View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKw Rutinert

|
Posted: 31.08.2005 18:09 Post subject: Ditt beste fotballminne |
|
|
Det er en tråd under RBK som heter beste RBK-minne, men hadde vært morsomt og hørt om andre supportere/andre gode fotballminner dere har. Alt fra da dere var små til å følge med på landskamper.
Da Norge slo Brasil er nok det jeg husker best. Hvor stor stemning det var her hjemme i stua. Alle i familien hoppet i sofaen og rundt omkring. Husker jeg kikket ut vinduet og så naboene i huset ved siden av jublet rundt i stua. Det å slå Brasil var veldig stort husker jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Daniel- Senior

|
Posted: 31.08.2005 18:40 Post subject: |
|
|
Da jeg, som fast forsvarssliter, ba om å settes ut av laget pga. private forhold som tynget tankene. Treneren syns jeg så alt for deppa ut så han satte meg som spiss de siste 5-6 minutta. Svarte med å sette ballen i krysset fra utenfor seksten etter kjempeløp rett før slutt. Når den ballen gikk inn var det som å ha 10 orgasmer samtidig. Pluss at det hjalp på humøret  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 01.09.2005 13:09 Post subject: |
|
|
Mitt beste fotballminne utenom Rosenborg? Det kan ikke bli annet enn Brasil-kampen i VM98, hvor Arne Ball gikk fullstendig bananas. DET var øyeblikk det.
Ellers så vil jeg jo for alltid huske alle de gangene i mitt fotballiv at Newcastle United har slått Scumchester United i Premier League. Jeg glemmer ihvertfall aldri legendariske "Five-Oh".
Men størst av alt er cupfinalen 2003.  _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 01.09.2005 13:40 Post subject: |
|
|
2-1 mot Brazil i VM98, uten tvil.
Det er et av de øyeblikka hvor folk husker nøyaktig hvor de var og hva de gjorde. Jeg var sikkerhetsvakt på Dragvoll, men dreit i å gå runden til fordel for å se kampen i TV-stua. På 2-1 danset vi på bordene!  _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 01.09.2005 13:55 Post subject: |
|
|
Har mange gode fotballminner med RBK. Det beste uten dem må vel være da Norge kvalifiserte seg for VM i 94.
Ellers siden jeg er Tottenham-supporter er det et par FA-cup finaler som er store, og semien mot Arsenal i 91
Men alt dette er TV-kamper dessverre (eller storskjerm på pub). Live overgår ingenting cupfinalen 1992, med Bjørnebyes avgjørelse på overtid- |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 01.09.2005 17:34 Post subject: |
|
|
Umulig å velge bare ett minne, så jeg nevner flere.
Jeg husker fortsatt med fryd 1-1 mellom Brasil og Frankrike i kvartfinalen i VM 1986. Spillet bølget frem og tilbake, og det var bestandig tilløp til farlige angrep. 120 minutter angrepsfotball av ypperste merke, og en marginal straffeseier til Frankrike som eneste skår i gleden. Mitt favorittlag var Brasil, mens broren min holdt med Frankrike. Den beste 1-1 kampen jeg har sett.
Norges 0-0 borte mot Nederland i VM-kvalik. Tror aldri jeg har vært så redd under en fotballkamp. Norge presset bakpå 16-meteren i 90 samfulle minutter, men klarte allikevel å holde nullen. Dersom jeg hadde vært typen til å pisse på meg under press, hadde dette vært anledningen.
Norge-Brasil 2-1. Trenger vel ikke gå i detaljer. Farfar var nesten på gråten da vi gikk opp i ledelsen, han husket vel fortsatt bronselaget.
Bayern München-Manchester United i Europacupfinalen. Opphentingen på slutten var ganske utrolig, og antagelig Solskjærs beste øyeblikk. Så denne i ei kaserne på Bardufoss; idet det ble blåst av hørte jeg alle dører i oppgangen fly opp, og folk hoiet og skrek i jubelrus. Regner med ikke alle var særlige United-fans, men jeg har inntrykk av at det var få som likte Bayern München. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.09.2005 17:55 Post subject: |
|
|
skeid i tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 01.09.2005 18:00 Post subject: |
|
|
uoriginal wrote: | skeid i tippeligaen. |
can't argue with that ! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 01.09.2005 18:06 Post subject: |
|
|
virker som om det er mange rbkfans som holder med skeid (men i motsetning til meg ikke har noen tlknytning til den gode halvdelen av oslo øst). det gjør meg glad  |
|
Back to top |
|
 |
|