English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Skottland
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.06.2009 21:57    Post subject: Norge - Skottland Reply with quote

Erik Hoftun mener Drillo må bruke unge spillere i de tre gjenstående kvalifiseringskampene.

- VM går uten Norge, nå må laget bygges med tanke på EM i 2012, sier Rosenborgs sportslige leder.

Les mer: Ber Drillo om å gi ungguttene sjansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.06.2009 22:05    Post subject: Reply with quote

På mange måter enig med Hoftun, men i 2012 er nå Carew, Riise, Gamst, Grindheim og Hangeland (de 5 største profilene idag) fortsatt aktive og disse burde være med. Ellers er det mange av de eldre idag som bør ut. Winsnes, Iversen og Wæhler for å nevne noen. Inn med Tettey og Demi.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.06.2009 14:51    Post subject: Reply with quote

Ja, det han tenkte på var vel å la være å ta ut spillere som Høiland, Wæhler, Fevang, Knudsen, Winsnes, Iversen og Andresen, ikke å stille med rent juniorlag i de neste kampene.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 13.06.2009 02:29    Post subject: Reply with quote

Men til og med de største profilene sliter nå, og om 3 år skal alle bli 30-noe...

Hvis det ikke skjer noen mirakler, de skal prestere omtrent som de har gjort i mange år... opp og ned, men oftere ned enn opp.

Da synes jeg vi (og NFF) tenke på om det er verdt å bygge det "nye" landslaget opp med mange av de samme "hjørnesteiner" som det gamle var bygd på. Og som sviktet.

Forresten, ville det bli en kortsiktig resultat, og etter en eventuel deltakelse i EM2012 [som er uansett veeeeeldig tvilsomt], da er Norge like langt som nå.

Må vi tape, i hvert fall skal vi tape mens vi prøver å bli bedre og å jobbe for fremtida.

Jeg er overbevist om at landslaget må nullstilles så snart som mulig, og at det må begynne med yngre spillere og med et nytt spillesystem.
Klart, noen av de Gamle kan vel beholdes, men bare som "veileder", og ikke som førstevalg i evighet for "han var en av de beste i 2003"

Jeg vil heller se Norge bli bunnlaget med en slags G21, men som KAN bli bedre enn å tape play-off kamper med Samme-Gamle
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.07.2009 11:29    Post subject: Reply with quote

Uttak tirsdag kl. 12
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trondheim
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 12:07    Post subject: Reply with quote

Ble; Skjelbred, Iversen og Jarstein fra Rosenborg.
Ble bare to keepere; Jarstein og Knudsen
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Tettey og Demidov er vel skadd hvis ikke burde dem etter min mening vært selvskrevne i enhver norsk landslagstropp iforhold til det begredelige spillerene som har brukt å være der.

Edit:

Får håpe vi taper skikkelig slik at Norge og forbundet kommer seg over denne Drillo fetisjen og vi endelig kan begynne å viderutvikle norsk fotball som bortimot har vært i regresjon og stillstand taktisk og spillestilmessig siden årtusenskiftet.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Link og hele uttaket:

Keepere: Jon Knudsen, Rune Jarstein

Utespillere: Trond Erik Berthelsen, Simen Brenne, Daniel Braathen, John Carew, Christian Grindheim, Brede Paulsen Hangeland, Henning Hauger, Thorstein Helstad, Erik Huseklepp, Tom Høgli, Steffen Iversen, Bjørn Helge Riise, John Arne Riise, Espen Ruud, Per Ciljan Skjelbred, Fredrik Winsnes, Kjetil Wæhler.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.07.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

For en trist gjeng.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2009 13:04    Post subject: Reply with quote

Bertelsen er et annet merkelig utak , da han egentlig ikke har hatt noen spesielt god sesong for Viking og har i bestefall vært høyst middelmådig. Da ville kanskje Rindarøy som har vært meget god for Molde vært et mer naturlig valg. Litt skryt skal Drillo ha for å endelig å ha gitt Espen Ruud sjansen da han etter min mening er vår mest spennede spiller for problemplassen høyreback.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2009 14:38    Post subject: Reply with quote

Jonevret til angrep på Drillo for merkelig lagutak og jeg støtter han i forbindelse med Rindarøy. Jeg hadde også gladelig byttet ut Drillo som landslagsjef med Jonevret.

Jonevret: - Drillo tar ikke ut de beste spillerne
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 28.07.2009 16:43    Post subject: Reply with quote

I Dagbladet tilføyer Rindarøy dessuten:

- Jeg synes det rart at ingen fra Molde er med i troppen. Jeg synes vi har vært det beste laget i år, selv om Rosenborg ligger noen poeng foran oss, poengterer Knut Olav Rindarøy overfor Dagbladet.

Slikt kan man gjerne si etter tre-fire kamper, men etter 18-19 blir det litt dumt...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2009 17:02    Post subject: Reply with quote

Særlig når det er snakk om 6 poeng og muligen 9 med hengekampen noe som strengt tatt egentlig heller tyder på klasseforskjell mellom lagene. Tv 2 snakket har tydeligvis gått dem til hode.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 28.07.2009 18:57    Post subject: Reply with quote

Forstår ikke hva Simen Brenne gjør i troppen.

Da hadde jeg heller foretrukket Andresen.

- Torgeir Børven
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 29.07.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

Tør jeg spørre hvorfor?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.07.2009 14:17    Post subject: Reply with quote

Andresen kan bringe trygghet og rutine i laget. Brenne kommer jo uansett til og være på tribunen, så det er jo ingen vits at han er med i troppen.

- Torgeir Børven
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 29.07.2009 14:21    Post subject: Reply with quote

Syns Brenne har vært god i år, jeg. En av de bedre indreløperne i TL. I tillegg scorer han mål pga hans mange smarte løp inn i boksen. Litt sånn gode gamle Strand over de.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.07.2009 14:22    Post subject: Reply with quote

Så herlig fordomsbekreftende at Simen Brenne ble en suksess i både Fredrikstad og Odd, men at han var totalt ubrukelig i Lillestrøm.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.08.2009 21:43    Post subject: Reply with quote

Syns virkelig at Jarstein fortjener og starte denne kampen. Formen han er i er glimrende, og jeg tror ikke han har vært mer stabil tidligere.. Om vi spiller 4-5-1 så tror/håper jeg også på Iversen på høyrekant. Iversen har begynt og løpe mer, noe som vises på avsluttningen..

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Hva Iversen for tiden gjør i Rosenborg sin førsteellver og på landslaget forstår ikke jeg noe av.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 23:35    Post subject: Reply with quote

Denne gangen kunne det kanskje vært beleilig med en liten landslagsskade på Steffen slik at vi får prøvd andre konstellasjoner...
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 23:38    Post subject: Reply with quote

I den grad jeg bryr meg: Det blir ingen sving på landslaget før man begynner å ta ut de beste formspillerne fra Tippeligaen, spillere som er sultne på suksess - dvs kontrakter med større lag i utlandet. En spiller som John Arne Riise, for å ta det verste eksemplet, spiller bare for seg selv og skyter ufattelig mange tåpelige langskudd i løpet av en kamp. Han søker hemningsløst framskutte midtbaneposisjoner, og overlater til andre å dekke de store rommene han etterlater seg. Men når landslaget i virkeligheten tas ut av kommentorene i TV2, VG og andre media med personlige agendaer i forhold til "egne" lag blir det fort utrolig mye tull og vas. På toppen av det hele ansetter man en åreforkalket gammel trener som tar ut spillere fordi de spilte så bra på U 19 for x antall år siden (Brenne). De finnes to grunner til at jeg kommer til å gløtte på skjermen med et halvt øye på onsdag: 1) Tom Høgli og 2) Tore Reginiussen, mens jeg krysser fingrene og håper de kommer uskadd tilbake til Tromsø. Resultatet av kampen er fullstendig likegyldig.
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.08.2009 01:07    Post subject: Reply with quote

I Norge så skal en absolutt ta ut så mange formspillere ( helt ekstremt under Hareide ) i andre land så tar en ut det beste spillerene og gir av og til 1 - 2 spiller en mulighet hvis dem har prestert over en hvis tid eller om dem har veldig spennde ferdigheter. I Norge ser en ingen problem med å skifte ut en 5 - 6 mann basert på hvem som har marginene i jo-jo ligaen tippeligaen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.08.2009 08:37    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Norske landslagstrenere lar seg i alt for stor grad prege av medienes mas om hvem skal med. Jeg trodde Drillo ville bryte med dette, og følge samme strategi som sist han var landslagssjef. Jeg så tendenser til det helt i starten, men nå er han nesten like ille som sine forgjengere.

Ha en stamme av spillere du tror på, ikke bry deg om de spiller i norsk 1. divisjon, engelsk 2. divisjon eller Primera Liga. La deg ikke begeistre for mye av formspillere i TL, som uansett er en dårlig liga i europeisk sammenheng. Formspillerne i TL spiller ofte på lag med helt andre spillestiler og helt andre forutsetninger enn landslaget.

En spiller som knapt presterer i TL kan jo være en perfekt mann for et landslag, hvis vedkommende har kvaliteter til å passe inn i landslagets spillesystem.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Troilonge
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 13:25    Post subject: Reply with quote

Magne Hoset er jo tross alt i sin livs form. Èn bra scoring mot Start, en straffe også ble han påskutt et mål på søndag og dermed erklært genial av Nils Johan Semb. Klart han spille!

Hysteriet av Hoset har vel gått litt vel langt nå? Molde er i storform, ikke Hoset.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb