English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Gulbrandsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.02.2021 17:03    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne en ny spiss inn, ville gitt oss litt bedre sjanse på å kjempe om gullet i år.

Annet enn det virker det vel ikke som om det kommer til å skje noe særlig mer. Venter vel på at Valsvik og Helland skal dra og da er vel alt på ut fronten unnagjort og da er det bare eventuelle spillere inn. Virker som om Sogndal ikke selger Mannsverk så da blir det trolig bare en eventuell spiss som kommer inn vil jeg tro.

Kunne tatt en midtbanespiller til dersom ikke Mannsverk kommer, men dersom RBK fortsatt har en tro på at de kan få tak i han så kan det hende de drøyer til sommeren med å hente enda en midtbanespiller for å se om Mannsverk kommer da.

Om ikke Gulbrandsen er innen rekkevidde så har man jo fortsatt en plass igjen på utenlandskvota, så man kan fint hente en spiller til. Så kan man heller sende vekk en spiller eller to til sommeren om det viser seg at de ikke holder nivået (tenker da først og fremst på Serbecic og Paul, eventuelt også Dino) slik at man kan hente andre utlendinger.

Troppen ser jo grei ut pdd, men helt ærlig synes jeg man skulle hatt en ekstra spiss (jobbes vel med), midtbanespiller og ving. 4 midtbanespillere + Konradsen er litt i underkant, og på kantene har vi kun 3 spillere (riktignok Paul i bakhånd men uvisst nivået hans fortsatt). Så man er altså bare en skade i en av de posisjonene unna før man bare akkurat har nok spillere i lagdelen.

Kan håpe på noen juniorer som tar steget, men akkurat nå er det vel bare Chrupalla som er i vannskorpen. Så får vi se hvilken posisjon han skal satses på i. Om det blir back eller ving.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Jeg flyttet en del innlegg hit.

Det var etter 14:50 at Hareide snakker om Gulbrandsen på VGTV.

Virker ikke som om interessen er særlig konkret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 17.02.2021 23:51    Post subject: Reply with quote

År Klubber Kamper (mål)
2008–2013​ Lillestrøm 57 (7)
2010​ → Lyn (lÃ¥n) 8 (1)
2013–2016​ Molde 42 (19)
2016–2019​ Red Bull Salzburg 62 (19)
2017​ → New York Red Bulls (lÃ¥n) 12 (0)
2019–​ İstanbul Başakşehir 9 (3)

Æ si itj mer!
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 17.02.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Har du sett kampene og sett han som type? Masse kraft, nydelig press-spiller. Skaper ubalanse og kvikk på overganger. Hadde løfta laget! Så skal det også sies at i mange sv de kampene så har han ikke spilt spiss, men ving. Til tross for tallene; så har lagene han har spilt på prestert veldig bra når han har vært der..men tror uansett han blir for dyr. Blir spennende å se hva som skjer; dersom Dino forsvinner!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ei imponerende liste. Hadde man byttet ut Lyn med Leipzig, hadde den vært omtrent perfekt walk of shame. Men det er naturligvis rimelig uinteressant om han kommer til oss. Etter alle solemerker en solid oppgradering fra Dino.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 422
Location: oslo

PostPosted: 17.02.2021 23:59    Post subject: Reply with quote

Han burde få vaske av seg sine klubbsynder daglig på Sjøbadet.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 18.02.2021 00:46    Post subject: Reply with quote

Det kommer trolig ikke til å fungere med en bakromsspiss på 1,75 i vår 4-3-3 i kamper hvor vi blir presset bakover. Det er viktig å ha en spiller som kan holde på ballen når vi vinner den, slik at laget kan flytte seg høyere.

Blir vel for øvrig den laveste midtspissen vi har hatt som førstevalg hvis dette er reelt?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 18.02.2021 01:16    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal ta nye steg i Europa så må vi ha raske spillere, inkludert raske spisser. Ikke drive å spille drillo-fotball hvor en spiss skal holde på ballen til resten av laget følger etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.02.2021 01:26    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Det kommer trolig ikke til å fungere med en bakromsspiss på 1,75 i vår 4-3-3 i kamper hvor vi blir presset bakover. Det er viktig å ha en spiller som kan holde på ballen når vi vinner den, slik at laget kan flytte seg høyere.

Blir vel for øvrig den laveste midtspissen vi har hatt som førstevalg hvis dette er reelt?


Ja vi har prøvd det før. Tror han het Brattbakk eller noe. Ble totalflopp. Wink

(Ja han spilte faktisk midtspiss noen sesonger)

Fra spøk til revolver, så trenger vi på ingen måte en tanksenter. Det finnes utallige eksempler på at man kan spille med mindre, hurtigere spisser i 4-3-3, også i lag som fører kamper. Kan faktisk være vel så effektivt når man har kanter som skjærer innover. Og det vil være en klar fordel i kontringsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 18.02.2021 09:01    Post subject: Reply with quote

Det var bare 94-sesongen. Kjell Roar Kaasa ble kjøpt som erstatter for Sørloth, men ble skadet. Brattbakk spilte midtspiss mesteparten av sesongen. Såvidt jeg husker ble det en ganske grei suksess. Selv om han var bedre som innoverkant.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 18.02.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Har funka bra med Aguero/Jesus på topp for City, så hvorfor skal det ikke fungere med Guldbrandsen for oss? Er det lagene med tankspiss som er de beste lagene i verden? Haaland er sterk, men han er på ingen måte en tankspiss som skal holde på ballen mens resten av laget kommer etter. Det blir for snevert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.02.2021 10:02    Post subject: Reply with quote

"på ingen måte" er kanskje å dra på litt. Så du 1-1-målet i går, eller? Han tar ned et en høy ball med mann i ryggen. Vender han bort og spiller fri medspiller som har fått mye arbeidsrom. Haaland er jo uansett en freak of nature og har fysikken både til å være tankspiss og bakromsspiss. Tror ikke vi skal legge lista der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 18.02.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

"På ingen måte" er kanskje å dra på litt ja. Han er jo komplett men som du sier så har vi ikke råd til en komplett spiss som Haaland, så hvis vi kan velge så ønsker jeg meg en spiss som i likhet med Haaland ikke er best feilvendt, uten sammenligning forøvrig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.02.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig ikke vi henter Gulbrandsen, for det prospektet har i mine øyne flopp risset dypt inn i barken.

1. Gulbrandsen scorer jo ikke mål. Hans karrierehøydepunkt sånn sett var vel 10 mål på 23 kamper for seriemester Molde i 2014.
2. Gulbrandsen har stort sett levd på hurtigheten sin (han har ikke veldig mye annet). Nå er han 28 år gammel - hva skjer med hurtigheten i løpet av neste kontrakt?
3. Gulbrandsen har stort sett aldri vært en fast starter noe sted, og sitter som regel minst 1/3 av kampene på benken fra start.
4. Gulbrandsen er heller ingen nittiminuttersmann, og byttes alltid ut dersom han ikke byttes inn.

Jeg er totalt for at vi kikker mer på spisser som har fart i tillegg til litt duellstyrke (for vi må ha begge deler), men akkurat dette slår meg som noe av en anakronisme. Gulbrandsen har etablert seg på et bra nivå, og er en fin rollespiller for mange klubber som ønsker en hurtig og arbeidsom spiller som kan bekle alle de offensive posisjonene. En bra referansespiller ville han sikkert vært med/tross sin klubbakgrunn på ondskapens akse. Men det gjør ham ikke nødvendigvis til noe godt alternativ som ubestridt førstevalg på midtspissplassen, og jeg tror rett og slett ikke han er den avslutteren og målgjøreren vi trenger.

Og en 28-årig rotasjonsspiller på toppen av lønnstaket er vel strengt tatt det dopet vi prøver å slutte med.

edit: Ser han skal få cred for en bra scoringsraptus i MLS. 12 på 13.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 18.02.2021 10:29    Post subject: Reply with quote

Så kan man legge til at han visstnok er priset til tre millioner euro og at han egentlig burde være rimelig uaktuell bare av den grunn.

Hvis klubben først skal bruke så mye penger på en spiller, så burde det vel være mulig å finne noe mer spennende?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.02.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det var bare 94-sesongen. Kjell Roar Kaasa ble kjøpt som erstatter for Sørloth, men ble skadet. Brattbakk spilte midtspiss mesteparten av sesongen. Såvidt jeg husker ble det en ganske grei suksess. Selv om han var bedre som innoverkant.


En god del i 95 og 96 også, med Mini til venstre og Brattbakk/Iversen i en skjev formasjon hvor Ivers ofte var den som trakk inn fra høyre. Var vel ikke før Rushfeldt kom han begynte å spille fast til venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.02.2021 10:59    Post subject: Reply with quote

Hvis klubben er på jakt etter Guldbransen er det enda et tegn på mangel på speiding og oversikt. Rbk skal ikke hente 28åringer som kommer hjem i mangel av noe bedre. Det har ikke vært noen suksess. Hent heller sultne spillere fra OBOS som passer inn i roller. Vi kan ikke kaste bort penger på dyre spillere som skal hjem for trappe ned. Vi har hentet nok. Henriksen og Skjelbred har mye å bevise enda. De har ikke stått frem så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 18.02.2021 11:48    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi har hentet nok. Henriksen og Skjelbred har mye å bevise enda. De har ikke stått frem så langt.


Til dels enig. Bruk pengene på ungt og dyrt og selg dyrere. Men vil påstå at Skjelbred hevet RBK betydelig i høst. Kan bare spekulere hvor vi har endt på tabellen hvis vi ikke har hatt Skjelbred. Henriksen har hittil vært en skuffelse, men ut fra ryktene fra frøyacampusen kan det virke som han får en "ny vår", fremdeles ung og har mye å gi.
Jeg er der at hvis man skal hente spillere over 25 år må de være særdeles gode, og ha et navn som tiltrekker seg oppmerksomhet. Er Guldrabrandsen i den kategorien? Tror ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 18.02.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Er det i hele tatt realisme i disse spekulasjonene vedrørende Guldbrandsen, eller har forumet kastet Guldbrandsen inn i frustrasjon over manglende nyheter. Har forstått at Åge har snakket om spilleren i media, men det er vel knapt noen som seriøst tror at Fredrik Guldbrandsen blir RBK spiller.
Selv om Guldbrandsen sliter med spilletid i sin klubb, klarer jeg ikke helt se for meg at han er villig til å gå ned flere millioner i lønn, for å spille for «småpenger» i RBK.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 18.02.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Det var vel svært lite sannsynlig helt til det ble "aktuelt" å selge Dino. Da ble det bare litt lite sannsynlig.

Nå som Dino tilsynelatende blir i RBK er vi tilbake til svært lite sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 18.02.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Hareide nevnte han i et intervju på VG TV. Selv sliter jeg med å se at Guldbrandsen skulle være noen messias for RBK. Riktignok er han veldig hurtig, og en helt annen spisstype enn vi har spilt med de siste årene (som jo forsåvidt er interessant), men han har ikke akkurat vært noen notorisk målscorer gjennom karrieren, og at det plutselig skulle endre seg i en alder av 28 virker ikke overvettes sannsynlig. Faktisk usikker på om han ville vært noe særlig oppgradering i forhold til Islamovic. En annen spillertype, men om sluttresultatet blir så mye bedre er jeg mer tvilende til.
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2021 15:50    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg husker riktig var det ikke Hareide selv som trakk fram Gulbrandsen, men han svarte på konkret spørsmål fra VG-journalisten om Gulbrandsen. Jeg tviler på at Gulbrandsen er særlig aktuell for sportslig ledelse i Rosenborg.
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 18.02.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Tror han Arilas fyren har en crush på lillebukken - trakk han frem i en pod med Stabæk også....
Back to top
View user's profile Send private message
Et bilde tå'n
Senior


Joined: 17 Nov 2014
Posts: 131
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2021 17:31    Post subject: Reply with quote

Det kan nok stemme ja. Hareide sier selv til Adressa:

"...det handler mer om typen spiller enn om Gulbrandsen konkret. Dino en helt annen spillertype, og jeg ønsker egentlig enda større fart i bakrommet. Gulbrandsen et eksempel på en slik type spiller, sier han."

https://www.adressa.no/sp...eholde-ham
_________________
In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 18.02.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

Men, nå har tydelig vis Åge fått sovet på det. Nå sier han plutselig at han helst vil beholde Dino. Det var da svarte til forvirring og vingling. Evil
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb