English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brede Moe
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 12.11.2013 18:54    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi ikke burde selge han, så hvis rykker Ranheim opp så kan han gå på lån der eller for eksempel Bodø/Glimt som også ble nevnt her. Hvem vet, kanskje om han får spille fast hos et mindre lag i TL kan gjøre at han kan ta store steg neste sesong. Kjedelig å selge han for at han så viser seg å utvikle seg til en av TLs beste stoppere og det eneste han trengte var mye spilletid. Tviler på at han blir det men det er ikke umulig. Vanskelig å si når man ikke har sett han så mye men det er ikke akkurat noe kvalitetsstempel når han nesten ikke får spille og når vi har sett han har han vært elendig.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 12.11.2013 19:16    Post subject: Reply with quote

Når han ikke har kvalitetene i en alder av 22 år,er det bare og selge.. Selv om noen slår igjennom i eldre alder,så har jeg ingen tro på denne gutten.

Og den holdningen at han krever og få spille sier nok. Vil vel til utlandet tvært om han hadde slått igjennom.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 14.11.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

Moe aktuell for Viking:

http://www.aftenbladet.no...2952_1.snd
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.12.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

Rosenborg vil satse på Moe. Blir ikke solgt eller lånt ut i det kommende overgangsvinduet.

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Nr1-.
Senior


Joined: 12 Apr 2004
Posts: 218

PostPosted: 09.12.2013 15:44    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er utelukkende positivt. Noe sier meg at de forventer et salg av Strandberg, og at Moe og Rønning skal få kjempe om den siste stopperplassen. Kålrabi.
_________________
Kaddara
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 09.12.2013 15:56    Post subject: Reply with quote

3 stoppere holder ikke uansett, så om Strandberg drar så kommer det inn en til. Men de kjøper seg litt tid.. Vet ikke om jeg liker dette.

Kan vel heller tyde på at det ikke kommer noen ny back nå da, Skjelvik/Gamboa med Dorsin/Moe der bak?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 09.12.2013 16:02    Post subject: Reply with quote

Om Moe blir brukt som høyreback tilter jeg.

Moe hadde et par kamper som stopper i treningsopplegget i fjor, og da synes jeg han gjorde sakene sine bra. Ikke bare var han stort sett stabil men han hadde også god fart. Noe slurv var det selvsagt, men ikke noe jeg ikke trodde kom til å bli bedre i løpet av sesongen.

Etter sesongoppkjøringen derimot fikk han nesten ikke spilletid, noe som ikke er så rart da førstevalgene våre er meget solide og Rønning nok har mer rutine enn unge herr Moe. Moe har derimot fått et par korte innhopp, hvor jeg mener han heller ikke har gjort seg bort. Han fikk derimot én hel kamp, i cupen mot tromsø, der han ble plassert som høyreback. En rolle han løste meget uheldig, men så er fyren stopper.

Om de vil beholde han og satse på han håper jeg det er fordi de ser et potensial i gutten, og ikke fordi de ikke gidder finne noen andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.12.2013 16:09    Post subject: Reply with quote

Strandberg må uansett erstattes dersom han drar så jeg synes dette er en ypperlig løsning fordi vi nå trenger vi ikke hente stopper i hele tatt dersom Strandberg blir værende. Moe er ung, har prestert i Adecco og har vært innom U21 = perfekt back-up-spiller i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 09.12.2013 16:11    Post subject: Reply with quote

Kan jo skjønne hvorfor RBK vil beholde han, for han er jo sikkert et billig 4.alternativ på stopperplass. Og han har vist mer enn nok til å fortsette som backup-backup.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor HAN vil bli..? Han sa jo for en måned siden at han kom til å skifte klubb pga spilletid. Og han er ikke bedre enn Reginiussen/Strandberg (eller Strandbergs erstatter) og Rønning har mye mer rutine så han kommer nok også foran som 3.alternativ pr idag.

Regner derfor med at det ikke har kommet inn mange tilbud til Herr Moe som ga noe mye lovnader om fast spilletid ifra andre tippeligalag, og at han derfor likegodt har bestemt seg for å ta opp hansken og fighte med Rønning om 3.plassen i RBK framfor å sitte på benken i et annet lag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 09.12.2013 16:31    Post subject: Reply with quote

Blir han ikke solgt nå, så blir han værtfall solgt i sommer.
Dette skyldes lite alternativer på stopperplass, da Rønning trenger tid til å komme tilbake. Da Moe er eneste reserve på stopperplass, er det neste naturlig å beholde han til de evt har fått inn en ny stopper.
Stikker Strandberg bør det uansett komme inn en erstatter.

Blir han brukt som backup på høyrebacken, så tilter det for meg.
Har aldri sett en dårligere back en da han spilte der mot TIL i cupen på Lerkendal. i år.

Moe holder desverre ikke tippeliganivå, han må nok ned en divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.12.2013 17:33    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Regner derfor med at det ikke har kommet inn mange tilbud til Herr Moe som ga noe mye lovnader om fast spilletid ifra andre tippeligalag, og at han derfor likegodt har bestemt seg for å ta opp hansken og fighte med Rønning om 3.plassen i RBK framfor å sitte på benken i et annet lag.


Kan jo også være at han har fått positive tilbakemeldinger fra Perry som har gjort at han ønsker å være litt mer tålmodig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 09.12.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per ikke det er tilbakemeldinger med baktanker av samme natur som gjorde at Lunna forlenget...
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.12.2013 14:07    Post subject: Reply with quote

– Han har fått en ny energi. Han trengte den bekreftelsen. Han fikk beskjed i august at han var et fjerdevalg på stopperplass. Det er klart det gjør noe med en fotballspiller som legger ned mye trening å få den beskjeden. Han har fått fornyet energi, er ivrig og klar til å jobbe enda hardere. Nå er Brede fornøyd, og han gleder seg til å starte oppkjøringa til neste sesong i januar, sier agenten.

Les mer: Bedt om å skjerpe seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 28.01.2014 16:31    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvordan det er med Brede Moe og familie, feriehus etc i Hasvåg/Småværet og der omkring?
Uansett kjenner han vel sikkert noen som er rammet.

Det er en drøy time bytid (liten time bygdatid) fra brannområdet til Vikbanen i Flatanger sentrum. Kan jo raskt være nærmeste fotballbane?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 13.02.2014 06:30    Post subject: Reply with quote

Må si at dersom jeg hadde vært Brede Moe, så hadde jeg tatt det som et ganske sterkt signal at Dorsin prøves ut som alternativ på midten i kveld. Vi har fire midtstoppere. Om kvaliteten på de var god nok hadde vi ikke trengt å prøve ham der.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 13.02.2014 10:02    Post subject: Reply with quote

Enig, et veldig sterkt signal.
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 13.02.2014 13:24    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært Brede Moe så hadde jeg ikke vært så stor i kjeften å forlange fast spilletid i RBK når nivået ikke er godt nok.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 13.02.2014 13:28    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg vært Brede Moe så hadde jeg bedt om å bli lånt ut til Ranheim det neste halvåret, i stedet for å være femtevalg som midtstopper og tredje- eller fjerdevalg på begge backene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 13.02.2014 13:29    Post subject: Reply with quote

Et utlån for Brede til en mindre Tippeligaklubb hadde vært ideelt, men da har vi ikke lengre backup på benken. Synd at vi ikke prøvde oss på Wangberg, tviler på at han har en høy lønn i Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 13.02.2014 13:35    Post subject: Reply with quote

Wangberg? Vær så snill...

Han stilte til start i bane 8 og ble fraløpt av vedkommende i bane 7 på videoen under.

Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 13.02.2014 13:40    Post subject: Reply with quote

Wangberg som tredje midtstopper i troppen er da bedre enn Brede Moe ihvertfall. Ser ikke helt hvem andre vi kunne hentet billig.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 13.02.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Rønning er tredje midtstopper i troppen, vil ikke si at han er dårligere enn Wangberg.

Moe ble vel fortalt at han skulle få spille mer i år, men det virker jo ikke sånn nå, kommer til å være svært misfornøyd om de ikke gir han det de lovet han.
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 13.02.2014 13:58    Post subject: Reply with quote

Glemte helt at vi hadde Rønning Rolling Eyes Men står uansett ved at jeg heller ville hatt Wangberg i troppen enn Moe.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 13.02.2014 14:07    Post subject: Reply with quote

Brede virker rett og slett for kantete.
Med det mener jeg at han aldri virker komfortabel med ball - ballen er ikke akkurat hans beste venn, og han har aldri vært en stopper som endrer retning eller reagerer kjapt på offensive spilleres forandringer i retning og tempo.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1271

PostPosted: 13.02.2014 15:08    Post subject: Reply with quote

Wangberg er neppe fornøyd som nummer 4 i Rosenborg, så det har ekstremt liten hensikt å diskutere
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 8 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb