English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 13.11.2023 09:14    Post subject: Reply with quote

Ikke mye å skryte av etter hjemkomsten her. Steike han har vært dårlig de siste 3/4 kampene. Er så treg at det er skummelt. Masse feil og mange dårlige pasninger. Jeg er jaggu ikke sikker på om dette blir en positiv hjemkomst for RBK
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 13.11.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

Det er jo bare historien som gjentar seg.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 866

PostPosted: 13.11.2023 11:24    Post subject: Reply with quote

Ole Slow Motion Selnæs. Sett han på benken de siste rundene og start Santeri
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 14.11.2023 17:00    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Ole Slow Motion Selnæs.


Du overså denne, waterfalls. Fy, du må behandle alle likt.

Jeg synes den første kampen til Selnæs var god. Etter det har det vært veldig varierende prestasjoner.
Det er kanskje ikke så rart, med tanke på lite kamptrening, nye lagkamerater, etc., men han har ikke vært noen åpenbaring.
Forhåpentligvis kan han glitre mer hvis man får på plass en ordentlig trener, eller får organisert laget bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 14.11.2023 17:44    Post subject: Reply with quote

Something something godfot teorien.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.11.2023 19:13    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
skien88 wrote:
Ole Slow Motion Selnæs.


Du overså denne, waterfalls. Fy, du må behandle alle likt.


Sorry, men dette synes jeg blir for dumt. Fordi jeg reagerte på kallenavn i en tråd (som jeg ikke var førstemann til å gjøre og heller ikke alene om) så har jeg ikke tenkt å starte den diskusjonen i alle andre tråder.

Men jeg mener kvaliteten på forumet hadde blitt mye bedre hadde alle klart å ha litt grunnleggende respekt for andre. Dette er uansett siste gang jeg gidder å svare, har sagt hva jeg mener.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 14.11.2023 20:27    Post subject: Reply with quote

Point proven, point taken.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2023 15:29    Post subject: Reply with quote

- Det har vært sånn som for laget: litt opp og ned. Jeg er en spiller som fungerer bedre på et lag som spiller bra. Jeg er ikke noen spiller som er rask og dribler - et "one man team", påpeker Selnæs overfor rbkweb.no.

- Jeg er avhengig av at det går gode bevegelser rundt meg, som jeg kan spille på, at jeg får mye ballkontakt og at folk truer de rommene som jeg ønsker at de skal true når jeg har ballen. Jeg kjenner at jeg ikke er i toppform.

Les mer: - Jeg fungerer bedre på et lag som spiller bra
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1568

PostPosted: 24.12.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Ole må bruke vinteren på å få fart i skøytene
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 10.01.2024 15:44    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Ikke mye å skryte av etter hjemkomsten her. Steike han har vært dårlig de siste 3/4 kampene. Er så treg at det er skummelt. Masse feil og mange dårlige pasninger. Jeg er jaggu ikke sikker på om dette blir en positiv hjemkomst for RBK


Må innrømme at jeg ikke så mange RBK-kamper på slutten av sesongen siden det var mer interessant for meg å følge med på lagene i toppen, men dette fikk jeg ikke med meg. Jeg trodde at Sælnes gjorde en kjempefigur etter at han kom tilbake. Rask har han vel aldri vært og kommer aldri til å bli, men fyren har da andre kvaliteter?
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 10.01.2024 15:59    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke sett veldig mye til pasningsfoten og overblikket hans. Laget mistet mye kreativitet da Holse dro til Tyrkia, og Selnæs har ikke erstattet dette.

Når det er sagt var Selnæs helt ekstremt rusten og det er lov å håpe på bedre etter en preseason i et samspilt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1259

PostPosted: 10.01.2024 16:07    Post subject: Reply with quote

Synes han var ekstremt bra på å slå pasninger gjennom ledd, hvilket ingen har klart siden han dro. Kan bli bra med en trener som får spillerne til å bevege seg og åpne rom.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 10.01.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

Rammene i høst var annerledes enn i 2016; RBK var i fjor ikke overlegen motstanderne sine, nærmest tvert i mot. Norsk fotball har også tatt store steg de siste årene, det har ikke Selnæs. I år blir det bedre, men med det presspillet og taktiske dyktigheten som er i ES nå, vil Selnæs neppe bli like dominant som i 2016 selv om han er skikkelig trimmet i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 10.01.2024 17:32    Post subject: Reply with quote

Men Sælnes har da vitterlig hat stor suksess i vesentlig bedre ligaer enn den norske? Han har det jo i seg.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.01.2024 23:42    Post subject: Reply with quote

Selnæs var god i Frankrike ja, det medfører riktighet. Fulham var vel villig til å bla opp over 100 millioner i 2018 eller noe sånt, og 100 millioner på den tiden var litt mer enn det er nå. Norske klubber drømte nok ikke om å selge spillere i den klassen på det tidspunktet en gang, mener Selnæs gikk for rundt 30 millioner og det var et bra salg i 2016.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 11.01.2024 00:01    Post subject: Reply with quote

Selnæs er pur klasse. At vi bare så det sporadisk i høst skyldes jo at hele laget var inne i en kollektiv kollaps. På et fungerende og bevegelig lag får vi se han dominere igjen. Beste sentrale midt i ligaen på sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 11.01.2024 00:25    Post subject: Reply with quote

Selnæs har fremdeles pasningsfot,overblikk og bra nærteknikk, men sliter mye med tempoet. Håper en skarp pre-season og spesifikk hurtighetstrening hever han i år.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 12.01.2024 20:46    Post subject: Reply with quote

Fart var også et problem da han slo igjennom. Da trente han det opp, og ble f.eks mye bedre i presspill i løpet av første sesongen sin. Det burde være godt trenbart for en kar på hans alder.

At han var et offer for den kollektive kollapsen, kjøper jeg ikke. Han burde gått foran og vist vei. Når laget rakner er det de med erfaring og pondus som må opp.

Vi håper på neste sesong, men foreløpig ser prosjekt "gamle hester hjem til jul" ut til å være feil vei å gå.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1187
Location: Trondheim

PostPosted: 12.01.2024 21:34    Post subject: Reply with quote

Rosenborg spilte vel sin beste fotball denne sesongen etter at Maalen tok over, og Børkeidet var skadefri. Skal ikke si at det var pga. Tobias, men vi så bedre ut da han spilte sentralt, enn etter at Ole tok over. Betydelig yngre og billigere er han også, men nå skal han vel enten selges eller omskolleres til midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 12.01.2024 22:21    Post subject: Reply with quote

Ikke uenig om Børkeeiet. Der ligger det mye.
Jeg har tro på at nåværende trenerteam greier å få skikk på både Børkeeiet og Selnæs.

Om tempo er et problem på midten, er det jo litt rart at Alfred ser kampene våre forrige sesong og konkluderer med at Henriksen passer best der.
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 13.01.2024 20:37    Post subject: Reply with quote

Tempo er veldig bra på Henriksen det. Veldig mobil, orientert og tar raske beslutninger. Passer på midtbane. Farta som skal passe på et bakrom på mer enn 5 meter, må være høyere enn det Henriksen har å tilby.

Også helt enig at Børkeeiet spilte veldig bra i sommer, tidlig høst. For en ny trener utenfra som ikke har lovet Selnæs noe som helst, burde det være helt åpent om hvem av dem som får sjansen først.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3479
Location: Trondheim

PostPosted: 14.01.2024 00:12    Post subject: Reply with quote

De er veldig like som spillere. De har de samme plussene og minusene. Etter det jeg har fått med meg så vil vel Alfred velge den med best løpskapasitet. Har jeg forstått rett så er det kanskje ikke lange passninger i bakrom Alfred ønsker. Det virker som han vil bearbeide mer før han søker gjennombrudd. Det kan tale for TB kanskje?.

Close race.
Henriksen og Nypan som indreløpere er vel bankers.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 14.01.2024 01:13    Post subject: Reply with quote

Sælnes har vist et nivå tidligere som jeg tviler på at Børkeiet kommer seg i nærheten av, men begynner å bli noen år siden han dro til Kina, så om vi får se det igjen er det et spørsmålstegn bak. Vil i utgangspunktet tro at plassen er Sælnes sin til å legge beslag på, så er Børkeiet et alternativ både sentralt og i rollen Henriksen drilles i. Kan hende han blir å se mest som stopper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5477

PostPosted: 14.01.2024 10:43    Post subject: Reply with quote

Tja får vi se mer av det han viste i første kamp i returen sin så holder det i massevis.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2024 22:12    Post subject: Reply with quote

– Jeg prøvde jo å si da jeg kom hjem at jeg var i veldig dårlig form. Jeg endte opp med å spille hvert eneste minutt og det hadde jeg aldri trodd. Men når jeg får beskjed om å spille, så spiller jeg. Uansett om jeg ikke føler meg hundre prosent.

(...)

Når laget ikke fungerte som det skulle i fjor høst, mener Selnæs at hans ferdigheter ikke kom til rette.

– Jeg fikk ikke styrt kampene, slått pasningene framover, gjennom ledd og i bakrom sånn som jeg vil. Noen spillertyper kan se fantastisk gode ut på et lag som ikke fungerer, mens jeg er bedre om vi får styrt kampene.

Samtidig presiserer midtbanegeneralen at hans fysiske form også spilte inn på egne prestasjoner.

– Hvor mye bedre er formen nå?

– Jeg er i mye bedre form enn jeg var, og så kommer jeg til å være i enda bedre form når vi begynner på. Jeg føler meg allerede mye mer «fit» nå enn jeg gjorde i høst.

Les mer: - Visste at jeg kom til et lag som slet veldig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 132, 133, 134  Next
Page 133 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb