English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 584, 585, 586 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 07.12.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Skal vi plages en ny runde med denne tråden, så forlanger jeg at tråden døpes om til FrEmtidige trenerkandidater!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

Steinar Lein oppfyller alle krav. Kjenner klubben, kjenner klubben og kjenner klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 07.12.2020 21:31    Post subject: Reply with quote

Slutt å tulle. Hvem i all verden skal vi få tak i som er bedre? Hvis vi ser like dårlige ut i vårsesongen skal jeg være enig, men det tror jeg ikke kommer til å skje. Tror vi blir bra neste år, i form av å være solide. Sannsynligvis blir vi ikke laget som kjører over alt og alle under Hareide, men det visste vi jo. Poenget her er å bygge et solid lag og en solid organisasjon og det ser jeg ingen bedre kandidater til. La heller en leken og offensiv trener ta over når grunnlaget er lagt.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 07.12.2020 21:33    Post subject: Reply with quote

Jeg gentager mig selv - Flemming Pedersen fra FCN. Med ham får vi en plan og udvikling af såvel system som de unge spillere. Og det bliver stensikkert ikke med kolosser som Markus, Per og Konrad inde centralt. Der vil blive en helt anden dynamik.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 07.12.2020 21:33    Post subject: Reply with quote

Rart ingen har foreslått Kåre Ingebrigtsen enda... Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 07.12.2020 21:55    Post subject: Reply with quote

Vent? Er dette en ny tråd? Hva skjedde med den gamle?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 07.12.2020 22:05    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/for...86#1112386
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 08.12.2020 00:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det å hele tiden fokusere på hovedtrener er et feilspor.

Noen burde godsnakke med Asmund Bjørkan om å bli sportslig leder, teknisk direktør eller hva slags tittel som løser kabalen om Dorsin ikke tar hintet og drar sin vei. Ikke nødvendigvis noe vondt ord om Dorsin, men jeg tar heller en som har fått det til enn en som kanskje kan få det til hvis han får det i oppgave. Mulig en kan få tak i Ørjan eller Runar Berg som har vært i begge klubbene og at det gjør samme nytten.

Hvem kan så være trener? Tja, annet enn Kjetil Knudsen? Roger Naustan? Geir Hansen?

Tar heller en råsjans på en av de to en noen mer profilerte fordi stort sett det som er av de mer profilerte står ikke for slik fotball som vi vil ha, eller så er de ikke dyktige nok til å få det til. Så kan en rydde vekk det som er i stallen som ikke passer inn i noen rolle slik vi skal spille, dyrke de som er igjen i sine roller og kompromissløst finne og utvikle typer som kan gå inn der.

Kan være lettere å gjøre med en mindre profilert trener enn en som nødvendigvis har skaffet seg noen skylapper med hvordan han har gjort ting før.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2020 00:42    Post subject: Reply with quote

Hallo! Sist jeg sjekket så fantes fortsatt landet Nederland. Vi bør være ferdige med norske trenere på en stund nå. Svenske også for den delen.

Og hvorfor ny tråd?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 08.12.2020 01:04    Post subject: Reply with quote

Verdt å nevne at forumfavoritt Pavel Vrba nylig ble sparket i Ludogorets etter tap mot Antwerpen i første kamp i EL-gruppa, mens de ledet serien. Hårda bud.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Bare for arkivet så dukket Hareide nettopp hodet under Horneland på både antall poeng per kamp, antall scorede mål og antall innslupne i seriespillet.

Horneland: P: 1,61, M: 1,67, I: 1,36 (33 kamper)
Hareide: P: 1,55, M: 1,55, I: 1,73 (11 kamper)

Til sammenligning:

Tørum: 1,58 ppm som fast hovedtrener (31 kamper)(2,47 som midlertidig)
Høgmo: 1,24 ppm (29 kamper)
Perry I: 1,16 ppm (16 kamper)
Henriksen I: 1,14 ppm (14 kamper)
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 08.12.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ tide med Horneland v.2.
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 08.12.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Asmund Bjørkan Ørjan eller Runar Berg Kjetil Knudsen.

Bare kjøpe halve administrasjonen til Glimt, så ordner det seg?

Sånn sett utenfra, så klør jeg meg litt i hodet over at knivene allerede kvesses. Er det ikke helt åpenbart at det å få dagens RBK på rett kjøl er en utrolig vanskelig og ikke minst tidkrevende oppgave?
-Flere år med sportslig og utenomsportslig trøbbel.
-Gammel spillerstall med til dels alt for gode kontrakter.
-Blodrøde tall som gir Hareide historisk dårlig handlingsrom på overgangsmarkedet.

Mulig jeg ikke er helt objektiv siden jeg ikke vil at verken spillere eller trenere fra Glimt skal havne i RBK, men en trener med Hareides CV og pondus virker jo som det helt åpenbart beste valget. Men om han ikke gjør alt riktig i vinter, så stiller jo Molde, VIF og forhåpentligvis Glimt bedre utrustet til sesongstarten.
Det som må skje i RBK vil jo åpenbart ta tid, og settes tilbake av flere treneravganger og nyansettelser.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 08.12.2020 15:14    Post subject: Reply with quote

Tenker Glimt tåler fint om en eller to av hjernene bak prosessen som blomstret til det fulle under Kjetil Knutsen drar til Trondheim på samme måte som det virket som om stopperne og sentral midt hadde spilt fast hele sesongen da vi var på besøk.

Har fremdeles tro på at Hareide er rette slag fagmann til å lede prestasjonsgruppa, men det er bare det at jeg stiller meg tvilsom til alle andre, og særlig systemet rundt som har ført til at de ble hentet til klubben.

Kan godt hende at vi kunne bruke typer som Skammelsrud, Bergølmo og Brattbakk som ikke har blitt forgiftet av de siste 15 år med tøys og tull som kunne sørge for at vi faktisk dro tilbake til røttene, og med røttene så mener jeg da de pedagogiske grunnprinsippene og grunntanken om at det skal angripes fort i lengderetning med mye og gjenkjennelige bevegelser foran ballfører. Men ville følt meg tryggere hvis vi f eks kunne fått snappe oss en Ørjan Berg som vet hvordan Glimt fikk det til.

Jeg frykter at slik de tenker på brakka er at Hareide skal bruke kløkt, erfaring og pondus til å skaffe resultater og kjøpe styret og sportslig avdeling tid fram til Kjetil Knudsen blir tilgjengelig og kan løse alle problemene deres uten at de faktisk trenger å se kritisk på seg selv og alle valgene de har tatt på veien til dit vi er nå.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 08.12.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Glimt har jo den "luksusen" at de har hatt muligheten til å bruke flere år på å bli god.
-I 2017 Åpna det de de kalte for "krigskassa" etter nedrykket. De solgte unna et par spillere som ville bort, men satset hardt på å beholde så mange som mulig, og rykke rett opp, i motsetning til etter nedrykkene i 2005 og 2009. Dette kunne de gjøre etter å ha drevet godt og vært i grønn sone og mange år.
-I 2018 Klarte de å beholde plassen etter en brukbar sesong med dårlig avslutning. Flere var kritiske til Knutsen, men de fleste av oss som så 30 kamper, så at veldig mye var på plass, og at det ofte var små marginer som gjorde at ikke mange av de 14(!) uavgjorte ble trepoengere.
-I 2019 slo langvarig satsing på talentarbeid, kosthold/livsstil, riktig innkjøpspolitikk ut i full blomst, samtidig som klubben solgte spillere for historiske summer.
-I 2020 traff klubben med alt, inkludert den øvelsen med å hente etablerte, gode tippeligaspillere fra andre klubber, noe vi ikke har kunnet gjøre før.

Etter å ha småhengt på rbkweb i snart ti år, så slår det meg at den tålmodigheten som Ørjan Berg kunne fortalt at har gitt Glimt en historisk god sesong, neppe finnes i og rundt RBK. Hvor mange i klubben og Kjernen kan godta to-tre magre år de neste sesongene for å få på plass de nødvendige endringene og generasjonsskiftet RBK trenger?
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2020 16:13    Post subject: Reply with quote

Hvis man setter 'magre år' i kontekst så tror jeg absolutt viljen ville vært til stede. Med det mener jeg at det neppe bør bli særlig magrere enn det er nå, resultatmessig, fordi ressursene våre er såpass store at selv et lag i utviklingsmodus bør være på medaljeplass på ren kvalitet. Det er ikke helt som med Glimt, som i en utviklingsfase fort er nødt til å gi sjansen til spillere som ikke egentlig er i nærheten av gode nok.

Men det må da faktisk være utvikling og langsiktig tankegang. Trofasthet mot et system som, tross naturlige svingninger, har en pil som peker oppover. Tillit til spillere som passer inn i de rollene vi ønsker å dyrke til enhver tid, og kontinuerlig læring av de erfaringene vi gjør oss med de ulike rollene våre.

For eksempel: vi har per i dag to venstrevinger som i praksis er blåkopier. Vår falne stjerne Samuel Adegbenro og stjerneskuddet Emil Ceïde. Ordentlig luksus er det å ha to så like spillere i et såpass greit hierarki. Greit nok, Samuel har vært en del skadet, men for meg blir det veldig kortsiktig å egentlig bruke noen som helst andre i den posisjonen, spesielt med begge de to driblekantene tilgjengelig. Likevel har vi startet med Doff der, vi har brukt Åsen der, vi har brukt Holse der, vi har brukt Børven og Dino og fandens oldemor.

Samme sak med indreløperne våre. Vi har originalen Konradsen som egentlig er erstattet med oppgraderingen Zachariassen, og de to burde kunne dekke én posisjon (så lenge det er trivsel). Likevel velger vi iblant å spille med en, iblant begge disse, når vi ikke bruker Skjelbred eller Tagseth eller Åsen eller Holse eller bytter formasjon for å gjøre noe helt annet.

Og sånn kan man fortsette. Resultatet er i alle fall at vi knapt har noen slags relasjoner over tid, verken mellom enkeltspillere eller planmessige relasjoner mellom roller. Fordi trenerne ikke klarer å bestemme seg for hva slags fotball vi ønsker å spille, men heller velger å tilpasse seg motstanderen i mangel på egen plan. Så langsiktig arbeid, med den konsekvens at andre lag kan komme foran oss på tabellen dersom de har kommet lengre med noe fornuftig, og rett og slett er bedre fotballag: joda helt greit, men da må det også være langsiktig på en tydelig og litt sånn uunngåelig måte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 08.12.2020 16:18    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Verdt å nevne at forumfavoritt Pavel Vrba nylig ble sparket i Ludogorets etter tap mot Antwerpen i første kamp i EL-gruppa, mens de ledet serien. Hårda bud.


Som KÃ¥re med andre ord Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 08.12.2020 16:20    Post subject: Reply with quote

Vi får se om Glimt klarer å holde på dampen i lokomotivet. Vært nesten for ofte at lag som overrasker og blir nr.2. vinner ligaen året etter for så å "miste det". Kan akspetere at rbk kan tape og bli nr.2. bak glimt. Men jeg aksepterer ikke den ekstraordinære sløsingen som er gjort av klubben. Ressursbruken for å opprettholde vinnerkulturen har vært helt feil. Altfor mange sjefer, altfor mange i administrasjonen, og brukes generelt altfor mye penger på ikkesportslige aktiviteter i en kombinasjon å kjøpe rævva spillere - for å si det rett ut. Tror nok det blir langt bedre under Hareide og synes starten i går var kvikk og bra bortsett fra elendig samhandling fra vif sin banehalvdel og oppover.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Hallo! Sist jeg sjekket så fantes fortsatt landet Nederland. Vi bør være ferdige med norske trenere på en stund nå. Svenske også for den delen.

Og hvorfor ny tråd?


Det vil aldri være aktuelt for rbk fordi det er farlig. Rune Bratseth og co gir jobben til og han er en ny Bjørnebye som «kjenner klubben». Da ender vi opp med en svensk nobody med 5 mill i årslønn eller Svein Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 08.12.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Hvordan klarer dere å allerede stille spørsmål rundt Hareide? Tror vi skal prise oss lykkelige om at en så kvalifisert mann er trener for oss. Om dere trodde at Hareide skulle på magisk vis rydde opp i både det sportslige og utenomsportslige rotet som har skjedd i klubben de siste årene, så er det på tide med en realitetssjekk.

Nå handler alt om å få en plass til neste års europakvalifisering - før en lang periode med oppstramming og hardt arbeid ligger i vente til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.12.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Bare for arkivet så dukket Hareide nettopp hodet under Horneland på både antall poeng per kamp, antall scorede mål og antall innslupne i seriespillet.

Horneland: P: 1,61, M: 1,67, I: 1,36 (33 kamper)
Hareide: P: 1,55, M: 1,55, I: 1,73 (11 kamper)

Til sammenligning:

Tørum: 1,58 ppm som fast hovedtrener (31 kamper)(2,47 som midlertidig)
Høgmo: 1,24 ppm (29 kamper)
Perry I: 1,16 ppm (16 kamper)
Henriksen I: 1,14 ppm (14 kamper)



Ja, og dessuten har det vært mye lavere publikumssnitt på Lerkendal under Hareide enn under Horneland!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2020 20:21    Post subject: Reply with quote

Hardt arbeid og opprydding, hmm høres ut som frikortet Horneland fikk. Men for all del bare klamre deg/dere fast til håpet om at Hareide kommer til å spille attraktiv fotball. Jeg var som sagt imot denne ansettelsen både denne gang og sist han var her.

Han blir imponert av svensk taktisk skolering, det er oppsigelsesgrunn i seg selv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.12.2020 20:48    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Hardt arbeid og opprydding, hmm høres ut som frikortet Horneland fikk. Men for all del bare klamre deg/dere fast til håpet om at Hareide kommer til å spille attraktiv fotball. Jeg var som sagt imot denne ansettelsen både denne gang og sist han var her.

Han blir imponert av svensk taktisk skolering, det er oppsigelsesgrunn i seg selv.


Som sagt rbk vil være Lillestrøm fremover. Mulig vi får resultater etterhvert, men med en pill råtten stall og defensiv tilnærming kan vi like gjerne selge Lerkendal Stadion og la kampene bli spilt i fjæra.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6246
Location: Skottland

PostPosted: 08.12.2020 21:24    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Glimt har jo den "luksusen" at de har hatt muligheten til å bruke flere år på å bli god.
-I 2017 Åpna det de de kalte for "krigskassa" etter nedrykket. De solgte unna et par spillere som ville bort, men satset hardt på å beholde så mange som mulig, og rykke rett opp, i motsetning til etter nedrykkene i 2005 og 2009. Dette kunne de gjøre etter å ha drevet godt og vært i grønn sone og mange år.
-I 2018 Klarte de å beholde plassen etter en brukbar sesong med dårlig avslutning. Flere var kritiske til Knutsen, men de fleste av oss som så 30 kamper, så at veldig mye var på plass, og at det ofte var små marginer som gjorde at ikke mange av de 14(!) uavgjorte ble trepoengere.
-I 2019 slo langvarig satsing på talentarbeid, kosthold/livsstil, riktig innkjøpspolitikk ut i full blomst, samtidig som klubben solgte spillere for historiske summer.
-I 2020 traff klubben med alt, inkludert den øvelsen med å hente etablerte, gode tippeligaspillere fra andre klubber, noe vi ikke har kunnet gjøre før.

Etter å ha småhengt på rbkweb i snart ti år, så slår det meg at den tålmodigheten som Ørjan Berg kunne fortalt at har gitt Glimt en historisk god sesong, neppe finnes i og rundt RBK. Hvor mange i klubben og Kjernen kan godta to-tre magre år de neste sesongene for å få på plass de nødvendige endringene og generasjonsskiftet RBK trenger?



Dette var et veldig godt og informativt innlegg. Problemet i RBK er at hver gang man har staket ut en ny kurs, så er det en fraksjon som vil slå revers etter ett og et halvt år. Dette har vi gjort så mange ganger de siste 17 årene, at det er den eneste plassen vi har hatt kontinuitet.

Om vi kidnappet Bjørkan, Ørjan og Knutsen og klarte å stenge de inne på en kupe og sende de nedover på nordlandsbanen, ville det ikke tatt lang tid før en bankmann syntes at det tar for lang tid før endringene kommer på plass, og før Bratseth begynner å sutre over tversoverfotball.

SÃ¥ sitter vi der igjen med en ny 4-4-2-svenske.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2020 21:42    Post subject: Reply with quote

Hvorfor stoppe i fjæra, kan like gjerne spille under vann si.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 584, 585, 586 ... 772, 773, 774  Next
Page 585 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb