| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 06.03.2006 00:08 Post subject: Hvilket fotballag er verdens beste? |
|
|
Heisann!
Jeg tenkte vi kunne lage en tråd, der vi kan diskutere hvilket fotballag som er verdens beste. La meg ta et initiativ:
I dag så jeg Barcelona - Deportivo. Jeg hadde en kriblende følelse i magen under hele kampen, fordi det var så morsomt å se på. Ronaldinho's blendende teknikk, Messi's usannsynlig rutinerte driblinger og Puyol's beinharde forsvarsarbeid. Det var rett og slett ALT av det beste fotball har å tilby. Og selvfølgelig skjedde det uunngåelige; Barcelona vant kampen 3-2.
Og i mine øyne er Barcelona verdens beste fotballag! Jeg syns kanskje at det er det beste laget som har spilt på grønt gress, hvertfall de siste 10 år! Deriblant Manchester United som vant The Treble i 1999.
Utfordrere for meg er Juventus og Chelsea. La oss sammenligne disse klubbene med "El Barca".
Barcelona
Valdes - Belletti, Edmilson, Marquez, Gio - Van Bommel, Deco - Messi, Giuly, Ronaldinho - Eto'o
Juventus
Buffon - Thuram, Kovac, Cannavaro, Zambrotta - Emerson, Vieira - Del Piero, Nedved - Ibrahimovic, Trezeguet
Chelsea
Cech - Gallas, Terry, Carvahlo, Del Horno - Essien, Lampard - Maniche, Robben - Crespo, Drogba
Disse egenkomponerte 11-erene er svært jevngode. Forskjeller som ligger bak det individuelle er at Barcelona har en tynn stall, mens Chelsea har en bred stall. Og dette lager jo forskjellige fordeler og ulemper. "El Barca" lar f.eks nesten alle spillerne sine få den spilletiden de forventer, mens Chelsea har et veldig rotasjonssystem. Dette gjør at Barcelona er mer samspilte. Men er Ronaldinho skadet, blir Barcelona et helt annet lag, mens Chelsea kan putte inn en ny som holder akkurat samme kvalitet.
Den store forskjellen mellom disse tre lagene, har jeg vondt for å si. Men jeg tror faktisk det er; Ronaldinho. Han finnes ikke ujevn! Han finnes ikke svak, etter det jeg har observert, på noen egenskaper! Han er til og med uegoistisk! Det sies at en mann kan ikke reise et helt lag, noe jeg er fullstendig enig i, men det finnes ikke regler uten unntak; Unntaket i denne regelen heter Ronaldinho. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.03.2006 00:13 Post subject: Re: Hvilket fotballag er verdens beste? |
|
|
| tobias_1989 wrote: | Heisann!
I dag så jeg Barcelona - Deportivo. Jeg hadde en kriblende følelse i magen under hele kampen, fordi det var så morsomt å se på. Ronaldinho's blendende teknikk, Messi's usannsynlig rutinerte driblinger og Puyol's beinharde forsvarsarbeid. Det var rett og slett ALT av det beste fotball har å tilby. Og selvfølgelig skjedde det uunngåelige; Barcelona vant kampen 3-2.
|
Vet ikke hva jeg skal legge i dette, da Messi ikke spilte i det hele tatt. Dessuten spilte Barca ''uvanlig'' dårlig og scoret to sjeldne Barca mål på dødball. Mål som går i kategorien Lillestrøm mål. Vær så snill ikke lyv.
| Quote: |
Barcelona
Valdes - Belletti, Edmilson, Marquez, Gio - Van Bommel, Deco - Messi, Giuly, Ronaldinho - Eto'o |
Kansje du bør sette inn Puyol som du roser så mæget?
| Quote: | Chelsea
Cech - Gallas, Terry, Carvahlo, Del Horno - Essien, Lampard - Maniche, Robben - Crespo, Drogba |
Essien spiller neppe venstre midtbane, Maniche spiller neppe sentral midtbane med Lampard, den rollen har Makelele. Makke ligger som et defansivt anker bak Lampard. Dessuten er Joe Cole mer eller mindre fast på venstre sida. Gallas var ikke på benken en gang mot Barca, så der spiller nok Ferreira. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.03.2006 01:14 Post subject: |
|
|
Ronaldinho er utvilsomt svært viktig for Barcelona, men når sant skal sies var han ikke imponerende mot Deportivo, hvis du ser bort fra de første fem minuttene (men det er vel det som kjennetegner de beste, hva de kan utrette selv på en dårlig dag.)
Det som gjør Barca til kanskje det beste laget for øyeblikket, er at alle angrepsstjernene lager mange mål; Eto'o, Ronaldinho, Larsson og Messi. Hos Chelsea er det Lampard som er den drivende kraften, også når det gjelder å score mål (sjøl med Crespo på laget.) Jeg vil nesten påstå at Chelsea er mer avhengig av Lampard enn Barca er av Ronaldinho. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Daniel- Senior

|
Posted: 06.03.2006 12:42 Post subject: |
|
|
| Strømsgodset |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 06.03.2006 13:22 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | men når sant skal sies var han ikke imponerende mot Deportivo |
Hehe, et frisparkmål og 2 assist? Så ikke kampen selv, men hvor mye forventer du av han?  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.03.2006 13:25 Post subject: |
|
|
Hehe, sant nok, men alt var dødball. Kunne like gjerne vært Beckham.
Det var lite av de tekniske delikatessene vi er vant med fra den kanten. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 06.03.2006 14:44 Post subject: Slutt |
|
|
Verdens beste fotballlag er jo uten tvil Tottenham og Rosenborg..!!!!  _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 06.03.2006 15:36 Post subject: Re: Slutt |
|
|
| ***Rosenborg*** wrote: | Verdens beste fotballlag er jo uten tvil Tottenham og Rosenborg..!!!!  |
Amen på begge to!  _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.03.2006 15:45 Post subject: |
|
|
Mye objektive betraktninger her kan jeg se.  |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 06.03.2006 18:08 Post subject: |
|
|
Messi spilte ikke den kampen, og rutinerte finter? Vel, han er bare 18 år gammel...
Slik det er nå, peker vel Barcelona seg ut som det store laget. Med Chelsea og Lyon nedenfor. Om Lyon er like solide nå, som i gruppespillet blir det gøy å se på.
Chelsea liker vi ikke. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
Last edited by JellyFish on 06.03.2006 20:09; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.03.2006 18:44 Post subject: |
|
|
Knockout Tobias. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 07.03.2006 21:12 Post subject: Re: Hvilket fotballag er verdens beste? |
|
|
| siggetheman wrote: | | tobias_1989 wrote: | Heisann!
|
Vet ikke hva jeg skal legge i dette, da Messi ikke spilte i det hele tatt. Dessuten spilte Barca ''uvanlig'' dårlig og scoret to sjeldne Barca mål på dødball. Mål som går i kategorien Lillestrøm mål. Vær så snill ikke lyv.
Barcelona
Valdes - Belletti, Edmilson, Marquez, Gio - Van Bommel, Deco - Messi, Giuly, Ronaldinho - Eto'o |
Kansje du bør sette inn Puyol som du roser så mæget?
| Quote: | Chelsea
Cech - Gallas, Terry, Carvahlo, Del Horno - Essien, Lampard - Maniche, Robben - Crespo, Drogba |
Essien spiller neppe venstre midtbane, Maniche spiller neppe sentral midtbane med Lampard, den rollen har Makelele. Makke ligger som et defansivt anker bak Lampard. Dessuten er Joe Cole mer eller mindre fast på venstre sida. Gallas var ikke på benken en gang mot Barca, så der spiller nok Ferreira. |
Sigge da.. Puyol inn mot Marquez, Marquez inn mot Deco, Deco inn mot Giuly - Giuly på benk! Et annet argument til at Barcelona er et kanonfotballag!
Og jeg mente at Messi finter rutinert til å være 18!! Det er helt sjukt! MYE bedre enn Ronaldo, selv om jeg er Man U-fan. Dessuten mente jeg at Messi spiller slik generelt! Bare skrivefeil, dårlig formulasjon. Glemte et lite øyeblikk på at jeg fokuserte på DEN kampen. Da kan jeg bruke Chelsea-kampen forrige uke som eksempel! Og jeg syns ikke Barca spilte dårlig i det hele tatt (mot DEPORTIVO nå ).
Dessuten bør du lese før du høvler over! Chelsea bruker nesten aldri to spisser heller, dessuten er Gallas og Ferreira omtrent like mye brukt. Joe Cole vurderes som et transferobjekt, så det er feil! Det er MITT foretrukkede lag. Der jeg foretrukker Robben laaangt mer, enn Cole. Og du skjønner tydeligvis ikke oppstillingen min. Men jeg skal få deg til å skjønne:
------------------------------Cech
-------------Gallas---Carvahlo--Terry----Del Horno
-------------------Lampard------------Essien
---------------Maniche-----------------------Robben
-------------------Crespo Drogba
Og du sier at Makele har rollen som Lampards makker... For noe piss! I Chelsea er det rotasjonssystem for alle penga! De eneste jeg kan se er faste spillere på Chelsea er kanskje Cech, Terry og Lampard!
Vær så snill Sigge! Dette var svak argumentasjon.. Mvh Tobias  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.03.2006 00:20 Post subject: |
|
|
Claude Makelele er Frank Lampards makker på Chelseas centrale midtbane. Han har spillet i hvertfald over 20 af de 28 kampe Chelsea har spillet i Premier League. Og har også spillet de fleste, hvis ikke alle, af kampene i Europa! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 08.03.2006 00:32 Post subject: |
|
|
Hehe.. Du tror du kan mere enn du faktisk kan du tobias.. Det du sier om Makke er jo helt utrolig latterlig! Dessuten så lyvde du jo, du skrøt av fintene til Messi i en kamp han ikke var på banen..
| Quote: | | Og jeg syns ikke Barca spilte dårlig i det hele tatt (mot DEPORTIVO nå icon_wink.gif ). |
De var ikke dårlige, men spilte ikke mot sitt beste.. De var svake defansive. Pluss at de scoret to ''sjeldne'' barca mål.
| Quote: | | Chelsea bruker nesten aldri to spisser heller |
Allikevell setter du opp denne formasjonen:
------------------------------Cech
-------------Gallas---Carvahlo--Terry----Del Horno
-------------------Lampard------------Essien
---------------Maniche-----------------------Robben
-------------------Crespo Drogba |
| Quote: | | Joe Cole vurderes som et transferobjekt |
Huh? Hva faen? Link?
Bare ro ned du tobias du har god tid på deg til å lære fotball! _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 08.03.2006 09:48 Post subject: |
|
|
Det har i alle fall vært interessant å se de to kampene Chelsea - Barca.
Grøss ...
Som kommentatorene sa: "Det er tydelig kvalitetsforskjell på spillerne ... De kan ikke spille gjennom midtbanen, fordi Barcelonas spillere jevnt over har langt større ballsikkerhet og individuelle ferdigheter."
Akkurat de samme tingene som alle norske lag lider av: for liten ballsikkerhet og for dårlige individuelle ferdigheter. Og det er CHELSEA det er snakk om. Da er det utrolig nedslående å tenke seg Rosenborg møte Barca ...
Barca
- har bedre ballsikkerhet og ferdigheter enn
-- Chelsea
--- som har bedre ballsikkerhet og ferdigheter enn
---- Blackburn
----- som har bedre ballsikkerhet og ferdigheter enn
------ Rosenborg
Eller kommer vi enda lenger ned?
Jeg må si at Barca per nå fremstår som et av de aller beste, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.03.2006 16:22 Post subject: |
|
|
Barcelona har det beste og morsomste laget... Har likt Barcelona siden Diego Maradona spillte der (1982-84), de har hatt stjerne spillere hele tiden.... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Mads Junior
|
Posted: 09.03.2006 16:57 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er rart ingen nevner AC Milan. Det laget bør nevnes som et av verdens beste lag. De har vært i Champions League finalen 2 ganger i løpet av de tre siste årene. Jeg så store deler av kampen mellom Bayern München i går, og ACM rundspilte til tider BM.
Er det et lag som slå Barcelona over to kamper (eller én), er det nok AC Milan. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 17:05 Post subject: |
|
|
| Hvis man går ut i fra tabellen i Serie A, er Juventus et godt stykke bedre en AC Milan. Ingen tvil om det er et bra fotball lag, men jeg ser på Lyon, Barcelona og delevis Juve som bedre enn dem i øyeblikket. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 09.03.2006 17:10 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Barcelona har det beste og morsomste laget... Har likt Barcelona siden Diego Maradona spillte der (1982-84), de har hatt stjerne spillere hele tiden.... |
Barcelona lot Maradona gå til Napoli fordi de ikke var fornøyd med han. Det må vel regnes som en av tidenes feilvurderinger.
AC Milan er selvfølgelig et av verdens aller beste lag. Jeg skulle gjerne sett Milan og Barcelona i finalen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Mads Junior
|
Posted: 09.03.2006 17:16 Post subject: |
|
|
Det er sant. Er forsåvidt klar over det, men du er enig at det smaker mer fugl av å slå Bayern 5-1 sammenlagt enn at Juventus slår Werder Bremen 2-1 i siste kamp. Siste målet kom også etter en gigantisk keepertabbe.
Grunnen til at jeg drar fram Milan, er deres erfaring med å komme langt i Champions League. Forsvaret er i verdensklasse (Cafu, Stam, Nesta, Maldini), midtbane som kan stå i mot det meste (Gattuso, Pirlo, Seedorf, Kaká) og svært gode spisser (Schevchenko, Gilardino/Inzaghi). |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 09.03.2006 18:16 Post subject: |
|
|
Siggetheman... Jah...
1.Løgn? Les lenger opp!
2.Joe Cole transferobjekt. Han har spilt godt i det siste, men var vurdert som transferobjekt i høst (ingen link, men har du VG fra forrige uke kan du lese der). Og DERFOR var det artikkel om det.
3.Og at jeg tror jeg kan mer om fotball enn jeg faktisk kan, skal jeg ikke si noe imot på Men tro meg; Etter å ha diskutert på forum en stund, skjønner jeg at jeg ikke er fullkommen fotballfaglig sett Jeg jekkes ned sakte, men sikkert  _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 09.03.2006 18:22 Post subject: |
|
|
| Dags wrote: | | AC Milan er selvfølgelig et av verdens aller beste lag. Jeg skulle gjerne sett Milan og Barcelona i finalen. |
Helt enig Om Barcelona og Milan skal møtes i kvartfinalen vil jeg si at Champions League er degradert. Om Milan går videre til semifinalen i denne evt trekningen mener jeg Champions League er ødelagt. _________________ Tobias Dahle |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 09.03.2006 18:26 Post subject: |
|
|
| Det er jo alltid mange "moralske finaler" i CL da. Den problematikken kan man jo ikke komme utenom. Personlig syns jeg det er synd at Chelsea og Barca møttes så tidlig. De perfekte semifinaler, syns jeg, ville vært Barca-Juventus og Milan-Chelsea. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 09.03.2006 18:49 Post subject: |
|
|
bytt ut Chelsea med Lyon, så har vi en avtale. Franskmennene er enorme i år.
SÃ¥ og si uansett hvem av dem som kommer til finalen, blir det supert. Barca-Milan, to store fra de to beste ligaene i Europa (etter min mening) eller hva med Juve-Milan, stor italiensk finale?
Vil alikevel si at Juve ligger et stykke nedenfor de andre beste, med Milan foran seg.
Barca
Lyon
Chelsea
Milan
---
Juventus
Bayern
Sør-Amerikas fotballhelter og -lag er vanskelig å være oppdaterte på, skulle ønske det var flere kamper mellom de beste lagene på tvers av disse kontinentene. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 09.03.2006 19:03 Post subject: |
|
|
| Syns ikke idéen med en ren italiensk finale er særlig god. Det har en tendens til å bli mål- og sjansefattige kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
|