View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Viking? |
Ørlund |
|
2% |
[ 2 ] |
Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
Islendingen |
|
1% |
[ 1 ] |
Skjelvik |
|
1% |
[ 1 ] |
Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
20% |
[ 20 ] |
Mix |
|
15% |
[ 15 ] |
Fisse-Mike |
|
40% |
[ 40 ] |
Helland |
|
18% |
[ 18 ] |
Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
Søderlund |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 98 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 25.08.2014 12:01 Post subject: Viking - Rosenborg |
|
|
VS.
Søndag 31. august klokka 18 @ C More Fotball.
Vil gjette hodeskaden gjør Lunna uaktuell igjen, og at laget blir det samme som mot Sarpsborg:
Daniel Örlund
Jonas Svensson - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Mikael Dorsin
Mike Jensen - Ole Selnæs - Mikkel Diskerud
Pål André Helland - Alexander Søderlund - Jørgen Skjelvik |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.08.2014 12:08 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til at vi ikke får samme kampbilde som i Bergen og Bærum. Får håpe vi scorer først denne gangen da. Alle de tre siste bortekampene har gitt forholdsvis jevn sjansestatistikk, kanskje knepent i disfavør Rbk.
Optimalt kampbilde tror jeg er å få en tidlig scoring, for deretter å ligge kompakt og vente på kontring. Dette er tross alt en stadion vi har slitt på (hvertfall spillemessig) i flere år, og Viking har definitivt spilletypene til å åpne opp låvedørene som dukker opp i våre bakre rekker.
Ã…pent blir det helt sikkert. Helgardering! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.08.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Synes ikke Skjelvik holder mål, vil heller la Riski lære seg rollen, han har tross alt ferdigheter som langt overgår Skjelvik. |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 27.08.2014 11:00 Post subject: |
|
|
Skjelvik sier jo også selv at han ikke ønsker å spille der. Jeg tror ikke han hadde noen problemer med å skjønne hans backup-rolle som stopper, men på vingen har vi jo flust av alternativer. Hoftun og co sier han har ekstrem spisskompetanse, men jeg tror både han selv, og oss supportere, ser at han har store mangler i med ball i beina 1v1.
Rendyrk han som back. Jeg synes han har klare mangler, men gi han et halvår med fast plass og forhåpentlig en fast bakre firer. Han gir jo oss en egen dimensjon på offensiv corner, all den tid vi kan kaste alle i angrep og kun ligge igjen med Skjelvik. Jeg blir like blendet hver gang av farten hans.
For øvrig har det vært snakket mye om gamst som indreløper i det siste, får vi kanskje se han erstatte en anonym mix?
I tillegg synes jeg Helland har vært meget variabel. Bør kanskje brukes som en joker siste 20. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2014 12:05 Post subject: |
|
|
Håper vi velger å rendyrke Skjelvik over på transferlista for januarovergang 2015. Han kommer ikke til å bli vesentlig bedre med ball, hele prosjektet er dødfødt.
Vi er nødt til å få inn backer og stoppere som er gode på det de skal være gode på, så får vi som en bonus håpe/lete etter noen med ekstremferdigheter i tillegg.
Men Skjelvik er ingen back, det er grusomt å se på. Svensson har løst h.backen på en langt bedre måte enn Skjelvik løser v.backen. Det sier endel. Nei, la oss lete etter en (Stian Ringstad?) faktisk venstreback som er hakket bedre med ball, posisjonering og defensiv forståelse enn Skjelvik. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.08.2014 12:12 Post subject: |
|
|
Megafritz wrote: |
Rendyrk han som back. Jeg synes han har klare mangler, men gi han et halvår med fast plass og forhåpentlig en fast bakre firer. Han gir jo oss en egen dimensjon på offensiv corner, all den tid vi kan kaste alle i angrep og kun ligge igjen med Skjelvik. Jeg blir like blendet hver gang av farten hans.
|
Tror jeg er mere på linje med denne enn ditt påfølgende innlegg her Miami,selv om det ikke er helt umulig at jeg må innrømme at du hadde rett etter dette halvåret.
Uansett fin å hive innpå når vi må sende alle mann i angrep. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.08.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Problemet er at han er shaky defensivt, han gjør gale valg i posisjonering og er ikke en god forsvarer når man må forsvare seg.
I tillegg er han skandaløst dårlig med ball i beina, han har urovekkende mange ganger løpt seg selv og ballen ut over sidelinja helt upresset under kontringer fordi han er så opptatt av å titte ned på ballen og beina sine at han glemmer hvor han løper. Han kan knapt slå et innlegg og har en under middels pasningsfot. Han er også en elendig avlutter, noe 3 mål på 120+ kamper(flesteparten som ving) bekrefter. Han har også en uvane han ikke legger av seg fra sine mange år som ving, nemlig at han ikke løper helhjertet hjem igjen etter angrep/når man mister ballen i angrep. Det er utilgivelig som back å ikke bidra hjemover. Han jogger lett bak motstanders ballfører når han med sin fart bare kan løpe han opp.
Det positive er den enorme toppfarten, jeg elsker å se på når han slår på toppfarten i en kontring og alle andre tilsynelatende står stille. Herlig!
Men det blir ikke noe tellende ut av det. Det blir ikke mål eller assists av den skumle toppfarten og det er ikke verdt alle de dårlige egenskapene hans.
En Dorsin som har mistet all fart og som er på hell er fortsatt vesentlig bedre back enn han. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.08.2014 17:09 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Håper vi velger å rendyrke Skjelvik over på transferlista for januarovergang 2015. Han kommer ikke til å bli vesentlig bedre med ball, hele prosjektet er dødfødt. |
Skjelvik er like god som Dorsin med ball, det er bare at når Skjelvik løper for fullt så er det teknisk vanskelig å holde kontroll på ballen. Men når han senker farten ned til Dorsin nivå, så er han teknisk like god. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.08.2014 17:17 Post subject: |
|
|
Han kan nok stå stille ved siden av en ball like godt som Dorsin, men allerede fra lav fart er det forskjell. Det er også forskjell på mottak, pasningsfot og innleggsfot favør Dorsin.
Sjelvik er nok dessverre en klassisk historie om hvordan barn og unge spillere med ekstremferdigheter ikke utvikler seg på andre områder fordi de ikke trenger det og ikke blir pushet hardt nok av trener/de rundt seg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.08.2014 18:50 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med Dolphins her. Skjelvik er muligens like god teknisk med sitt venstre bein som Dorsin er med sitt høyre. Og det høyrebeinet er ikke noe å henge på juletreet.
Skjelvik er kanskje den dårligste jeg kan huske å ha sett i forhold til ballbehandling i klubben. Det fungerer godt nok når han kan spille ballen foran seg og spurte etter; det er til og med effektivt tidvis, men han sliter voldsomt med enkle mottak og avleveringer. Mye mer enn hva man skulle kunne forvente av en som faktisk tjener ei solid årslønn på å spille fotball. Det går omtrent ikke en kamp uten at Skjelvik setter foten for høyt på et mottak/demping slik at ballen sklir under knottene og går til innkast. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 28.08.2014 17:02 Post subject: |
|
|
Jeg vil se Mix på benken og Jonas Svensson inn i en god gammel indreløperrolle igjen. Mix var svak sist, og går aldri på løp slik man skal i den rollen. Han skal alltid ha ballen på fot bak i banen.
Håper og tror at islendingen holder greit nivå på back og kan gå inn å ta den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.08.2014 20:17 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Skjelvik er like god som Dorsin med ball, det er bare at når Skjelvik løper for fullt så er det teknisk vanskelig å holde kontroll på ballen. Men når han senker farten ned til Dorsin nivå, så er han teknisk like god. |
Hehe, herregud. Du er jo helt på viddene, hele tiden. Skjelvik er ikke i nærheten så god teknisk som Dorsin. Micke er ikke akkurat noen Zlatan han heller, men han har definitivt den grunnleggende teknikken på plass. Habil med ballen i beina, uten å være spektakulær. Skjelvik er spektakulært dårlig uansett hvor stor fart han har. En forsvarsvariant av Trond Olsen. Kan løpe rett frem med ballen, som regel. That's it. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 28.08.2014 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg vil faktisk påstå at Trond Olsen nesten er en tekniker av rang-ish sammenlignet med Skjelvik. Olsen er ikke akkurat en ving á finesse, men Skjelvik sin venstrefot minner meg om jenter i gymen på videregående som skal sparke en fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 29.08.2014 08:49 Post subject: |
|
|
10.000 billetter er solgt til Viking-RBK, skrives det på viking-fk.no.
Med en kapasitet på 16 600 kan det kanskje bli bortimot fullt? Blir vel en god del troill som tar turen også, håper jeg. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 29.08.2014 10:28 Post subject: |
|
|
Ser at mange er negative til Skjelvik her. Jeg har selvfølgelig også lagt merke til at teknikken har sviktet for ham ved en del anledninger. Jeg synes dog enkelte går vel langt i å avskilte ham som fotballspiller.
Jeg skjønner at Kåre vil ha ham som ving pga. farten. Det gir mening, og han har også prestert ganske bra i noen få kamper. Det som dog synes tydelig, er at han ikke er noen målscorer. Han er i det henseende en Fredheim Holm / Daniel Braaten type, og som jeg har skrevet før synes jeg man skal ha veldig gode argumenter for å plassere spillere som ikke scorer mål i angrepet. Hvis det kun skjeldent resulterer i mål, synes jeg ikke ekstrem fart er et godt nok argument, og jeg synes vi må finne andre alternativer fremover på banen.
På back har jeg dog mere trua. Jeg har ikke vært imponert over Dorsin i det siste. Jeg synes den manglende farten begynner å bli et stort problem for han, og jeg synes ikke vi skal basere oss på å bruke Dorsin til neste år. Skjelvik ser jeg imidlertid potensiale i. Vi skal også huske på at han ikke har vært i klubben særlig lenge, og at han har blitt flyttet mye rundt. Med tillit og en god trener, tror jeg faktisk vi kan få en bra back i Skjelvik.
Det var mine 5 cent. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 29.08.2014 11:29 Post subject: |
|
|
Noe av kritikken mot Skjelvik er legitim, med tanke på den katastrofale sesongstarten han hadde - og andre mangler som har vist seg.
Men man skal ikke lengre tilbake til slutten av fjorårssesongen før man kan se hva han bringer som back, når han er i form og har selvtillit.
Og han har strengt tatt ikke spilt særlig mange kamper på rad som back i år...
Jeg ser ingen grunn til at man skal satse på Dorsin over Skjelvik resten av sesongen - vi har strengt tatt ingenting å spille for, og Dorsin blir bare tregere og tregere. Med Skjelvik som back de resterende kampene kan man få et bra innblikk i om han er noe vi skal satse på eller ikke. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 11:37 Post subject: |
|
|
bommel wrote: | vi har strengt tatt ingenting å spille for |
Uenig.
 _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 29.08.2014 11:51 Post subject: |
|
|
3. plass er absolutt innenfor rekkevidde. Det vil gi oss europaligakvalifisering. Hvis det ikke er noe å spille for... |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 29.08.2014 13:29 Post subject: |
|
|
Jaja, EL da.
Men poenget er at vi må se mot fremtiden nå. Da kan vi ikke tviholde på en Dorsin som verken blir yngre, raskere eller en mindre fare for eget lag på kontringer i mot.
Da må det være bedre å gi Skjelvik de siste kampene for å se om vi kan være positive overfor ham som back neste sesong, eller om vi må se etter en ny back. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 29.08.2014 16:27 Post subject: |
|
|
Litt rart og kjøpe en back som er bedre offensivt..men som ikke kan spille lenger fram.
Og som er håpløs defansivt.
Faen skal bruke han til da... |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.08.2014 16:34 Post subject: |
|
|
Det er vinn eller forsvinn for Viking med tanke på medalje og mulighet for europacup. Tror dessverre de vil klare å mobilisere mer enn oss. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 29.08.2014 17:03 Post subject: |
|
|
bommel: Den siterte delen var det eneste jeg eksplisitt var uenig med deg i.
Er redd Viking får det til bedre enn oss, og at de tar en knapp seier. Selv om de som oss ikke har noen som bøtter inn mål på sjansene sine.
Og ja, jeg vet at Søderlund scorer mye for tiden. Men har fortsatt reservasjoner. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 29.08.2014 17:50 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Det er vinn eller forsvinn for Viking med tanke på medalje og mulighet for europacup. Tror dessverre de vil klare å mobilisere mer enn oss. |
Huff ja. Eneste jokeren vi eventuelt skulle ha er Kåre Ingebrigtsen. Spørs om det blir nok mot Vikings cup-finale-feber.... |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.08.2014 18:59 Post subject: |
|
|
Uten reginiussen slipper vi inn minst 3-4 mål og må score 5 mål for å vinne kampen. 95% sikkert at vi taper denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
|