English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 478, 479, 480 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

I somras återvände Mattias Bjärsmyr efter fem år utomlands. Under denna sejour i Blåvitt har han hunnit med ännu ett cupguld och var högst bidragande till att säkra det allsvenska kontraktet under en tuff säsong.

(...)

Korttidskontraktet som skrevs i somras innehöll en option om förlängning och den aktiverades i och med kontraktssigneringen under fredagen.

– Det var en enkel förhandling. Det känns perfekt. Det är här jag vill vara. Jag vill spela fotboll länge till. Ett år i taget. Vi har bra saker på gång, så känns det när vi under hösten har fått mer och mer av vårt spel att funka. Jag vill vara här nästa år när vi ska lyfta oss, säger Mattias.

Läs mera: Mattias Bjärsmyr förlänger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2020 23:08    Post subject: Reply with quote

- Jeg tror mange hadde gitt opp, eller ikke lagt ned den samme innsatsen, om de hadde vært i min situasjon - spesielt fra januar og fram til jeg signerte for Odd. Jeg er stolt over det jeg har fått til, men ikke overrasket, sier Bakenga.

(...)

- 2020 er det første året hvor jeg ikke har hatt skader, sier han.

- Har det sneket seg inn en følelse som «nå gidder jeg ikke mer»

- Ja ja. Det startet etter at jeg røk akillesen her (Tromsø - Odd, 28. oktober 2018). I mitt hode da, var jeg nesten ferdig. Jeg ga det en siste sjanse i Ranheim, og det er jeg uendelig glad for nå. Der hadde jeg et veldig bra team rundt meg. Jeg hadde sikkert lagt opp om jeg hadde gått ut kontraktstiden i Tromsø, sier Bakenga.

(...)

TA vet at andre klubber allerede har begynt å vise interesse for målscoreren.

- Det ryktes at det har vært litt interesse, men nå er jeg kun opptatt av å fullføre sesongen på en god måte. Jeg vil at laget skal gå inn i 2021 med en god opplevelse. Vi er bedre enn det vi har fått vist i det siste, sier Bakenga, som understreker at sesonginnspurten har alt fokus.

Les mer: Holdt på å gi seg

30-årige Peter Ankersen er gift med Amalie Ankersen (tidligere Jeppesen, red.), og parret kan nu sammen glæde sig over at skulle være forældre for første gang.

Nyheden kommer efter, at parret i sommer blev gift i Frederiksberg Kirke og efterfølgende blev fejret af venner, familie og holdkammerater ved lidt af et luksusbryllup.

Læs mere: Superliga-stjerne jubler: Jeg skal være far
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Vi kontaktet Anne Marte Pensgaard for å spørre om hvordan universitetet vurderte gjennomførbarheten av prosjektet, hva Per-Mathias Høgmo faktisk har gjort av forskning og i hvilken grad veiledere og universitetet har fulgt opp prosjektet. Vi ønsket også å vite om det er en frist for å bli ferdig med doktorgraden. Hun ba om spørsmålene på epost, noe hun fikk.

Over flere dager ringte vi og sendte SMSer til Per-Mathias Høgmo. Han svarte ikke. Vi sendte en epost der vi ba om et intervju. Han ba oss sende spørsmål til Gro Tvedt Anderssen.

Les mer: En CV til besvær
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.12.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Etter det Sunnmørsposten erfarer, er det Roger Naustan (39) som blir Lars Arne Nilsens nye assistenttrener.

(...)

Slik Sunnmørsposten forstår det, skal AaFK ha et ønske om å bruke Loberto i ei annen stilling i klubben neste år.

Les mer: Han blir Nilsens nye assistenttrener. Dette sier Loberto om sin framtid i AaFK.

Bodø/Glimt vil hente Morten Gamst Pedersen (39) til klubben.

Årets seriemester ønsker å ha Gamst Pedersen til å jobbe med talenter, og har kontaktet den 39 år gamle veteranen med tanke på det. Han bekrefter selv opplysningene til iTromsø.

– Jeg har sagt at i all hovedsak vil spille fotball neste sesong, men har blitt enige med Glimt om å holde dialogen, sier Gamst til iTromsø.

Les mer: Gamst kontaktet av Glimt: - Det blir for dumt hvis Morten forsvinner til Bodø
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2020 17:26    Post subject: Reply with quote

Karl-Petter Løken på LederCasten - trivelig gjenhør! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 22.12.2020 15:28    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/nyhete.../11851627/
– Jeg savner Bodø, for det var der karrieren for alvor startet, sier Sir Loth.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2313

PostPosted: 22.12.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Noen som så Sogndal - Ranheim og kan si noe om hvordan Ogbu og Heggem gjorde det?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 23.12.2020 14:56    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen ophæver med APOEL

Quote:
Mike Jensen er på fri transfer, da han og cypriotiske APOEL tirsdag er blevet enige om at stoppe samarbejdet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 23.12.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

brann next?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 23.12.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

Den er vel rimelig bankers ja.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 23.12.2020 19:46    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager skulle han gå til Brann? Er han så kompis med Gulbrand Gråstein da?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 16:23    Post subject: Reply with quote

Tidligere på måneden – før Mike Jensens brud på Cypern – fortalte hans far Henrik Jensen, at sønnike gerne vil retur til Vestegnen.

– Han kunne godt tænke sig at komme tilbage til Brøndby, men vi må se, hvordan det hele passer sammen, siger Henrik Jensen i podcasten ‘Brøndby Lyd’.

Han tilføjer:

– Vi må se, hvordan han passer ind i truppen, og om han er dygtig nok. Der er dog ingen tvivl om, at det er hans klub, så han ville blive glad, hvis det kunne lade sig gøre.

Læs mere: Mike Jensen VIL hjem til Brøndby

- Det er stadig 50/50 i forhold til, hvad der skal ske. Det er jo meget vanskelige tider, siger Nicklas Bendtner i programmet og uddyber:

- Jeg håber da, hvis det er ud fra de rigtige vilkår, at jeg stadig kan spille fodbold. Jeg har ikke sat mit liv op efter det, og jeg tager bare tingene, som de er. Hvis det kommer, så kommer det. Og hvis ikke, jamen, så er det bare sådan.

Læs mere: Bendtner håber på comeback: Jeg får stadig nogle tilbud
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2020 18:48    Post subject: Reply with quote

– Dette vet jeg ingenting om! Det siste jeg fikk med meg om Mike, var at han kom med i kapteinsteamet i Apoel. Men det er klart Mike Jensen er en fantastisk fotballspiller. Vi har ikke diskutert ham. Vi må vel gjøre det nå, sa Brann-trener Kåre Ingebrigtsen til Bergensavisen.

Les mer: Etter 11 måneder på Kypros er Mike Jensen fri til å dra

Etter å ha blitt dumpet av Rosenborg, gikk Skammelsrud raskt i gang med et foredrag hvor han delte erfaringer om vinnerkultur. Han prøvde seg som juniortrener sammen med Kåre Ingebrigtsen, og hadde en kort karriere i TV3 som Champions League-kommentator sammen med Roar Stokke. Han startet en fotballskole, og trente barn mellom 10 og 14 år fram til 2013.

Skammelsrud var også nære på å bli assistenttrener for Ranheim på et tidspunkt. De ville ha ham, men det ble aldri noe av. Siden har rakstingen vendt blikket bort fra fotballen – i alle fall som jobb.

At Bent Skammelsrud skulle begynne å selge massasjestoler som levebrød, var det nok få som hadde trodd. Ei heller Skammelsrud selv.

Les mer: Bent Skammelsrud om tiden etter fotballkarrieren: – Følte at livet mitt var urettferdig

I oktober blev Bille nok engang dømt, og denne gang kostede hærværk og vold 30 dages betinget fængsel og en bøde på 7500 kroner.

Da fodboldspilleren kom ud i den frie luft igen, vendte han tilbage til sin klub og nåede at træne med en håndfuld gange, før efterårssæsonen var forbi for sjællandsserieklubben.

- Det var nærmest komisk at se, hvor meget han forbedrede sig, for han havde jo taget meget på, men smed mange kilo, da han stabilt trænede med.

En anden komisk detalje fra efteråret var, da Bille scorede sit hidtil eneste mål for holdet.

- Han blev skadet, da han scorer målet. Han var kun på banen i ti minutter, siger træneren om scoringen i 2-0-sejren over Lundtofte Boldklub.

Det var således hans første scoring siden scoringen i 1. division for Lyngby tilbage i september 2018.

Læs mere: Bille kom tilbage: - Han har ændret sig drastisk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.12.2020 15:24    Post subject: Reply with quote

Bergensavisen på papir i dag:

Selv om Kåre Ingebrigtsen har stor sans for Jensen, er det likevel lite som tyder på at dansken blir å se i Branndrakt neste sesong.

Etter det BA kjenner til er midtbanespilleren for dyr å hente for Brann, selv om han kommer uten noen overgangssum blir lønningen og «sign-on-fee» for dyrt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.12.2020 13:31    Post subject: Reply with quote

Rushfeldt er mest kjent for å ha skåringsrekorden i den norske eliteserien i fotball. Med 172 mål tronar han øvst på lista, men sidan karriereslutt i 2011 har det vorte langt fleire sjakkparti enn skåringar.

– No speler eg kvar dag. Omtrent ti parti, minst, seier Rushfeldt til NRK.

NRK har rekna seg gjennom partia til målkongen, og funne ut at det er snakk om 17.000 parti sidan 2014.


MÃ¥lkongen i eliteserien har spelt over 17.000 sjakkparti
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.12.2020 20:42    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke fått med meg at Lundemo fikk Mick McCarthy som ny trener i november.

Lundemo spilte hele 0-1-tapet for Karmiotissa i dag, noe som tilsynelatende var første kamp fra start siden august. Limassol-lagene som fører an på tabellen, der Apollon og Denic leder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 29.12.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Akintola har scoret i Tyrkia i dag. Spiller for øvrig for et lag som starter med 0 tyrkere i dag. Hele 10 nasjonaliteter fra start.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2020 21:09    Post subject: Reply with quote

Det er åtte år siden Michael Jamtfall tok valget om å legge opp som fotballspiller. Da var den tidligere Rosenborg-spilleren korsbåndoperert for tredje gang.

(...)

Selv om hans karriere som profesjonell fotballspiller ble kort, finner han stor glede i alt han fikk oppleve med fotballdrakta på.

– Jeg har to seriegull og en seriebronse, jeg har spilt Mesterligaen og Europa League. Jeg har lært meg å tenke at jeg må sette pris på det jeg fikk være med på. Av og til kan man tenke på hvordan det kunne ha blitt, men sånn kan man ikke holde på. Da blir jeg en bitter mann, sier han.

– Hva holder du på med av fysisk aktivitet i dag?

– Jeg får ikke til å spille fotball, men jeg får til å jogge og være aktiv. Jeg har smerter i knærne og hadde et inngrep tidlig i år for å rydde opp litt, men jeg tenker at jeg ikke skal klage. Det fins mange som har det verre, sier Michael Jamtfall.

Les mer: Den tidligere RBK-spilleren kan ikke spille fotball med kameratene. Smerten i knærne er for store.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 29.12.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger i året har Adressa det intervjuet?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.12.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Akintola har scoret i Tyrkia i dag. Spiller for øvrig for et lag som starter med 0 tyrkere i dag. Hele 10 nasjonaliteter fra start.


Jeg husker for en del år siden at Arsenal møtte et fransk lag i Champions League. Det var ingen engelskmenn på banen og kun én franskmann - og han spilte for Arsenal.

Moderne fotballâ„¢.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 30.12.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

På Heia Fotball fortalte Erland Johnsen at han ble hentet til oss uten at Nils Arne Eggen var involvert, og ikke overraskende ble han ikke satset på. Ikke alt som fungerte på 90-tallet heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 30.12.2020 21:51    Post subject: Reply with quote

Ikke overraskende at det skjedde med Bratseth som sportssjef heller.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.01.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Med sine 26 kamper og tre scoringer kan man trygt slå fast at Skarsem har spilt seg inn i varmen hos Kristiansund BK etter at han signerte for klubben fra Nordmøre i januar i år.

(...)

- Jeg føler selv at jeg har tatt steg, utviklet meg og blitt en del av førsteelleveren. Jeg har vokst i de rollene jeg har spilt, både som sentral midtbane, tier og indreløper. Det er nok som indreløper og tier jeg trives best. Da kan jeg bidra mest med mine offensive styrker, men en god fotballspillers beste egenskap er jo beherske de posisjonene man blir bedt om å spille, sier han og smiler.

- Jeg føler det har blitt vanskelig å sette meg ut av laget nå. Og så har vi jo satt poengrekord i år også. Det må du få med, sier han ubeskjedent videre.

Les mer: Skarsems store gjennombrudd

Langvarige plager i den ene akillessenen resulterte i en operasjon for snart to måneder siden. Brede Moe rakk å få med seg 16 kamper for Bodø/Glimt før han måtte overvære lagets innspurt i serien fra sidelinja.

- Jeg vet hvor mye jeg har bidratt med i de kampene jeg spilte, men det gir selvfølgelig en liten bismak at jeg ikke fikk stått løpet fullt ut.

Moe håper nå på en rask rekonvalesens etter inngrepet, slik at han igjen kan utgjøre kjernen av forsvarsmuren til Bodø/Glimt når en ny sesong sparkes i gang neste år. Da er forhåpentligvis også Den Gule Horde tilbake på Aspmyra stadion etter at tribunene stort sett har stått tomme i koronaåret 2020.

- Det går framover. Kirurgene som har hatt ansvaret for meg er veldig positive, men det er jo ikke helt skrevet i stein hvordan resultatet blir. Jeg håper og krysser fingrene for at jeg blir kvitt problemene mine, som har plaget meg ganske kraftig de siste to årene. Hvis alt går bra, har jeg trua på å kunne stå flere kamper neste år, forteller Moe.

Som selvskreven i førsteelleveren til Norges beste fotballag, har drømmen om en landslagsdebut naturlig nok også begynt å melde seg for forsvarskjempen fra Flatanger.

- Hvis jeg hadde klart å holde meg skadefri og fortsatt å levere slik jeg har gjort gjennom hele året, mener jeg absolutt at jeg ville vært aktuell for en plass på landslaget. Marius Lode, stoppermakkeren min, ble tatt ut, og jeg føler at jeg er helt på nivå med ham. Det viser at det skal være mulig. Samtidig setter skader også preg på en karriere, og med en gang det skjedde med meg, var jo en landslagsplass totalt uaktuelt for meg.

Han har likevel trua på at han kan spille seg tilbake inn i landslagsdiskusjonen igjen når han etter hvert har kommet seg fra operasjonen.

- Det får være målet mitt. Det er et trangt nåløye, men forhåpentligvis klarer jeg å levere like bra sportslig som jeg har gjort i år og holde meg unna skader.

Les mer: Brede Moe er vinneren av årets Estilpris: Mener landslagsspill burde være innen rekkevidde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2021 17:48    Post subject: Reply with quote

Nå skal flere klubber fra flere land være på banen for å sikre seg høyrebacken. En av dem er Eredivise-klubben Utrecht i Nederland, erfarer Nidaros.

– Det er interesse fra noen steder og jeg er åpen for det meste. Det hadde vært kult om det hadde skjedd noe, men per dags dato står jeg på startstreken for Djurgården den 11. januar, sier Witry i en SMS til Nidaros.

Les mer: Tidligere RBK-talent jaktes av utenlandske klubber: – Åpen for det meste

Søderlund er for tiden hjemme på ferie og vi er så heldige å få ham på besøk i studio.

I ukens episode snakker han om hvordan han har funnet gleden med fotball igjen i Sverige, etter en tung periode i Rosenborg.

– Jeg ble ganske vrang, etter det jeg opplevde som urettferdighet. Jeg ble sittende litt fast i de greiene der, sier en åpen Søderlund.

Les mer: Søderlund fant gleden igjen i Sverige, avslører stor personlig nyhet og blir neste steg Tyrkia eller FKH?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Aslak Fonn Witry närmar sig en flytt till Utrecht.

Djurgårdens prislapp på högerbacken? Runt 10 miljoner kronor, erfar Sportbladet.

Läs mera: Djurgårdens prislapp för Witry

- Han är värdefull för oss, men det är klart att pengarna du nämner är möjliga. Vi ska nog kunna komma överens med Utrecht, säger Bosse Andersson.

Läs mera: Bosse Andersson bekräftar högt pris på Fonn Witry

- Det er ikke noen hemmelighet at jeg ikke er en dyr mann i drift for Odd. Jeg er langt ned på den lista. Ut ifra bidrag er det naturlig å forhandle og snakke om å forlenge, men det lar jeg agenten ta seg av, sier Bakenga, som ikke ønsker å røpe hvor mye han tjener.

- Men jeg er ingen luksusspiller i alle fall, smiler han.

- Der jeg står nå, er et helt annet sted enn det jeg gjorde da jeg signerte. Jeg forventer at praten med Odd kommer, og tipper at den gjør det. Når det er sagt, så klager jeg ikke på hvordan jeg har det, påpeker angriperen.

Les mer: Mener han fortjener en ny avtale

- Vi har været ude for i tilfældet med Jacob Rasmussen, at Empoli og Rosenborg var meget længe om at betale, mens Juventus gjorde det med det samme, siger Næsby-formanden om to tidligere handler, der har dryppet på klubhuset på Stærehusvej.

Jacob Rasmussen blev solgt for 9,2 millioner og Nicolai Baden Frederiksen for 10,6 millioner og det indbragte Næsby helholdsvis 135.000 og 155.000 kroner i solidaritetspenge

Läs mera: Alexander Bah-handel vil dryppe ned i Næsbys klubkasse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 478, 479, 480 ... 537, 538, 539  Next
Page 479 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb