View previous topic :: View next topic |
Hvem bør stå i mål? |
Alexander Lund Hansen |
|
18% |
[ 29 ] |
Rune Jarstein |
|
62% |
[ 96 ] |
Espen Johnsen |
|
18% |
[ 29 ] |
|
Total Votes : 154 |
|
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2009 16:52 Post subject: Keeperne 2009 |
|
|
Blir spennende å se utover vinteren. Mens Adressa og TV2 m.fl. fokuserte på Jarstein og Johnsen i dag, valgte jeg å ta for meg situasjonen til tredjemann: Lund Hansen fortsatt skadet
- Vil du rullere i treningskampene før du tar et valg til seriestart?
- Vi får vente og se. Akkurat nå har vi to keepere klare. Jeg har lært meg ikke å gå rundt og fundere. Det drøyer ennå litt før treningskampene, sier Hamrén, og utdyper:
- Men det blir som med utespillerne: Noen tar ofte være på sjansene, og viser at de skal spille kamp etter kamp. I blant må man derimot skifte litt oftere. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 05.01.2009 16:53 Post subject: |
|
|
Johnsen har alltid vært favoritten. Reaksjonene hans er en gudegave! I tillegg er han utrolig en mot en. Men han har jo desverre svært mange dårlige dager, forhåpentligvis litt færre nå som han nærmer seg 30 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.01.2009 16:57 Post subject: |
|
|
- Jeg har fått to sesonger til med kamperfaring, og føler at jeg har utviklet meg. Jeg har blant annet blitt tryggere med beina, sier Johnsen.
Les mer: - Elsker å konkurrere
Han skrøt forresten mye av Thomas André Ødegaard som keepertrener. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.01.2009 17:36 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid vært svak for Lunna, trolig pga av fysikken og rekkevidden hans. Derfor er det synd at han får spolert sesongoppkjøringen, nå som han sannsynelgivis hadde tatt tidenes sjanse til å kunne bli 1. keeper. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 05.01.2009 17:42 Post subject: |
|
|
Espen Johnsen på sitt beste er bedre enn Rune på sitt beste.
Tror Espen har forbedret fotarbeidet sitt og han hadde færre tabber en Rune i 2008.
Vote Espen Johnsen 2009 _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.01.2009 17:47 Post subject: |
|
|
Utifrån prestationerna under höstsäsongen så är Johnsen det självklara valet. Han blev också rättmätigt andravalet på landslaget i slutet av säsongen. |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 05.01.2009 17:50 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | Hvor ofte har ikke Espen Johnsen uttalt "har blitt bedre med beina"? |
Lenge siden jeg har sett noen grove miss på fotarbeidet hans i hvert fall. _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.01.2009 17:51 Post subject: |
|
|
Espen Johnsen er veldig ekstrem på sitt beste. Han framstår dog som en typisk skuddstopper som passer godt i klubber hvor han har masse å gjøre.
For alt jeg vet kan også Rune Jarstein være det, men jeg synes likevel han har mer i seg det som er viktig for en RBK-keeper - uredd i feltarbeidet, gode igangsettinger, bra med beina, flink til å lese spillet og mer sjef overfor forsvaret.
Hans kvaliteter som skuddstopper så vi godt i tiden i Odd. Jarstein har nok en del å hente på rent tekniske keeperkvaliteter i tillegg til å få tilbake spenst og eksplosivitet etter skadeproblemene. Klarer han det mener jeg han bør framstå som et klart førstevalg. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 05.01.2009 18:55 Post subject: |
|
|
Det stod mellom Lunna og Johnsen. Siden Lunna er skada og mister oppkjøringa valgte jeg Johnsen. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 05.01.2009 20:01 Post subject: |
|
|
johnsen er den med høyest toppnivå, og den som har størst evne til å bli en matchvinner i viktige kamper, men han fungerer best under press, mot et bedre lag.
skal vi derimot dominere, hvilket vi ønsker i årene fremover er nok jarstein det beste valget. med en bedre trener vil han være den mest stabile, og den som utstråler mest sikkerhet
Jarstein |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.01.2009 20:08 Post subject: |
|
|
Jarstein.
Johnsen er matchvinneren, Jarstein er keeperen som er uredd i feltet og som er mest stabil (HÅPER jeg denne sesongen). Tror han slår til i år! ......Men han har virkelig gjort meg irritert noen ganger! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 05.01.2009 22:04 Post subject: |
|
|
Førstekeeper i 2009 SKAL være Rune Jarstein.
Ingenting å diskutere.
Han er den keepertypen RBK har mest bruk for. Espen Tannpirker-Johnsen ble jeg møkk lei av mens han gang etter gang dreit oss loddrett ut sist han var her. Etter et par år i Godset kan han godt få lov å slite tribunen. På benken skal Lund Hansen sitte.
Jeg har ingen tro på at Johnsen er "en ny mann", bare fordi han har hatt to år med en annen keepertrener enn Jørn Jamtfall. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 05.01.2009 22:25 Post subject: |
|
|
Uansett hvem som står i mål neste sesong er jeg sikker på at vi kommer til å ha en bedre keeper enn vi hadde i 08. Konkurransen er med på å skjerpe allesammen. Vi som Rosenborg er vinneren. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 06.01.2009 02:56 Post subject: |
|
|
Med Lund Hansen skadet, er nok Johnsen å foretrekke foran Jarstein. De har ulike kvaliteter og svakheter, men Jarstein mangler enkelte vesentlige ting for å bli en stabil toppkeeper. Johnsen har vist at han har dette inne..
Hadde derimot Lund Hansen vært skadefri, skulle jeg gjerne sett ham som førstekeeper. Han utkonkurrerte Jarstein før skaden i fjor, og vil nok gjøre det igjen.
Alt i alt har RBK et luksusproblem på keeperplassen, og i likhet med hva andre her har skrevet, vil nok konkurransen trolig skjerpe dem alle. _________________ mvh HeXX
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 06.01.2009 11:30 Post subject: |
|
|
RAJ
Grunnen til at EJ har færre miss med ballen i beina kan komme av at halvparten av kampene han har spilt har vært på kunstgress _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.01.2009 12:46 Post subject: |
|
|
Han har vel også spilt på et lag med mindre ballbesittelse enn hva RBK gjør. Dette blir kun synsing basert på de få kampene jeg har sett, Godset har ingen stor plass i mitt hjerte.
Selv har jeg en god følelse når det kommer til Lund Hansen og hadde han vært skadefri nå ville jeg hatt ham i mål. Fysisk har han ganske god forutsetning og tigerspranget mot Brøndby sitter friskt i minne. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.01.2009 13:56 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: | Alt i alt har RBK et luksusproblem på keeperplassen, og i likhet med hva andre her har skrevet, vil nok konkurransen trolig skjerpe dem alle. |
Så länge vi inte har en stabil målvakt på plats har vi inget lyxproblem. Alla de tre målvakterna har periodvis varit oroväckande instabila och skulle höstens nivå på målvaktsspelet fortsätta så ryker guldet. Det går inte att vinna en serie när nästan alla skott på mål går in. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.01.2009 14:01 Post subject: |
|
|
Vi vant jo serien både i 1997, 1998 og 1999 med tilsvarende situasjon (alla skott på mål gick in). Er vel sågar de beste årgangene våre  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Det er bare tull da, Kristobal. Jørn Jamtfall spilte meget bra i de aller fleste av disse kampene, og slapp inn færre mål enn hva Ola By Rise før ham og Arni Gautur Arason gjorde.
Blant annet reddet han 8-9 straffespark i en av disse sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 06.01.2009 15:08 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Så länge vi inte har en stabil målvakt på plats har vi inget lyxproblem. Alla de tre målvakterna har periodvis varit oroväckande instabila och skulle höstens nivå på målvaktsspelet fortsätta så ryker guldet. Det går inte att vinna en serie när nästan alla skott på mål går in. |
Jeg tenkte vel med begrepet luksusproblem, at om en eller flere faktisk nærmer seg makspotensialet, så sitter vi med tre av de potensielt beste keeperene i landet. Men kunne vel vært mer presis i formuleringen.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2009 15:14 Post subject: |
|
|
Jeg er fornøyd hvis en av dem gjør det. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.01.2009 15:59 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det er bare tull da, Kristobal. Jørn Jamtfall spilte meget bra i de aller fleste av disse kampene, og slapp inn færre mål enn hva Ola By Rise før ham og Arni Gautur Arason gjorde.
Blant annet reddet han 8-9 straffespark i en av disse sesongene. |
Det er litt overdrevet, det er sant. Men etter den veldig gode 1996-sesongen gjorde Jørn tilsynelatende veldig mye rart i sesongene 1997-1999.
Mitt poeng i tidligere Jarstein-diskusjoner har vært nettopp det at han er flink til å avverge mange muligheter før de oppstår, en egenskap også Jørn hadde.
Jarstein hadde et lavere baklengssnitt i fjor enn Hirschfelt hadde i 2007, selv om Hirschfelt kanskje ikke hadde så mange mål han skulle/burde/kunne tatt.
Tabbelista er lang for Jørn i 1997-1999, men likefullt vant vi solide seriemesterskap. Dermed var kanskje Jørns innsats ganske bra selv om han tilsynelatende gjorde mye rart.
På samme måte mener jeg Jarsteins innsats i mål kan være bedre enn det ser ut til - fordi han er en offensiv keeper. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 06.01.2009 16:46 Post subject: |
|
|
Jeg har sett de fleste av 2mas youtubeklipp fra sesongen 1996 og det er uvant å se en RBK-keeper ta flere straffer  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.01.2009 16:48 Post subject: |
|
|
Jeg føler at det er ganske jevnt mellom disse tre om hvem som blir førstekeeper i år. Ingen av de er pr dato komplette på alle områder. Jarstein har mye å gå på når det gjelder reflekser og en-mot-en, Johnsen må jobbe med fotarbeidet og feltarbeidet, samt posisjonering, mens Lund Hansen må bli tryggere i feltet, samt bli mer autoritær.
Jeg tror Lund Hansen er den som har det største potensialet, fordi han har minst naturlige svakheter. Jarstein mangler den eksplosive reaksjonsevnen som gjør ham i stand til å gjøre utrolige redninger, og det er vanskelig å trene opp i hans alder. Espen Johnsen tror jeg ikke har det mentale som gjør ham i stand til å ta det siste steget til å bli en toppkeeper. Er også usikker på det mentale hos Lund Hansen, men han har iallfall det fysiske inne. Rekkevidde og reaksjon. Johnsen mangler rekkevidde. |
|
Back to top |
|
 |
|