English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn Bratt
Proff


Joined: 16 Jan 2010
Posts: 341

PostPosted: 01.02.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

Flott signering. Viktig å huske at Nic B er en ekstremsignering, Søder er en veldig god spiller vi har råd til og som ikke går på utlandskvoten.

Lurer mer på hvor lenge det tar før Kåre begynner å kjøre han inn som midstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 626

PostPosted: 01.02.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

92 kamper for Rosenborg: 50 mål
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2018 14:52    Post subject: Reply with quote

Torbjørn Bratt wrote:
Viktig å huske at Nic B er en ekstremsignering, Søder er en veldig god spiller vi har råd til og som ikke går på utlandskvoten.


Tenkte Nickie Bille i to sekunder før jeg fikk hjernen på stell Confused
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 01.02.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Han dro vel til Hellas i går (?), og begynner å ha en imponerende transferliste! Han bytter klubb oftere enn RBK byttet trener i en periode! Må ha en konge agent!
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 01.02.2018 14:55    Post subject: Reply with quote

Søder blir vår nye superinnbytter nå som Matti er skadet. Ikke like anvendelig, men f eks flott å dra inn som sidespiss på slutten av kampene når motstanderens forsvar begynner å mørne. Jeg er positiv. Dette bidrar positivt til bredden og kvaliteten i troppen.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 01.02.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Med fare for å gjenta meg selv, jeg gleder meg til å ha både Søderlund og Bendtner i feltet på defensiv dødball. Og med en jagende Søderlund på topp, kan Bendtner lunte rundt og aggere høyreback eller venstre indreløper eller hva han nå måtte finne for godt før han plutselig er på rett sted til rett tid, et helt annet sted enn der man skulle tro at han nettopp var Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 01.02.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

Kjempegøy å få Søder hjem igjen Cool

Nå har vi en formidabel stall - spesielt på topp har vi folk som skremmer vannet av alt som finnes av norske forsvarsspillere.

Nå blir det lenge å vente til serien starter - men jeg gleder meg skikkelig.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 01.02.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Kjempegøy å få Søder hjem igjen Cool

Nå har vi en formidabel stall - spesielt på topp har vi folk som skremmer vannet av alt som finnes av norske forsvarsspillere.


Bare så synd at forsvarspillere i utenlanske klubber på EL/CL-klubb nivå ler godt av RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 01.02.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Om de også ler av Bendtner, så blir det jaggu tøft for oss å stoppe latteren deres.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 01.02.2018 16:20    Post subject: Reply with quote

Du mener vi gjorde en dårlig og flau sesong i El/Cl kvalikk og gruppespill i fjor Messi? Er det pga av at vi har fått inn en spiss i dette vinduet som da gjør at folk og klubber ler av oss? Og da GARANTERT kommer til å gå på utrolige smeller i år? Synsk? Vi har jo ikke akkurat svekket stallen fra og med sentral midt og fram...

Edit: Og at Bendtner i tillegg velger å bli i klubben framfor å reise ut viser jo også at de har god grunn til å le av oss.......
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Matt
Proff


Joined: 10 Nov 2007
Posts: 293

PostPosted: 01.02.2018 18:00    Post subject: Reply with quote

Meh synes ikke vi burde signert en gammel spiss som skal sitte stort sett på benken. Vil heller at vi skal gi du unge en skjanse. Vist vi hadde gjort dette hadde vi kansje hatt Sørloth
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.02.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Tenkte Nickie Bille i to sekunder før jeg fikk hjernen på stell Confused


haha tenkte akkurat det samme Razz

spar oss for hjerteinfark torbjørn ^^
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.02.2018 18:37    Post subject: Reply with quote

Synes det er en trygg og fornuftig signering. ikke noe hokus pokus og signaler om at vi fremdeles har trua på Helmersen og Botheim. Gi dem et år til og en fair sjangse før vi tar valget om vi "splash the cash" på en ny spiss. enkelt og greit.

vi ser utrolig sterke ut fremover, skadefrie eneste spørsmålstegnet er midtstopperplass. blir veldig veldig spennende å se hvilken elver vi kjører inn og hvordan sesongen utvikler seg inn mot europa RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 01.02.2018 19:15    Post subject: Reply with quote

Husker godt hvordan Søder fungerte som ett helt presseledd på egen hånd, evnene til Søder ser jeg for meg kan kombineres med NB sine ferdigheter på mange måter. Ser også for meg at Søder i utfordrer posisjon i ett tryggt miljø kan slå godt ifra seg(litt som vilhjalmson ifjor).

Håper bare det blir utlån for minst en av unggutta nå, da kan jeg ikke klage på starten av 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Fonn
Junior


Joined: 28 Jul 2017
Posts: 13
Location: Heimdal

PostPosted: 01.02.2018 19:52    Post subject: Reply with quote

vi har fått en erstatter for Matti, og i den rollen må jo Søder være mer en god nok?
_________________
Mini, din forbainna lille dverg!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2018 20:06    Post subject: Reply with quote

Oppholdet i Frankrike har vært et lite mareritt for Søderlund og hans lille familie.

– Jeg har gått ganske lenge uten å ha hatt det artig, og har ikke kost meg med fotballen. Familien har mistrivdes, og det har vært et stort problem. På banen har det vært noen fantastiske øyeblikk, men jeg føler ikke at jeg fikk gjort det jeg egentlig skulle gjøre. Det ble ikke som jeg ønsket det skulle bli. Jeg ville ikke vært opplevelsen foruten, men det er godt å dra derfra. Det er godt å få en ny start og vite at jeg og familien kommer til å trives, sier han.

Søderlund ble observert på Værnes tidlig denne uka.

– Familiebesøk, hevdet han da.

NÃ¥ gjentar han at det faktisk var det, og ikke en cover-historie for en hemmelig medisinsk test.

– Nei, jeg har ikke hatt medisinsk test. De stoler vel sånn på meg, flirer han og fortsetter:

– Vi tar vel noen tester neste uke, når jeg kommer på trening. Men etter at jeg var i Trondheim i fjor og fikk hjelp av Haakon Schwabe og RBKs medisinske støtteapparat har det løsnet. Kroppen har vært veldig bra nå siste året – null problem.

Les mer: Søderlund: – Har ikke snakket med RBK om Bendtner-exit

– Det kan nok være ting her vi ikke vet. Jeg har vanskelig for å tro at Søderlund har blitt forespeilet å være nummer to bak Bendtner i mange år fremover. Det er nok ikke umulig at det kommer til å skje ting rundt Bendtner allerede til sommerne, sier Rekdal.

(...)

– Nå er jeg ikke sikker på om førstelleveren blir særlig bedre, men det å kunne bytte de to med hverandre er ikke akkurat noen ulempe. Det er klart Rosenborg er en soleklar favoritt i år, og har gjort en god overgang med å få han hjem, sier han.

Les mer: Skeptisk til superspissene sammen på topp: – Vanskelig å se for seg han som andrevalg

Rart at Rekdal fortsatt ikke har fått med seg det viktige poenget at Bendtner blir borte under VM. Dette trass i at han satt i studio, da Dyrhaug var med på diskusjon om problematikken. Confused
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Søderlund inn nå er bare smart og snakk om å være i fremkant av ting. For 4-5 år sia hadde vi ventet til Bendtner ble langtidsskadd eller solgt før vi hadde fått inn en random afrikaner som erstatning. Signeringa gir verken hjertebank eller sommerfugler i magen, men en følelse av trygghet og visshet om at klubben vet hva de driver med. Liker dette Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.02.2018 20:52    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Jeg har gått ganske lenge uten å ha hatt det artig, og har ikke kost meg med fotballen. Familien har mistrivdes, og det har vært et stort problem.

Henger godt i, reiselivsmottoet "Trivelige Trøndelag", selv om det ble vraket for bortimot 10 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 01.02.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Søderlund inn nå er bare smart og snakk om å være i fremkant av ting. For 4-5 år sia hadde vi ventet til Bendtner ble langtidsskadd eller solgt før vi hadde fått inn en random afrikaner som erstatning. Signeringa gir verken hjertebank eller sommerfugler i magen, men en følelse av trygghet og visshet om at klubben vet hva de driver med. Liker dette Tommel'n opp!


Enig. De som er kritiske nå lider av selektiv hukommelse. Eventuelt har de klart å fortrenge det meste av årene mellom 2005 og 2015. Å hente Søderlund som en slag backup/avlaster til Bendtner er så satans solid at ingen i Norge kan drømme om å gjøre det samme. Det er ikke spektakulært i det hele tatt, men samtidig er det litt spektakulært likevel.

Gleder meg til å se Bendtner og Søderlund på banen samtidig, med Helland og Samuel løpende rundt dem. Gjerne Tettey på midten også. Da snakker vi om komplimentære ferdigheter og rasering av motstand her hjemme! Kan fint se for meg at vi varierer mellom 4-3-3 og 4-4-2 nå som Søderlund er på plass. Det er verdt å prøve det i enkelte kamper, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 01.02.2018 21:34    Post subject: Reply with quote

Larsarus og Hedon. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
TomBoy
Proff


Joined: 09 Mar 2006
Posts: 341
Location: Trondheim

PostPosted: 01.02.2018 22:44    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Føler på meg en 3-års avtale presenteres imorgen ettermiddag og karrieren avsluttes i Norge


Bomma med noen timer gitt. Forventet at det ikke ble lagt ut før Søder hadde ankommet byen Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SuperTimCahill
Veteran


Joined: 05 Nov 2010
Posts: 1226

PostPosted: 01.02.2018 23:10    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Green Goblin wrote:
DEt virker litt som om Søderlund har blitt en form for hoggestabbe. Hva scoret han, 0,8 mål i snitt per kamp siste sesongen han spilte for dere?


Ja, det er helt latterlig. Han hadde en svak førstesesong under Perry og det er det enkelte som aldri har tilgitt ham.


+1
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 01.02.2018 23:21    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Gleder meg til å se Bendtner og Søderlund på banen samtidig, med Helland og Samuel løpende rundt dem. Gjerne Tettey på midten også. Da snakker vi om komplimentære ferdigheter og rasering av motstand her hjemme! Kan fint se for meg at vi varierer mellom 4-3-3 og 4-4-2 nå som Søderlund er på plass. Det er verdt å prøve det i enkelte kamper, iallefall.


Spennende med Bendtner og Søderlund sammen på topp men makan til "tung" spissduo skal man lete lenge etter, ikke my LTP der.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 01.02.2018 23:39    Post subject: Reply with quote

Tror mange har glemt hvor lang tid han brukte på å spille seg i form sist. Er vel bare Mikkelsen som har hatt flere stolper på lokale børser over tid.

Når det er sagt er det en fin fyr vi får inn, og om han kommer i siget litt fortere enn sist er det jo hyggelig. Velkommen inn, og la dette være siste snev av negativitet fra min side - Fra nå er det bare lykke til.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 02.02.2018 09:22    Post subject: Reply with quote

Fordelen med Søder er at han kjenner spillestilen vår, han trenger ikke spilles inn på samme måte som helt nye spillere som kommer til RBK for første gang. I tillegg får vi inn en spiller som er topptrent, og rett fra sesong i Frankrike. Det er knapt halvannen uke siden han spillte 90 min i sin siste kamp for St.Etienne, så vi trenger ikke tvile på formen hans.
Ser for meg at Bendtner Søder, Samuel, Dølle, Levi og Helland kommer til å bøtte inn mål i år.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 85, 86, 87 ... 140, 141, 142  Next
Page 86 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb