English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Matthías Vilhjálmsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 26.08.2017 13:05    Post subject: Reply with quote

Ro dere ned. Han visste vel hva han gjorde, og han fortalte lagets kaptein om sykdommen før kampen, uten at han reagerte. Hadde han følt seg verre og ikke bedre om morgenen hadde han vel stått over kampen, og holdt seg unna.
Back to top
View user's profile Send private message
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2017 13:14    Post subject: Reply with quote

nidaros, jeg stoler på at Vilhjalmsson følte seg i godt nok slag igjen til kampstart. Han skulle tross alt ikke spille hele kampen uansett. Det store problemet er at han kunne smittet halve laget.

Vi får bare anta at han var nøye med håndvask, generell hygiene og holdt seg unna kroppskontakt før kampstart. Da trenger det strengt tatt ikke gå så ille. Uansett er det ekstremt like profesjonelt, og kunne ha gått mye verre.
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 26.08.2017 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde gjort det samme. Er på jobb selv om jeg visstnok er en smittefare. Og hadde jeg spilt på Rosenborg og det var snakk om den største klubbkampen i min spillerkarriere, hadde jeg holdt kjeft. Men også etter kampen....

sjukere og mer skadde folk har spilt mye større kamper i historien. Enkelte melder seg sjuke på jobb pga sår hals, andre stiller omtrent uten puls. Det er de sistnevnte jeg vil ha på laget mitt.

Konklusjon: helt greit at Matti var med. Ikke greit å fortelle etterpå. Kan unnskyldes av adrenalin etter seieren.. selv nå snart to døgn etter opplevelsen på ØØ så er jeg oppstemt og mer rar enn vanlig Smile

Vi er videre, og matti er en av oss
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 13:59    Post subject: Reply with quote

Det er ENORM forkskjell å møte som en smittefare i en profesjonell prestasjonsgruppe kontra en "vanlig-mann-i-gata-jobb". Det bør egentlig ikke være nødvendig å påpeke en gang
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2017 14:30    Post subject: Reply with quote

Matti har alltid fremstått som en grinete egoist i mine øyne, så jeg er ikke overrasket i det hele tatt. Inkubasjonstiden er vel 2-3 dager, så la oss håpe at ingen andre får det i dag eller i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 26.08.2017 14:32    Post subject: Reply with quote

Kanskje vi skal forby publikum under kampene. Potensielt enorm smittefare, spesielt når man klemmer publikum under feiring osv.

I tillegg burde spillerne isoleres fra familie og venner under sesong.

Vilhjalmsson burde selvsagt sagt ifra (noe han gjorde til Jensen?), men tror ikke vi skal overdrive helt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2017 14:38    Post subject: Reply with quote

Matti har et kollegialt og profesjonelt ansvar på en helt annen måte enn en publikummer. Nei, alle kan ikke forskånes, men Matti har et ansvar for å skåne sine medspillere når han vet han er en vandrende smittefare.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 14:48    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Kanskje vi skal forby publikum under kampene. Potensielt enorm smittefare, spesielt når man klemmer publikum under feiring osv.

I tillegg burde spillerne isoleres fra familie og venner under sesong.



_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 26.08.2017 14:51    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Ro dere ned. Han visste vel hva han gjorde, og han fortalte lagets kaptein om sykdommen før kampen, uten at han reagerte. Hadde han følt seg verre og ikke bedre om morgenen hadde han vel stått over kampen, og holdt seg unna.


Ville likt å se om du hadde roet deg ned hvis stuntet til Matti hadde kostet oss EL.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2017 14:54    Post subject: Reply with quote

Til Mattis forsvar, kunne det vel ikke gjort det med en inkubasjonstid på 2-3 dager, kunne det det da?

Uansett synes jeg det var latterlig med to så viktige kamper nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 26.08.2017 15:06    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Matti har et kollegialt og profesjonelt ansvar på en helt annen måte enn en publikummer. Nei, alle kan ikke forskånes, men Matti har et ansvar for å skåne sine medspillere når han vet han er en vandrende smittefare.

Jeg tar det for gitt at Matti var nøye med hygienen, men han burde nok blitt isolert inn mot kampstart for å ta en avgjørelse ja.

@SeG, helt fint om du syns ''sammenligningen'' min var på jorde, men lite er mer trøttendes enn ''morsomme'' GIFs. Må ikke svare på alt.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 15:55    Post subject: Reply with quote

Det er ikke en gif. Det er et bilde, som beskriver den type argumentasjon du kommer med. Ikke skriv her hvis du ikke liker at man svarer
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 26.08.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

Ironi eller? Det er jo nettopp svar jeg vil ha, og ikke meningløse bilder som bare spammer ned forumet.

Men du ler deg sikkert skakk!
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 15:58    Post subject: Reply with quote

Hva mener du jeg skal svare på den stråmannargumentasjonen din da? Spammer jeg ned forumet med bilder? Kom gjerne med eksempler på det!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 26.08.2017 15:59    Post subject: Reply with quote

Han vet ikke hva stråmannargumentasjon betyr.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 16:02    Post subject: Reply with quote

Mye tyder på det ja
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 26.08.2017 16:03    Post subject: Reply with quote

Leser du innlegg du svarer på, SeG? Har ikke spesifikt sagt at du spammer - men generelt om disse ''morsomme'' bildene. Men for all del, skal la deg fnise i fred.

JESUS, Jeg vet hva stråmannsargumentasjon er. Noe mer? Åpenbart at jeg satt det kraftig på spissen i innlegget mitt, men tenkte det var greit med en smule balansert diskusjon ift uthengingen av Villhjalmsson.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 16:06    Post subject: Reply with quote

Det var ikke det du gjorde. Du kom med masse stråmenn som ikke gir noe mer "balanse" til diskusjonen. Hvis du vil komme med argumenter for at Matthias ikke har gjort noe galt, så gjør det.

Du kom med stråmenn, jeg påpekte det med et bilde, du tålte ikke det. Sånn, nå orker jeg ikke krangle mer om det. Noterer meg at du ikke er like kritisk til Vilhjalmson her, det er lov, ok?
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1554

PostPosted: 26.08.2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Greit, jeg påpeker at du ikke leser innlegg du svarer på. Ferdig.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 26.08.2017 18:41    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet så har Matthias tatt litt selvkritikk på twitter:

https://twitter.com/Matti...2468133888
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2017 18:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Matti har alltid fremstått som en grinete egoist i mine øyne, så jeg er ikke overrasket i det hele tatt.

Nei, dette ble å ta i, føler jeg. Han har jo donert medalje og greier. Ublidt konkurransemenneske får holde. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 26.08.2017 19:05    Post subject: Reply with quote

Grinete egoist eller generøs kjernekar... uansett blir det galt å holde en potensiell smittsom omgangssyke skjult for trener og støtteapparat.

Synes ikke han skal få frikort bare fordi han framstår som en fin gutt.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2017 19:09    Post subject: Reply with quote

Absolutt ikke uenig i det, om det var et svar til meg.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 26.08.2017 23:59    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Matti har alltid fremstått som en grinete egoist i mine øyne, så jeg er ikke overrasket i det hele tatt.


Diametralt motsatt av min oppfatning av fyren. Ser at du har moderert deg til "ublidt konkurransemenneske", og det er bedre, men jeg er fortsatt av den oppfatning at Matti er en veldig sympatisk fyr, som er vel så opptatt av ting utenfor banen, jf. medaljen han donerte bort. At han er misfornøyd med å ikke få starte regelmessig ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt, og jeg skjønner veldig godt at det har vært frustrerende å være i såpass god form som han har vært, og likevel blitt benket til fordel for en luntende Bendtner.

Denne sjukdomsgreia kunne vi dog vært foruten, men som sagt så gikk vi videre, så ingen skade skjedd (forhåpentligvis) så langt, og så får vi heller si at dette aldri skjer igjen.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.08.2017 07:37    Post subject: Reply with quote

Et par skrale kamper som indreløper nå, er han avhengig av å spille med Konradsen og Jensen/Midtsjø for å spille bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 33, 34, 35  Next
Page 28 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb