View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.09.2013 22:22 Post subject: |
|
|
Sveits-Island endte 4-4, etter at Sveits ledet 4-1!
Norge vil da være 1 poeng bak med seier på tirsdag, og Norge vil da gå forbi Sveits om de skulle ta igjen det siste poenget pga innbyrdes oppgjør. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.09.2013 22:22 Post subject: |
|
|
Ser ut som Norge får en hjelpende hånd også. Sveits har rotet bort 4-1 ledelsen mot Island. Da er jo fort 1. plassen innen rekkevidde med seier over Sveits til uka.
Edit: Faen kom meg i forkjøpet. Skulle ikke omformulert setningen  |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 06.09.2013 22:26 Post subject: |
|
|
Herregud for et comeback av Island! Jeg slo på streamen etter reduseringen til 4-2, og fikk med meg begge de to siste praktmålene deres. Så utrolig moro å se den siste gå inn på overtid etter at det bare ble lagt til to minutter  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.09.2013 22:40 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | og Norge vil da gå forbi Sveits om de skulle ta igjen det siste poenget pga innbyrdes oppgjør. |
Målforskjell foran innbyrdes i VM-kvalikken. Men poenglikhet er lite sannsynlig. Enten så havner vi bak Sveits med minst 1 poing. Ellers så hopper vi ett poeng foran.
For at det sistnevnte skal skje så må vi vinne de siste tre kampene.
Mens Sveits i tillegg til å tape mot oss, må avgi poeng enten borte mot Albania, eller hjemme mot Slovenia. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.09.2013 22:50 Post subject: |
|
|
Var TV2 som sa dette, så da må jeg bare beklage. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.09.2013 23:06 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Sveits-Island endte 4-4, etter at Sveits ledet 4-1! |
Sykeste... |
|
Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 06.09.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Gudmundsson med noen ville mål, hele kampen tilgjengelig her. Spesielt det siste er verdt å se.
Når det gjelder reglene ved samme poengssum måtte jeg nesten sjekke selv (Kjello er jo selvsagt til å stole på, men jeg har hørt diverse journalister si at innbyrdes teller først så mange ganger at jeg bare antok det selv også.)
http://www.fifa.com/mm/do...014_en.pdf wrote: | 5.
The ranking of each team in each group shall be determined as follows:
a)
greatest number of points obtained in all group matches;
b)
goal difference in all group matches;
c)
greatest number of goals scored in all group matches |
|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.09.2013 23:29 Post subject: |
|
|
Er virkelig Gashi det beste alternativet kongeriket Norge kan gulpe opp?
Seriøst?
Og han nye stopperen? Hva med Ciljan på midten? Schera'Drillo?
Jeg tror OGS vil være det beste treneralternativet. Også positivt at han har et kjent navn i utlandet. Vi trenger litt blest og optimisme. Er ganske sikker på at Norge har høyere potensiale enn hva Drillo klarer å få ut med sin stil og uttak i alle fall.. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.09.2013 23:49 Post subject: |
|
|
Det er innbyrdes i alle UEFA-turneringer (EM-kval, EM, CL, EL). Så det er ikke merkelig at enkelte tar det for gitt at det er innbyrdes i VM-kvalikk også. Men FIFA har valgt målforskjell. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.09.2013 02:03 Post subject: |
|
|
Tror ikke det at det teller målforskjell i stedet for innbyrdes får så mye å si. Jeg tror det kommer til å skille poeng, enten 1-2 poeng i fordel Norge (om de vinner de 3 siste og Sveits taper mot Norge og taper/spiller uavgjort i en av de to siste) eller så tror jeg Sveits kommer til å være foran med noen poeng om de skulle greier å få med seg poeng mot Norge.
Det er faktisk utrolig at Sveits ikke har avgjort denne gruppa allerede, så når de ikke har greid det så har jeg faktisk et håp om at Norge skal greie å snyte dem for gruppeseieren på slutten. Det blir vanskelig, Norge må vinne alle 3 og det er 3 tøffe kamper. Sveits hjemme blir ikke lett og møte et Slovenia borte som er i en annen form nå enn de var siste de møttes kan bli tøft. Island virker også å ha fått et solid lag som kan slå fra seg så det er ingen selvfølge at Norge slår dem i siste kampen.
Jeg håper selvfølgelig at Norge vinner gruppen men jeg tror det ender opp med en 2 plass, så får vi bare håpe at Norge er heldig å ikke er den dårligste toeren. Det ser litt dårlig ut nå for siden Kypros er sist i gruppa så har Norge bare 5 p fordi man skal trekke fra poengene til laget som ligger sist siden ikke alle gruppene har 6 lag. Akkurat nå ligger Norge sist blant toerne, to poeng bak Bulgaria som har 7 p. Men Norge har en kamp mindre spilt mot de lagene som poengene teller når man teller opp til slutt (det kan forandre seg hvis laget i bunn av gruppen går forbi noen, men det ser lite sannsynlig ut at Kypros i Norge sin gruppe og Malta i Bulgaria sin gruppe skal klare å gå forbi noen.
Toer rankingen:
1. Kroatia 17 p 8 kamper
2. Hellas 13 p 6 kamper
3. Russland 12 p 6 kamper
4. Frankrike 11 p 6 kamper
5. Romania 10 p 6 kamper
6. Montenegro 9 p 6 kamper
7. Sverige 8 p 5 kamper
8. Bulgaria 7 p 6 kamper
9. Norge 5 p 5 kamper
I motsetning til Norge og Bulgaria sine grupper (mest sannsynlig) så kan bunnlagene i de andre gruppe forandre på seg å da vil lag få eller miste poeng. Gruppene til Kroatia, Russland og Frankrike er nok de 3 gruppene der bunnlaget kan forandre på seg, i de andre gruppene så ser ikke bunnlagene ut til å kunne greie å klatre forbi et annet lag. Men det ser ut til at det ikke kommer til noe å si, de tre lagene virker å ha den 2er plassen selv om noen andre av lagene skulle have nederst i gruppa.
Last edited by Vegard2711 on 07.09.2013 02:15; edited 6 times in total |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 07.09.2013 02:03 Post subject: |
|
|
Gledelig med seier.
Helt seriøst visste jeg ikke at det var kamp i går. Visste at det var landslagspause, med visste altså ikke at vi spilte i går. Dårlig engasjement/interesse fra min side, men jeg har inntrykk av at Drillo og NFF bryr seg lite om engasjerte supportere, så det blir fort sånn. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.09.2013 11:04 Post subject: |
|
|
Norge spilte bra i går.
Jeg synes at Drillo valgte helt riktige spillere til denne kampen og jeg tror heller ikke at en spiller som Ciljan ville utgjort noen positiv innvirkning på det norske laget. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 07.09.2013 11:53 Post subject: |
|
|
Gashi gjorde en god kamp i går, til tross for et håpløst forsøk på en forsering som endte med balltap. Han var viktig på banen fordi han løp midtbanen til Kypros i senk, og skapte rom for Johansen og Eikrem. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 07.09.2013 12:06 Post subject: |
|
|
Gashi gjorde seg ikke helt bort, men Tettey burde være selvskreven på dette laget. Dekker veldig mye rom og spiller jevnlig mot topplag. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 15:01 Post subject: |
|
|
Gashi blev den stabilisator på mittfältet som jag hade förväntat mig. Förutom ett uppoffrande defensivt arbete var han ständig spelbar och dirigerade spelarna runt sig. Han bidrog starkt till att Norge för första gången på länge höll nollan. Om han får tillit i den centrala rollen kommer han bara bli bättre. Jag tycker mittfältstrion fungerade bra och bör få flera chanser. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.09.2013 18:00 Post subject: |
|
|
Enig, ekstremt imponerende spill mot en C-nasjon som manglet halve laget. Det er tre spillere utenfor troppen som selvsagt burde vært prioritert foran Gashi. Drillo er ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.09.2013 18:32 Post subject: |
|
|
Knerten,
du velger å se bort fra at Sveits bare vant 1-0 hjemme mot Kypros (etter en sen skåring)?
Dessverre er nok Drillo ferdig etter Sveits kampen. Jeg tror det blir hans siste landskamp. Han gir seg så fort muligheten til å nå VM er borte.
Drillo er etter min mening flink til å plukke ut spillertyper som matcher hverandre og motstanderlaget, men mest har jeg nesegrus beundring for hans evne til å forstå og vite hvordan skape sjanser i fotball.
Faktisk synes jeg at det kan være meget underholdende å se på lag hvor individende hver for seg innehar ekstrem spisskompetanse.
Jeg lurer på om disse to stilretningene;
(1) lag bestående av meget gode all-round egenskaper, eller
(2) lag bestående av ekstrem spisskompetanse, noen gang igjen vil kjempe om "Topp-seedingen i fotball", som under Drillo1 perioden?
Om en nasjon med f.eks 10 millioner innbyggere systematisk dyrket frem spillere med klare mangler, men ekstrem spisskompetanse og en annen nasjon med like mange innbyggere systematisk dyrket frem spillere med meget gode all-round egenskaper - hvilket lag ville vært best? Hvilket lag ville vunnet flest ganger i løpet av 100 kamper?
Drillo1 perioden var for meg et slags slikt eksperiment. I dag har ikke Norge spillere med ekstrem spisskompetanse på landslaget og tvinges derfor også til å spille "mindre ekstremt". Norges beste fotballspillere er helt ordinære internasjonalt og derfor vil også resultatene forbli helt ordinære for landslaget -
om ikke en ny "Drillo" (eller Eggen), en som våger å eksperimentere (og lykkes) blir landslagstrener.
Drillo epoken var for meg et særedeles underholdende og interessant prosjekt. Det var meget inspirerende å se hvordan man ved hjelp av ekstrem spisskompetanse kan ryste hvem som helst og det er like interessant å i dag se hvordan middelmådige ferdigheter bare klarer å utløse middelmådige resultater.
Med Drillos avgang har dessverre Norge mistet den siste av de to store trenerne i Norgeshistorien. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 07.09.2013 18:36 Post subject: |
|
|
Skjelbred har ikke spilt en dritt i år. Tettey har vel slitt med en skade? Nordtveit er skada. RYJ har heller ikke spilt i år.
Hater selv at Gashi startet, midtbanen så ut som et tippeligalag, men hvem andre kunne spilt som arbeidsmann på midten?
Ellers er det krise at Ruud får starte. Hvorfor får ikke Ebd. starte (husker ikke navnet hans)
NÃ¥r freiburg stjernen Hedenstad kommer tilbake fra skade regner jeg med han tar en av back plassene! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.09.2013 18:46 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Drillo epoken var |
Enig.
Når du setter Skjelbred og Tettey hjemme fra en norsk landslagstropp, gjør du deg selv en bjørnetjeneste: du tar ikke en gang ut de beste fotballspillerne du har tilgjengelig. Det samme gjelder Storflor. Nitrist. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 18:53 Post subject: |
|
|
Morsomt på nittitallet, ja, men nå er det (Drillo) så utdatert som det er mulig. Enig med knerten! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:04 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Gashi blev den stabilisator på mittfältet som jag hade förväntat mig. Förutom ett uppoffrande defensivt arbete var han ständig spelbar och dirigerade spelarna runt sig. Han bidrog starkt till att Norge för första gången på länge höll nollan. Om han får tillit i den centrala rollen kommer han bara bli bättre. Jag tycker mittfältstrion fungerade bra och bör få flera chanser. |
Så ikke det samme som deg, i hvert fall. Glemte faktisk at han var på banen en stund i 2. omgangen. Ellers så forteller det vel alt om norsk fotball, at hobbytrønderen får starte i en såpass viktig kamp. Rart at Forren ikke fikk starte!?
Drillo tar ut feile trøndere! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:16 Post subject: |
|
|
Jag tycker det är rätt av Drillo att ta ut spelare som spelar fast på sina klubblag. Skjelbred har inte spelat alls, Nordtveit några minuter och Tettey en av tre matcher. Fruktar att Tettey får dåligt med speltid framöver efter att Norwich har köpt flera nya spelare, bla centrala mittfältaren Leroy Fer från Twente. Gashi är nog Norges mest undervärderade spelare ( i Norge). King imponerade med tekniska finesser och ett snyggt mål. Förövrigt tyckte jag matchen var mer underhållande än de senaste RBK-matcherna jag har sett. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:22 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Jag tycker det är rätt av Drillo att ta ut spelare som spelar fast på sina klubblag.. |
NÃ¥r begynte han med det? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:26 Post subject: |
|
|
Jag tänkte på mittfältstrion igår, eftersom det finns de som föredrar spelare som i stort sett är fastklistrade på reservbänken. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.09.2013 19:29 Post subject: |
|
|
Når han tar ut klubbløse spillere, tviler jeg på at han bryr seg særlig mye om de spiller fast, sånn egentlig. Er bare en unnskyldning han bruker når det passer han. Hvis en kamp der Norge skaper 4 målsjanser er underholdende for deg, sier det vel mest om hvilke forventninger du - forståelig nok - har til laget. |
|
Back to top |
|
 |
|