English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anders Konradsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 35, 36, 37  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 05.03.2017 01:06    Post subject: Reply with quote

De har sikkert en hemmelig budsjettpost som heter "hent guttan heim". Men om de faktisk kommer er annen sak.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 02:47    Post subject: Reply with quote

Tombur,
du vet sikkert at jeg ikke er så veldig negativ til Konradsen som sentral, men om han skal skyves ut som indreløper, håper jeg inderlig at ikke Tettey hentes inn som erstatter for Konradsen.

Konradsen er for svak til å drible, til å spille indreløper ved siden av Tettey, om Tettey er sentral. RBK har ikke råd til å bruke to så svake driblere på midtbanen samtidig. Noen må kunne ta i mot, "gå av" presset og samtidig beholde ballen såpass lenge, at laget evner å komme etter.

Ideelt burde alle tre på midtbanen ha ferdigheter til det.

Hverken Konradsen eller Tettey har disse ferdighetene.
(Dette i tilfelle Midtsjø blir solgt i sommer).
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 05.03.2017 03:54    Post subject: Reply with quote

Enig med TomH.
Vi sliter allerede med at midtbanen mister ballen lett og spiller veldig dårlige pasninger under press. I norsk serie går det relativt ofte bra, men i internasjonale kamper blir du straffet tvert.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 05.03.2017 12:37    Post subject: Reply with quote

Registrerer at du modererer deg angående valget Konradsen på sentral TomH. Før uttalte du at det var et svært godt valg og at Konradsen hadde alle kvalitetene en sentral skal ha.

Nå sier du at du ikke er særlig negativ til løsningen.

Du har sikkert innsett det vi alle har sett fra dag 1, at Konradsen IKKE passer som sentral.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 12:57    Post subject: Reply with quote

Frankie-boy,
slik situasjonen er i dag har jeg ingen problemer med Konradsen som sentral.

Mange her på forumet har "låst seg fast" i tankegangen om at det bare er Konradsen som skal være sentral - som også du har gjort. Men som jeg sa FØR første kamp med Konradsen som sentral, så er tanken at alle tre på midten skal "rullere" på å være sentraler i løpet av en kamp (men at Konradsen har hovedoppgaven). Dette sa jeg til og med før KI begynte å snakke om dette i media (du får evt bla tilbake i tråden, slikt gidder ikke jeg). For meg var dette logisk og det er et eksperiment jeg er positiv til. Det er en naturlig vei å gå for å forsøke å utvikle laget, fordi det vil gjøre oppgaven med å markere ut ballsentralen mye vanskeligere. Internasjonalt så vi jo at Selnæs ikke fungerte godt, nettopp fordi han ble markert ut.

Selvfølgelig skulle jeg ønske at hovedballsentralen var en fantastisk god spiller, men jeg er ikke en Mikkelsen eller en Tombur.

Jeg kan til og med gå så langt å si at jeg skulle ønske at alle tre på midtbanen var fantastisk gode spillere, men det er de ikke - noen av dem.

Faktisk ser jeg at Midtsjø vel så ofte som Konradsen, roter seg bort.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 05.03.2017 15:02    Post subject: Reply with quote

Wow, du tåler virkelig ikke å høre andres mening, TomH. Stahet egner seg ikke. Du må tåle å høre fakta.

Forresten, fint at du innrømmer at du tok feil ang. Konradsen som sentral midtbanespiller. Du er en av få som mener at han har slått gjennom og gjort det bra som midtbanespiller. Skjønner ikke hvorfor du fortsatt klarer å si at han er god nok i den posisjonen. Lurer på om du har sett noen av RBK kamper?
Vi alle har sett at den greia med rullering ikke har fungert overhodet.

Du mener at Mike Jensen ikke er god? lol
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 05.03.2017 15:05    Post subject: Reply with quote

Det er lov å være uenig, bare så det er sagt.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 05.03.2017 18:36    Post subject: Reply with quote

Konradsen fungerer selvsagt ikke optimalt sentralt hos oss, men han er pdd det beste alternativet vi har der foreløbig, og jeg mener at laget som helhet har mer å hente sportslig om vi henter en spiss fremfor en sentral midtbanespiller.
Kommer Forren + en spiss dette vinduet er jeg meget fornøyd!
Sentral midtbane trenger vi ikke å stresse med før sommervinduet om ikke Konradsen har tatt steg i rollen innen den tid.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 05.03.2017 19:10    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen,
er du full?
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 05.03.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

Det er 14 mnd og 3 vinduer siden vi solgte Selnæs, det er overhode ikke noe stress i å hente erstatteren nei.

Erstatteren burde vært hentet i januar 2016, nå er vi i mars 2017. Konradsen vil aldri ta de stegene man sitter å håper på.

Veldig trist om dette vinduet stenger og vi fortsatt ikke har en sentral midtbanespiller eller et klart førstevalg på spissplassen. Begynner å håpe at vi signerer Forren og at vi får han i form, vi har ikke gode nok stoppere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2129

PostPosted: 05.03.2017 19:18    Post subject: Reply with quote

Selnæs var vår klart beste spiller i EL 2015, derfor ble han også solgt for 47 mill. At han i enkeltkamper ble markert ut betyr ikke at vi ikke kan ha en sentral midtbanespiller med ro og pasningsfot, det er helt elementært for denne posisjonen uansett. Det er hvert fall ikke noe argument for å bruke tresko Konradsen som gjør at det blir svært vanskelig å kvalifisere seg for Europa i det hele tatt. Den er fin tanke at vi blir mer forutsigbare, men fakta er at vi er mest forutsigbare for oss selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 05.03.2017 19:35    Post subject: Reply with quote

Er ikke noe problem å bruke Konradsen som sentral mot motstanden vi får frem mot sommervinduet. Selvsagt når vi skal ut i de siste rundene av kvalifiseringen til Europa trenger vi en annen mann der, om ikke Konradsen tar ytterlige steg denne våren. Er mye viktigere å få på plass en spiss nå før seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 05.03.2017 19:37    Post subject: Reply with quote

Klart spiss er viktigere, der står det dårlig til. Men det der med at vi kan vente til sommervinduet er bare tull, vinduet åpner først når vi er ute i 2. Kvalikkrunde! Og spillere har en tendens til å måtte bli ljent med lag, formasjon og filosofi. Man henter i januar så de er klare til sommerkjøret!
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 05.03.2017 19:47    Post subject: Reply with quote

Det hadde selvfølgelig vært optimalt om midtbanespilleren kom dette vinduet slik at han kan bli kjent med spillestilen før kvalikken. Det er etter mitt syn ikke den viktigste posisjonen å forsterke før sesongstart. Har også en oppfatning av at det er mye enklere å gå rett inn i et lag som en sittende midtbanespiller, kontra indreløper eller i angrepsrekka. Er man god nok, klarer man å spille av press med ballen i beina, distribuere ballen offensivt og dekke rom defensivt selv om man ikke kjenner filosofien ut og inn. De som må time løp, bli kjent med relasjoner offensivt har en større utfordring med å "sette" spillet sitt i en ny klubb. Som sagt, det er bare min mening, og forstår etter så mange vindu med en såpass nedgradering på midten fra Selnæs at folk her inne begynner å bli utålmodig og med god grunn også.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 06.03.2017 17:00    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Konradsen er for svak til å drible, til å spille indreløper ved siden av Tettey, om Tettey er sentral. RBK har ikke råd til å bruke to så svake driblere på midtbanen samtidig. Noen må kunne ta i mot, "gå av" presset og samtidig beholde ballen såpass lenge, at laget evner å komme etter.

Hverken Konradsen eller Tettey har disse ferdighetene.
(Dette i tilfelle Midtsjø blir solgt i sommer).


Du tar feil angående Tettey. Han kan både holde på ball og dra av spillere om han ser muligheten. Det vil alltid være en viss risiko angående å dra av spillere på midtbanen, å spørs det hvordan treneren ønsker å gjøre dette.

Konradsen er for meg rett og slett ikke god nok til å forsvare en plass på RBK om vi har ambisjoner om videreutvikling. Den sentrale rollen er veldig viktig, og Konradsen er en sperrekloss. Han er dårlig orientert, har svak pasningsfot og mange av valgene hans er dårlige. F.eks. å spille til feilvendt medspiller som har to motspillere i ryggen. Defensivt dekker han ikke nok rom.

Styrkene til Konradsen er løp inn i feltet, samt at han er bra på hodet. Etter min mening kunne det vært verdt å omskolere ham til innoverving, der han kunne løpt seg i posisjoner og samtidig vært en trussel i lufta. Noe lignende slik Thomas Müller opptrer for Bayern og Tyskland.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 06.03.2017 17:15    Post subject: Reply with quote

Så god i boksen er han ikke. Dersom du ønsker at han skal bli ving, har ikke du forstått hva ving rollen innebærer. Han er indreløper og ferdig med det.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 06.03.2017 17:20    Post subject: Reply with quote

Han er ikke pr. i dag, men om han øver på det blir han bedre. Poenget mitt er at det er på innløp og hodespill han viser størst styrker pr. i dag, og da kan et forsøk på omskolere være verdt det.

Konradsen er etter min mening verken god nok som indreløper eller sentral midtbane slik Rosenborg spiller. Han har for store mangler når det gjelder pasninger og overblikk.

Vingrollen kan bestå av mange forskjellige typer. Eggen brukte f.eks. en bakromsløper i Mini, en dribler uten fart i Kent Bergersen og en som spilte nærmest som en spiss nummer to i Harald Brattbakk.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 06.03.2017 17:24    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han innehar meget gode kvaliteter som indreløper i 4-3-3. Problemet er at folk mister troen på at han er en god fotballspiller når han brukes feil. Dette er KI feil og ikke Konradsens. Så spørs det hvor hardt det letes etter SM. Har de rett og slett ikke funnet rett mann er det i grunnen greit all den tid Konradsen nok er det beste alternativet vi har pr. i dag.

edit: og de kavalitetene mener jeg er; flink til å søke rom, bra driv med ballen i bena, brukbar avslutter og brukbar defensivt en mot en.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6254
Location: Skottland

PostPosted: 06.03.2017 19:42    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Så god i boksen er han ikke. Dersom du ønsker at han skal bli ving, har ikke du forstått hva ving rollen innebærer. Han er indreløper og ferdig med det.


Jeg synes Müller tankerekken var interessant. Borden skriver mere fornuftig når han tar av seg Trump hatten.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 06.03.2017 19:51    Post subject: Reply with quote

Jeg er generelt i mot all den kreativiteten som fører til at godfot svekkes. Konradsen har hverken god nok fart, dribleferdigheter, innlegg eller målfarlig til å kunne bli ving. Kommer aldri til å skje heller. Enig i at han er god på hodet, men la han få bli indreløper. Var ikke det som Matti som skulle brukes som indreløper fordi da kunne han skjære inn/være tilstede i boksen mer enn det han var som spiss? En indreløper får nok av muligheter de også. De er ikke bare defensive spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 06.03.2017 22:13    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Jeg er generelt i mot all den kreativiteten som fører til at godfot svekkes. Konradsen har hverken god nok fart, dribleferdigheter, innlegg eller målfarlig til å kunne bli ving. Kommer aldri til å skje heller. Enig i at han er god på hodet, men la han få bli indreløper. Var ikke det som Matti som skulle brukes som indreløper fordi da kunne han skjære inn/være tilstede i boksen mer enn det han var som spiss? En indreløper får nok av muligheter de også. De er ikke bare defensive spillere.


Ingen i verden som mener at Konradsen i så tilfelle skulle brukes som tradisjonell RBK-ving. Selv om Konradsen føres opp som ving på et formasjonsskjema så betyr det ikke nødvendigvis at han skal utføre rollen på samme måte som eksempelvis Helland. Et godt fotballag må ikke nødvendigvis spille symetrisk. Om du leser innlegget til Borden en gang til vil du kanskje forstå bedre hva han mener. Farlig å låse seg til ett spillemønster og ikke legge til rette for variasjon innad i et spillesystem. Synes det var et interessant forslag jeg, men redd vi ikke har den taktiske kreativiteten og kompetansen i trenerstaben per nå til at noe slikt vil gjennomføres på en stund.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.03.2017 15:57    Post subject: Reply with quote

VÃ¥r nye vise-kaptein.

Og da tenker jeg ikke på visesanger som Gudi Razz
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 28.03.2017 21:17    Post subject: Reply with quote

Det kan han vokse på.

Og da tenker jeg ikke på skismører som Nystad. Razz
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2129

PostPosted: 05.04.2017 22:39    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig planen er å skolere denne mannen tilbake til indreløper fra sommeren av. Han har overhodet ikke teknikk, ro, oversikt eller pasningsfot til å håndtere denne rollen selv mot det laget som kommer til å ende desidert sist i årets eliteserie. Vi sliter rett og slett med å styre kampene med Konradsen sentralt helt til motstanderne er slitne eller vi tar ledelsen og luften går ut av ballongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Altitude
Rutinert


Joined: 18 Jul 2013
Posts: 623
Location: Trondheim

PostPosted: 05.04.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Skal man i det hele tatt drømme om CL-spill må man finne en dyktigere spiller enn Konradsen som sentral midtbane. Slik det er nå blir det maks EL. Det er alarmerende hvor ofte pasningene havner hos feil spiller, selv mot et lag som Sandefjord klarer han ikke å hevde seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 35, 36, 37  Next
Page 14 of 37

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb