjort det så hadde sikkert verden gått videre da også.


Temperatur, følelser og kraftige uttrykk kan de fleste leve fint med. Deling av kropsvesker er noe som kan og burde bli holdt i mellom den det angår og dens partner.

Det er tross alt voksne folk det her.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 21.09.2015 15:35    Post subject: Reply with quote

Alle andre hate oss, for vi e' Heia heia Rosenborg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 21.09.2015 15:37    Post subject: Reply with quote

Hva var det som var så forkastelig i går på kampen? Ærlig talt, dette er på grensa til komisk. Om folk bare roper høyt nok og tar på seg offerrollen så holder alle kjeften.

Når Steaua var på nettet før kampen kalte noen oss for horunger, please jeg er så jævla traumatisert av det, noen må stå opp for meg!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 21.09.2015 15:40    Post subject: Reply with quote

Brakkebirger wrote:


Temperatur, følelser og kraftige uttrykk kan de fleste leve fint med. Deling av kropsvesker er noe som kan og burde bli holdt i mellom den det angår og dens partner.

Det er tross alt voksne folk det her.


Joda, det er jo dumt og mildt sagt uraffinert å spytte i retning andre folk, men at det liksom skal være så uhorvelig ille blir vel påtatt. Idiot, patetisk, skrue løs osv, glem det.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 21.09.2015 15:45    Post subject: Reply with quote

Fleire fekk brannskade av innsmugla pyro under toppkampen

Quote:
- Rosenborg stilte med ei gruppe svært dårlege supportarar. Vi beslagla ein del bluss, men likevel vart 20 bluss fyrt av inne på tribuna, stikk i strid med avslaget vi hadde gitt på forespørsel om pyrobruk, seier arrangements- og medieansvarleg i MFK, Per Lianes.

Quote:
- Kan vakter ha provosert gjestane med bruk av supporterutstyr?

- Vaktene er imøtekommande og våre tek hyggeleg i mot gjester, sjølv om det kan vere utfordrande for våre frivillige vakter å møte desse verstingane. Så var det ein av mannskapet inne på indre bane som jubla for heimelaget framfor Rosenborg-supportarane, det skulle ikkje ha skjedd, det tek vi sjølvkritikk på. Overordna meiner vi likevel at dette gikk bra, så skal vi sjølvsagt ta med oss det som skjedde under denne kampen, og dra lærdom av det til seinare, seier Lianes.


Hehe, han der Lianes virker som en jovial type.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18532

PostPosted: 21.09.2015 15:46    Post subject: Reply with quote

Hehe, media er krenka på vegne av Bakenga, som selv tar sangen med et smil Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
EvileyeS
Rutinert


Joined: 06 Oct 2005
Posts: 824
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2015 15:46    Post subject: Reply with quote

Uten å forsvare noen oppførsel, eller i det hele tatt ta noe standpunkt til saken: Hele denne greia med folk som skal være så jævlig opprørte etter kampen gjør ikke annet enn å minne meg intenst på nyeste episode av South Park. Kanskje PC Principal allerede er hovedanvarlig for norsk fotball..?
_________________
Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2015 16:13    Post subject: Reply with quote

Når store grupperinger samler seg for å rope søppel og svin etter enkeltmennesker, så får man et inntrykk av at det er Norges-filialen til KKK som står på tribunen fremfor Kjernen. Det krever hverken kreativitet eller for den saks skyld intelligens for å bruke det mer relevante ordet Judas. Dersom man virkelig skal være politisk ukorrekt kan man sågar ta i bruk det litt mer Norges-kjære ordet Quisling.
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 21.09.2015 16:19    Post subject: Reply with quote

Er du helt idiot? Sammenligner du å rope svin og søppel til en fotballspiller med organisert drap av minoriteter i Amerika utført av sørstats demokrater? Gå å legg deg, tullebukk.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 21.09.2015 16:39    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kjernen har tatt kontakt med Bakenga og beklaget gårsdagens hendelse, der spilleren ble utsatt for grov hets.


Regner med det der er Adressa sine ord.
Men GROV hets. Virkelig? Svin? Søppel? GROVT?

GROV HETS? Hjelpe meg.

http://www.adressa.no/100...605006.snd
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
NC
Proff


Joined: 28 May 2014
Posts: 407
Location: Nidaros

PostPosted: 21.09.2015 16:42    Post subject: Reply with quote

Dette har vært uttrykt på kjernen i tribunen i 15 år, hva er annerledes denne gangen? Dette er ikke grovt i det hele tatt!

For å sette ting litt i perspektiv les denne.
http://www.tv2.no/2015/09...-1/7404905
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 963

PostPosted: 21.09.2015 16:59    Post subject: Reply with quote

Folk må få lov til å anstrenge seg så mye de vil for å rettferdiggjøre slett oppførsel med at "det hører med." Men å kalle andre mennesker søppel, spytte i retning folk og ese seg opp nok til å forsøke å storme banen blir aldri annet enn primitivt i mine øyne.

Det den akkreditterte Moldenseren tydeligvis har gjort er selvsagt håpløst, men reaksjonene til enkelte Rosenborgsupportere er ikke mye bedre. At andre er verre enn en selv rettferdiggjør nada, i hvertfall ikke å etterape det. At noen fascister og voldsmenn nedover i Europa bruker fotball som en unnskyldning for å leve ut vold og trusselfantasiene sine er ikke en bekreftelse av at det er ok å gjøre det "littegrann," det er det motsatte: Noe vi må stå opp mot ved å dra kraftig i klin motsatt retning.

At folk står rundt meg og brøler skjellsord har aldri og vil aldri løfte min kampopplevelse. Kall en spade for en spade, ikke bruk energien på å unnskylde dårlig oppførsel, selv om noen andre startet eller er verre. Kåre gjør det eneste riktige her.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 21.09.2015 17:04    Post subject: Reply with quote

Stimmen Der Kurve

De som føler at oppgjøret mellom Molde og Rosenborg er preget av endeløst hat og brutalitet kan sjekke ut noen derbyer på denne Youtubebrukeren her.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 32, 33, 34  Next
Page 24 of 34

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb