| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.09.2012 21:51 Post subject: Sveits - Norge |
|
|
Bern, 12. oktober klokka 20.30 @ TVNorge Max.
Litt om forrige kamp til hjemmelaget:
Nästan halva det schweiziska landslaget är etniska albaner, medan nästan halva det albanska laget har vuxit upp i Schweiz.
(...)
Enligt vedertagen fotbollslogik är en stor och fattig befolkning den bästa demografiska grogrunden för snabb utveckling.
Teorin går ut på att ett stort antal desperat ambitiösa talanger ofrånkomligen kommer att generera många skickliga spelare.
Med tiden har det konceptet visat sig vara ofullständigt. Om inte ramverket finns på plats – anläggningarna, materialet, tränarna – händer inte heller så mycket.
Kanske är det så att Schweiz snubblat över en mer effektiv formel. Under 1990-talet gjorde de en jättesatsning på fotbollens infrastruktur, parallellt med att krigsflyktingarna från Balkan kom i hundratusental.
Här har det funnits gott om fattiga invånare i ett rikt land.
Läs mera: ”Många albaner ser oss som förrädare”
Granit Xhaka fick chansen att göra 3–0 till Schweiz mot Albanien. Men mittfältaren missade med flit.
Han gjorde det av respekt för de albanska fansen.
Läs mera: Missade med flit – erkänner på Facebook |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.10.2012 17:46 Post subject: |
|
|
Her er troppen:
Rune Jarstein, Espen Bugge Pettersen, André Hansen,
Brede Hangeland, John Arne Riise, Tom Høgli, Espen Ruud, Kjetil Wæhler, Vegard Forren,
Bjørn Helge Riise, Magnus Wolff Eikrem, Markus Henriksen, Henning Hauger, Ruben Yttergård Jenssen, Håvard Nordtveit, Jonathan Parr,
Moa, Daniel Braaten, Alexander Søderlund, Joshua King, Tarik Elyounoussi.
Jeg har i utgangspunktet gitt opp Drillo og det gjennomført trauste regimet, men hvordan er dette mulig?
Jeg FATTER ikke hvordan man kan utelate spillere som Tettey og Demidov. Og det på grunn av spilletid?!
Bjørn Helge Riise, Jonathan Parr, Henning Hauger, Kjetil Wæhler, Vegard Forren etc... Det er så gjennomført middelmådig. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 01.10.2012 18:34 Post subject: |
|
|
Jeg hadde gledet meg like mye (lite) om vi hadde sendt Bryne for å møte Sveits.
Den dagen Drillo blir for syk til å trene landslaget skal jeg sprette champagnen og løpe ut i gatene. For et ubrukelig fossil vi er stuck med. |
|
| Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 01.10.2012 19:19 Post subject: |
|
|
Drillo er litt sånn "ett steg fram og to tilbake".
Det nytter ikke å ta ut Eikrem og Henriksen når du tar med B.H Riise, Henning Hauger og resten av tippeligaens middelmådigheter.
Det norske A-landslaget er og blir totalt uinteressant så lenge Drillo holder tøylene. Jeg velger en U-21 landskamp over A-laget anyday.
Typisk at Norge vinner ufortjent 1-0 borte mot Sveits og alle medier er overbeviste om at vi kvaller til Brasil-VM... _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.10.2012 11:03 Post subject: |
|
|
| Så enig, så enig med det som hittil har blitt skrevet på denne tråden!!! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.10.2012 18:13 Post subject: |
|
|
| Ville Bråten ha spilt seg inn på særlig mange av TL-laga som spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.10.2012 18:47 Post subject: |
|
|
| Kommer vel litt an på formasjon. Han er vel i utgangspunktet mer 4-4-2-spiss enn 4-5-1-spiss, men syns uansett det er forsøket verdt i Bern. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 09.10.2012 19:04 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg gir f... i landslaget, de må gjerne tape alle sine kamper mot at Rosenborg vinner en!
Det er dørge kjedelig å se på, dårlige er de også. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 09.10.2012 19:14 Post subject: |
|
|
| Det er landet ditt. Det bør være grunn nok. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.10.2012 19:17 Post subject: |
|
|
hehe Patriotisk
Man skal elske landslaget sitt, men gud bedre å Drillo gjør det vanskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 09.10.2012 20:02 Post subject: |
|
|
Heier på Norge, men liker ikke laget og spillestilen. Gjør vondt å se på. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 09.10.2012 20:26 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: |
Den dagen Drillo blir for syk til å trene landslaget skal jeg sprette champagnen og løpe ut i gatene. For et ubrukelig fossil vi er stuck med. |
I motsetning til... hvem?
Ja, vi får alle håpe Drillo snart blir alvorlig syk? Han sitter neppe etter denne kvaliken uansett, så da får vi inn en eller annen og et nytt "nye Norge". Som ikke kommer til å imponere noen. Problemet i dag er at det ikke er gode nok spillere å ta av. Drillo har en del merkelige ideer når det kommer til landslagstroppen, men uansett hvem som hadde vært trener, så hadde laget vært for begredelig til at det hadde hatt så mye å gjøre i et mesterskap. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 09.10.2012 21:00 Post subject: |
|
|
| Dew wrote: | | Den dagen Drillo blir for syk til å trene landslaget skal jeg sprette champagnen og løpe ut i gatene. For et ubrukelig fossil vi er stuck med. |
Det forundrer meg stadig at folk bruker slike formuleringer som å håpe på noens sykdom eller død. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 10.10.2012 00:42 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Dew wrote: | | Den dagen Drillo blir for syk til å trene landslaget skal jeg sprette champagnen og løpe ut i gatene. For et ubrukelig fossil vi er stuck med. |
Det forundrer meg stadig at folk bruker slike formuleringer som å håpe på noens sykdom eller død. |
Støttes. Man kan ville og håpe på mye, men når man går rundt og håper på at folk skal bli alvorlig syke eller i verste fall dø, da har man nådd et virkelig lavmål. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.10.2012 00:58 Post subject: |
|
|
| Det er forskjell på det å inderlig mene noe og det å få fram et poeng. Nå druknet riktignok poenget. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 10.10.2012 01:52 Post subject: |
|
|
Dårlig formulering det der
La meg si det slik at jeg gleder meg til den dagen det ikke er helsemessig forsvarlig av han å trene laget lengre. Regner med at han da surrer rundt på et eldrehjem og fortsatt inviterer til pressekonferanser. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 10.10.2012 11:34 Post subject: |
|
|
| Det later til å være et krav at man må spille førstelagsfotball for å være aktuell for landslaget. Hvordan passer egentlig Joshua King inn i dette? Har han spilt mye førstelagsfotball i det siste? |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.10.2012 11:49 Post subject: |
|
|
| Tror han har spilt en kamp på reservelaget (korriger meg om jeg tar feil), og han klarte nesten å score. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.10.2012 13:28 Post subject: |
|
|
Drillo har vel sagt at Joshua King er uten å ha spilt førstelagsfotball fordi han har ekstremkvaliteter. I forhold til andre norske spillere vil jeg påstå at både Øyvind Storflor, Mohammed Fellah og Alexander Tettey har ekstremkvaliteter, men Drillo ser ut til å kun tenke fysiologiske kvaliteter og ikke hva man kan gjøre med ball, posisjonering, kreativitet og løpemønster.
Undres dog hvorfor Bjørn Helge Riise fikk landskamp på landskamp i mer enn et års tid i en periode der han slet benk og tribune for klubblag. Den gang het det fra landslagsledelsen at han ikke hadde spilt seg ut. Andre regler ser ut til å gjelde for en spiller som f.eks. Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.10.2012 09:33 Post subject: |
|
|
Satt og så litt på det laget Sveits har stilt i de to første kvalik-kampene, og jeg er vel snill mot det norske landslaget når jeg sier at det på papiret later til å være en enorm kvalitetsforskjell på lagene. Norge har vel sånn ca. tre utenlandsproffer som spiller hver helg for sine respektive klubber og resten er Tippeliga-spillere, mens Sveits sin førstellever består av spillere utelukkende fra Bundesliga og Serie A - med unntak av Johan Djourou som vel er den eneste som ikke er ordentlig fast på sitt klubblag. Likefullt en spiller som glatt hadde gått inn i den norske elleveren akkurat nå.
Juve, Arsenal, Napoli og Bayern München klinger liksom litt bedre enn Viking, IFK Göteborg, Lillestrøm og Manchester United reserves.
Diego Benaglio (Wolfsburg) – Stephan Lichtsteiner (Juventus), Johan Djourou (Arsenal), Steve von Bergen (Palermo), Ricardo Rodriguez (Wolfsburg) – Valon Behrami (Napoli), Gökhan Inler (Napoli) – Xherdan Shaqiri (Bayern München), Granit Xhaka (Borussia Mönchengladbach), Tranquillo Barnetta (Schalke) – Eren Derdiyok (Hoffenheim) _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 11.10.2012 10:02 Post subject: |
|
|
Synd å si det, men den lille entusiasmen jeg en gang hadde for landslaget har for lengst forduftet. Håper de vinner, men greier ikke engasjere meg. Laguttakene de siste samlingene har bare forsterket dette, det er så trist og til tider uforståelig.
En kjepphest er Tettey vs BHR, hva er det BHR er bedre enn Tettey til? Noen har argumentert med løpskraft, men det er jo helt bak mål, Tettey er sterkere, raskere og orker mer enn det BHR gjør, han er også bedre med ballen og en langt bedre fotballspiller. Sett Tettey på indreløperplass og han kan ta de løpene Leo og Strand gjorde om Drillo vil bruke han til det, i lang bedre grad enn hva BHR er i stand til. Tettey har også spilt på et høyere nivå enn unge Riise i flere år.
Til kampene nå er vel BHR ute, men poenget står, han blir fortsatt prioritert foran Tettey, noe som ikke burde være mulig uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 12.10.2012 19:00 Post subject: |
|
|
| NOen som har en stream? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2012 19:37 Post subject: |
|
|
Coolsport og Wiziwig.
Bekreftet lag - sånn forventa:
Rune Almenning Jarstein - Espen Ruud, Brede Hangeland, Vegard Forren, John Arne Riise - Daniel Braaten, Markus Henriksen, Håvard Nordtveit, Ruben Yttergård Jenssen, Tarik Elyounoussi - Alexander Søderlund |
|
| Back to top |
|
 |
|