View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 24.04.2004 12:33 Post subject: Rosenborg - Viking |
|
|
Rosenborg - Viking
Så er det igjen på tide å banke siddisene! Her er de siste fire resultatene:
Viking - Rosenborg 2-5 (trening)
Rosenborg - Viking 4-1
Viking - Rosenborg 0-2
Viking - Rosenborg 0-5 (trening)
Hva blir det på søndag, tro? Seier bør det i alle fall bli!
Rosenborgs lag mot Viking på søndag:
Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas
Frode Johnsen - Ørjan Berg - Fredrik Winsnes
Jan Gunnar Solli - Azar Karadas - Harald Brattbakk
Jeg er litt usikker på Solli på høyreving, men det er i alle fall bedre å bruke ham der enn Karadas. Forhåpentligvis går alt bra.
PS! Canal+ har forskjøvet kampstart til kl. 19 fordi man skal vise Tottenham - Arsenal først. |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 24.04.2004 14:54 Post subject: |
|
|
Er også spent på Solli på kanten.
Men det virka virkelig som om trenerteamet har stor tro på han der ute, så jeg er meget spent på hva han kan bidra med.
Om han ikke lykkes, så er jeg veldig spent på hva en Dagfinn Enerly kan prestere.
Han har virkelig vært bra på treningene siste uka, så han tror jeg vi får se mye til utover denne sesongen.
Imorra vinner vi 3-0, tror jeg.
Azar, Frode og Harald. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.04.2004 15:42 Post subject: |
|
|
Det nærmer seg avspark...
Dersom ikke regnværet gir seg, tviler jeg på det blir noe særlig mer enn mot Brann.
- Det ser ut til at det kan bli rundt det samme antallet som sist, sa arrangementsansvarlig Endre Storholt fredag. [mer]
Litt skuffende, må jeg si.. |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 25.04.2004 16:32 Post subject: |
|
|
Synes egentlig det var skuffende oppmøte mot Brann også. Hva er det som skjer egentlig? Hadde ikke Rosenborg som mål å ha et snitt nærmere 17 000 i år a? |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 25.04.2004 17:15 Post subject: |
|
|
jeg også var skuffet mot brann. var det ikke bare femtentusen eller noe sånt?
ikke bedre i dag heller? nei nei. det må vi forbedre!
Men seier i dag blir det. Noe annet vil skuffet meg. satser på 3-0 _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
Back to top |
|
 |
Elisabeth Junior
|
Posted: 25.04.2004 20:46 Post subject: |
|
|
Er det ikke bare en 12 915 der i kveld eller noe? |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 26.04.2004 12:09 Post subject: |
|
|
knappe 13 tilskuere ja. Det er ikke bra. Jeg tror RBK har budsjetert med 19000 i snitt dette året, hvis jeg ikke tar helt feil da.
Det er greit å ha mål, men de trenger vel ikke budsjetere med det
13000 mot Viking... det er elendig det!! _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.04.2004 12:21 Post subject: |
|
|
Jeg snakket med Nils Skutle om tilskuertallene rett etter søndagens kamp, men tenkte å vente litt med å legge ut saken - hadde nok nye artikler på søndag/i går.
Men akkurat det lønnte seg ikke med tanke på å være først ute. I vår kjappe Internettverden kom både Nettavisen og Adressa meg i forkjøpet! Skal være kjappere ute neste gang!  |
|
Back to top |
|
 |
sander a Senior
|
Posted: 27.04.2004 13:54 Post subject: |
|
|
For meg har det alltid vært et "must" å se Rosenborg, enten det har vært via TV, eller som tilskuer på Lerkendal.
Slik RBK har opptrådd i deler av fjorårssesongen, og i de tre seriekampene hittil i år, har det derimot ikke vært tendenser til godt fotballspill. Da blir heller ikke interessen rundt å se laget like stor. Bortekamoen mot Fredrikstad tror jeg faktisk er den første TV-kampen noensinne jeg ikke har giddet å se ferdig før jeg slo av TV`en. Var rett og slett ikke tendenser til godt spill!
Er farlig å være for negativ så tidlig i sesongen, men jeg mener likevel det er en stor forskjell fra årets startproblemer til tidligere sesongers vårslapphet: Tidligere skapte RBK masse sjanser og spilte tidvis meget god fotball. Det var ofte forsvarsspillet som ikke satt 100%. I år har det derimot vært angrepsspillet som har vært svakheten. Dette er ikke et svakhetstegn som plutselig har dukket opp ved sesongstart i år. Vi så tendensene klart og tydelig i fjorårssesongen også. I de internasjonale kampene mot Deportivo og Benfica var både forsvarsspillet og midtbanespillet bra. Håpløsheten kom til syne foran motstandernes mål.
Hvorfor?
Vi har ingen angrepsspillere som har hurtighet og dribleferdigheter til drible av 2-3 motstandere og dunke ballen i mål på egenhånd. Vi har ingen angrepssillere som kan løse opp det til tider stereotype spillet og tilføre krativitet og fantasi ved å gjøre det "lille ekstra" som ofte trengs mot gode internasjonale motstandere. Samtlige av våre angrepsspillere er avhengige av å få pasningene servert for at det skal bli klare målsjanser. Det er særdeles sjelden å se at Karadas, Johnsen eller Brattbakk skape en målsjanse på egenhånd uten hjelp fra hverandre eller midtbanespillerne. I tillegg sliter de tre nevnte med enten teknikk eller tempo (til tider begge deler) hvis vi legger lista på et internasjonalt nivå.
Det jeg dermed savner, er spillertyper som vi hadde i 1999-årgangen, representert ved Jan-Derek og Carew. Det var spillere som faktisk hadde individuelle ferdigheter til å løse opp angrepsspillet på egenhånd samt bidra til å skape panikk blant motstandernes forsvarere. Det er vel og viktig med gode hodespillere og hardtarbeidende "galeislaver", men skal man få ut det lille ekstra i tette kamper kreves det også andre ferdigheter, spesielt i angrepsrekka, - som dagens lag ikke innehar.
Dagens lag har en bedre keeper, bedre forsvar, kanskje samme nivå på midtbanen, men en langt dårligere angrepsrekke enn 99-årgangen.
Så kan man spørre seg; finnes det gode nok spillere til å forsterke RBK i angrepet? Etter min mening: Et klart ja. Jeg mener faktisk at RBK burde ha hentet tilbake Jan Derek fra Tyskland, vist storsinn og tilgitt måten han forlot klubben på. Jeg mener Bengt Sæternes er en klasse eller to over dagens spisser. I tillegg ville en spiller som Chippen Wilhelmson kunne tilføre sårt tiltrengte ferdigheter (fart og dribleferdigheter) fra en kantrolle. TIL`s Gamst Pedersen og Skeids Daniel Braathen har begge internasjonale ferdigheter og kan bli store i løpet av kort tid. Sist men ikke minst er Malmø FF`s Alfonso Alves en gedigen hit i Sverige.
Til sist vil jeg tilbake til det jeg startet med: Publikumsantallet. Folk i Trondheim betaler ikke for å se "rævva-fotball". Mitt inntrykk er at dagens RBK satser på duellspill, hodespill og kjemping, (representert ved Frode Johnsen og Karadas) foran et hurtig og presist spill langs bakken representert av spillere med gode basisferdigheter og hurtighet (jfr. 99-årgangen). Dette begrunner jeg utifra måten laget har fremstått hittil i år samt i spillertypevalg i startelleveren.
Sistnevnte stil appellerer klart mest til meg når jeg skal se på fotballkamp (og antakeligvis flere med meg). |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2004 14:21 Post subject: |
|
|
Enig nok en gang. "Alle mann i angrep" er borte. Nå må folk betale for å se innkast.
Trøsten er at dette ikke started med Ola By. Han har på forhånd signalisert at det skal konsentreres mer på angrepsspillet. Men dog: akkurat dét er det vel ingen som ville gjettet seg til etter vårens kamper.
Raske vinger, løpssterke indreløpere og angrepsvillige backer - det er det vi vil ha. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2004 18:33 Post subject: |
|
|
Apropos tilskuertall:
Her er de norske rekordene:
Landskamp: [url=http://home6.inet.tele.dk/pin/landsholdet/1945.htm#132)]Norge - Danmark 1-5[/url], 09.09.1945: 34 000 tilskuere
Cupfinale: Fredrikstad - Lyn 1-1 eeo, 14.10.1945: 34 162 tilskuere
Seriekamp: Rosenborg - Lillestrøm 1-0, 13.10.1985: 28 619 tilskuere |
|
Back to top |
|
 |
|