English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 20.12.2020 09:16    Post subject: Reply with quote

Sign-on-fee vil dukke opp i skattelistene som lønn. Den saken er klar!

Personlig, når jeg snakker om hvor mye lønn en spiller har så tenker jeg hva han har i årslønn utenom sign-on-fee.

Selv om Morten P slår sammen all lønn/sign-on-fee til MH og deler på kontrakstiden så kan jeg aldri tenke meg at vi kommer opp i 10 mill pr år uansett. I så fall blir jeg skuffet og sjokkert.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.12.2020 17:52    Post subject: Reply with quote

745 dager og 42 Henriksen-kamper (fordelt på Hull, Bristol City, RBK og Norge) er gått siden scoringen. Den labre målformen kan forklares litt med at han ikke har fått mange kamper som offensiv tilnærmet midtbanespiller, verken på klubb- eller landslag.

– Det er bare i AZ jeg har vært en sesong som tier, ellers har jeg spilt kontrollør hele veien. Jeg har blitt noen år eldre, så ikke akkurat den samme spilleren som da jeg dro. Men jeg har mange av kvalitetene og ønsker å bidra med målpoeng. Det håper jeg og tror jeg kan gjøre bedre neste år, sier Henriksen.

(...)

En to år lang måltørke skal i 2021 forvandles til et scoringsår.

– Det spørs jo hvor jeg spiller på banen. Hvis det blir indreløper, må jeg prøve å komme meg på tosifret, sier Henriksen offensivt.

– Det er mye!

– Jeg har alltid hatt høye målsettinger. Det er viktig alltid å gå for forbedringer og ønske å bli bedre, sier 28-åringen.

Les mer: Husker ikke sist han scoret. Nå skal denne rollen gjøre RBK-profilen til en målscorer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.12.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Bomkjøp, eller har han faktisk mer å gi ? Neppe flere kamper med flagget på brystet med Solbakken som sjef. Mangler ekstreme kvaliteter. Grå og trist.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.12.2020 21:58    Post subject: Reply with quote

Liker at Markus selger seg inn som indreløper i media, samtidig som Per gjør det samme som sentral. Viktig forutsetning for neste år å få kontinuitet med den riktige oppstillingen, og ikke vingle rundt med åpenbare feildisponeringer.

Nå burde i det minste Markus kunne møte løpsmengdekravene for rollen med en god oppkjøring. Hvis det var det som var greia til trenerteamet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.12.2020 23:50    Post subject: Reply with quote

Samtidig litt trist at de ser seg nødt til å gjøre det. Rollefordelingen mellom de to har vært rimelig tydelig nærmest fra tidspunktet vi hadde begge i laget.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 02.02.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Ny kaptein!

https://www.youtube.com/w...e=youtu.be
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.02.2021 20:14    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig. Beviste ingenting i fjor. Hadde forstått det om det var Skjelbred for et år eller to, mens derimot Henriksen kan fremdeles vise seg å være en gigantflopp I RBK 202*-sammenheng...
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 02.02.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Var jo kaptein for Hull med suksess. Han hever seg nok en del med det ansvaret og en forsesong i beltet. Jeg har troen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.02.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

Om Henriksen skulle vise seg å være en reell flopp, ville det vært en voldsom overraskelse. Dette er på papiret en av de største overgangene vi har hatt, selv om det er lett å bli blendet av at han er "en av oss". Vi har tross alt hentet en Premier League-ish spiller i sin beste alder.

Jeg tar det for gitt at spillerne får klarere definerte roller og oppgaver av Åge i år. I fjor kom jo Hareide inn i et tett program og et lag med problemer og utfordringer på veldig mange nivåer, så det handlet nok mer om å holde hjulene igang.

Kapteinsbindet til Henriksen vitner om at både spiller og klubb tenker langsiktig om hverandre, og det er jo kjempemessig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 02.02.2021 20:38    Post subject: Reply with quote

Ikke så mange alternativer egentlig. Skjelbred kunne vært et alternativ, men tipper han gjerne ser at ham slipper den «ekstra»oppgaven. Konradsen er tvilsom til laget, så da står man igjen med Henriksen, Handen og muligens Holmar. Tror ikke Hareide ønsker en keeperkaptein, så da virker Henriksen som et fornuftig valg!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 02.02.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noe problem med valget. Han er en naturlig lederskikkelse, og det er vel også grunnen til at han har vært kaptein i både AZ og Hull også. Håper og tror vi også får se en bedre utgave av han på banen i 2021, med en skikkelig oppkjøring kontra å komme direkte fra en lang periode uten kamper.

Når det er sagt, så har han mye å bevise.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.02.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Siste året Jensen var kaptein var den kapteinsrollen en enorm hemsko for Rosenborg. Han var helt åpenbart over the hill, og ikke hadde det som trengtes for å få skikk på laget (før noen innvender - se på resultatene). Å gi Henriksen kapteinsbåndet nå er å gamble på at det samme ikke er situasjonen for han. Ingen ting i fjor høst tydet på noe annet. Absolutt ingen ting. Det eneste man kan peke på i hans forsvar var all støyen rundt klubben og at han hadde sittet klubbløs på tribunen et halvår. Ja, det stemmer, men det betyr ikke at han kommer tilbake. Det vi definitivt vet er at Skjelbred *ikke* kom tilbake i "over the hill"-form.

Men jeg håper selvsagt at Henriksen gjør skepsisen min til skamme - ingenting hadde vært bedre enn det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Tenkte litt på det før jul, at det gjerne var et frampek om avgjørelsen til Hareide at Henriksen var kaptein i Sandefjord sjøl om Hansen var på banen.

Skjelbred er altså ny visekaptein. Ergo ble Hansen, Konradsen og Helland alle vraket etter å ha hatt vervet i hhv. fire, fire og ett år - og allerede i fjor forbigått da Jensen skulle erstattes.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 02.02.2021 21:48    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at han kan være en lederfigur og samlende. Problemet som jeg ser det er, at han endnu ikke i min verden har vist sig god nok til at være i vores bedste start 11,er. Det kan vise sig problematisk I flere kampe burde han simpelthen været taget ud - han blev det ikke fordi der ganske enkelt ikke var alternativer på bænken. Håber meget vi ser en bedre udgave af ham i den nye sæson.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.02.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Satse på at han viser seg plassen verdig utover, så man unngår den nevnte Jensen situasjonen. Selv om jeg synes at først Skjelbred og så Johansen sin kapteinsituasjon på landslaget kanskje er enda bedre sammenligning. Enda klarere at noen andre burde spilt fremfor dem på landslaget enn det var at noen skulle spille før Jensen i hans siste sesong.

Trodde Skjelbred skulle bli kaptein men mulig Åge går for Henriksen da han ser for seg at han skal være en fremtredende spiller i RBK i de neste 5 årene mens Skjelbred nærmer seg slutten på karrieren sin.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2021 01:34    Post subject: Reply with quote

Tror dessverre Henriksen er kraftig overvurdert, og ingenting av det han viste i høst tyder på at antakelsen er helt på jordet.

Tung og treg i beina og defensiv i hodet, er mitt inntrykk. Sinket spillet betydelig i høst med sikre (les: småfeige) pasningsvalg sidelengs og helst bakover i støtte.

Å kalle ham en spiller på Premier League-nivå (selv om man slenger på en ish) er egentlig litt urettferdig mot Henriksen; han har totalt 624 minutter på øverste nivå i England, de fleste kampene fra høsten 2016, og så noen minutter her og der vinter/vår 2017. Da han kom til RBK hadde han ikke spilt kamp for Hull siden mai 2019, og altså vært ute i kulda i 17 måneder. Utleid og fikk fire kamper for Bristol City i Championship samt noen landskamper i kuldeperioden.

Synes signeringen av Per Ciljan var "større", der vi fikk en spiller med betydelig mer rutine fra høyere nivå, med 205 kamper i Bundesliga - men fremfor alt viste han seg som bedre enn Henriksen i bortimot alt i 2020-sesongen, bortsett fra litt tyngde i boks.

Trenerteamets tro på Henriksen er i hvert fall stor, siden han ble satt rett inn i elleveren da han kom meget kamprusten til klubben, og også rett inn på laget etter koronaen i høst med uker på karantenehotell, lite trening og ettervirkninger av korona i kroppen.

Det er selvsagt slett ikke bare Henriksens feil at Rosenborg bare var det 8. beste laget i Tippeligaen på de 10 siste kampene med 14 poeng.

Men synes han er en eksponent for det som i økende grad ble Rosenborgs signatur utover høsten som tungt, tregt og lite sjanseskapende - med et slags pinlig punktum med 0-0 mot Sandefjord med drøying av tid ved cornerflaggene.

Håper selvsagt at Henriksen gjør mine ord til skamme og lar beina snakke i 2021, fremfor å være tøff i media med å etterlyse vinnerkultur fra sine medspillere. Det er jo ikke så mange igjen i dagens tropp og som har vunnet noe; for Henriksens del sist i 2013 som cupmester med Alkmaar.

Henriksen er fortsatt i relativt rett alder, og kan komme tilbake til nivået han viste i Nederland (og i 2010-utgaven av RBK). Men jeg kan ikke fri meg fra litt Stefan Johansen-vibber enn så lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 03.02.2021 06:47    Post subject: Reply with quote

PCS er jo en langt bedre spiller enn Henriksen anno 2020. Men, så skal vel en kaptein ikke nødvendigvis være den beste spilleren? Problemet er at jeg tror at Henriksen skal få problemer med å beholde plassen sin på laget om han ikke leverer bedre i år, en han har gjort de siste tre årene..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.02.2021 06:57    Post subject: Reply with quote

Føler meg ganske sikker på at Henriksen leverer bedre i år enn i fjor. Det er vel ikke noe stort problem at Skjebred tar rollen om Henriksen må stå over noen kamper heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 03.02.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Føler meg ganske sikker på at Henriksen leverer bedre i år enn i fjor.


Skal ikke så mye til! Tenker til fjoråret - hvor lenge var han arbeidsledig og drev med egentrening før han signerte for oss? Ikke optimalt å gå rett fra tribunen til startelleveren, selv om det er en drøm for mange.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 03.02.2021 08:42    Post subject: Reply with quote

Nå må en ikke glemme at PCS blir 34 år i dag også da, så han vil sannsynligvis trenge hvile oftere enn det Henriksen gjør, så å velge Henriksen vil derfor være ett mer stabilt valg.

PCS er også en type som nok vil være i stand til å opptre/fremstå som en leder uten nødvendigvis å ha kapteinsbindet rundt armen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.02.2021 10:26    Post subject: Reply with quote

Så kan det jo også hende at både Rosenborg og Henriksen ser for seg at han ikke nødvendigvis skal bli her til han legger opp heller, og at kapteinsrollen - som han jo kjenner veldig godt fra før - er litt en del av dealen, og av det bildet man ønsker å projisere utad. Markus Henriksen med kapteinsbindet for moderklubben, litt ekstra krydder hvis en av hans gamle interessenter i Nederland eller Frankrike trenger en erfaren midtbanespiller.

Skjelbred er jo her for å spille sin siste kontrakt, og kapteinsbindet ville jo vært mer symbolsk enn noe annet - han vil nok agere omtrent likt med eller uten.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2021 11:51    Post subject: Reply with quote

Enig met Zaphod.

Markus hadde et litt skuffende comeback i fjor. Han kom liksom ikke helt inn i det. Men vi vet alle at han kan være dominerende, og han har i motsetning til en god del andre som har kommet tilbake, gjort det godt i utlandet dag etter dag.

At han får kapteinsbindet tror jeg går både på lederegenskaper, ønsket og planlagt rolle i laget (fast hver kamp), og lokal tilhørighet.
Det viser at Åge har trua på at Markus kan bære laget en stund framover (kanskje ikke resten av karrieren, men likevel).

2021 blir Markus Henriksens år. Tommel'n opp!
I år får se det vi alle hadde håpt på å få sett allerede i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 03.02.2021 13:26    Post subject: Reply with quote

Lad os håbe det løfter hans spil. Må indrømme jeg har været svært skuffet over han niveau - han var jo blevet talt op til nærmest at være en åbenbaring og det tog flere måneder at få hans underskrift. Da jeg så så ham spille må jeg indrømme jeg havde svært ved at se logikken i at hente ham ind i dyre domme. Det han indtil nu har vist har bestemt ikke været over middel Eliteserie niveau. Jeg er dog enig i at han nok er bedste bud på en anfører her og nu - bare det så ikke medfører en klippekort til start 11,er hvis niveauet ikke holder. Jeg må indrømme jeg stadig er lidt kritisk over vores 3 centrale Per, Markus og Zac. Ingen af dem er specielt konstruktive/chanceskabende alt for meget løb og på tværs og tilbage - og Åge skifter aldrig i 100 år nogen af dem ud i løbet af en kamp med mindre de er skadede. Her er det mest Tagseth jeg tvivler på nogensinde for sin chance.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 03.02.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

og lige til sidst - hvad er nytænkningen i forhold til sidste år ? altså spillemæssigt. Det bliver jo det samme med de samme 6 forreste. Jeg ser intet nyt under solen og har bestemt ikke meget fidus til at Åge for orkestreret en bedre offensiv. Han er slet og ret for defensivt orienteret og tingene bliver ikke sluppet løs.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 03.02.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Det bliver jo det samme med de samme 6 forreste. Jeg ser intet nyt under solen og har bestemt ikke meget fidus til at Ã…ge for orkestreret en bedre offensiv


Vecchia kommer til å starte på bekostning av Ceide/Holse. Så noe nytt er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 119, 120, 121 ... 133, 134, 135  Next
Page 120 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb