English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gjermund Ã…sen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 66, 67, 68  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 06.07.2019 11:51    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er like mye hva Åsen bør gjøre selv og selv om Konradsen og Jensen er soleklare førstevalg nå skal vi spille nok av kamper i sommer til at vi kan ha verdi av å rullere litt og det kan vær kamper og perioder i kamper hvor vi har mer igjen for å bruke Åsen sine kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

Åsen har vært en gigantisk skuffelse for meg, jeg var overbevist om at han greit ville danke ut Konradsen. Jeg forstår ikke helt hvordan han kunne være så god i Tromsø, men se så lite komfortabel ut hos oss. Mulig det skyldes Hornelands manglende plan offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusM
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 433

PostPosted: 06.07.2019 12:09    Post subject: Reply with quote

Åsen er ikke den kreative spilleren vi trenger. Hans største egenskap er innlegg, og pasninger foran mål. Dette er ubrukelig når vi spiller med en levende kjegle på topp. Vi trenger noen som kan slå gjennombrudd pasninger og evt passere spillere selv.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 06.07.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

Åsen var aldri god nok for RBK. Han falt igjen i samme kategori som alt for mange andre som er hentet den sist, gir oss enda mer bredde men ikke en spiller som styrker første 11'er med tanke på å nærme oss Europa. En del som er fasinert av at han er trønder og tidligere RBK'er. Hadde vi fjernet disse to tingene fra livet hans så ville 9 av 10 som skrek etter at klubben måtte hente han ikke lenger ville vært interessert. Utrolig hvor mye goodwill enkelte spillere får hos en del bare i kraft av å være trøndere og med fortid i rbksystemet.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tror 9 av 10 så at han presterte veldig bra i Tromsø og at han ville tilføre oss kreativitet på midtbanen som vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 06.07.2019 12:25    Post subject: Reply with quote

Nå har det kun gått et snaut halvår i et lag som ikke har fungert og hvor han har vært skadd. Litt tidlig å dømme han som en flopp enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 06.07.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Åsen har dessverre vært en del skadet, samt ikke vært på det fysiske nivået en indreløper i Rosenborg må være på. Utover høsten, tror jeg Åsen vil tilføre laget noe vi sårt trenger, altså kreativitet i midtbaneleddet. I de siste kampene virker det som om Åsen har begynt å finne seg mer og mer til rette, både mtp. det fysiske, men ikke minst det relasjonelle. I fjor var Åsen til tider enorm for Tromsø, noe jeg helt klart tror at han har ferdighetene til å være hos oss også. Jeg er i alle fall optimist! Tommel'n opp!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 06.07.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror 9 av 10 så at han presterte veldig bra i Tromsø og at han ville tilføre oss kreativitet på midtbanen som vi trenger.


Ja nei, da er det jo egentlig bare å se etter andre godt voksne (26 - 27+) spillere som presterer godt i andre små møkkaklubber i norsk toppserie for dem er det mange av. Spillere som har hele livet sitt i OBOS eller øverste divisjon og som er tvilende til en overgang i redsel for manglende spilletid i norges beste klubb. Vi klarer sikkert å hente 2 - 3 sånne til bare vi gir dem nok penger.

Jeg er 99.99% sikker på at Gjermund aldri blir førstevalg i start 11'er og finn gjerne igjen denne tråden om ett år og arrester meg.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 06.07.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Enig med number10. Tørseth Johnsen er fremtiden. Åsen hatt allerede peaket. Ingen ekstremferdigheter i det hele tatt. Åsen er etter mitt syn ikke en spiller som løfter laget, selv om han er grei nok.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 13:00    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Henning wrote:
Jeg tror 9 av 10 så at han presterte veldig bra i Tromsø og at han ville tilføre oss kreativitet på midtbanen som vi trenger.


Ja nei, da er det jo egentlig bare å se etter andre godt voksne (26 - 27+) spillere som presterer godt i andre små møkkaklubber i norsk toppserie for dem er det mange av. Spillere som har hele livet sitt i OBOS eller øverste divisjon og som er tvilende til en overgang i redsel for manglende spilletid i norges beste klubb. Vi klarer sikkert å hente 2 - 3 sånne til bare vi gir dem nok penger.


Nei, det var ikke så smart tenkt av deg. Det er bedre å se på hvilke ferdigheter spillere som presterer andre steder har og se om det er ferdigheter vi trenger og som passer inn i vår måte å spille på. Åsen har ferdigheter som passer bra i klassisk 433 og har vist det over tid i Tromsø. I tillegg er det et pluss at han er trønder, fordi lokal identitet er viktig for en klubb på vårt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.07.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Enig med number10. Tørseth Johnsen er fremtiden. Åsen hatt allerede peaket. Ingen ekstremferdigheter i det hele tatt. Åsen er etter mitt syn ikke en spiller som løfter laget, selv om han er grei nok.


Jeg advarte mot å hente denne spilleren. Totalt bortkastet penger. Ikke god nok for Europa, dyr og gammel. Igjen mangel på oversikt fra herr Bamseby.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 06.07.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Tingen er at Åsen viser at han ikke er god nok for RBK og ikke løfter laget slik Samuel, Jensen, Hansen og til og med Helland på en virkelig god dag gjør. Dette er veldig vanskelig å svelge for en del som siklet etter Gjermund først og fremst fordi han er en helt grei eliteseriespiller som har fått ut potensialet sitt (som er langt unna å være godt nok RBK som ønsker å slå fra seg i Europa) * og trønder. Uansett denne spilleren kommer nok sakte men sikkert til å fases ut så bruker ikke kalori mer på han. Han er den nye Stamnestrø og jeg sa det samme om han men det var ikke måte på hvor god han også kunne bli i følge en del som setter trønder før god spiller først.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 06.07.2019 14:42    Post subject: Reply with quote

Trønder er bra. Fordi det gjør noe med kultur, integritet, ettervekst, bla bla som igjen hor utslag på både økonomi og kvaliteten i spillet.

Men ikke trønder for trønderens skyld.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.07.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

Uenig.

Det potensialet Gjermund viste den første gangen han var i Rosenborg (og spilte seg inn på laget i treningskampene, før han ble småskadet og ikke fikk starte lenger når serien start) og det han presterte i Tromsø de siste sesongene forsvinner ikke over natten.

Hornelands Rosenborg mangler både struktur og samhandling, og jeg tror flere av spillerne, Åsen inkludert, vil fremstå som bedre i et mer velspillende lag.

Han er mer enn god nok som indreløper for dagens Rosenborg, og det er opp til Horneland og medspillerne å få det beste ut av ham. At formen kan variere gjennom sesongen er en annen sak, men det er flere av spillerne i dagens lag som kanskje ikke har helt funnet formen enda, uten at de skal avskrives av den grunn og bli satt på transferlista.
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 06.07.2019 15:52    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Åsen har ferdigheter som passer bra i klassisk 433 og har vist det over tid i Tromsø. I tillegg er det et pluss at han er trønder, fordi lokal identitet er viktig for en klubb på vårt nivå.

Jeg er ikke direkte uenig med deg, men kan du utdype om hvilke ferdigheter du synes passer bra med klassisk 4-3-3? Og hvilken posisjon ser du for deg at han skal benyttes i?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.07.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Indreløper. Orientert i lengderetning, fotballsmart, god til å spille fri folk foran seg, løp inn i boks, arbeidssom. Men han er nok tregere enn jeg trodde og muligens mer avhengig av et velfungerende system.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 09.08.2019 04:14    Post subject: Reply with quote

Åsen-tråden er litt slapp i strikken, så da tar jeg meg friheten til å gjenopplive den etter kampen mot Maribor.

Ã…sen har X-faktoren!

Var veeeeeldig skuffa den gangen han hadde spilt seg inn på førstelaget i sesongoppkjøringen, men ble så skadet og forsvant ut av førstelaget.

I Viking-kampen var han nære med assist, om MK hadde satt ballen mellom beina på keeper.

Nå sist så leverer han en grei kamp og får en assist. Tror Åsen kan spille seg til fast plass som indreløper etter hvert.


Last edited by nidaros997 on 09.08.2019 15:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 09.08.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Syns Åsen generelt sett har noe å bidra med så lenge han spiller på midtbanen. Hvorfor han hele tiden plasseres på vingen istedenfor å gi f.eks Ceide sjansen fatter jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 09.08.2019 10:28    Post subject: Reply with quote

Åsen er en lagspiller, du ser det på måten han beveger seg og slår pasninger på. Han ønsker hele tiden at det skal gå fort. Han har god spilleforståelse og bra ballbehandling. Gode legg Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Tror han vokste stort på de to kampene i forrige uke. Vil gå fint å hvile Jensen og Konradsen i kamper framover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.08.2019 14:09    Post subject: Reply with quote

Åsen så fryktelig mye tryggere og bedre ut nå enn han gjorde i starten. Det går fortsatt langsomt, og han blir vel aldri noen defensiv slugger, men ballbehandlingen og distribusjonen i småpressede situasjoner er jo en fryd.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.02.2020 14:49    Post subject: Reply with quote

Maccabi Haifa bydde på Åsen, men det ble ingen overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 05.02.2020 14:49    Post subject: Reply with quote

Israelske Maccabi Haifa har lagt inn to bud på RBKs midtbanespiller Gjermund Åsen. Men 28-åringen blir på Lerkendal.

https://www.adressa.no/10...6703b.html
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 05.02.2020 14:59    Post subject: Reply with quote

Synd for Åsen at det ikke ble noe av. Spillestilen hans passer jo tross alt ikke spesielt godt som indreløper under Horneland, og jeg tipper han liker seg like lite på vingen som vi liker ham der Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.02.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

Står vel ikke hvor mye peng det var snakk om? Jeg regner med at Åsen ikke har vært loyal lenge nok til at vi ville gi han bort gratis helt enda
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 66, 67, 68  Next
Page 61 of 68

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb