| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erik87 Proff
|
Posted: 25.04.2004 19:54 Post subject: Hvorfor scorer ikke Rosenborg? |
|
|
Hvorfor scorer ikke rosenborg?
Scoret jo i bøtter å spann i treningskampene.
Er faktisk litt bekymret iogmed at gospillet lar vente på seg også.
Forventer resultater snart, både i mål og spill messig! |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 25.04.2004 20:34 Post subject: |
|
|
Svaret er ganske enkelt. Den eneste som spiller med entusiasme utpå der er Erik Hoftun. Spillerne stopper jo bare opp å glor, når noen prøver å slå en pasning til dem.
Da jeg spilte fotball var noe av det første jeg lærte, var at det å møte ballen er viktig. I dagens kamp så det ut som Rosenborg hadde glemt va dette er for noe (også mye av dette i de to første kampene). Når en pasning ble slått, løp de enten vekk fra ballen eller stoppet opp for å vente på at ballen skulle komme til dem.
Hva er dette for noe? Rosenborg har et problem. Det står jo dønn stille utpå der til tider.
En ting er ihvertfall sikkert. Idag hjelper det ikke å skylde på banen. Det er for liten vilje til å spille fotball. (skummelt å si det).
All Respekt til Rosenborg og spillerne. Ingenting er vondt ment, men det er noe som ikke fungerer.  _________________
Kvit og Svart, Alltid!  |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 25.04.2004 20:52 Post subject: |
|
|
Likte første omgang veldig bra, de spilte kort og de var agresive fremover på banen.
I andre omgangen er det rett som Zbegra sier. De står dønn stille å bare glor. Virker som at det er ingen som er interisert i å gå fremover på banen.
Problemet er bare at jeg er ikke sikker på om det ligger i laget eller om det ligger til motspillerne. 3 kamper på rad har motparten spilt rævvafotball! _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 25.04.2004 20:56 Post subject: |
|
|
| hermsty wrote: | Likte første omgang veldig bra, de spilte kort og de var agresive fremover på banen.
I andre omgangen er det rett som Zbegra sier. De står dønn stille å bare glor. Virker som at det er ingen som er interisert i å gå fremover på banen.
Problemet er bare at jeg er ikke sikker på om det ligger i laget eller om det ligger til motspillerne. 3 kamper på rad har motparten spilt rævvafotball! |
Ja, jeg likte det jeg så i begynnelsen av kampen. Tenkte at nå hadde de endelig bestemt seg for å spille, men mot slutten begynte det å dabbe av igjen.
Er vel riktig at motstanderen spiller mer eller mindre rævvafotball, og kunne godt levd med det, om vi hadde prøvd litt hardere. men når spillerne i tillegg står å ser på at det andre laget spiller rævvafotball, ja da blir det en "rævvakamp".
Får håpe Ola by og Perry tar i et tak for at spillerne skal vise litt mer entusiasme neste kamp. _________________
|
| Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 25.04.2004 20:56 Post subject: |
|
|
| gi dem tid... glem denne diskusjonnen nå... ta den opp igjenn om 4-5 kamper.... dette går så bra så... alle kan slite litt i perioder... |
|
| Back to top |
|
 |
Zbegra Rutinert

|
Posted: 25.04.2004 20:59 Post subject: |
|
|
| RBK4EVER wrote: | | gi dem tid... glem denne diskusjonnen nå... ta den opp igjenn om 4-5 kamper.... dette går så bra så... alle kan slite litt i perioder... |
Ja for all del, har aldri tenkt å gi opp "håpet" jeg. Rosenborg kommer nok garrantert sterkere i løpet av sesongen. Følte bare for å "få det ut", blir bare litt oppgitt etter slike kamper. _________________
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 26.04.2004 05:11 Post subject: |
|
|
jaja, det er jo tidlig i sesongen, Å de toppet jo formen mot benfica da, og starten nå er vel et utslag av dette. Vet de kommer sterkere tilbake.
Men det er jo voldsomt hvor dårlig de har spilt hittill i år! |
|
| Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 26.04.2004 11:07 Post subject: |
|
|
| RBK4EVER wrote: | | gi dem tid... glem denne diskusjonnen nå... ta den opp igjenn om 4-5 kamper.... dette går så bra så... alle kan slite litt i perioder... |
Det er ikke første gangen RBK har slitt i begynnelsen, men alikevell. Jeg er bittelitt bekymret.
3 mål på 3 kamper. Det er ikke likt RBK....
jaja tiden vil vise. _________________ Life is good, life is fotball |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.04.2004 11:45 Post subject: |
|
|
3 kamper, 3 mål, 7 poeng. Det samme som Enga er glade for
De tre største sjansene jeg noterte var headinger. Fint lite bevegelse fra midtbane og vinger. |
|
| Back to top |
|
 |
Merete88 Junior

|
Posted: 26.04.2004 13:27 Post subject: |
|
|
jeg tror ikke vi skal bekymre oss enda... det kommer med tiden! vi har jo bare spilt noen få kamper, og vi var jo sånn i fjor og! men er helt enig, sjansene spoleres...  _________________ hoinner å sæksti, sjøh |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 26.04.2004 14:10 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | 3 kamper, 3 mål, 7 poeng. Det samme som Enga er glade for
De tre største sjansene jeg noterte var headinger. Fint lite bevegelse fra midtbane og vinger. |
Er ikke annet å vente når man stiller med 2 spisser og en indreløper i angrepet.
Karadas har en stor styrke som spiller: Hodespillet. Hva er det da vi trenger for å hjelpe ham til å skape sjanser og mål: Gode innlegg. Hvem er det som kan slå disse? Vi har to vinger som Enerly og Storflor, som både kan utfordre backen og slå innlegg, men det virker som at man heller vil benytte en indreløper som ving for at man for enhver pris skal ha Karadas og Frode Johnsen på banen samtidig.
Mot Fredrikstad klarte man til og med å plassere Karadas på vingen, noe som aldri til dags dato har fungert!
Blir noe komisk når RBK-trenerne i dagens Adresseavis klager på stasjonært og forutsigbart angrepsspill når man setter opp laget på en slik måte. For å skape uforutsigbarhet trengs det spillere som kan gjøre det uforutsigbare, og som har kvaliteter til å utføre dette. Da trengs det en spiller som har hurtighet og teknikk til å utfordre motstandernes back-firer, og skape usikkerhet. I gårdagens lag hadde vi ikke angrepssillere med både hurtighet og teknikk på banen.
Brattbakk er flink til å skjære inn mot midten og skape målsjanser, men han er ingen ving som kan utfordre backen sin og slå innlegg til spissen. Har vel så og si aldri sett Brattbakk slå innlegg fra dødlinja. På andre vingen har man altså vekslet på å bruke Karadas og Solli ( i tillegg til Storflor). Begge er glimrende fotballspillere, men ingen av dem er vinger! Skal RBK spille 4-4-3, trenger vi minimum en ren ving, som kan runde backen og slå innlegg til Karadas. Hvis ikke får vi aldri benyttet Karadas sterkeste sider, og spillet blir samtidig stasjonært, da både Brattbakk, Karadas og Solli skjærer inn mot midten.
Stiller spørsmålstegn med disponeringen av spillere så langt i sesongen. Noe av det første Ola By uttalte når han overtok som hovedtrener var at man skulle fokusere på at spillerne skulle spille der de er best, og ikke flyttes rundt på banen i forskjellige posisjoner, bare for at de MÅ være på laget. Hva har han så gjort? Frode Johnsen har spilt midtbane og spiss, Karadas har spilt spiss og ving, mens Solli har spilt midtbane og ving. For meg blir dette noe pussig i forhold til det han uttalte for bare noen få måneder siden. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 26.04.2004 14:13 Post subject: |
|
|
| Merete88 wrote: | men er helt enig, sjansene spoleres...  |
Hvilke sjanser?
RBK har vel så vidt meg bekjent ikke produsert det store antallet målsjanser i år.
Problemet har heller vært å skape spill og målsjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.04.2004 20:48 Post subject: |
|
|
Heisann!
Må bare presisere at det er ikke p.g.a. Trenerbyttet... Hva skulle det ha å si?
Jeg tror det kommer seg ut over våren jeg...
Knerten  |
|
| Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 26.04.2004 21:02 Post subject: |
|
|
| sander a wrote: |
Er ikke annet å vente når man stiller med 2 spisser og en indreløper i angrepet. |
You just moved up a notch in my book! Det var akkurat det jeg tenkte når jeg så denne tråden! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2004 08:13 Post subject: |
|
|
Thomas, kan ikke du presentere Sanders innlegg for Ola By og høre hva han sier? Bra skrevet.
Bortsett fra denne.
| sander a wrote: | Skal RBK spille 4-4-3, trenger vi minimum en ren ving
|
4-4-3 åpner for nye muligheter!
Harald Martin - Azar - Dagfinn
Fredrik - Jan Gunnar - Ørjan - Roar
Hmmm. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.04.2004 09:10 Post subject: |
|
|
| Denne er jo god lesing. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 01.05.2004 17:33 Post subject: |
|
|
| Hvorfor kan ikke rosenborg bruke Storflor eller enerly isteden for jan gunnar på vingen. greit at Jan gunnar er en god ving, man han er jo midtbane spiller. Forstår at man trenger luftstyrke mot lillestrøm, men synes fredeles at enerly og storflor fortjener mer tilitt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2004 18:11 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Thomas, kan ikke du presentere Sanders innlegg for Ola By og høre hva han sier? Bra skrevet. |
Får se hva jeg får til... Nå har jeg i alle fall fått lagt ut det fine innlegget under "Din mening:" Disposisjoner og spillere
...håper dette går greit, Sander A.! |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 03.05.2004 08:44 Post subject: |
|
|
Er bare hyggelig at du legger inn innlegget.
Er for øvrig fristet til å fortsette på det samme innlegget etter at vi delvis har fordøyd kampen mot Lillestrøm. I denne kampen ble vi vitne til samme angrepsrekke, med Brattbakk, Karadas og Solli, en trio som jeg argumenterte tidvis sterkt i mot i mitt tidligere innlegg i dette forumet.
Hva så vi? Jo, et tidvis meget bra RBK-spill mellom 16-meterne, faktisk årsbeste slik jeg ser det med et godt og presist pasningsspill. Men så fort man kommer frem til motstandernes 16-meter stopper spillet helt opp. Solli trekker stort sett inn mot midten, og stenger av for Karadas. De få gangene han prøver å utfordre backen sin og slå innlegg, lykkes han dårlig. Brattbakk, på motsatt kant, var stort sett usynlig og klarte vel aldri å komme rundt backen sin overhodet i løpet av kampen. Vi skapte knapt en eneste målsjanse de første 70 minuttene, bortsett fra målet som attpåtil var selvmål.
I det 70. minutt byttet endelig By Rise "formasjon" ved at han tok ut Strand, plasserte Solli i indreløperposisjon, og Storflor kom inn på kanten som et voldsomt friskt pust. Plutselig ble vi vitne til et angrepsspill som minte om gode gamle Rosenborg. Storflor kom til en gedigen målsjanse i sitt første spark på ballen, og Karadas ble samtidig frispilt av Storflor i det samme angrepet til ytterligere en målsjanse. Straks vi fikk en kantspiller med hurtighet, teknikk og driblestyrke ble det panikk i LSK`s forsvar. Vi fikk inn en spiller som hadde ferdigheter til å gjøre det uventede; dra av et par man med farten og dribeferdigheten sin. Det var veldig synlig at Karadas kom langt mer til sin rett da han fikk Storflor ved sin side; han fikk mer rom og vi fikk en angrepsrekke med komplementære ferdigheter som utfylte hverandre. I denne perioden fikk også Karadas sitt første seriemål for sesongen.
Man har brukt masse ressurser hittil i år på å få Karadas til å blomstre i spissrollen. Hva om man bruker en kantsspiller som kan fore ham med innlegg? De beste til å utfordre backen sin og slå presise innlegg foran kassa i RBK er uten tvil Storflor og Enerly.
Hvor mye så vi av Karadas før Storflor kom inn på banen? Svært lite, han hadde vel knapt en målsjanse. Hele laget skapte mer de siste 20 minuttene enn de første 70, slik jeg registrerte det.
Jan Gunnar Solli er en meget god fotballspiller, men er ingen kantspiller! Det var ikke vanskelig å se at han kom langt mer til sin rett da han ble flyttet ned på midtbanen. Som TV2`s Matta Mathiesen uttalte: "Jan Gunnar har ikke vingspillet i blodet".
Som argument for dette svarer derimot Ola By: "I min fotballungdom spilte vi med Roar Strand som ving. Punktum!"
Ser at ovennevnte kan brukes som et argument for å bruke Solli på vingen, men man skal huske på følgende: Strand spilte nesten aldri en hel kamp for RBK som ving. Han var stort sett innbytter. Deretter dro han til Molde og ble omskolert til en kanongod indreløper. I tillegg hadde man Mini på motsatt ving som kunne utfordre backen sin bedre enn de fleste i Norge (noe man ikke kan si om Brattbakk). Dermed faller Olas begrunnelse i delvis i i stykker, slik jeg ser det.
For meg er det vanskelig å skjønne at en såvidt begavet fotballpersonlighet som Ola By Rise nok en gang stiller med den nevnte angrepsrekka når man har gode kantspillere som Storflor og Enerly i stallen. Det var rett og slett en total befrielse når man fikk Storflor og Enerly på banen i gårdagens kamp. En rekke med Brattbakk, Karadas og Solli (som alle trives best desto lengre sentralt de kommer) skaper et stereotypt og stasjonært spill.
Da stiller jeg meg selv følgende spørsmål:
Hvorfor klager da Ola på at spillet tidvis blir for stereotypt og at det "lille ekstra" mangler?
Hvis Rosenborg skal bruke en klassisk kantspiller i stedet for Solli på høyresiden vil det føre til at enten Jan Gunnar Solli eller Frode Johnsen må vrakes fra startoppstillingen. For meg virker det som at trenerne for enhver pris skal ha de to spillerne på banen samtidig, selv om det fører til at de plasseres i posisjoner på banen hvor de nødvendigvis ikke er best (er det ubevisst enklere å vrake Enerly/Storflor enn landslagsspillerne Solli/Johnsen?). Etter min mening blir dette fullstendig galt, da man tilenhver tid må benytte de spillerne som er best i de enkelte posisjoner på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.05.2004 11:12 Post subject: |
|
|
Hvis Rosenborg skal bruke en klassisk kantspiller i stedet for Solli på høyresiden vil det føre til at enten Jan Gunnar Solli eller Frode Johnsen må vrakes fra startoppstillingen. For meg virker det som at trenerne for enhver pris skal ha de to spillerne på banen samtidig, selv om det fører til at de plasseres i posisjoner på banen hvor de nødvendigvis ikke er best (er det ubevisst enklere å vrake Enerly/Storflor enn landslagsspillerne Solli/Johnsen?). Etter min mening blir dette fullstendig galt, da man tilenhver tid må benytte de spillerne som er best i de enkelte posisjoner på banen. |
Jeg kan tenke meg én mulig forklaring i alle fall. Solli trenger spilletid for å bli god i RBK-mønsteret. Han er ung, og har framtida foran seg. På sikt håper jeg (og her er nok mange enige) at han blir en ypperlig erstatter for Roar. For å kunne være god nok når Roar er ferdig, må han få spilletid - selv om det ikke blir optimalt.
Frode har signalisert at han vil bli i RBK til evig tid. Jeg vil tro at han blir en nøkkelspiller på midten med årene; det går an å se for seg Frode som sjef sentralt på banen, mange år etter at Ørjan har lagt opp. For å få til dette må han også få spille.
Herav avledes: Frode og Jan Gunnar får spille for å være maksimalt klare til å overta etter Ørjan og Roar.
Men dette er jo kun en spekulasjon som følge av en tilfeldig tanke fra min side. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 15.05.2004 12:41 Post subject: |
|
|
Stiller spørsmålstegn med disponeringen av spillere så langt i sesongen. Noe av det første Ola By uttalte når han overtok som hovedtrener var at man skulle fokusere på at spillerne skulle spille der de er best, og ikke flyttes rundt på banen i forskjellige posisjoner, bare for at de MÅ være på laget. Hva har han så gjort? Frode Johnsen har spilt midtbane og spiss, Karadas har spilt spiss og ving, mens Solli har spilt midtbane og ving. For meg blir dette noe pussig i forhold til det han uttalte for bare noen få måneder siden. |
Nå er altså Frode Johnsen flyttet frem som spiss igjen, og Ola By hevder samtidig at han skal begynne å rendyrke spillerne i de posisjonene de enkelte er best. Tok det virkelig 5 seriekamper å innse at det var lurt å rendyrke spillerne i èn posisjon?
http://www.rbkweb.com/vis/2653
I tillegg sier Ola at: "- Det har ikke fungert like bra med Frode som indreløper i år som ifjor, og vi trenger nok de mer klarere indreløper-bevegelsene, bekrefter Ola By."
Hvorfor i alle dager har man da foretrukket Johnsen i en indreløperposisjo foran Jan Gunnar Solli hittil i sesongen? For meg virker det mer og mer klart og man for envher pris skal ha Frode Johnsen på laget, uansett hvordan han presterer. Solli befinner seg etter min mening flere hakk over Frode Johnsen i en indreløper-rolle.
Er ikke overoptimistisk på tanken på å se Johnsen som spiss heller. Tempoproblemene og manglende teknikk blir ikke akkurat mindre synlig som midtspiss. Da holder det ikke at han er flink til å gå på løp (i slowmotion) og er god på hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 15.05.2004 14:08 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg sander. Frode Johnsen gjør sånn at spillet vårt blir treigere. Etter at Frode Johnsen ble vraka og han sa at han mislikte det å spille på andrelaget, virker det som om Ola By Rise har blitt redd for å sette han ut igjen.
Synes en av de få spillerne som har vist innsatsvilje i år er Azar Karadas og jeg skjønner ikke helt hvorfor han skal settes på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 15.05.2004 14:41 Post subject: |
|
|
Er også enig i at Frode Johnsen ikke har hatt noen enormt god start på årets sesong, men det er det også flere som har hatt. Samtidig så skal det også sies at F Johnsen, også var svak på slutten av fjorårets sesong.
Men:
F Johnsen kan også brukes på midtbanen. Han ble brukt her i store deler av vårsesongen i fjor med stort hell. Og han har også spilt på landslaget i denne posisjonen. Så helt håpløs er han ikke. Når gode trenere som Åge Hareide, Nils Johan Semb, Ola By Rise og til tider NAE alle har brukt Frode som indreløper så har han kvaliteter som gjør at han kan brukes her.
Samtidig kan jeg forstå argumentet om at folk synes han er for stasjonær til å være indreløper, spesielt om Fredrik W er den andre indreløperen. Men er ikke enig i at F Johnsen har elendig teknikk. Han har ganske så bra teknikk faktisk, problemet er vel at det kan se ut som om det rett å slett går for treigt noen ganger med han. Noe som sikkert også er tilfelle.
Vi skal også huske på at Frode har vært skadeplaget det siste året, og dette må nok ta skylde for de til dels ujevne prestasjonene.
Synes det forøvrig er bra at Ola By nå har tatt et velg ved å rendyrke Frode som spiss. Samtidig får Karadas knallhard konkurranse om spissplassen, noe som sikkert er bra for han. |
|
| Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 15.05.2004 16:59 Post subject: |
|
|
| Ã…smund wrote: |
Men:
F Johnsen kan også brukes på midtbanen. Han ble brukt her i store deler av vårsesongen i fjor med stort hell. Og han har også spilt på landslaget i denne posisjonen. Så helt håpløs er han ikke. Når gode trenere som Åge Hareide, Nils Johan Semb, Ola By Rise og til tider NAE alle har brukt Frode som indreløper så har han kvaliteter som gjør at han kan brukes her. |
Er helt enig i at Frode Johnsen kan benyttes som indreløper. Jeg mener til og med at det er i denne posisjonen (på Rosenborg) hvor han passer best. Men det betyr ikke at han skal forsvare en plass på laget, uavhengig av prestasjon. Prestasjonen hans i år, samt i fjor, tilsier ikke at han forsvarer denne plassen, spesielt ikke på bekostning av Jan Gunnar Solli, som etter min mening kommer til å bli norges beste midtbanespiller i løpet av et år eller to.
Men er ikke enig i at F Johnsen har elendig teknikk. Han har ganske så bra teknikk faktisk, problemet er vel at det kan se ut som om det rett å slett går for treigt noen ganger med han. |
Han har uttalt selv at teknikken er en av hans sterke sider som fotballspiller. Er derfor noe pussig at han er den spilleren som har det dårligste mottaket i laget. Har sett utallige episoder hvor Johnsen mottar en enkel ball, for så å bomme fullstendig med dempingen, og/eller følge opp med en en horribel feilpasning. En god teknisk spiller slår ikke feilpasninger med så stor hyggighet som Johnsen har prestert den siste tiden.
Synes det forøvrig er bra at Ola By nå har tatt et velg ved å rendyrke Frode som spiss. Samtidig får Karadas knallhard konkurranse om spissplassen, noe som sikkert er bra for han. |
Er ikke enig i dette. Som spiss har Johnsen kun en forcè: Hodespillet. Det er ikke godt nok til å spille spiss på Rosenborg. Hvis vi i tillegg skal legge lista på et internasjonalt nivå, jfr. høstens mesterligakvalik, er han så temposvak at det nesten føles vondt å se på. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 15.05.2004 17:14 Post subject: |
|
|
Synes du er alt for hard med F Johnsen her sander.
Greit at han ikke har prestert topp i det siste, og heller ikke jeg mener at han skal ha klippekort på RBK, men han besitter nok flere gode egenskaper enn bare hodestyrken.
Jeg er nesten daglig på rbk-treninger og har fått med meg såpass at Johnsen blandt annet har et bevegelsesmønster som passer meget godt som spiss i RBK. i tillegg er han god til å få oversikt over spillet og få brettet spillet ut. Han er også meget viktig å god som feilvendt spiss til å holde på ballen å vente på at laget skal komme etter.
men salvsagt har han også sine åpenbare svakheter, men det har de fleste andre spisser i RBK også hatt gjennom tidene. Vil ikke si at F Johnsen står så veldig langt ifra å være en blanding av Rushfeldt og Sørloth.
Frode har faktisk et meget godt mottak, men også jeg river meg i håret da han har en merkelig hyppig tendens til å bomme totalt på de enkleste mottak. Skjønner hva du mener med andre ord, men er ikke så hard mot Frode som det du er.
I tillegg vil jeg påpeke at det ikke essensielt for en midtspiss å ha ekstrem fart. Hverken Sørloth eller Rush kan sies å ha hatt farten som en stor force, men de var da gode nok for RBK for det?? I RBK er det viktig at vingene har stor fart, slik at de får satt fart på å komme rundt å legge inn.
Om F Johnsen fortsatt duger internasjonal målestokk er jeg usikker på, men vil hvertfall ikke avskrive han før jeg har sett han mer.
Helt til slutt skjønner jeg ikke hvorfor du mener F Johnsen passer best som indreløper i RBK og ikke som spiss. Er spent på denne vurderingen.... |
|
| Back to top |
|
 |
|