English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ditt beste fotballminne

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKw
Rutinert

PostPosted: 31.08.2005 18:09    Post subject: Ditt beste fotballminne Reply with quote

Det er en tråd under RBK som heter beste RBK-minne, men hadde vært morsomt og hørt om andre supportere/andre gode fotballminner dere har. Alt fra da dere var små til å følge med på landskamper.
Da Norge slo Brasil er nok det jeg husker best. Hvor stor stemning det var her hjemme i stua. Alle i familien hoppet i sofaen og rundt omkring. Husker jeg kikket ut vinduet og så naboene i huset ved siden av jublet rundt i stua. Det å slå Brasil var veldig stort husker jeg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Daniel-
Senior

PostPosted: 31.08.2005 18:40    Post subject: Reply with quote

Da jeg, som fast forsvarssliter, ba om å settes ut av laget pga. private forhold som tynget tankene. Treneren syns jeg så alt for deppa ut så han satte meg som spiss de siste 5-6 minutta. Svarte med å sette ballen i krysset fra utenfor seksten etter kjempeløp rett før slutt. Når den ballen gikk inn var det som å ha 10 orgasmer samtidig. Pluss at det hjalp på humøret Smile
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 13:09    Post subject: Reply with quote

Mitt beste fotballminne utenom Rosenborg? Det kan ikke bli annet enn Brasil-kampen i VM98, hvor Arne Ball gikk fullstendig bananas. DET var øyeblikk det.

Ellers så vil jeg jo for alltid huske alle de gangene i mitt fotballiv at Newcastle United har slått Scumchester United i Premier League. Jeg glemmer ihvertfall aldri legendariske "Five-Oh". RBK

Men størst av alt er cupfinalen 2003. RBK
arnt
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 13:40    Post subject: Reply with quote

2-1 mot Brazil i VM98, uten tvil.

Det er et av de øyeblikka hvor folk husker nøyaktig hvor de var og hva de gjorde. Jeg var sikkerhetsvakt på Dragvoll, men dreit i å gå runden til fordel for å se kampen i TV-stua. På 2-1 danset vi på bordene! Very Happy
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
trondh
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 13:55    Post subject: Reply with quote

Har mange gode fotballminner med RBK. Det beste uten dem må vel være da Norge kvalifiserte seg for VM i 94.
Ellers siden jeg er Tottenham-supporter er det et par FA-cup finaler som er store, og semien mot Arsenal i 91 Very Happy
Men alt dette er TV-kamper dessverre (eller storskjerm på pub). Live overgår ingenting cupfinalen 1992, med Bjørnebyes avgjørelse på overtid-
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 17:34    Post subject: Reply with quote

Umulig å velge bare ett minne, så jeg nevner flere.

Jeg husker fortsatt med fryd 1-1 mellom Brasil og Frankrike i kvartfinalen i VM 1986. Spillet bølget frem og tilbake, og det var bestandig tilløp til farlige angrep. 120 minutter angrepsfotball av ypperste merke, og en marginal straffeseier til Frankrike som eneste skår i gleden. Mitt favorittlag var Brasil, mens broren min holdt med Frankrike. Den beste 1-1 kampen jeg har sett.

Norges 0-0 borte mot Nederland i VM-kvalik. Tror aldri jeg har vært så redd under en fotballkamp. Norge presset bakpå 16-meteren i 90 samfulle minutter, men klarte allikevel å holde nullen. Dersom jeg hadde vært typen til å pisse på meg under press, hadde dette vært anledningen.

Norge-Brasil 2-1. Trenger vel ikke gå i detaljer. Farfar var nesten på gråten da vi gikk opp i ledelsen, han husket vel fortsatt bronselaget.

Bayern München-Manchester United i Europacupfinalen. Opphentingen på slutten var ganske utrolig, og antagelig Solskjærs beste øyeblikk. Så denne i ei kaserne på Bardufoss; idet det ble blåst av hørte jeg alle dører i oppgangen fly opp, og folk hoiet og skrek i jubelrus. Regner med ikke alle var særlige United-fans, men jeg har inntrykk av at det var få som likte Bayern München.
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 17:55    Post subject: Reply with quote

skeid i tippeligaen.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 01.09.2005 18:00    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
skeid i tippeligaen.

can't argue with that Tommel'n opp! !
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 01.09.2005 18:06    Post subject: Reply with quote

virker som om det er mange rbkfans som holder med skeid (men i motsetning til meg ikke har noen tlknytning til den gode halvdelen av oslo øst). det gjør meg glad Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb