English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6739
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.01.2024 15:01    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg og bet meg merke i den. Hadde vært kjekt om den kunne kjøpes i nær fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 22.02.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rosenborg-kaptein sliter også med å forstå hvorfor 55-åringen fikk sparken.

– Jeg tenker at det er ganske utrolig den verden vi lever i. Nå har han vel hatt tre seire på de fire siste kampene. Noe mer enn det kan man vel ikke be om? sier Henriksen til Nettavisen.

Nei, det skal jo ikke være mulig å vinne fire kamper på rad.
Er typ "fem seire, to uavgjort og to tap" den nye gullstandarden for mette fotballspillere i fritt fall mot middelmådighet?

Når det er nevnt så går det an å ha flere tanker i hodet samtidig. Ledelsen i Omonia Nicosia trenger ikke samtidig å være uten lyter.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 04.03.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

Kapteinens kontrakt løper ut ved slutten av året. Han sier det har vært «litt snakk» om en ny avtale, men henviser til sportssjef Mikael Dorsin for ytterligere kommentarer.

– Hvor står det nå, da?

– Enten forlenger jeg, eller så forlenger jeg ikke, sier Henriksen.

– I hvilken leir ligger ballen?

– Ballen ligger der at vi spiller litt five-a-side begge to. Ballen er i stadig bevegelse.

– Har du fått tilbud om kontrakt?

– Det kan hende.

– Hvor langt unna er dere hverandre?

– Vi har ikke kommet så langt i prosessen. Vi får se hva som skjer til slutt. Det får bli mellom meg og klubben. Det viktigste for min del er å stå på og jobbe.

Dorsin har ikke besvart TV 2s henvendelser.

https://www.tv2.no/sport/...dKr_Tdv8Ss
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 05.03.2024 11:04    Post subject: Reply with quote

Klassisk RBKweb-50/50 for at det blir ny kontrakt der mao. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 05.03.2024 14:04    Post subject: Reply with quote

Tilfellet Henriksen vedr. ny kontrakt, så er det jo hovedtreneren som avgjør om Henriksen har en plass i hvordan laget skal spille og holder han nivået?

Hvis treneren bekrefter begge, så bør styret basere seg på om Henriksen har vært skadeplaget. Men Henriksen har vel sluppet mye skademareritt.

Henriksen blir 32 i år. Egentlig ikke så gammelt i moderne fotball. Så det jeg antar er et passende kontraktsforslag, med overnevnte kriterier oppfylt, en 2 års kontrakt med noe mindre lønn.

En vet aldri om Lsk lusker i buskene, for de har hentet det som var "vrakgods" fra RBK, og gitt de en ny vår
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 05.03.2024 15:35    Post subject: Reply with quote

Har vært såpass langvarige skader i 21 og 23 at det er litt sjansespill, vil være 34 i 2026 hvis det er snakk om to år til, bør nok ikke få være lønnsledende hvis det forlenges. Må vel også vise at han forsvarer en plass på laget, oppkjøringen har ikke vært helt overbevisende.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 238
Location: Aspmyra

PostPosted: 05.03.2024 22:59    Post subject: Reply with quote

En løsning kan være å snu V-en på midten under deler av kampene slik bla Bodø Glimt har lyktes med.

Henriksen i en framskutt rolle der han ikke er blir avslørt like mye på manglende tempo i kroppen. Med Henriksen i den rollen blir vi ganske duellsterke foran angeepsleddet. Ved å sette inn Broholm som er en helt annen type spiller kan man eventuelt snu et kampbilde.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.03.2024 09:41    Post subject: Reply with quote

En veldig bra ide. I en slik formasjon hadde Henriksen vært fantastisk.

PS - Gofot-teorien er vel ikke slik at man endrer formasjonen for at spillerne skal få brukt "go-foten" sin (det er ikke ironisk ment, men fordi jeg ikke vet).?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 06.03.2024 09:44    Post subject: Reply with quote

Mot United bevegde Stones seg mye i rommet til en 10'er selv om utgangsposisjonen hans var midtstopper. Funket bra det.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 06.03.2024 14:00    Post subject: Reply with quote

En midtstopper i en 10'rolle, som utfra min forståelse, er en posisjon foran motstanderens midtstoppere, har jeg ikke hørt før

Derimot midtstopper som også har blitt brukt som midtspiss, er flust tilfeller av.

Og hva er egentlig forskjellen på en offensiv midtbane og en 10'rolle?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 07.03.2024 15:14    Post subject: Reply with quote

Det kommer vel an på hvem du spør, vet ikke om det trenger å være noe forskjell.

Jeg har heller ikke sett det før nå. Poenget mitt er at Henriksen godt kan spille midtstopper og fortsatt bidra fremover i banen, ikke bare med å gå av et ledd men også med å være ballvinner og ballfordeler høyt i banen mot lag som legger seg like lavt som United gjorde.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 07.03.2024 18:51    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Mot United bevegde Stones seg mye i rommet til en 10'er selv om utgangsposisjonen hans var midtstopper. Funket bra det.


Stones' driv med ball og nærteknikk er på et helt annet nivå enn Henriksen, kan ikke sammenlignes.

Forøvrig mener jeg Stones er bedre på midtbanen enn som stopper
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 07.03.2024 23:25    Post subject: Reply with quote

Synes vi kan sammenligne RBK med City selv om det er sinnsyk forskjell i kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 10.03.2024 18:17    Post subject: Reply with quote

Det kan vi fint gjøre men vi kan ikke sammenligne Henriksen og Stones som spillertyper og derfor heller ikke deres forutsetninger for å lykkes i en 10er rolle.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1568

PostPosted: 10.03.2024 18:30    Post subject: Reply with quote

Stones er en bedre fotballspiller enn henriksen
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.03.2024 19:12    Post subject: Reply with quote

Stones spiller for en klubb hvor samtlige spillere i A-stallen er bedre enn noen som helst i Norsk fotball.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2024 23:58    Post subject: Reply with quote

Ingen overraskelse, men likevel: Markus Henriksen fortsetter som kaptein
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 301
Location: trondheim

PostPosted: 26.03.2024 00:30    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Stones spiller for en klubb hvor samtlige spillere i A-stallen er bedre enn noen som helst i Norsk fotball.



Spillere i eliteserien da antar jeg...?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.03.2024 21:39    Post subject: Reply with quote

– Jeg er høyere oppe nå enn noen gang nesten. Det er tilbake til AZ-tiden, da jeg var 10-er, sier Henriksen selv.

I 2015/16-sesongen leverte Henriksen tolv mål og sju målgivende på 28 seriekamper i den nederlandske toppklubben.

– Det er ikke veldig mange som havner lenger og lenger fremme i banen jo eldre de blir, sier Henriksen med et smil.

– Men Alfred og Jordi (Gonzales, Johanssons spanske assistent) har forklart godt hvilke kvaliteter de ønsker der. Jeg har et par mål i oppkjøringen, og det jeg gjør på trening, med å få scoringer, det ønsker vi også i kamp, sier kapteinen.

Les mer: Holder RBK-målet hemmelig

For første gang er han eldst i troppen, siden fem år eldre Per Ciljan Skjelbred og tre år eldre André Hansen ikke fornyet kontrakten.

Disse to spillerne var mye ute av laget mot slutten av sesongen i fjor, men da var også Henriksen ute med skade.

Mot Sandefjord går Henriksen ut på banen som RBKs eldstemann. Om 1991-modellen Alexander Ruud Tveter ikke spiller for Sandefjord, er han også banens eldste.

– Det er ikke noe jeg tenker veldig mye over, hevder Henriksen.

– Jeg kommer ikke til å endre meg nå som jeg er eldst eller ut ifra situasjon. Jeg vil ha den samme rollen jeg alltid har hatt, sier Henriksen.

Les mer: Nå bryter RBK-kapteinen en barriere: – Kommer ikke til å endre meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135
Page 135 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb