English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK - Molde
Goto page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 22:38    Post subject: RBK - Molde Reply with quote

VS.
Kampstart: 16.mai 19:00

Litt tidlig, men denne kampen gleder jeg meg til. Her kan vi endelig "rykke fra litt".

Jeg varmer videre opp med en liten photoshopping:
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 23.04.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

Håper det blir mulighet for å kjøpe billetter så snart som mulig. Har allerede bestillt hotellrom og vil ha på plass billettene så snart som mulig! Very Happy
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:00    Post subject: Reply with quote

Og en til mens jeg er i gang:
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:02    Post subject: Reply with quote

Høhø! Modent Cool
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:05    Post subject: Reply with quote

Jo takk Smile
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 23.04.2009 23:08    Post subject: Reply with quote

Håper på knusing, bokstavelig talt. 7-0 + at 6 Moldespillere blir utiljengelige de neste 6 månedene.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.04.2009 23:15    Post subject: Reply with quote

Haha, mer fra eksiltrønderen takk.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:21    Post subject: Reply with quote

Dette er en kamp som må vinnes. Seieren på tribunen derimot er allerede avgjort. Skal bli spennende å se hvor mange fra Molde J13 (krattet) som tar turen.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:39    Post subject: Reply with quote

http://larstangen.blogg.n...r2009.html Sånn kan det gå...
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 23.04.2009 23:59    Post subject: Reply with quote

Fått inntrykk av at Molde bare scorer på innlegg og dødball. Trur ikke det blir så mange innlegg fra Molde nå, siden vi har to veldig gode backer som er på dem med en gang, men vi har da fått litt mange dødballer nærme 16-meteren, har vi ikke?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 10:03    Post subject: Reply with quote

Kelso wrote:

Det der må jo være det vakreste bildet som noensinne er tatt av Molde by
media
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 10:09    Post subject: Reply with quote

molde har et knallgodt lag - desverre. dette er i alle fall en kamp for chris som stopper. både backene og midtbanen må ha en god dag,

heldigvis for oss er molde's dårligste ledd det bakerste. forren har starta sesongen under pari, og stort mer har de strengt tatt ikke å by på.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 10:15    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Kelso wrote:

Det der må jo være det vakreste bildet som noensinne er tatt av Molde by

Ikke vet jeg, men det minner da vitterlig mer om et maleri? Idea

eksiltrønderen - Laughing
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2009 12:54    Post subject: Reply with quote

Molde by er ikke Oslo, Trondheim eller Bergen, der du kan gjemme deg bak første og beste gatehjørne. Molde er i stedet en krevende og halv-schizofren småby på godt og vondt, der du som fotballspiller skal ha uvanlig sterk rygg for å takle suksess. Og nedturer.

Les mer: Nesten-laget

Personlig vil jeg bruke ordene paranoid og mindreverdighetskompleks. At moldenserne er så veldig opptatte av å slå oss gjør at kampene blir mer spennende for min del.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.04.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg har litt tro på at dem kan få seg en knekk til helgen i kampen hele Norge tror dem skal vinne mot Viking som har sett alt annet enn bra ut så langt ,men Viking har et godt tak på Molde og vant der i fjor og i den norske serien så er det veldig ofte overaskelser. Viking er også et lag det er vanskelig å trenge igjennom og flink til å frustere motstanderen. Hvis ikke dem blir jekket ned til helgen så får vi gjøre det skikkelig neste gang.
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 24.04.2009 13:23    Post subject: Reply with quote

Dette blir ikke en lett kamp. Ut ifra hvordan RBK har prestert mot Brann og Odd på Lerkendal er jeg slett ikke sikker på hverken seier eller uavgjort.
media
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 13:28    Post subject: Reply with quote

her blir det viktig å få skjelbred klar igjen. defensivt arbeid og stor løpskraft blir utrolig viktig mot molde. det spekuleres også i at forren benkes til kampen mot viking - det skal bli spennende å se den kamputviklinga ...
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 24.04.2009 15:08    Post subject: Reply with quote

Heisann folkens!

Jeg er fra Molde, har studert i Trondheim tidligere (som er en helt ok studentby), og er selvsagt klar over rivaliseringsmentaliteten mellom klubbene (og synes for øvrig det er helt greit og ganske underholdende). Jeg er ikke her for å prate dritt, men fotball (selv om noen mener Molde spiller "rævva-fotball"..og jeg regner med en del sikkert føler en trang til å skjelle ut en stakkars gjest). Very Happy
Jeg ser selvsagt frem til dette oppgjøret, som jeg tror mange andre også gjør.

Når det gjelder Vegard Forren så vil jeg bare påpeke at han har han vært plaget av feber (før Sandefjord kampen) og pollenallergi uken før Stabæk-kampen, noe som har redusert ham noe siste par ukene. Marcus Andreasson kom imidlertid inn mot Stabæk, og var en av banens desidert beste den omgangen han spilte, og det er da naturlig at han får sjansen igjen mot Viking i morgen (begge førstevalgene Andreasson og Steen var skadet størstedelen av sesongen i fjor, men har kommet meget godt igang denne sesongen..disse to vil jeg nok påstå går perfekt opp imot en evt Iversen/Prica konstellasjon). Sidebackene har også fått et voldsomt løft i år. Så ingen fare med Moldes forsvar.

Midtbanen til Molde har fungert særdeles godt i år, og utover Thiounes gjennombrudd har Thomas Holm som defensiv motor funnet sitt livs form i en mange kilo lettere utgave. Berg Hestad er trygg og rutinert, og bryter ballbaner og spiller en-touch gjennom midtbaneleddet i fin stil. Magne Hoseth er giret på kamp, har full innsats på trening, og vil kunne gripe sjansen om den kommer.

Angrepet til Molde med Diouf`ene og Mota er uforutsigbarheten sjøl..i positivt fortegn. En brasilianer som kan finne på å skyte knallhardt og presist i vinkelen fra spissen av 16-meteren..eller score fra død vinkel når alle forventer innlegg. To senegalesere (Mame og Pape) som snakker eget "lokalspråk" fra Dakar i Senegal sammen med playmaker Thioune finner hverandre som "blinde flaggermus", med rå fysikk og gjennombruddskraft, som vet nøyaktig hvor de har hverandre. En vanvittig bra komponert kombinasjon.

Det blir en spennende kamp. Enda litt tid til den blåses igang, og selv om det har "lugget" en del for RBK til nå regner jeg med dere "typisk nok" finner storformen "akkurat tidsnok" til Molde-kampen. Razz

Uten spesielle uforutsette ting, vil nok lagoppstillingen bli:

--------------------------J K Larsen----------------------------
-Vatshaug------Steen----Forren/Andreasson-----Rindarøy-
----------------Holm------------------Berg Hestad------------
--------------------------Thioune-------------------------------
------M B Diouf-----------Mota----------------P P Diouf------
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 15:22    Post subject: Reply with quote

fint innlegg, brumlebass.

mitt store håp har lenge vært at molde skulle rykke ned og forbli der, slik at ålesund, som er regionens naturlige senter, kunne ha snappet opp alt som var av kvalitet og feste et solid lokalt hegemoni omkring toppfotball og føre røkkeløkka over i historien som den største floppsatsinga gjennom historien.

det går nok ikke slik i år ...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.04.2009 15:42    Post subject: Reply with quote

Dere har et vanvittig sterkt lag på alle plasser. De eneste plassene en kan stille spørsmål ved er høyreback og muligens keeperplassen ellers har dere høy kvalitet i alle ledd. Det som kan komme til å skape problem for dere er bredden og hvis det blir salg eller skader på nøkkelspillere eller plasser dere er tynt besatt keeper, backene og ankerplassen ser jeg som kritiske. Tror dere kan komme til å kjempe i toppen hele veien inn og for første gang på mange år blir oppgjørene mellom Rosenborg - Molde et oppgjør mellom to topplag igjen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2009 15:58    Post subject: Reply with quote

Det laget som vinner i år tror jeg er det laget som er i stand til å ta poeng med "andrevalg". Molde, uten at jeg kjenner benken der altfor godt, vil jeg tro fort sliter ved skader eller formsvikt på viktige spillere.

Vi har for eksempel gode innbyttere på de fleste plasser, kanskje bortsett fra i forsvarsrekka.

Artig for Molde med denne starten på sesongen hvor de har vært det sannsynligvis mest stabile og beste laget. Men jeg tror ikke det holder veldig lenge...
Brumle
Proff

PostPosted: 24.04.2009 16:08    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Dere har et vanvittig sterkt lag på alle plasser. De eneste plassene en kan stille spørsmål ved er høyreback og muligens keeperplassen ellers har dere høy kvalitet i alle ledd. Det som kan komme til å skape problem for dere er bredden og hvis det blir salg eller skader på nøkkelspillere eller plasser dere er tynt besatt keeper, backene og ankerplassen ser jeg som kritiske. Tror dere kan komme til å kjempe i toppen hele veien inn og for første gang på mange år blir oppgjørene mellom Rosenborg - Molde et oppgjør mellom to topplag igjen.

Er helt enig i at backene er både viktige, og for Moldes del..noe utsatt. Vatshaug har imidlertid overrasket meg veldig positivt i år, og er en morsom spiller å følge med på. Han har figurert på rundens lag i diverse medier, og spiller plutselig med en helt annen sikkerhet og autoriet enn i fjor (og er med høyt i banen som en god wingback skal..sist mot Stabæk i 2.omgang virket han i tillegg til dette nesten som en sentral midtbanespiller til tider der han brøt ballbaner så og si prikkfritt også hvis en midtbanespiller har tømt rommet og gått fremmover).

Når det gjelder bredden har dette vært et ankepunkt mot Molde, men jeg tror det begynner å gå opp for en del..også "ekspertene" i TV2, at Molde har spillere som Hoseth, Andreasson (eller Forren), Mostrøm som back up..i tillegg til Ertsås, Gjerde, og Duracell-Skjølsvik (som dere kjenner litt til fra før). Reservespillere for backene er nok litt "usikkerhet" rundt, men både Forren og Gjerde har spilt back før.

Keeper J K Larsen har stått bra i år, og virker å ha hevet seg og blitt en jevnere toppkeeper enn tidligere synes jeg. Fortsatt ekstremt reaksjonssterk, men egentlig mye tryggere i feltet enn før. Bak Larsen er en meget rutinert Lillebakk som alltid jobber hardt på trening og presser Larsen.

Jeg tror begge kampene, både vår og høst, vil være toppkamper mellom Molde og RBK i år.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.04.2009 16:34    Post subject: Reply with quote

Her kommer dagens:
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 24.04.2009 16:40    Post subject: Reply with quote

Må si jeg blir overrasket hvis Molde klarer å holde seg på medaljeplass hele sesongen, men det betyr pent lite for første kampen. Gleder meg egentlig mest fordi det blir en kamp mellom to lag som liker å spille teknisk og langs bakken.
josinho
Veteran

PostPosted: 25.04.2009 12:16    Post subject: Reply with quote

Molde har mange gode offensive spillere og også flere gode folk bakover på banen. At Mota og Hoset er reserver sier faktisk sitt. Jeg tror Molde bllir på topp 5 i år, men at RBK både vinner 16. mai og serien. Denne kampen blir en "høydare". Jonevret er nok en av de bedre svenske trenerne og forsvinner nok til en større klubb i Skandinavia i løpet av vinteren.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next
Page 1 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb