View previous topic :: View next topic |
Hvem var Rosenborgs beste spiller? |
Daniel Örlund |
|
2% |
[ 4 ] |
Jonas Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
Tore Reginiussen |
|
7% |
[ 12 ] |
Holmar Örn Eyjolfsson |
|
15% |
[ 23 ] |
Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
25% |
[ 39 ] |
Ole Selnæs |
|
7% |
[ 11 ] |
Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
Pål André Helland |
|
1% |
[ 3 ] |
Tomas Malec |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
37% |
[ 56 ] |
|
Total Votes : 151 |
|
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.10.2014 10:47 Post subject: Odd – Rosenborg |
|
|
 | | |  | VS. |  | | | Søndag 02.11.2014 kl. 18.00 | Skagerak Arena | Kampen vises på TV 2 | | |
|
# | | K | S | U | T | MÅL | P | 2. | Odd | 28 | 17 | 7 | 4 | 52–29 | 58 | 3. | Rosenborg | 28 | 16 | 6 | 6 | 59–42 | 54 |
Skal det bli sølv i årets serie, må Odd beseires i denne kampen. Så enkelt er det med den saken.
Ser vel heller ingen grunn til å endre så mye på lagoppstillingen fra kampen mot Sandnes Ulf. Eneste endringene kan kanskje være at KI vurderer Søderlund inn for Malec, Dorsin for Skjelvik og Riski/Skjelvik for Mikkelsen. Andre endringer blir jeg overrasket over.
| | | | | | | |
Örlund | |
Svensson |
Holmar |
Reginiussen |
Skjelvik | |
Jensen |
Selnæs
|
Mix | |
Helland
|
Malec |
Mikkelsen
| |
Generelt
- Dommer: Svein Oddvar Moen, SK Haugar
- Lagene har møtt hverandre 31 ganger i øverste divisjon. Rosenborg har vunnet 20 kamper, Odd kun tre, mens åtte møter har endt uavgjort.
- Rosenborg har vunnet 10 av 15 møter mellom lagene i Skien. Fire kamper har endt uavgjort, mens Odd kun har én eneste seier, 3-0 den 19.september 2004. Olivier Occean (37’), Christian Flindt-Bjerg (45’) og Espen Hoff (76’) scoret for Odd i den kampen. Odds nåværende assistenttrener Jan Frode Nornes spilte hele kampen for Odd. Frode Johnsen spilte hele kampen på topp for RBK, men gikk målløs av banen. Mikael Dorsin spilte også hele kampen for RBK.
- Odd har ikke vunnet mot Rosenborg i serien siden den kampen i 2004, totalt 17 kamper og over 10 år uten seier mot trønderne.
- Den tilsvarende kampen i fjor endte 0-1 den 17.mars. Mike Jensen (71’) scoret kampens eneste mål.
- Det omvendte oppgjøret i vår vant RBK med 2-0 i Trondheim den 13.april. Stefan Strandberg (4’) og Nicki Bille Nielsen (90’) scoret for RBK.
- Det er 36% sannsynlighet for at Odd vinner når Odd spiller hjemme mot Rosenborg. (Basert på alle spilte kamper siden 1948).
- Det scores i gjennomsnitt 3.19 mål per kamp når disse lagene møtes på Odds hjemmebane i Tippeligaen.
- Odds største seier på hjemmebane kom i 1962 da laget vant 5-2. Største tap kom i 2005 da Rosenborg vant 0-5.
Odd
- Odd vil sikre seg 2.plass og sølvmedalje med seier eller uavgjort i denne kampen. Med tap vil Odd ligge ett poeng foran RBK foran siste serierunde.
- Odd gjør sin beste sesong i øverste divisjon. Laget har aldri tidligere endt høyere enn fjerdeplass på tabellen. Laget har aldri tidligere tatt så mange som 58 poeng, 48 poeng i 2011 var tidligere rekord. Laget har aldri tidligere vunnet så mange som 17 kamper i en sesong, 14 kamper i 2011 forrige rekord.
- Odd har scoret 52 mål, ett mål unna klubbrekorden fra 2009 med 53 scoringer.
- Odd har kun tapt for lag som er i topp fem på tabellen foran denne serierunden. Odds fire tap har kommet mot Lillestrøm (to tap), Strømsgodset og Rosenborg.
- Odd har ikke tapt på sine 10 siste hjemmekamper i TL, siden 0-2 mot Lillestrøm den 11.mai. Kun én rekke er bedre i TL, 12 kamper fra juni 2005 til mai 2006. Klubbrekorden på 12 kamper uten hjemmetap ble stoppet av Brann 21.mai 2003 (1-3).
- Odd har vunnet sine seks siste hjemmekamper siden 0-0 mot Haugesund den 20.juli. Det er en tangering av klubbrekorden fra høsten 2011. Odd har aldri vunnet sju strake hjemmekamper i Tippeligaen.
- Odd har scoret fire mål i alle sine fire siste hjemmekamper i TL. Dette har kun skjedd tre ganger tidligere: RBK i 1994, RBK i 1990 og Moss i 1987. Ingen lag har scoret fire mål eller mer i fem strake hjemmekamper i øverste divisjon.
- 16 mål på de fire siste hjemmekampene i serien er to flere enn de 14 laget scoret hjemme på sesongens 10 første hjemmekamper. Tar vi med cupkampene mot Sarpsborg og Brann så har Odd scoret 24 ganger på sine seks siste spilte hjemmekamper.
- I seks av de åtte siste hjemmekampene i serie og cup har motstanderlaget scoret kampens første mål. Kun i 4-0 mot Brann og i 1-0 mot Godset i TL tok Odd ledelsen.
- Odds neste baklengs hjemme blir nummer 300 på eget gress i øverste divisjon.
- Frode Johnsen spilte 145 TL-kamper og scoret 80 mål for RBK fra 2000-2006.
- Johnsen har ni mål på sine siste 11 TL-kamper. Han scoret to på de første 17 kampene i år. I fjor scoret Johnsen 12 av sine 16 TL-mål i sesongens andre halvdel
- Johnsen har scoret i Odds seks siste hjemmekamper i serie (fire kamper) og cup (to kamper). Sist Johnsen gikk av Skagerak uten å score var 9.august mot Godset i TL.
- Steffen Hagen og Thomas Grøgaard har spilt samtlige minutter for Odd denne sesongen. Frode Johnsen og Herolind Shala har også vært på banen i alle 28 kampene i TL.
- Dag Eilev Fagermo har én seier, seks uavgjorte og seks tap på sine 13 TL-kamper mot Rosenborg som trener.
- Lars-Kristian Eriksen har seks gule kort og må stå over neste kamp ved ny advarsel.
- Herolind Shala har to gule kort og må stå over ved ny advarsel.
- Shala har scoret i Odds tre siste hjemmekamper i TL.
Rosenborg
- Rosenborg er sikret minst tredjeplass og bronsemedalje foran denne kampen. Med uavgjort eller tap mot Odd vil RBK ende som nummer tre i årets serie. Med seier mot Odd vil RBK ligge ett poeng bak sølvmedaljen foran siste serierunde.
- Rosenborg har fire strake seirer i TL, siden 1-2 borte mot Haugesund den 21.sept.
- Rosenborg har scoret i sine 21 siste kamper i TL. RBK har scoret i alle sine bortekamper i TL i år.
- Rosenborg har snudd seks kamper til seier etter å ha ligger under denne sesongen. Det er flest i TL, sammen med Odd. RBK har fem ganger vunnet etter å ha ligget under 0-1, samt at laget snudde 2-3 til 5-3 mot Haugesund
- Rosenborg har scoret 25 mål i kampens siste halvtime denne sesongen. Det er flest i TL, sammen med Odd.
- Riku Riski er eneste RBK-spiller som har vært på banen i alle 28 TL-kampene i år.
- Mike Jensen debuterte i Tippeligaen på Skagerak Arena i tilsvarende oppgjør forrige sesong. Jensen ble matchvinner i 1-0 seieren den 13.mars. Tobias Mikkelsen debuterte i TL i samme kamp.
- PÃ¥l Andre Helland har scoret i de tre siste TL-kampene for RBK.
- Tore Reginiussen (fire gule kort), Morten Gamst Pedersen, Mikael Dorsin, Stefan Strandberg og Riki Riski (to gule ) må stå over neste kamp ved ny advarsel.
_________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 02.11.2014 21:20; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.10.2014 10:49 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg er 51/49 på Riski eller Mikkelsen for øyeblikket. Begge er to-tre hakk under han på motsatt side. Om noen puttet en pistol mot hodet mitt så hadde jeg valgt Riski av den grunn at han har et større potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2014 11:15 Post subject: |
|
|
Ja, sånn tenker jeg også. Riski har i det minste farta som gjør at motstanderen ikke kan glemme han helt. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 27.10.2014 11:17 Post subject: |
|
|
Dorsin har vært bra, og fortjener å spille om han er 100%. Når det gjelder vingen, foretrekker jeg Riski - enig i at han ikke har vært all verden i det siste, men hovedkonkurrenten har snart 100 kamper fra start, og har vært begredelig i de fleste. Personlig liker jeg Malec bedre enn Blyfot, men tror ikke det blir så stor forskjell uansett.
Dette blir en kamp om midtbanen, og jeg tror ikke vi er favoritter til å vinne den. Sannsynligvis får Odd styre kampen, og vi må satse på kontringer. Det er vi for øvrig brukbare på om dagen. Nøkkelen tror jeg blir fart i midtbaneleddet når vi har dem i ubalanse. Indreløpere på løp og kjappe stikkere fra Ole.
Det er i slike kamper vi skulle hatt fart på topp, men det har vi dessverre ikke, uansett alternativ.
Dette lukter jevn kamp, så får vi håpe det vipper den rette veien. Skulle jeg satt penger på oddsen, hadde den nok blitt på uavgjort. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2014 11:21 Post subject: |
|
|
Jaja, Dorsin foran Skjelvik hver dag i uka. |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 27.10.2014 11:26 Post subject: |
|
|
Håper på likt lag mot Odd bortsett fra Dorsin for Skjelvik. Skjelvik er utrygg med ball og var veldig delaktig i målet til Sandnes sist. Han har også vært svak framover og har en tendens til og alltid flytte ballen bakover. |
|
Back to top |
|
 |
sheva1917 Junior
|
Posted: 27.10.2014 11:43 Post subject: |
|
|
Bare mæ eller va Mikkelsen positiv Igår ? Kanskje sin beste kamp i RBK... Uten at det e å rop hurra. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 27.10.2014 12:24 Post subject: |
|
|
Fortsatt godt med plass på bussen nedover. Det er årets siste tur og vinner vi der så truer vi virkelig sølvet.
Bli med! Det koster bare 400 for medlemmer, og er du ikke medlem får du tur og medlemskap som gjelder ut neste år for 650! |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 27.10.2014 14:16 Post subject: |
|
|
Noen som vil låne meg TV2sumo bruker i 2 timer på søndag? Hadde gledet meg til å Se Odd-RBK men må dessverre jobbe på søndag. Send PM |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 27.10.2014 14:55 Post subject: |
|
|
KI kommenterte jo at det har vært mye for Riski i det siste, med landskamper osv, og at han kan ha godt av å hvile. Dorsin begynner jo å dra på årene og har også godt av noen ekstra hvileskjær. At de to var ute mot Ulf tror jeg var en ren taktisk vurdering for å få de sultne tilbake i slag mot Odd. Jeg tipper og håper at både Dorsin og Riski starter. Dorsin er bedre på det relasjonelle og mer involvert i angrep, mens Riski vil finne mer bakrom borte mot Odd. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.10.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Ja, ut i fra uttalelsene i går, tror også jeg at Dorsin og Riski er tilbake på søndag:
- Tobias har vært god på trening, og fikk muligheten nå. Riku har vært bra over tid, men det er veldig jevnt. Vi vet ikke hvem som spiller i Skien. Vi må se på trening; hvem som tør å slippe seg løs.
- Riski har hatt en litt dalende formkurve?
- Ja, men han er òg den som har reist mest og lengst på landskamper. Det tar litt energi. Sånn sett syns jeg det var greit at han sto over i dag og hvile litt. Da er han fulladet til Skien-turen.
- Det samme vil Dorsin være?
- Ja, Micke er òg fulladet og klar til den kampen. Så det er veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.10.2014 00:56 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Dorsin begynner jo å dra på årene |
Noe som skulle passe i selveste Rosenborg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 28.10.2014 10:22 Post subject: |
|
|
Ganske sikker på at KI kommer til å benytte Riski eller Skjelvik på venstre ving.
Bortekamp mot ODD betyr flere kontringssjanser og da har han så langt foretrukket så raske vinger som mulig.
Malec / Søderlund tror jeg avgjøres på trening.
Mitt inntrykk av dem mot S.U. var at Malec har et bedre overblikk og arbeidsmoral, mens Søderlund er mer målfårlig inne i boksen. Dette burde åpne for en ny match med 60-70 minutter med Malec først og så 20-30 med Søderlund når forsvarerne begynner å bli slitne. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 28.10.2014 10:44 Post subject: |
|
|
Søderlund bør ikke engang vurderes som aktuell til kampen. Malec er en mye bedre fotballspiller enn Søderlund og langt giftigere i boksen. Det er en utrolig forskjell på disse to, der hvor Malec er lur og plasserer seg riktig i boksen med gode bevegelser, virrer Søderlund rundt om ei huggærn høne og er alltid for sent ute. Søderlund trenger altfor mange sjanser før han klarer å putte ballen i mål også. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 28.10.2014 11:16 Post subject: |
|
|
Tja. Har gått litt sport i å rakke ned på Søder. Han har gjort jobben sin, scoret mål, og da er stilkarakterer underordnet. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.10.2014 11:36 Post subject: |
|
|
Han har scoret må ja, men det har også Malec. Med Malec får vi også andre ting. Bør stå foran Søder i køen. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.10.2014 12:56 Post subject: |
|
|
Først og fremst er Malec bedre med ballen i beina, særlig til å kombinere med medspillerne. Han er kanskje ikke verdens beste hodespiller, men med ren størrelse er han til større bry i lufta enn Søderlund - som vel nesten aldri vinner hodedueller. |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 28.10.2014 14:16 Post subject: |
|
|
Søderlund gjorde en finfin jobb en periode, men han har vært ute med skade en stund, er åpenbart ikke i sin beste form. Malec på sin side har blitt bedre og bedre, er mer samspilt med lagkameratene og er bedre med ballen i beina. De er omtrent like målfarlige, og da er det åpenbart for meg at Malec skal starte. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.10.2014 15:33 Post subject: |
|
|
Jeg ville hatt Riski på venstrekant, Dorsin over Skjelvik og Malic over Søderlund. Er ganske sikker på at Kåre er enig med meg. Vanskeligste valget er Riski mot Mikkelsen.
Støtter de siste uttalelsene om Malec mot Søder. Malec har høyere scoringsnitt og har en helt annen timing over bevegelsene enn Søderlund. Han arbeider smartere. Søderlund løper nok mer, men til feil tider. Det er noe uklokt og utålmodig over hvordan Søderlund bruker energien sin.
Malec har ikke (enda) veldig god timing i hodespillet, men bare fordi han er så stor velger jeg fortsatt ham over Søderlund på trussel i luftrommet. Som sagt har han også bedre spillforståelse og bedre teknikk. Søderlund er nok en del raskere, men ikke så rask at han akkurat truer bakrom heller uansett så jeg føler det veier mindre enn de andre punktene. Virker også som at folk glemmer at Malec fortsatt er veldig ung (født i 1993 - Søder i 1987) også og er sånn sett mer fornuftig å satse på.
Men for all del, gi Søder noen sjanser. Men inntil Malec begynner å stagnere synes jeg Søder kan settes innpå fra 70 minutt om vi leder komfortabelt og trenger en arbeidsspiss til å stresse motstanderen.
P.S! At Eyjolfsson har erstattet Strandberg som fast i forsvarsrekken er noe av det beste som har skjedd i år. |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 28.10.2014 19:38 Post subject: |
|
|
Synes at folket her er for positive til Riski.
Det som han har levert etter at Kåre tok over har langt på nær vært bra.
Valget der bør stå mellom Skjelvik og Mikkelsen.
Skjelvik står langt bak Dorsin i køen føler jeg.
Malec bør være en no brainer foran Søderlund i øyeblikket.
Ellers er laget klart. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 28.10.2014 20:33 Post subject: |
|
|
Syntes også Mikkelsen bør starte fremfor Riski i Skien. Riski har hatt tre veldig svake kamper på rad, mens Mikkelsen virket frisk mot Sandnes. Han hadde også et godt innhopp mot Vålerenga selv om han burde ha scoret. De som er i best form bør spille, og det virker som om dansken er mer "på" om dagen. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 29.10.2014 09:11 Post subject: |
|
|
Trodde aldri jeg skulle si det, men Mikkelsen bør vel få sjansen fra start. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.10.2014 21:49 Post subject: |
|
|
Onsdag ettermiddag var det solgt 8800 billetter og det er solgt tusen billetter bare i løpet av det siste døgnet.
Dette er svært mye fire dager før kamp. Det er helt tydelig at det er fotballfeber i Telemark etter en eventyrlig sesong med cupfinaleplass og kamp om sølvmedaljen i serien.
- Jeg er sikker på at det blir stinn brakke, sier direktør Einar Håndlykken i Odd.
Dette vil i så fall være andre gang i historien. Forrige gang var i cup-kampen mot Sarpsborg tidligere i høst.
(...)
Kapasiteten vil være et sted mellom 10- og 11.000 solgte billetter.
- Vi får ikke inn like mange som i cupkampen mot Sarpsborg, sier Håndlykken. Årsaken er det pålagte skillet mellom borte og hjemmesupportere.
- Det kom nærmere 1100 supportere fra Sarpsborg. Vi kan selvsagt ikke forsvente at det kommer like mange fra Trondheim, sier direktøren.
Les mer: Tror på stinn brakke mot Rosenborg
Håper bortespillerne føler dette er en ordentlig sjanse til å vise seg fram.
Og jeg er enig i at dette er en liten eksamen for Ingebrigtsen. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 29.10.2014 22:15 Post subject: |
|
|
Odds Ballklubb har sikkert lagt ut en nyhetssak hvor de lokker supporterne med at Örlund kommer!
"Trolig siste mulighet til å se Örlund i aksjon for RBK!"
Trekker mange tusen ekstra da  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 29.10.2014 22:31 Post subject: |
|
|
Jeg synes det kunne vært greit med Mikkelsen igjen jeg. Han hadde ganske mange gode involveringer mot Sandnes-Ulf, han scoret, skapte sjanser og truet bakrom på en god måte. Det at enkelte ga han 4 på børsen er en prestasjon, spør du meg. Han beveger seg bedre enn Riski og er en del bedre med ball. Hvis Kåre klarer å få killerinstinktet inn i denne karen, og klarer å senke skuldrene hans på en god måte, og ikke minst pumpe litt muskler inn i karen, tror jeg han kan bli en særs god ving. Mikkelsen er feks ofte svært god på trening..
Skjønner heller ikke at folk er så sykt negative til Søder. Det målsnittet han hadde før skaden var bra, og han er god som spiss i kåres 4-3-3. Tror han kommer til å score mye framover.. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
|