Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene. Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
Får man noen antydninger til første-elleveren i denne kampen, eller skal det prøves ut mer over enda flere kamper? For Perry må vel snart begynne å sette/drille første-laget?
Om du har sjansen til det, kunne du spurt Perry om hvilke tanker han gjør seg om dette, og om han eventuelt begynner å se konturene av en ellever, 2mas?
Hadde også vært fint og visst hvordan Perry vurderer lagdelene og hvilke roller han ser for seg spillerene skal ha i år. Spesielt med tanke på midtbanen.
Egentlig hadde det vært jævlig bra og hørt vurdereringene han gjør seg av hver enkelt spiller, når jeg tenker meg om. _________________ Putte-ventrilokvist.
Noll insläppta och nio mål framåt för Djurgården på de två senaste matcherna. I dag 2-0 mot Degerfors efter två mål av Erton Fejzullahu. Pelle Olsson är förhoppningsfull, men:
- Laget som helhet känns bra. Men ändå kan man ju säga att de tester vi får nu med Rosenborg borta nu på torsdag och de två matcherna på lägret, förmodligen mot ryska lag… de kommer säga mer om var vi står. De matcherna känns intressanta och viktiga.
– Vi har Jönköping Södra mellan Rosenborg och lägret, men inga av de som spelar mot Rosenborg kommer spela mot J-Södra.
Ole Selnæs viser stadig fremgang, men blir ikke spilleklar til kampen mot Djurgården på torsdag. 19-åringen har slitt med en kneskade, og har fremdeles til gode å delta for fullt på trening. men han nærmer seg, sier medisinsk koordinator, Haakon Schwabe.
- Målet er at han skal bli kampklar til matchen mot Sundsvall neste lørdag. Han viser fin fremgang, sier han.
John Chibuike trente alternativt tirsdag og er usikker til kampen mot svenskene. Nigerianeren har hatt en trøblete lyske siden oppholdet på La Manga.
For meg så høres det like dumt ut som at Bille skal spille kant.
Bedre løsning å la juniorspillere som mestrer posisjonen få spille på aktuelle plasser en at vi drar ned en inderløper på backplass, og en back inn som midtstopper.
Satser 2 pils på at Dorsin kløner til enten et straffespark eller frispark i farlig posisjon som ender med mål.
Nei, det høres ikke så dumt ut. Er litt skeptisk til Svensson, men Dorsin som midtstopper kan være lurt. Hvis han uansett ser for seg å være i Rosenborg ut karrieren, så kan han bli fin å ha der, fortrinnsvis som backup mener jeg
At vi heller ikke i denne kampen er i nærheten av å se konturene av en start-ellever, gjør meg litt nervøs. Med denne kampen har vi spilt fem kamper hvor Perry har ønsket å prøve ut ting og tang, og da har vi bare fire treningskamper igjen til å spille inn elleveren. Men får vel tro at Perry har stålkontroll?
Når det er sagt, kan det jo tenkes at han venter på Selnæs. (Chibbes skade var vel heller ikke beleilig). Men er redd han også da vil prøve ut ting og tang. Spørsmålet er i det hele tatt om han kommer til å sette et lag?
Dog kan det jo tenkes at vi får bedre svar når alle mann alle er fit for fight. La oss håpe det skjer til neste kamp. _________________ Putte-ventrilokvist.
Djurgården har kvittet seg med mange middelmådige spillere i dette overgangsvinduet, ifølge Fotbolldirekt.se. 13 spillere ut og fire inn.
Lurer på hvor mye Høgmo eventuelt betydde i å få satt i gang denne ryddeprosessen?
(DIF skal forøvrig spille mot Lokomotiv Moskva 19. februar og Spartak Moskva 24. Vi spilte treningskamper mot sistnevnte i februar 2011, 2012 og 2013. Og mot førstnevnte i 2006 da fjorårets Djurgårdentrener trente Rosenborg.)
Spenningsmomenter før kampen:
1. Hvor god er Amartey?
2. Vil DIF-fansen brenne ned Abrahallen, noe som kan sette hele Ytre Malvik og østre deler av Trondheim i fare i sørøstlig kuling?
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Tror i alle fall ikke du skal være redd for det siste. Det meldes fra DIF at det ikke er noen organisert tur fra Järnkaminernas side og det skal heller ikke være noen annen form for organisert tur. I så fall er det helt på privat initativ at noen gjør det.
Kan ikke se for meg noe stort innrykk til en treningskamp torsdag kveld i midten av februar av svensker. _________________ Svart og hvit for alltid!
Liker svært lite at vi skal prøve ut førstelagsspillere (som vi vet hvilke roller de er gode i?!) i forskjellige posisjoner. Teste, teste, teste. 5 forskjellige formasjoner, oppstillinger osv. Skal vi ha relasjoner i laget, er dette ikke måten å gjøre det på.
Sa halvveis i forrige sesong at Perry må begynne å bestemme seg for hvordan vi vil spille. Ser ikke ut til at han har gjort det helt enda, og det bekymrer meg. _________________ Forza Rosenborg
Helt enig med siste taler forøvrig. Perry kommer til å bruke frem til slutten av mai på å prøve å sette et lag, og vi har knapt hatt utskiftninger i laget over vintervinduet.
Jeg har vært veldig tilhenger av et så rolig overgangsvindu som mulig, nettopp i håp om at kontinuitet i stallen skal hjelpe oss til å utvikle relasjoner. Men sånn som Perry holder på så hjelper kontinuitet ganske lite.
For meg så høres det like dumt ut som at Bille skal spille kant.
Bedre løsning å la juniorspillere som mestrer posisjonen få spille på aktuelle plasser en at vi drar ned en inderløper på backplass, og en back inn som midtstopper.
"Ferdigheter som fotballspiller" er like viktig som "meste posisjonen". En indreløper kan bruke de fleste ferdighetene sine også på backplass. Jeg mener å huske at vi en gang i tiden flytta ned Roar Strand til høyre backplass. Fungerte upåklagelig.
Hver enkelt seniorspiller bør kunne dekke samtlige posisjoner på et lag bedre enn en "spesialisert" juniorspiller, med mulig unntak av keeperplassen. _________________ Embrace science - resist ignorance
Kan ikke si jeg husker med gru tilbake til perioden med Basma som stopper akkurat. Er langtidshukommelsen min så dårlig?
Når man er så dårlig til å blokkere innlegg som Dorsin er så sier det seg selv at man ikke hører hjemme på stopperplass. Han er en offensiv back, ikke stopper.
Og ja, hukommelsen din kunne trengt å se noen kamper fra den perioden Basma ble omskolert til stopper _________________ Medlem nr. 2201