English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
rbk - Odd - en oppsummering

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 13:18    Post subject: rbk - Odd - en oppsummering Reply with quote

Rbk vant en helt fortjent seier mot et Odd-lag som fikk nok med å forsvare seg i gårsdagens kamp. Rbk hadde tydeligvis bestemt seg for å trå til skikkelig, og etter 15 min så var det ikke tvil om hvor poengene kom til å havne hen. Første scoring kom etter ca halvtimen var spilt. En typisk "putt-i-mål-scoring" av ex-Odd'er Frode Johnsen. Andre scoring var psykologisk perfekt timet, så og si rett etter avspark. Ørjan Berg løp seg gjennom et Odd-forsvar som tydeligvis ikke så nytten av å stoppe han, og avsluttet perfekt i bortre hjørne. Scoringen hadde nok samme effekt på Odd, som 2-0 scoringen til erkerival Molde hadde på rbk spillerne, i taps-katastrofe-kampen 16 mai. Ihvertfall kom Odd seg ikke til sjanser før helt på slutten av kampen, og med en Oliver Occean i kort-karantene samtidig som forsvarerne til rbk hadde spilt på seg en god del selvtillit, så ble det ikke uttelling. 1. omgang var absolutt best, mens andre omgang tapte seg.

De fleste trøndere gikk nok fornøyd hjem, men jeg kunne ikke unngå etter kampslutt å tenke over at dette nok var en kamp rbk hadde vunnet 4-0 eller 5-0 på 90-tallet under Nils Arne Eggen. Muligens kan man legge skylden på at det er tidlig i sesongen, Brattbakk spilte jo også en ganske dårlig kamp og kom knapt nok til en eneste avslutning.

Skal jeg oppsummere kampen med ett ord må det bli: nesten.
Rbk dominerer banespillet stort, men uten å komme til de helt store sjansene, mye p.g.a at overganger tar for lang tid og presisjonen er for dårlig. Utifra banespillet burde rbk hatt flere scoringer. Men med seieren fortsetter oppturen, og på tross av at trønder-ikonet Harald Brattbakk ikke scorte, så var nok de fleste rbk'ere fornøyd med kampen.

Jeg har fra før slått fast at rbk vinner gull i år, og det hadde jeg stått fast ved uansett hvordan det gikk i gårsdagens kamp. Med dagens seier kombinert med Tromsø sitt forsmedelige tap (rbk-flaksen trår til igjen!), så er rbk iferd med å ødelegge spenningen i årets eliteserie allerede. Dessverre.
JonasJHH
Senior

PostPosted: 24.05.2004 17:02    Post subject: Re: rbk - Odd - en oppsummering Reply with quote

Perfekt wrote:
Med dagens seier kombinert med Tromsø sitt forsmedelige tap (rbk-flaksen trår til igjen!)

Dummeste jeg har hørt. At andre lag feiler har da absolutt ingenting med at Rosenborg har flaks å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2004 17:26    Post subject: Reply with quote

Flaks?

Så det er rosenborg`s flax som gjør at Tromsø taper? Hæ??? ellre kanskje en udyktig Ole Martin Årst???

Flax MY ASS.......

Knerten Mr. Green
Back to top
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 17:27    Post subject: Re: rbk - Odd - en oppsummering Reply with quote

JonasJHH wrote:
Perfekt wrote:
Med dagens seier kombinert med Tromsø sitt forsmedelige tap (rbk-flaksen trår til igjen!)

Dummeste jeg har hørt. At andre lag feiler har da absolutt ingenting med at Rosenborg har flaks å gjøre.

Nå fikk Tromsø straffe på 1-1 som de bommet på. Du kan gjerne kalle det også for udyktighet, kanskje du også vil si at det var udyktighet som gjorde at frisparket til rbk igår gikk i kryss og ut istedet for kryss-inn.

