View previous topic :: View next topic |
Hvem bør være førstekeeper? |
André Hansen |
|
79% |
[ 95 ] |
Alexander Lund Hansen |
|
20% |
[ 25 ] |
|
Total Votes : 120 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2015 23:49 Post subject: Keeperduellen 2015 |
|
|
Ingebrigtsen bekrefter at begge skal få prøve seg i de neste treningskampene:
- Ja, det har egentlig vært opp til Lunna; at han skulle få stå når han følte seg klar og i orden. Vi fant ut at 45 minutter i dag var en god begynnelse. Så skal vi sette oss ned og lage en plan for framover.
(...)
- Målet mitt er å stå når sesongstarten kommer. Det har alle i troppen til Rosenborg et mål om. Så får vi se hvem som står når det starter, sier Lunna til rbkweb.no.
Les mer: - Skal stå når sesongstarten kommer
- Mitt mål er å stå. Alexander sitt mål er å stå. Og sånn må det være i alle klubber - enten det er i Rosenborg eller i Odd. Det er det som driver en videre, mener André Hansen.
Les mer: - Det blir et forsprang
Begrunn hvorfor du stemmer sånn som du gjør!
PS! Har sortert kandidatene etter draktnummer. Jacob Storevik er på vei bort, mens Julian Faye Lund som kjent først kommer i sommer - og uansett ikke er særlig aktuell før om noen år. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 22.02.2015 00:03 Post subject: |
|
|
Stemte André Hansen uten helt å ha oversikt over hans styrker og svakheter. Har _lest_ at han er/vil være en offensiv keeper, og jeg mener det er noe av det viktigste for en moderne keeper. Alderen taler også til hans fordel. (Jeg er motstander av myten om at keepere har sine beste år etter fylte 30.)
All respekt til Lunna, men jeg mener at RBKs keeper bør inneha et høyere nivå enn han har, og jeg håper Hansen er denne keeperen (sjøl om jeg enn så lenge er en tanke skeptisk.) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 22.02.2015 03:38 Post subject: |
|
|
Stemte Lunna fordi han var glimrende før skaden og fordi jeg ikke føler han på noen måte har spilt seg ut av laget. Holdt nullen til pause og hadde en god regning mot Sundsvall i går.
Samtidig har jeg ikke sett nok av André Hansen til at han fortjener min stemme foran ALH, men ut ifra de tre treningskampene jeg har sett så har han sett bra ut, dersom vi ser bort fra den ene tabben mot Bodø/Glimt. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 22.02.2015 13:41 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette stemmer, men jeg har fått en oppfatning av at Alexander Lund Hansen er skikkelig god på sitt beste og skikkelig dårlig på sitt dårligste. Føler ikke han har noe "midten". Han er på sitt beste når han er motivert. Med det mener jeg at at vi har sett han i tidlig i sesongen er han ganske god pga. kanskje RBK fortsatt henger med i gull. Han er også god når han ikke har sluppet inn noen mål, for da er han motivert til å holde nullen, men så fort han har sluppet inn et par mål, ble han mer ustabil, og kanskje mindre motivert og fokusert. Derfor mener jeg at han burde være andrekeeper. Spiller han for mange kamper, kan det kanskje fort kjedelig? Er han andrekeeper og føler han må gjøre bra innsats og føler at han har fått stor konkurranse, våkner han opp og da er han toppkeeper.  |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.02.2015 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg velger å ikke stemme enda. Jeg vil gjerne ha et bedre grunnlag før jeg uttaler meg  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.03.2015 19:09 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen:
- Jeg har sagt at når vi kommer på La Manga, så blir det mer spissing. Det viktigste for oss har i en lang periode vært å få "Lunna" tilbake i match. Nå har han stått to hele kamper, og det er trygt og godt for oss alle.
Les mer: Velger førstekeeper denne uka |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.03.2015 09:25 Post subject: |
|
|
Har vært i tenkeboksen en stund, men måtte bestemme meg, så det ble Hansen faktisk  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.03.2015 09:58 Post subject: |
|
|
Stemte Andre Hansen fordi han er yngre, mindre skadeutsatt, og fortjener en fair sjanse til å vise seg mer stabil enn Lunna. Ser på de to som jevngode, men Lunna har i de fleste sine perioder avløst godt spill på 6-8 kamper med en tabbe eller to. Jeg krysser fingrene for at Andre Hansen skal strekke formen enda et hakk lengre enn det. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 12.03.2015 10:19 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke å stemme. Vet ikke om det er lojalitet eller hva det måtte være. Hvis jeg skulle stemt nå, så hadde jeg stemt Andre, men jeg klarer ikke helt å avskrive Lunna på den måten når han enda er på vei tilbake i (forhåpentlig) storform. |
|
Back to top |
|
 |
Spurven Proff

|
Posted: 12.03.2015 11:09 Post subject: |
|
|
Jeg klarer heller ikke bestemme meg. Burde vært mulig å stemme blankt  |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 12.03.2015 12:46 Post subject: |
|
|
Andre Hansen. Rett og slett fordi alder, landslaget og utviklingspotensiale teller i hans favør. Lunnas skadehistorikk teller nok også litt inn i hans difavør.
Mener RBK bør ha en landslagskeeper i stallen, og i Andre Hansen har vi en keeper som etter all sannsynlighet til utgjøre en del av teamet sammen Nyland i årene som kommer. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 12.03.2015 12:54 Post subject: |
|
|
Jeg syns vi skal bruke Hansen jeg. Hansen har riktig nok vist at han har vært bra tidligere, men pr. nå så syns jeg Hansen er den beste.
Bare satse på at Hansen ikke får jobb i RBK igjen  _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 12.03.2015 22:58 Post subject: Keeperduellen 2015 |
|
|
Andre Hansen. Beviste det igjen i dagens kamp mot Haugesund. Liker veldig godt den offensive greia hans. Fin kamp i dag |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.03.2015 01:19 Post subject: |
|
|
Ja, han er veldig offensiv. Så lenge det ikke blir mye baklengs av det, er det en enorm styrke. Det er jo (blant annet) slike offensiver som gjør Neuer til verdens beste keeper. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 14.03.2015 04:08 Post subject: |
|
|
I adressa står det at Andre Hansen har vunnet. Er veldig imponert så langt! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 14.03.2015 04:53 Post subject: |
|
|
Deilig med ny keeper. Jeg satt og ergret meg over Ørlund i et par år.
Tapte mange poeng på endeløse lange utspill og dårlig igangsetting. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 14.03.2015 12:02 Post subject: |
|
|
Selv om det kan føre til noen pinlige mål imot så må jeg si at jeg var i ekstase over sweeperkeeper redningen hans mot Haugesund. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.03.2015 12:32 Post subject: |
|
|
Som Ingebrigtsen avslørte, var jo valget mot Haugesund bekreftelsen. Har ligget i kortene hele veien at Ny-Hansen skulle få tillit.
Så gjenstår det å se hva som skjer med Gammel-Hansen. Må si at jeg syns synd på ham: Tredje gang skade ødelegger når han har vært utpekt som førstevalg.
Vil vel i utgangspunktet tro at RBK gjerne forlenger med ham, og at det blir opp til ham sjøl å bestemme om han vil innfinne seg med utfordrerrolle også i året han fyller 34. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2015 21:50 Post subject: |
|
|
Utfordreren har ikke gitt opp å ta igjen André H. i løpet av sesongen:
- Når han starter sesongen, har han fått et forsprang. Men jeg skal i hvert fall gjøre min del av jobben for å komme tilbake på det nivået jeg var i fjor. Hvis jeg gjør det, så tror jeg egentlig at jeg skal få spille, sier "Lunna".
- Du presterte omtrent på landslagsnivå?
- Ja, jeg syns jeg var veldig god i fjor fram til jeg ble skadet. Sånn sett var jeg fornøyd med sesongen.
Les mer: - Skal tilbake på det nivået jeg var i fjor |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 01.04.2015 23:04 Post subject: |
|
|
Går for Andre Hansen inntil vidre. Lunna har for all del gjort mye bra, men skadeproblematikken er en utfordring. Stabilitet og kontinuitet er viktig også på keeperplass. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.04.2015 11:47 Post subject: |
|
|
Jeg stemte Lunna når pollen kom opp, fordi jeg aldri hadde sett Andre spille. Men etter pre-season nå så vil jeg si han har overbevist og burde være førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.04.2015 12:21 Post subject: |
|
|
Valgte også Andre, men skal ikke ta fra Lunna noe. Det at han mener at han står dersom han kommer opp på nivået fra før skaden i fjor er nok sant! |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 02.04.2015 13:24 Post subject: |
|
|
Valgte Andre rett og slett fordi han er en mer offensiv keeper som passer bedre inn i en offensiv spillestil. Mot gode lag i Europa vil jeg foretrekke Lunna da jeg anser han som bedre på shopping av skudd. _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.04.2015 17:57 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen:
- Alexander har vært en fantastisk keeper for oss, men han har hatt en litt lenger vei i år. Det gikk lang tid før han var 100 prosent tilbake i spillergruppa. Da blir valget ganske naturlig sånn sett. Men Alex kommer til å utfordre André.
- Hvordan syns du Lunna har taklet å komme i utfordrerposisjon igjen?
- Han hadde en kranglete høst, så det er ikke noe problem for Alex. Men alle spillerne skal ha lyst til å spille og være skuffet om de ikke får spille - det er han òg. Han står på og jobber, og blir bedre og bedre på trening.
- I fjor høst kan ikke Alex ha vært langt unna landslagsstandard han heller. Så det kan fort bli en artig keeperduell! |
|
Back to top |
|
 |
|