| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
2% |
[ 1 ] |
| Witry |
|
27% |
[ 10 ] |
| M. Ceide |
|
8% |
[ 3 ] |
| Volden |
|
2% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
11% |
[ 4 ] |
| Bomholt |
|
2% |
[ 1 ] |
| Fossum |
|
5% |
[ 2 ] |
| Chiakha |
|
2% |
[ 1 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Islamovic |
|
2% |
[ 1 ] |
| E. Ceide |
|
25% |
[ 9 ] |
| Bakke |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
8% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 36 |
|
| Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 24.02.2026 21:47 Post subject: Bryne - Rosenborg |
|
|
Bryne FK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: NM 4. runde
Tid: søndag 8. mars 2026 16:00
Sted: Bryne stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 28.02.2026 17:01 Post subject: |
|
|
Basert på Vif kampen, er vi nødt til å gjøre noe med lagoppsettet. Brynekampen er en god arena til å gjennomføre en kamp, med riktig balanse og et optimalt spill.
Forsvar:
Witry, Ceide, Røsten, Dahl/Svensson
Midtbane:
Svensson/Bakke, Fossum, Bomholdt
Angrep
Amin, Dino, Ceide
Bakgrunnen for endringene på midten er at, vi er helt åpne for kontringer og aggressivt spill, med kun 2 midtbanespillere. Ved å flytte Svensson eller Bakke på høyresiden, får vi inn aggresjon og riktige avstander på vår svakeste side. Altså være i forkant i stedet for å løpe etter.
Bakgrunnen for å sette Amin på HV. Vi virker å være fast bestemt på å spille smalt på HV, men bruker en spiller som ikke har noen av styrkene til å utføre rollen. Amin har flere av styrkene til å utføre en slik rolle + at han vil ligge høyere i banen en Duris. Tonken her er at, kombinasjonene på venstre med Bomholt, Ceide og Dahl, vil gi krosser muligheter i fra alle 3. Amin vil i tillegg til å være en boks trussel, en god mottaker av klareringer utenfor boks. Vi får i tillegg innløp i boks fra Svensson/Bakke, noe som er deres styrke.
Jeg mener dette er et mye bedre oppsett en det vi har brukt så langt, med Amin på venstresiden. Det har kun ført til at E.Ceide har fått flere defensive plikter, som kun har gjort oss impotente i angrep, da det er en halv fotballbane frem til målet. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 28.02.2026 17:09 Post subject: |
|
|
| Du har noen gode poeng mtp midten og fremover, men hvorfor benker du Volden? Han hadde ikke sin beste kamp mot VIF (kan være skaden), men har virket veldig solid i de andre kampene. Trenger vi ikke pasningsfoten hans og evnen til å passere ledd? Og av nysgjerrighet - hvem tenker du skal stå i mål? Er det selvsagt at humørsprederen fortsatt skal slite benken? |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 28.02.2026 17:17 Post subject: |
|
|
Hadde ikke noen mening om hvem som skal stå i mål. Hvis Volden er 100% frisk er det ikke noe i veien for at han kommer inn for Ceide. Jeg tok utgangspunkt i de spillerne som var friske og spillbare. Kan hende det er flere som er klare til Brynekampen som er aktuelle.
Jeg hadde helt klart mest fokus på midtbanekontroll, offensive brudd og ettertrykk i boks. Tror rett og slett vi hadde fått det mindre travelt i forsvar. |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 28.02.2026 17:24 Post subject: |
|
|
Tror du er inne på noe her.
Du får hviske noen ord i øret på AJ. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 28.02.2026 17:26 Post subject: |
|
|
Tror han er for sta til å høre på en tulling som meg  |
|
| Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 28.02.2026 17:33 Post subject: |
|
|
| Hvis jeg kan få ETT ønske oppfylt er det at feks Perreira er frisk og kan ta plassen til Amin på høre side, så kan Amin spille der han bør spille, og Dino kan få seg en pause. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.02.2026 17:54 Post subject: |
|
|
– De som ligger nærmest er kanskje Adrian (Pereira). Tomas (Nemcik) er det definitivt for tidlig for. Selnæs er det kanskje et hakk for tidlig for.
– Simen (Bolkan Nordli) er vi positivt for, men det blir ikke Bryne. Slutten av mars- starten på april, vi skal vi ikke være sjokkert om han trapper opp, sier treneren.
Les mer: Starten irriterte RBK-treneren i generalprøven: – Fryktelig
Jeg flyttet en del innlegg med diskusjon rundt laguttak hit. |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Junior
|
Posted: 01.03.2026 12:20 Post subject: |
|
|
| Kommer kampen til å bli spilt på Bryne Stadion? Det har da hvert en tøff vinter på Jæren også så jeg tipper at de ikke vil ofre gresset til denne. Lyse Arena? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.03.2026 13:44 Post subject: |
|
|
| NFF oppgir vanlig hjemmebane. Yr melder forresten om ti grader og sol om ei uke. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.03.2026 16:18 Post subject: |
|
|
| Bryne spilte 2-2 mot Start her forleden så de virker å være i bra shape. Blir nok full krig på en elendig bane, det liker vi svært dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 01.03.2026 16:47 Post subject: |
|
|
Jeg så deler av den kampen. Bryne var veldig dårlige mot Starts høye press og var utrygge med ball bak der. De hadde veldig få gode sekvenser. Det ble ofte slått upresist fremover med en gang de fikk press på seg når de skulle spille ut bakfra.
Første målet var et ufattelig billig straffespark og det andre var et relativt godt skudd som buet over keeper.
Ikke at vi kjørte over Start, men jeg forventer at vi slår Bryne slik de fremstod den kampen. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.03.2026 20:11 Post subject: |
|
|
Potetåker på Bryne på våren kan jo gjøre dette til et litt problematisk oppgjør.
Vet ikke hvordan banen er nå, men kan umulig tro den er i bra tilstand.
Blir nok mye høye baller og håpe på at Dino klarer å vinne dueller. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 03.03.2026 09:47 Post subject: |
|
|
| Huff, for et grusomt kampbildet du tegner, Dino vinne dueller etter høye baller? Det tror jeg ikke før jeg får se det. |
|
| Back to top |
|
 |
knallback Senior
|
Posted: 03.03.2026 09:52 Post subject: |
|
|
Wahlstedt
Witry - M. Ceide - Volden - Svensson
Bomholt - Fossum - Chiakha
Duris - Islamovic - E. Ceide
Skal vel mye til om det blir noe annet |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 03.03.2026 10:18 Post subject: |
|
|
| Er nok ganske spikret den elleveren der til denne kampen ja. Selv om jeg pr. nå synes Dahl fortjener venstreback plassen på bekostning av Witry. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.03.2026 10:35 Post subject: |
|
|
| På sikt kunne jeg ha tenkt meg B-gjengen på midtbanen: Bomholt-Bakke-Bolkan. Bolkan uaktulell mot Bryne, men Bakke kommer nok innpå. Er Dino tam må Amin flyttes opp som spiss, og Bakke inn på midtbanen. Wittry har ikke imponert i det siste, er generelt noe overvurdert. Frykter denne kampen pga svakt offensivt spill under oppkjøringen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.03.2026 20:38 Post subject: |
|
|
| Spillerne har hatt tre dager fri etter hjemkomst fra Marbella på lørdag. Trening hver dag klokka 11 fra og med i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 03.03.2026 20:55 Post subject: |
|
|
| Tre dager fri???? Jeg skjønner ikke hvorfor ingen i større grad undrer seg over tremingsmengden? Klubben startet oppkjøringen senere enn de fleste andre klubber, de har hatt flust med fridager etter oppkjøringen startet, og de har en helt enorm lang skadeliste. I de aller fleste idretter, så er progresjon i intensitet og lengde på treningen noe som er avgjørende for å unngå skader for tidlig. Her virker det som det er knall hardt fra start etter lang ferie, masse kamper, som de riktignok har fordelt spilletiden jevnt. Undrer meg over dette, og skulle ønske at du 2mas eller andre medier tok opp dette i større grad. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.03.2026 20:58 Post subject: |
|
|
| Personlig tror jeg det er nyttig med litt fri innimellom i i løpet av forsesongen, men jeg tenker at man til gjengjeld kanskje ikke trenger fire-fem dager påskeferie ifm. landskampene i månedsskiftet. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 03.03.2026 22:23 Post subject: |
|
|
Dette er rett og slett en kamp vi skal og må vinne greit.
Cupen er eneste vei til Europa og superviktig for klubben.
Derfor uforståelig med 3 dager fri etter Marbella , en dag er greit for å riste reisen ut av kroppen , men ingen kan påstå at vi ser skarpe ut etter treningsoppholdet. Det kan selvsagt skje at vi ryker med 5-0 i xG, elendig dømming og selvmål , alt kan skje i fotball , men ryker vi i en jevn kamp så blinker blålysene allerede for AJ. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.03.2026 22:31 Post subject: |
|
|
Tipper at en av grunnene til litt ekstra hvile er vel at folk kanskje har blitt kjørt hardt på trening og er litt seige og trenger litt ekstra restitusjon.
Sikkert nyttig. Må ha mye energi for å ta kampen mot kjøttlag som Bryne. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 03.03.2026 23:45 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | På sikt kunne jeg ha tenkt meg B-gjengen på midtbanen: Bomholt-Bakke-Bolkan. Bolkan uaktulell mot Bryne, men Bakke kommer nok innpå. Er Dino tam må Amin flyttes opp som spiss, og Bakke inn på midtbanen. Wittry har ikke imponert i det siste, er generelt noe overvurdert. Frykter denne kampen pga svakt offensivt spill under oppkjøringen. |
Det er nok midtbanen for framtiden. Håper vi ser det ila kort tid. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 04.03.2026 08:37 Post subject: |
|
|
Fri fra fellestrening betyr ikke nødvendigvis treningsfri _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.03.2026 18:32 Post subject: |
|
|
Alle som har vært redde for at kampen ikke går på Bryne stadion trenger ikke å bekymre seg. Banen er klar og kampen på søndag spilles på Bryne stadion.
Les mer: Første kamp på søndag
RBK trente inne i Granåsen fotballhall i dag og skal gjøre det også de kommende dagene. |
|
| Back to top |
|
 |
|