Jeg er litt mer folkelig av meg og vil heller si det var uflaks... så får du kverulere alt du vil for deg selv hvis du har lyst Smile
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 17:29    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Flaks?
Så det er rosenborg`s flax som gjør at Tromsø taper? Hæ??? ellre kanskje en udyktig Ole Martin Årst???
Knerten Mr. Green

Har allerede svart på dette.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.05.2004 17:43    Post subject: Re: rbk - Odd - en oppsummering Reply with quote

Perfekt wrote:
JonasJHH wrote:
Perfekt wrote:

Nå fikk Tromsø straffe på 1-1 som de bommet på. Du kan gjerne kalle det også for udyktighet, kanskje du også vil si at det var udyktighet som gjorde at frisparket til rbk igår gikk i kryss og ut istedet for kryss-inn.

Jeg er litt mer folkelig av meg og vil heller si det var uflaks... så får du kverulere alt du vil for deg selv hvis du har lyst Smile

Straffen var da ikke kryss ut....
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 24.05.2004 18:33    Post subject: Reply with quote

Dette blir for dumt... Fatter ikke at du gidder å skrive en slik avhandling en gang, "perfekt"...
Back to top
langtind
Junior

PostPosted: 24.05.2004 18:49    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Dette blir for dumt... Fatter ikke at du gidder å skrive en slik avhandling en gang, "perfekt"...

Hva er det som skjer med folk?? Her skriver noen en grei sammenfatning av kampen, og så kommer folk bare å syter... Greit om du mener det er for dumt, men drit i å lese det hele og hold heller kjeft og bruk den dyrebare tiden din på noe annet...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
fubar
Veteran

PostPosted: 24.05.2004 19:23    Post subject: Reply with quote

Sorry... ikke noe galt i at folk refererer fra kampen, og det var heller ikke lengden på innlegget jeg reagerte på...

1) Det var et flott mål av Frode Johnsen, ikke et typisk "putt i mål"
2) Jeg er så lei av å høre altfor tidlige negative konklusjoner om årets "RBK-årgang"
3) Jeg er så lei av at folk krever at Rosenborg skal ydmyke motstandere med 4-5 mål i hver eneste kamp.
Quote:
Skal jeg oppsummere kampen med ett ord må det bli: nesten.

NESTEN?? Etter å ha tapt kamper og fått masse pepper så utklasser RBK serie-toer'n uten å spille en maks-kamp, og likevel er det liksom bare nesten??
Back to top
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 19:34    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
NESTEN?? Etter å ha tapt kamper og fått masse pepper så utklasser RBK serie-toer'n uten å spille en maks-kamp, og likevel er det liksom bare nesten??

Ja. Jeg synes det er et godt ord. Det holder ikke kun å kreve seier når det er snakk om rbk. Dette laget skal jo tross alt ut i champions league-kvalik, og spiller de der sånn som de gjorde idag, ja da blir det ikke annet enn UEFA-cup på rbk i år også... Man MÅ kunne stille høye krav til et lag som har vunnet norsk eliteserie siden 1992. Men som jeg påpekte så er det tidlig i sesongen, og rbk har alle muligheter til å forbedre sitt spill. (spesielt overganger/kontringer der det nå er for stor upresisjon og for lite fart)

Jeg vil forøvrig ikke kalle 2-0 et utklassingsresultat, ja, rbk dominerte kampen men i fotball er det tross alt mål som teller (i motsetning til hva Nils Johan Semb evt. måtte mene Smile )
Erik87
Proff

PostPosted: 24.05.2004 19:34    Post subject: Reply with quote

Enig med fubar! Det er ikke nesten å slå serie toern uten problem. Rosenborg slår heller ikke alle motstandere med 4-5 mål hver kamp.

Synes også perfekt har noen poeng. Men det blir litt feil å kalle det rosenborg flaksen. Hvilket som helst lag kan jo dra nytte av det, det var like mye Ham/kam flaksen, Brann flaksen som det var Rosenborg flaksen. Det var uflaks for tromsø, det det var!
Og det var uflaks at frisparket til rbk gikk i krysset å ut!

Ser ingen grunn til at folk skal reagere så strkt på det perfekt skriver. Ganske bra resyme av kampen...
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 19:42    Post subject: Reply with quote

Erik87 wrote:
Hvilket som helst lag kan jo dra nytte av det, det var like mye Ham/kam flaksen, Brann flaksen som det var Rosenborg flaksen.

Det er jeg forsåvidt enig i. Men jeg tviler på at Ham/Kam-fansen og Brann-fansen jublet like høyt som Lerkendal-publikumet igår da 2-1 resultatet ble annonsert av speaker Smile Hverken Ham/Kam eller Brann har vel de store forhåpningene om å vinne TL.

Last edited by Perfekt on 24.05.2004 19:45; edited 1 time in total
Back to top
Erik87
Proff

PostPosted: 24.05.2004 19:43    Post subject: Reply with quote

Nei:P Det er nok sant:)
fubar
Veteran

PostPosted: 24.05.2004 20:09    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg er utrolig komisk:

Hvis RBK ikke vinner med MINST 3 mål eller faktisk også TAPER en kamp eller to så hyler hele fotballnorge at Rosenborg har tapt seg..."RBK er ikke til å kjenne igjen" osv osv Det virker ikke som om noen stopper opp og tenker at det er en mulighet at de andre lagene kanskje har blitt bedre? Eller at de ihvertfall har lært seg hvordan de skal takle Rosenborg...?

Poenget mitt er: er ikke det temmelig stakkarslig? Istedet for å konkludere med at "VI har blitt bedre", så konkluderer alle med at "RBK har blitt dårligere"?

KAN det tenkes at Odd faktisk er et brukbart lag og at de er vanskelig å skape klare målsjanser mot? Hmmmmm... Nei, jeg tror sannelig jeg går for at RBK har tapt seg....

Og det er RBK sin skyld at Tromsø tapte mot Vålerenga, for RBK har sånn typisk sånn RBK-flaks! Det ER så typisk Rosenborg at Tromsø tapte mot VIF...!
Back to top
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 24.05.2004 20:49    Post subject: Reply with quote

Perfekt wrote:
fubar wrote:

. Dette laget skal jo tross alt ut i champions league-kvalik, og spiller de der sånn som de gjorde idag, ja da blir det ikke annet enn UEFA-cup på rbk i år også...

Det er LENGE igjen til kvaliken enda, godt over 2 måneder nei faktisk nesten 3 (mer?). Sesongen så langt tatt til betraktning så var dette en kjempekamp av rbk, og jeg har stor tro på at dette er starten på å komme tilbake til god form igjen.
Erik87
Proff

PostPosted: 24.05.2004 21:27    Post subject: Reply with quote

du har rett fubar.
Hele norge ser ut til å bry seg mer med hvordan det går med rosenborg enn hvordan det går med deres lag...
Perfekt
Junior

PostPosted: 24.05.2004 23:40    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Dette synes jeg er utrolig komisk:

Hvis RBK ikke vinner med MINST 3 mål eller faktisk også TAPER en kamp eller to så hyler hele fotballnorge at Rosenborg har tapt seg..."RBK er ikke til å kjenne igjen" osv osv Det virker ikke som om noen stopper opp og tenker at det er en mulighet at de andre lagene kanskje har blitt bedre? Eller at de ihvertfall har lært seg hvordan de skal takle Rosenborg...?

Poenget mitt er: er ikke det temmelig stakkarslig? Istedet for å konkludere med at "VI har blitt bedre", så konkluderer alle med at "RBK har blitt dårligere"?

- Andre får snakke for seg selv, men personlig har jeg ment at rbk har tapt seg over en lengre tidsperiode. Nedturen begynte egentlig på starten av milleniumet. Ta den siste sesongen under Nils Arne for eksempel. Etter en elendig start, så kom rbk tilbake og vant eliteserien med et fattig poeng (så vidt jeg husker). Ille gikk det i mesterligaen 2001/2002 da rbk sanket fattige 4 poeng på tross av jevnspilte kamper på Lerkendal, men det skulle gå enda verre i 2002/2003 da rbk sanket 4 poeng, men ikke vant en eneste kamp. I 2003/2004 ble det ikke engang CL.

ER DET BARE JEG SOM SER DEN PRESTASJONSMESSIGE SYNKENDE KURVEN HER?

For å gjøre det klarere, her er CL resultater:
1995/96: 6 poeng, 2 seiere, 3.plass
1996/97: 9 poeng, 3 seiere, 2.plass
1997/98: 11 poeng, 3 seiere, 2.plass
1998/99: 8 poeng, 3 seiere, 3.plass
1999/00: 11 poeng, 3 seiere, 1.plass(!!!) avansement
2000/01: 7 poeng, 2 seiere, 3.plass
2001/02: 4 poeng, 1 seier, 4.plass
2002/03: 4 poeng, 0 seiere, 4.plass
2003/04: Ikke kvalifisert

Da Åge Hareide tok over rbk, så virket det som om de ble mer organisert i forsvar, men samtidig brukte de lengre tid i angrep. Jeg husker at enkelte tippeligatrenere syntes at rbk hadde blitt enklere å spille mot.

Hvor har det blitt av de sinnssyke overgangene? Hvor har det blitt av den gode sjanse-uttellingen? Jo, overgangene er blitt tregere og mer upresise. Den gode sjanse-uttellingen er ikke tilstede ennå i år, men den kommer nok utover i sesongen.

Men kontringene og overgangene, rbk sitt giftigste angrepsvåpen som gjorde at de gruset Borossia Dortmund 3-0 på bortebane i 1999/2000 CL-sesongen, ligger BRAKK!

Quote:
Og det er RBK sin skyld at Tromsø tapte mot Vålerenga, for RBK har sånn typisk sånn RBK-flaks! Det ER så typisk Rosenborg at Tromsø tapte mot VIF...!

Hvem har sagt at det er rbk sin skyld?

Avslutningsvis i dette innlegget vil jeg si at dere rbk-supportere får holde fast på meningene deres så lenge dere vil. For et lag så er det en fordel å ha supportere som er så positivt innstilt og naive som mulig, slik at det blir masse liv på stadion og laget føler de får støtte. Very Happy
Erik87
Proff

PostPosted: 25.05.2004 06:21    Post subject: Reply with quote

Viss du ser statistisk på CL resultatene å lager en kurve vil du nok få en synkende kurve. Men det er ikke slik du må tenke. (NÅ er jo ikke du rbk supporter da perfekt:)) Rosenborg hadde uflaks med hvem de fikk i 3.kvalikk runde. Deportivo, som rosenborg faktisk hadde slått med litt flaks. Deportivo kom jo seg tross alt til semifinalen i år da! Så det hadde vært litt av en prestasjon å slå dem ut!

Vil ikke si at rbk har tapt seg så mye verken i CL eller tippeligaen. Eneste feilen er at det er blitt handlet for lite. Derfor kan det hende det blir mye det samme. Så la oss håpe rbk kjøper noen spennende spillere ¨å får vi se etterpå! Har troen på at rbk kommer til CL i år og forhåpentlivis klarer avansement! Very Happy
ssjovold
Proff

PostPosted: 25.05.2004 06:41    Post subject: re: kvalifisering Reply with quote

Hvordan tror dere RBK hadde spilt i denne delen av sesongen hvis de hadde sluppet aa naa formtoppen i februar mot benfica? De RUNDspilte Benfica paa lerkendal. En fantastisk kamp. Med samme mannskap som i dag. Og DET er et STORT steg framover. Som beviser at RBK kan klokke inn formen naar det gjelder. Husk ogsaa at a)benfica's maal var offside, og b) brattbakks klare maalsjanse IKKE var det.

Paa grunnlag av det er det ikke merkelig at formen ikke er den storste akkurat naa kollektivt, og med bakgrunn i statistikkene fra tidligere aar, er de slett ikke ille ute. De har hatt stigning siden molde kampen (som var stang-ut!) og er paa vei.

Saa naa er jeg moekka lei sytet mot ola! Jeg husker tida da hetsen sto paa som vaesrst mot ola over 10 aar siden, da han ble hengt ut av sin egen formann i pressen som syndebukk i cupfinalen i den beryktede keeperduellen med frode olsen. Og Ola sto rakrygget gjennom det hele og lot seg ikke knekke. Det er DERFOR spillene i dag har voldsom respekt for ham, og vil folge den mannen i tykt og tynt! Dessuten er han baade en av de smarteste og viseste trenerne i eliteserien. Om noen aar er han en postulatskaper av Nils sin rang, skal jeg love dere. (Bare les hva han skriver).

Bare nesten? Vent til i august!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb