English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.07.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Hadde Åsen hatt samme fysikk som Midtsjø feks så tror jeg Åsen hadde vært en knallgod spiller som ville spilt i utlandet, men når han dessverre ikke er like lett på tå og mangler tempo så blir det vanskelig å gjøre opp for det, selv om han har et veldig bra venstrebein.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 06.07.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Hverken Åsen eller Helland har noe i vår tropp å gjøre. De tar plassen fra unge fremadstormende som ila kort tid vil heve laget.
Med Helland og Åsen i start 11 er vi middelmådighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Spill Zach og Tagseth på indreløperne hvis de er friske og kampklare. Åsen er for langsom til å spille både der og på venstrevingen. Omstendelig som en Trollprat-monolog med tjuefem innskutte leddsetninger.

Rune 1: - Hvis vi skal, holdt jeg på å si, satse på Åsen i en, misforstå meg rett, sentral rolle i laget må han ha mer tempo både med og uten ball, for all del, det finnes andre sider av spillet hans som er verdifullt å ha i en komplementær midtbane og det er viktig med lokale spillere på laget, men det er klart, den tida da vi vant over Milan med ni trøndere er nok forbi, og vi må nok bare innse at der var Nils Arne et unikum på å få maksimalt ut av hver enkelt spiller og sånn sett kamuflere begrensninger og svakheter, vi kan vel sikkert diskutere hvor rapp Skammelsrud var i føttene og, men ikke desto mindre, hvis Helland gjør beslag på høyreving som i likhet med Åsen er lokal men ikke den mest hardtarbeidende radius-spilleren, holdt jeg på å si, så er det jo en grense for hvor mange det er plass til i et lag før det defensive arbeidet også blir lidende, vi husker jo kamper i 2018 der Helland spilte med Levi og Bendtner som ble noe stillestående og lite gjennombruddshissig, men det er klart, Åsen har kanskje lidd under at han kommer fra å være talisman for et middels Tromsø til å måtte kjempe for plassen og bli flytta mye rundt i et vaklende RBK og sånn sett er det kanskje urettferdig å felle noen dom her selv om det har gått halvannet år, men dog, det vi har sett foreløpig har vært litt under hva i alle fall jeg, nå skal jeg ikke gjøre meg til talsmann for alle andre, men det er klart, vi hadde vel større forhåpninger til både sluttprodukt og alt det andre da han kom hjem, skjønt, det var vanskelig å finne seg til rette i Hornelands lag og det er vel vanskelig å regne seg frem til mange som har hatt stor flyt og medgang gjennom denne tida, så i den forstand blir det kanskje urimelig å sage Åsen alene, så vi må nok se han litt mer i et nytt regime over tid, kanskje i en bestemt rolle over mange kamepr før vi avskilter han helt, så vil det vise seg om det er med Rambo i høst eller om det jobbes på Brakka med en ekstern løsning som er nær ved å spikres, personlig har jeg en følelse av at vi nærmer oss en avtale men at ledelsen holder kortene tett til brystet kanskje i påvente av endelig svar eller garantier om satsning og ressursbruk, men vi må nok bare innse at noen ny Nils Arne kommer ikke, den tida er nok forbi da èn mann styrer hele sjappa og får alt til å klaffe i femten år, det er jo også sånn at om vi treffer på en hovedtrener vil det gå 1-2 år så er han aktuell for landslag eller større klubber i andre land, samtidig som en mislykket trener også vil måtte gå etter 1-2 år hvis vi ikke føler positiv utvikling, så det er nok vanskelig å se at vi leter etter en trener vi tror vi kan ha i en mannsalder, ergo vanskelig å se hvordan f.eks Hareides alder er et argument, så jeg føler kanskje at perspektivet blir litt feil, jeg vet ikke, men tenker kanskje at Rosenborg per nå først og fremst trenger en klar leder på kort sikt som sånn sett kan få enkeltspillere til å løfte seg nærmest over natta, jeg sier ikke at vi ikke skal tenke langsiktig, men at drømmen om en ny sammenhengende fest i femten år ikke kan knyttes opp mot èn enkelt treneransettelse men mer helhetlig strategi i klubben der Dorsin mer blir nøkkelmannen, så kan man sikkert problematisere om han har nødvendig erfaring, kompetanse og nettverk til å mestre det, for tross alt, det er jo ikke all verden han har rukket å samle etter han la opp, men det er klart, vi lengter jo tilbake til bragder i Europa og millioner som spyles inn på konto og det er jo klart, det er ikke sånn at jeg ønsker at vi er det eneste laget i Norge for sunn konkurranse styrker jo også oss i det lange løp, men så er det kanskje på sin plass med en realitetsorienterting med fjorårets Europa League friskt i minne og trøblene vi har hatt med dårlige prosesser og uheldige ansettelser, så det er kanskje en viss avstand nå i hva menigmann håper og tror og ønsker og vil og den faktiske posisjonen RBK har i 2020? Det er bare min mening, ikke ment som noe angrep på, holdt på å si, annerledes tenkende eller de med en annen oppfatning, men ingen trær vokser vel inn i himmelen og hvor realistisk er det, holdt på å si, at vi bare skal oppleve medgang og se mønster hvor suksess gjenskaper suksess all den tid nøkkelpersoner nødvendigvis skiftes ut etter en gitt tid, så er det alltid en diskusjon om hvor mye man skal distansere seg fra Nils Arne eller om det er formasjonen 4-3-3 eller underholdende fotball som skal definere hva RBK skal være eller hvordan prosessen med ny trener skal gjøres, men ikke desto mindre er det jo et ikke uvesentlig faktum at de årgangene våre som har gjort det best er nokså forankret i den samme ideen mange har om hva Rosenborg-fotball er og at, holdt på å si, Rosenborg-måten å spille på egentlig er ganske hugget i stein selv om naturligvis tidene forandrer seg og at også Nils Arne tilpasset sin stil og sin måte å spille på over årene og, holdt på å si, reviderte sitt eget manifest fordi man så at det som var bra nok i 1995 ikke var det i 2010?

Rune 2: - Altså - æææ tænke jo at... dersom... ikke... rollen... som... Åsen... fungere best i... finnes... i den måten vi ønske å spille på - så e æææ egentlig... støttende til å heller gi Tagseth muligheten.
Det e hva æææ trur. Æææ bare... tænke... høyt.

ÆRBEKÅ: - Det går jo så INNI HELVETE sirup med Åsen!??

Rasmus/Saga: - Den ENE en unggutt fra Frosta, rappfot som bare det, den ANDRE en hjemvendt tier som vil, vil men får det ikke til, den TREDJE sitt på link fra Vanvikan og så er det FJERDEMANN her som var opptatt med å dekke Tolga-Tynset da det kom pushmelding om gjestebooking fra Vanvikan?

ÆRBEKÅ: - FY faan så treigt det går!! Richard??
- Ja, det e fleir som e dritlei for å si det sånn.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 14.07.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 14.07.2020 19:34    Post subject: Reply with quote

@Oppmannen om du fordeler antall punktum du skriver i innlegget til Rune 2 utover i innlegget til Rune 1, så kan det hende det blir litt lettere å lese. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2020 19:40    Post subject: Reply with quote

Helt sikkert. Er bare en lekmann og lytter. Føler Ærbekå er utropstegnenes podcast, mens Rasmus/Saga er mest spørsmålstegn og Trollprat består av mye kommaer og paranteser.

Har alltid likt Åsen og håpet på at det løsner, men det skjer ikke. Vi må ha kjappere folk både på ving og indreløper. Kanskje det kan ha noe for seg sentralt og at han sånn sett kan erstatte Lundemos plass i troppen som backup der.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.07.2020 20:19    Post subject: Reply with quote

Oppmannen: Nydelig! Very Happy
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 14.07.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Haha, fantastisk!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

Bra klasse! Flott at du også indirekte får med at både supporterkoordinator-Eirik og random østlending-Eirik i praksis er parkert som kjøtere, men kvotert inn fordi vi er pene å se på.

Bravo! Tommel'n opp!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Aldri sett noen av de/dere. Hører bare lyden. På radio og podcast skaper man bildene sjøl. I min verden er Trollprat litt distingverte herrer på hver sin kant av landet i pinstripe Armani-dresser mens Ærbekå er mer loslitte collegegensere med matrester på.

Og så er det en tendens begge steder at det som åpner med et spørsmål rundt en skade på Adegbenro eller taletid på årsmøtet leder til et lengre essay om NAE, økonomi, framtidsutsikter og mangel på kompetanse i alle ledd.

Skal ikke begynne å rangere podcasts i en Gjermund Åsen-tråd. Begge to pluss Adressa er såklart hørbare og intreressante for enhver med over middels RBK-engasjement.

Men står for det mener. Åsen blir for langsom og en hemsko på ving og indreløper. Om nødvendig forbereder jeg en kronikk, et flaneri eller eventuelt en petit for å forsvare mitt syn. Som dere vet kan jeg være en innbitt og ikke-tilgivende type når jeg først har svartnet i mitt forhold til enkeltpersoner. I en årrekke var det trioen Jon Inge Høiland, Morten Moldskred og John Chibuike som måtte ta støyten, før Perry, Trond Alstad og etterhvert Horneland/Emberland ble ofrene. Nå når alle disse er ute av klubben er det Åsen og Joacim Jonsson på tv som lever farligst.

Sistnevnte har den sjeldne gaven at han både bommer grovt på alt han spår, tipper og tror - men samtidig analyserer i helt feil retning etter at fasit foreligger. Derfor lærer han heller aldri. Dessuten føler jeg han seiler under falskt flagg og på en måte rir to hester med denne sausen av et språk som liksom skal underbygge ekspertrise på både svensk og norsk fotball når han i virkeligheten ikke har noen av delene.

Men det får nesten bli en annen debatt.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.07.2020 03:00    Post subject: Reply with quote

Under Eggen sine vinger så *kunne* Gjermund Åsen ha blitt en Roar Strand, lojal sliter som alltid kommer på de løpene uten ball som skaper rom for alle andre. Supermann var vel verken hurtigere eller bedre teknisk enn det Åsen er?

Under kaoset etter Eggen så faller Gjermund Åsen igjennom da samtlige av de mesterskapene vi har tatt i etterkant har kommet fordi vi hadde de beste spillerne, fram til Janne tok over så stilte vi jo med en førstellever bestående av den beste spilleren i Norge i hver posisjon, noe vi jo også stort sett hadde under Kåre (men trenden etter at Sælnes ble solgt er at det har i mindre og mindre grad vært tilfelle).

I et velfungerende kollektiv slik som Glimt har nå eller slik vi har fantasert om at vi skal kunne gjenskape det vi hadde så tror jeg han kunne fungert strålende, akkurat ikke god nok til at noen i utlandet vil legge nok penger på bordet til at han forlater oss, da kunne han fått gjøre rollen til sin over flere år.

Men Åsen er ikke spilleren som løfter laget, og slik det er nå så er vi avhengige av individuelle prestasjoner, typisk dribleraid som vi kan få innlegg/corner ut av, synes heller ikke Tagseth er der for den del, men Midtsjø var vel lenger unna i samme alder?

Det er dog mulig at med Skjelbred inn for Lundemo så vil Åsen få meget bedre arbeidsforhold sammen med resten av laget.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%


Last edited by Zorbeltuss on 15.07.2020 10:03; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 15.07.2020 09:08    Post subject: Reply with quote

Oppmannen jeg håper du tar bestillinger på karakterdrap, nydelig utført Very Happy
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sveinung
Junior


Joined: 15 Jul 2020
Posts: 13

PostPosted: 15.07.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:


Rune 1: - Hvis vi skal, holdt jeg på å si, satse på Åsen i en, misforstå meg rett, sentral rolle i laget må han ha mer tempo både med og uten ball, for all del, det finnes andre sider av spillet hans som er verdifullt å ha i en komplementær midtbane og det er viktig med lokale spillere på laget, men det er klart, den tida da vi vant over Milan med ni trøndere er nok forbi, og vi må nok bare innse at der var Nils Arne et unikum på å få maksimalt ut av hver enkelt spiller og sånn sett kamuflere begrensninger og svakheter, vi kan vel sikkert diskutere hvor rapp Skammelsrud var i føttene og, men ikke desto mindre, hvis Helland gjør beslag på høyreving som i likhet med Åsen er lokal men ikke den mest hardtarbeidende radius-spilleren, holdt jeg på å si, så er det jo en grense for hvor mange det er plass til i et lag før det defensive arbeidet også blir lidende, vi husker jo kamper i 2018 der Helland spilte med Levi og Bendtner som ble noe stillestående og lite gjennombruddshissig, men det er klart, Åsen har kanskje lidd under at han kommer fra å være talisman for et middels Tromsø til å måtte kjempe for plassen og bli flytta mye rundt i et vaklende RBK og sånn sett er det kanskje urettferdig å felle noen dom her selv om det har gått halvannet år, men dog, det vi har sett foreløpig har vært litt under hva i alle fall jeg, nå skal jeg ikke gjøre meg til talsmann for alle andre, men det er klart, vi hadde vel større forhåpninger til både sluttprodukt og alt det andre da han kom hjem, skjønt, det var vanskelig å finne seg til rette i Hornelands lag og det er vel vanskelig å regne seg frem til mange som har hatt stor flyt og medgang gjennom denne tida, så i den forstand blir det kanskje urimelig å sage Åsen alene, så vi må nok se han litt mer i et nytt regime over tid, kanskje i en bestemt rolle over mange kamepr før vi avskilter han helt, så vil det vise seg om det er med Rambo i høst eller om det jobbes på Brakka med en ekstern løsning som er nær ved å spikres, personlig har jeg en følelse av at vi nærmer oss en avtale men at ledelsen holder kortene tett til brystet kanskje i påvente av endelig svar eller garantier om satsning og ressursbruk, men vi må nok bare innse at noen ny Nils Arne kommer ikke, den tida er nok forbi da èn mann styrer hele sjappa og får alt til å klaffe i femten år, det er jo også sånn at om vi treffer på en hovedtrener vil det gå 1-2 år så er han aktuell for landslag eller større klubber i andre land, samtidig som en mislykket trener også vil måtte gå etter 1-2 år hvis vi ikke føler positiv utvikling, så det er nok vanskelig å se at vi leter etter en trener vi tror vi kan ha i en mannsalder, ergo vanskelig å se hvordan f.eks Hareides alder er et argument, så jeg føler kanskje at perspektivet blir litt feil, jeg vet ikke, men tenker kanskje at Rosenborg per nå først og fremst trenger en klar leder på kort sikt som sånn sett kan få enkeltspillere til å løfte seg nærmest over natta, jeg sier ikke at vi ikke skal tenke langsiktig, men at drømmen om en ny sammenhengende fest i femten år ikke kan knyttes opp mot èn enkelt treneransettelse men mer helhetlig strategi i klubben der Dorsin mer blir nøkkelmannen, så kan man sikkert problematisere om han har nødvendig erfaring, kompetanse og nettverk til å mestre det, for tross alt, det er jo ikke all verden han har rukket å samle etter han la opp, men det er klart, vi lengter jo tilbake til bragder i Europa og millioner som spyles inn på konto og det er jo klart, det er ikke sånn at jeg ønsker at vi er det eneste laget i Norge for sunn konkurranse styrker jo også oss i det lange løp, men så er det kanskje på sin plass med en realitetsorienterting med fjorårets Europa League friskt i minne og trøblene vi har hatt med dårlige prosesser og uheldige ansettelser, så det er kanskje en viss avstand nå i hva menigmann håper og tror og ønsker og vil og den faktiske posisjonen RBK har i 2020? Det er bare min mening, ikke ment som noe angrep på, holdt på å si, annerledes tenkende eller de med en annen oppfatning, men ingen trær vokser vel inn i himmelen og hvor realistisk er det, holdt på å si, at vi bare skal oppleve medgang og se mønster hvor suksess gjenskaper suksess all den tid nøkkelpersoner nødvendigvis skiftes ut etter en gitt tid, så er det alltid en diskusjon om hvor mye man skal distansere seg fra Nils Arne eller om det er formasjonen 4-3-3 eller underholdende fotball som skal definere hva RBK skal være eller hvordan prosessen med ny trener skal gjøres, men ikke desto mindre er det jo et ikke uvesentlig faktum at de årgangene våre som har gjort det best er nokså forankret i den samme ideen mange har om hva Rosenborg-fotball er og at, holdt på å si, Rosenborg-måten å spille på egentlig er ganske hugget i stein selv om naturligvis tidene forandrer seg og at også Nils Arne tilpasset sin stil og sin måte å spille på over årene og, holdt på å si, reviderte sitt eget manifest fordi man så at det som var bra nok i 1995 ikke var det i 2010?

Rune 2: - Altså - æææ tænke jo at... dersom... ikke... rollen... som... Åsen... fungere best i... finnes... i den måten vi ønske å spille på - så e æææ egentlig... støttende til å heller gi Tagseth muligheten.
Det e hva æææ trur. Æææ bare... tænke... høyt.

ÆRBEKÅ: - Det går jo så INNI HELVETE sirup med Åsen!??

Rasmus/Saga: - Den ENE en unggutt fra Frosta, rappfot som bare det, den ANDRE en hjemvendt tier som vil, vil men får det ikke til, den TREDJE sitt på link fra Vanvikan og så er det FJERDEMANN her som var opptatt med å dekke Tolga-Tynset da det kom pushmelding om gjestebooking fra Vanvikan?

ÆRBEKÅ: - FY faan så treigt det går!! Richard??
- Ja, det e fleir som e dritlei for å si det sånn.


Jeg humret sånn på morgenkvisten at jeg måtte lage meg en bruker!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Oppmannen jeg håper du tar bestillinger på karakterdrap, nydelig utført Very Happy


Lover deg, fryseren til Horneland ain't got nothing on Fritzl-kjelleren min. Minst to hele lagoppstillinger, 5-6 hovedtrenere, et dusin administrativt ansatte og horder av mediefolk og tv-fjes der.

Gjermund Åsen er på vei ned trappa og må godkjennes av Trond Alstad som er ringleader og gatekeeper der nede og har egen suite. Gjermund derimot vil innlosjeres på sovesal med Daniel Berntsen, Fredrik Winsnes og andre med fremdriftsvansker i spillet.

Emberland bor her ut året men er fritatt å møte til felles frokost.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 15.07.2020 18:34    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Rune 2: - Altså - æææ tænke jo at... dersom... ikke... rollen... som... Åsen... fungere best i... finnes... i den måten vi ønske å spille på - så e æææ egentlig... støttende til å heller gi Tagseth muligheten.
Det e hva æææ trur. Æææ bare... tænke... høyt.


Laughing Crying or Very sad

Dette er grunnen til at man aldri hører igjen sin egen podcast etter å ha spilt den inn. Men muligens burde. Vær klar for nådeløs korthugget setningsbygging a la Cormac McCarthy neste gang.

PS. Hvor lenge brukte du på å skrive Rune 1? Jeg brukte typ 10 minutt bare på å slette det avsnittet i sitatet på mobilen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.07.2020 19:55    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker dette forumet!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

Skriver seg sjøl på sekunder. Stream of consciousness. Jeg har 202 ord/minuttet som bestenotering i touch, vær klar over det.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 20:17    Post subject: Reply with quote

Ser frem mot en konsis og fåmælt podcast som er over på et kvarter. Hvis det blir leddsetningsorgie enda en gang åker det ned i potetkjelleren sammen med Tusvik, Tønne, Språkteigen og Spårtsklubben.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.07.2020 20:43    Post subject: Reply with quote

Når vi først er inne på språkbruk så hadde det vært befriende å høre en podcast uten at utrykket "på en måte" nevnes i annenhver setning. Den verste jeg kommer på er Rasmus&Saga med Bjørn Otto og Emilie Bragstad Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2020 21:28    Post subject: Reply with quote

- I forhold til
- I forlengelsen av
- Vi må adressere
- På en måte
- Skjønne du? (Per)
- Vinnerskalle
- Kontinuitetsbærer

Tusen flere eksempler.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.07.2020 19:00    Post subject: Reply with quote

Off ja, den 'skjønne du' og 'kis!' til Per var store irritasjonsmomenter i et ellers glimrende intervju.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2020 19:08    Post subject: Reply with quote

- I perioder syns jeg at jeg har vært OK. Jeg syns at jeg har klart å påvirke spillet ganske mye. Jeg tror ikke at vi tar tapt så mange poeng mens jeg har vært på banen. Når jeg har vært på banen, har jeg bidratt til at vi har plukket bra med poeng. Det er vel bare i Haugesund og borte mot Start at vi har avgitt poeng når jeg har vært på banen. Så det har vært morsomt.

- Uansett om laget trenger at jeg blokkerer skudd eller bidrar offensivt, så er jeg villig til å gjøre jobben for at Rosenborg skal vinne og ta masse poeng.

Les mer: - Mye vondere enn det folk tror

Har ikke kvalitetssikra pluss/minus-statistikken hans.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2020 21:45    Post subject: Reply with quote

– Jeg koser meg veldig. Jeg føler meg veldig privilegert som får ta på meg RBK-trøyen og representere hjembyen min for alle supportere, familie, venner og alle som følger med. Det betyr noe ekstra for meg. Når man går ut på banen skal man vinne, men det er viktig å nyte det. Jeg gleder meg masse til hver kamp og hver trening, sier han.

(...)

I 2019 varierte spilletiden og posisjonen på banen for Åsen. Og prestasjonsmessig ble fjorårssesongen en nedtur kontra årene i Tromsø. Han sier det ikke selv, men Rosenborg-fotballen under Eirik Horneland passet Åsens kvaliteter som fotballspiller dårlig.

Åsen insisterer på at det ikke gikk utover motivasjonen. Han er også klar på at han aldri tenkte på å gi opp.

– Jeg hadde aldri kommet til å vinke med noe hvitt tørkle. Jeg tenker at om jeg legger ned arbeidet jeg skal legge ned, vet jeg at jeg er mer enn god nok til å spille her. Og da er det bare å gjøre den jobben. Det gjorde jeg i fjor også. Det er kanskje lett å tenke at det ikke fungerte, og finne seg en exit. Jeg hadde muligheten også, men det er her jeg har lyst til å være. Det er her jeg har hodet mitt, sier han.

Les mer: Ti år etter RBK-debuten har Åsen grunn til å smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 08.10.2020 08:28    Post subject: Reply with quote

Ranheim ønsket å låne Gjermund Åsen.

Fikk altså kontant nei fra Rosenborg. Hadde vel vært best for Åsen med et utlån? Kan ikke se for meg at det skal bli så veldig mye spilletid med Henriksen inn, kun én kamp i uka og Konradsen/Tagseth som konkurrenter om spilletid?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 08.10.2020 08:39    Post subject: Reply with quote

Handler nok i hovedsak om å ha så mange som mulig i treningsgruppa. Tviler sterkt på at Åsen er i klubben til neste sesongstart. Får håpe at Ranheim rykker opp, slik at han kan ta den korte veien dit. Skal heller ikke forundre meg om han tar seg en ny tur til Tromsø, dersom de rykker opp, noe det ser ut som at de skal klare.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68  Next
Page 64 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb