English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tove Moe Dyrhaug
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 10.10.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug kan ikke tro det hun ser. Da hun senhøsten 2011 konstitueres som daglig leder i Rosenborg, får hun for første gang tilgang til den reelle økonomiske situasjonen.

Tallene er skremmende lesning. Norges fotballstolthet, Trøndelags flaggskip, klubben som i mange år herjet med Europas storheter i Champions League, er i alvorlig trøbbel. Millionene renner ut og klubben risikerer økonomisk ruin. Og nå er ansvaret på hennes pult.

– Jeg visste ikke hvor «gæli» det var. Hadde jeg visst det, vet jeg ikke om jeg hadde sagt ja til jobben.

– Var Rosenborg nær konkurs?

– Ja, vi gikk 36 millioner kroner i minus i 2011, etter flere år med underskudd. Du trenger ikke være økonom for å skjønne at det ikke kan fortsette.

For å gjøre vondt verre, tapte Rosenborg den høsten kvalikkamper til både Champions League og Europaligaen som kunne gitt mange millioner i kassen. Da var det ingen bønn: Tove og ledelsen satte straks opp en plan for å spare 30 millioner: 15 ansatte måtte gå, spillere og ansatte måtte betydelig ned i lønn. Senere lånte klubben også flere millioner av sin egen styreformann, eiendomsmilliardær Ivar Koteng.

– Når alt var så galt, hadde vi ikke noe valg. Vi måtte ta flere drastiske grep.


TAR GJERNE ANSVAR: I ­mange år spilte Tove fotball og håndball, og allerede som 13-åring var hun oppmann på pike­laget til Varden. - Jeg er ikke redd for å ta på meg oppgaver. Det har gitt med en god ballast, sier RBK-sjefen Tove Moe Dyrhaug.
TAR GJERNE ANSVAR: I ­mange år spilte Tove fotball og håndball, og allerede som 13-åring var hun oppmann på pike­laget til Varden. - Jeg er ikke redd for å ta på meg oppgaver. Det har gitt med en god ballast, sier RBK-sjefen Tove Moe Dyrhaug.
Foto: Ole Martin Wold
Hun får en alvorlig rynke i pannen der hun sitter i kontorstolen på Brakka. Gjennom vinduet ser vi ett av klubbens tre treningsanlegg.

– Vi måtte slutte å budsjettere etter et luftslott.
Back to top
View user's profile Send private message
möllenbergs
Senior


Joined: 28 Oct 2011
Posts: 240
Location: Down Under

PostPosted: 10.10.2017 11:07    Post subject: Reply with quote

Så Solbakken snakket sant da han fortalte Pall Gunnarsson at Rosenborg var på konkursens rand?
_________________
It's hope in a hanging snore
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 10.10.2017 11:58    Post subject: Reply with quote

Nei, han kunne jo umulig vite det, men ironisk nok så var ikke løgnen hans så langt unna sannheten.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.10.2017 11:59    Post subject: Reply with quote

På den annen side blir vel regnskap lagt ut etter årsmøtet, så man kunne lese og tenke litt på egen hånd.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.10.2017 12:04    Post subject: Reply with quote

Med blekksprutarmene til Solbakken er det ikke umulig at han kjente folk i revisorfirmaet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 10.10.2017 12:20    Post subject: Reply with quote

Vi var jo ikke på konkursens rand, men vi ville blitt det om man ikke gjorde en kraftig kursendring. Som hun sier kan man ikke fortsette å tape 30 millioner i året, da går man til slutt konkurs.

Selv i våre tyngste dager hadde vi nok mer verdier og bedre økonomi enn alle andre i ligaen.

Det er uansett bare å bøye seg i støvet for det Tove har gjort. Vår viktigste spiller de siste tjue årene. Fantastisk jobb hun har gjort, rett og slett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.10.2017 13:32    Post subject: Reply with quote

Enig. Den viktigste ansettelsen i klubben siden Eggen i '88. Det blir jo også bare klarere og klarere hvor håpløst oppblåste visjoner Skutle og Svendsen sto for. Vi var ikke helt på Blue Dream Arena-nivå, men det var jaggu ikke langt unna. Godt vi i det minste hadde såpass mye penger å svi av og aldri har gjort oss avhengige av eksterne, slik at vi kunne bygge på nytt i ruinene fra fortiden. Det er nok av klubber her i landet som ikke hadde/har den luksusen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 10.10.2017 14:09    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Enig. Den viktigste ansettelsen i klubben siden Eggen i '88


Man må heller ikke glemme at hun allerede var arrangementsansvarlig i klubben. Så hun kjente mye til klubbkultur/ukulturen.

Hun ble også forfremmet til lederstillingen på et tidspunkt da mange av oss ropte etter eksterne ledere med sterke CV-er. Men det beste lederemnet var rett foran nesene våre hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 10.10.2017 14:56    Post subject: Reply with quote

Snakk for deg sjæl, si. Jeg husker bare jubel og glede da Tove takket ja til jobben. Slik jeg opplevde det visste mange at hun var den beste kandidaten, men at omstillinga skulle være så vellykka som den tross alt har vært var nok en positiv overraskelse for de fleste.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 10.10.2017 16:07    Post subject: Reply with quote

Eggen var jo også krystallklar på at den nye lederen allerede var i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 10.10.2017 17:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at de som allerede hadde en fot og et øre i gangene på Brakka trodde på henne.

Selv er jeg en som ikke har så mye kjennskap til det "indre liv" på Brakka, og jeg var i tvil om hun var rett person i jobben. Å gå fra rollen som arrangementsansvarlig til å bli daglig leder er en stor overgang. Jeg mener å huske at hun var midlertidig fra starten av?

I ettertid innrømmer jeg glatt at TMD hadde fortjent at jeg trodde mer på henne. Jeg vil imidlertid påpeke at det allerede er noen år siden jeg fikk øynene opp for dama. Jeg syns hun har vært en helt utrolig perfekt daglig leder i lang tid nå. Hun tok noen omfattende grep for å rette opp ei skute med skikkelig slagside, og hun gjør en solid jobb fortsatt. Hun fremtrer som en utrolig sympatisk og likandes dame. Hun er passe synlig og passe usynlig.

Rett og slett ei elskelig dame! * crush * Love
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.10.2017 18:31    Post subject: Reply with quote

Kunne hun bare slutte å overdrive billettsalgstallene... Mad





Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 10.10.2017 19:23    Post subject: Reply with quote

Njae Bolgebah, ser du de tidlige innleggene i denne tråden var det vel ikke akkurat full jubel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2017 16:55    Post subject: Reply with quote

VG-sak på torsdag:

- Du kan ikke telle timer. Da må du finne deg en annen jobb, sier Tove Moe Dyrhaug.

Hun sier at hun «egentlig ikke hadde lyst på jobben» etter Nils Skutle, men at hun både fikk lyst, og lot seg overtale, underveis og og lot seg overtale, underveis (sic) mens hun var konstituert i jobben.

- Fordelen min var at jeg kjent alle sider ved klubben, siden jeg hadde vært der lenge, i mange roller. Jeg ble sett på som den «mest samlende» i en vanskelig situasjon, sier Tove Moe Dyrhaug.

(...)

Tove Moe Dyrhaug beskriver jobben som «positiv uro».

- Du kan aldri lene deg tilbake, fordi Rosenborg berører følelseslivet til hele Trøndelag. Jeg vet hvordan det fungerer, og det er såpass heftig at jeg husker vi måtte ha familieråd før jeg sa ja til den første jobben i Rosenborg, i 2005, sier Tove Moe Dyrhaug.

Les mer: Kvinnene som styrer RBK og Brann
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

Erik Røste får ny tillit av valgkomiteen til Norges Skiforbund, men innstillingen til nytt styre i sporten bærer preg av sterk mistillit:

Foruten visepresident Eva Tine Riis-Johannessen og den profilerte Rosenborg-sjefen Tove Moe Dyrhaug, vil komiteen skifte ut alle de vanlige styremedlemmene.

Bakgrunnen er ikke misnøye med de enkelte styremedlemmene, men en voksende forståelse av at det midt i den historiske suksessen til norsk skisport er nødvendig med en mer selvkritisk holdning.

Les mer: Sterk mistillit til Skistyret
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 07.11.2018 23:54    Post subject: Reply with quote

Har hun surna?

Skjønner at man blir lei av teite spørsmål fra journalister, men synes å ane tendenser til at hun har mista gnisten, senest nå i forbindelse med en sak om Bendtners lønn på TV2. Minte litt om en kvinnelig utgave av Kåre Ingebrigtsen. Får håpe hun bare har en dårlig dag/uke/måned.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.11.2018 00:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er noe galt med hele RBK om dagen. Alle virker mette og late, men god lønn skal de ha.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2018 00:17    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Har hun surna?

Skjønner at man blir lei av teite spørsmål fra journalister, men synes å ane tendenser til at hun har mista gnisten, senest nå i forbindelse med en sak om Bendtners lønn på TV2. Minte litt om en kvinnelig utgave av Kåre Ingebrigtsen. Får håpe hun bare har en dårlig dag/uke/måned.


Idiot av en "journalist" så har egentlig full forståelse. Han også bør skjønne såpass at daglig leder ikke kan brette ut detaljene i spillerkontrakter i pressen.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 08.11.2018 02:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke snakk om detaljer, kun størrelsen på lønna.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2018 06:41    Post subject: Reply with quote

Og i henhold til personvernloven er lønn i utgangspunktet en sak mellom arbeidsgiver og ansatt, og ikke noe arbeidstaker bare kan offentliggjøre fritt uten godkjennelse fra den ansatte
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 08.11.2018 08:59    Post subject: Reply with quote

Lønnsutgiftene til RBK er astronomiske ( i norsk sammenheng). Når spillere som Konradsen og Hedenstad tjener over 2 mill kan dette umulig være bærekraftig?

PÃ¥ tide med nye kuttrunder?

Noen som ver hvor mye EL bonus som ble delt ut til spillerne i fjor?
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 08.11.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Hedenstadlønna avspeiler ikke akkurat prestasjonene.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.11.2018 18:25    Post subject: Reply with quote

Hedenstad har jo dog vært et litt spesielt tilfelle. De fleste her på forumet var jo også veldig positive til den overgangen i forhold til at han faktisk var veldig god i Stabæk, før han dro til tyskland. Og med flere landskamper er nok lønna også i tråd med lønnspolitikken til klubben. Men så har han jo da som vi vet skuffet ganske monumentalt så langt, i forhold til at de aller fleste jo mente han var en fullgod erstatning for Svensson når han kom.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 08.11.2018 18:49    Post subject: Reply with quote

Han har jo også sikkert en prestasjonsrettet avtale, i tillegg til en god grunnlønn etter å sikkert hatt en ok kontrakt i Tyskland. Når han spiller alt og i tillegg kvaler inn til europa så blir jo lønnen derretter også. Den dagen han ikke spiller alt som er av kamper reduseres nok lønnen ditto også, ergo få inn noen andre asap!
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 09.11.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

50prosenNT wrote:
Når spillere som Konradsen og Hedenstad tjener over 2 mill kan dette umulig være bærekraftig?


Det er en logisk tankerekke som tilsier at dette ikke stemmer. Det er ikke nødvendigvis om enkeltspillere er gode eller ikke som er riktig kriterie, men om 11'ern holder et sportslig nivå som er høyere enn tallerken.

Høy lønn er bærekraftig når inntektene er høye. Sportslig nivå over tallerken gir høye inntekter. For å ha sportslig nivå over tallerken må man ha spillere som kan holde dette nivået. Slike spillere krever høy lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 6 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb