English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.09.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Det er det ikke, men pasningsstyrken til Selnæs er helt ekstrem i norsk målestokk, og gir en helt annen dimensjon offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 28.09.2020 12:04    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Skal se at Tettey også får lyst nå...

Du hørte det her først... Cool


Jeg tror det er nok nå faktisk.

Dersom vi hadde hatt mulighet til å kvalle til CL så hadde det selvfølgelig vært litt annerledes, men vi må også ha fokus på hva som skjer noen år frem i tid.

Henriksen er en spiller vi kan bygge midtbanen rundt de neste 3-5 årene, PCS og Tettey er ikke det.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 28.09.2020 12:40    Post subject: Reply with quote

Tettey kan spille stopper.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.09.2020 12:56    Post subject: Reply with quote

Tettey kan spille back!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 28.09.2020 12:59    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ja, glemte Iversen, han er i det sjiktet.

Spent på hvordan midtbanen vår skal komponeres nå. Blir Henriksen eller Ciljan den dype?


Fikk tak Marek Sapara i 2006. Vi vant en budrunde mot flere andre storlag - altså og så vidt jeg husker så var det kun rbk som kunne garantere europa og spilletid. Trioen bestod av Tettey Skjelbred og sapara... Skal heller ikke glemme u21 helten Dockal, men han preget ikke rbk på samme måte som sapapara og de andre.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 28.09.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

La oss si at man hadde gått 6 måneder tilbake i tid, og sagt at til høsten skulle vår midtbane være PCS - Henrix - Zack så hadde jeg ikke trodd et sekund på det. Herregud den midtbanen der vil ta for seg i Eliteserien. Gleder meg til å se de gutta der kle av Eikrem. Det blir vakkert.

Sinnsyk signering dette her!
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 13:31    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

Fikk tak Marek Sapara i 2006. Vi vant en budrunde mot flere andre storlag - altså og så vidt jeg husker så var det kun rbk som kunne garantere europa og spilletid. Trioen bestod av Tettey Skjelbred og sapara... Skal heller ikke glemme u21 helten Dockal, men han preget ikke rbk på samme måte som sapapara og de andre.


Tenkte på Sapara og han er selvsagt veldig høyt oppe på lista, men mtp at han bare hadde spilt i den svake Slovakiske ligaen før oss og dermed tok steget etter overgangen til oss vil jeg rangerer den overgangen godt under Henriksen, Skjelbred, Carew, Berg, Iversen. Dockal kommer nok også høyt på lista ja.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 28.09.2020 14:45    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Kai88 wrote:
Må ikke så langt tilbake siden sist en så god spiller ble hentet til tippeligaen. Skjelbred har da knapt fått pakket ut flyttelasset vel? :p

Før det må vi tilbake til 90-tidlig 2000, tenker jeg. Har ikke vært mange hjemvendte sønner.


Sett bort fra Skjelbred tenker jeg vi må helt tilbake til Carew og Berg i 99 for å finne en lignende kvalitetsmessig signering med mindre jeg glemmer noen.


Annan Smile
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.09.2020 16:04    Post subject: Reply with quote

flere glemt en husket her nå Montana xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 16:45    Post subject: Reply with quote

Tja, Annan er ikke helt der oppe for meg heller, selv om han såklart var en fantastisk spiller og overgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 28.09.2020 17:20    Post subject: Reply with quote

Annan var et ess på sitt område. Vi visste ikke hvor god og viktig han var før han forlot oss, vil jeg påstå.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 28.09.2020 18:11    Post subject: Reply with quote

Det visste vi da godt. Han hadde en krystallklar stillingsinnstruks i Hamrens system og han var perfekt i den rollen. Han ble heldigvis ikke utfordret på å være altfor kreativ, ta mange løp inn i boks osv, da tviler jeg på at han hadde vært så god for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 28.09.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Scoret for øvrig i dag Annan. Holder det gående i Inter Turku i Finland.


Angående signeringen av Henriksen så må det vel gå ned som en av de større signeringene, i hvert fall på 2000-tallet. Ja vi hentet hjem Skjelbred, men det var jo å forvente mtp alder og mange år i utlandet. Henriksen overgangen er jo utrolig overraskende da han jo er i sin beste alder og kunne holdt seg i utlandet 5 år til.

Er vel bare Bendtner overgangen som kan måle seg med Henriksen signeringen de siste 10-15 årene i hvert fall.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 28.09.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

Henriksen har vel trent med rbk i sommermånedene og frem til nå ?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 28.09.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Nei, han trente med RBK i fjor høst...Han har lånt fasiliteter, pga corona i all hovedsak banen. Terpa mye med pappaen på kunstgresset, samt løpt veldig mye på mølle.. Skal være i god fysisk form og går nok rett inn på laget Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 21:22    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:

Er vel bare Bendtner overgangen som kan måle seg med Henriksen signeringen de siste 10-15 årene i hvert fall.


Navnet til Bendtner ja selvsagt, men nivåmessig var Bendtner en vits i sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.09.2020 21:34    Post subject: Reply with quote

Tja, han var inne på VM-laget til Danmark før han ble skadd mot Brann. Toppnivået var høyt. Er ellers enig i at Henriksen er en mye bedre signering siden han er en seriøs spiller som vil være god i mange år.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 21:38    Post subject: Reply with quote

Klasseforskjell på de 2 signeringene! Henriksens positive påvirkning på dette laget vil være på et helt annet nivå.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.09.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Det er vi enig i, men at Bendtner " nivåmessig er en vits" om man sammenligner med Henriksen stemmer ikke. Henriksen er akkurat god nok til å spille på Norge. Kanskje ville han vært med i Danmark sin meget sterke VM tropp (de røk mot finalistene på straffe).... kanskje ikke.... Bendtner var tydeligvis god nok så noen vits var han ikke
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Bendtner fortjener ikke å nevnes på temaet beste overganger. Sjokkerende om noen mener det. "Verste overganger" kommer han rimelig høyt i min bok! Bare se hva han har utrettet etter han dro.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 28.09.2020 22:01    Post subject: Reply with quote

Var det med å skille snørr og barter da Montana Wink
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.09.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Navnet til Bendtner ja selvsagt, men nivåmessig var Bendtner en vits i sammenligning.


Tja. Jf Bjørn Hansen var dette den beste spilleren som har vært her. Jeg mener det var tydelig at Bendtner hadde et ekstremt godt overblikk og særdeles gode tekniske ferdigheter - det var bare det at han var så giddalaus. Han hadde nivået liksom, men orket ikke å gjøre noe særlig for å bruke det. Når du snakker om "verste overganger" og det dreier seg om spisser har vi typ Aarøy. En helt annen klasse.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 28.09.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

Han må nesten vurderes ved en helhetsvurdering og ikke ved å cherry-picke de få tingene han var bra på. Mtp at fotball er lagsport strøyk Bendtner med glans. Og mtp hvor uhorvelig mye han kostet opp mot hva han ga tilbake til laget setter jeg han veldig høyt oppe på verste overganger.
Til forskjell vil Henriksen komme inn og heve hele laget fra dag 1 både hva kvalitet angår og som leder og forbilde på trening. En man kan bygge et lag rundt i mange år! Bendtner skulle vert der, ble en vits.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.09.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Mye lettere å være enig når du sier det på den måten!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 28.09.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

Bendtner leverer et sterkt bidrag i konkurransen om å være den største "oi-signeringen" i Norsk fotball, men også et sterkt bidrag i konkurransen om å være det største bomkjøpet.

Henriksen hit ut 2024 klarer jeg ikke å forestille meg at viser seg å bli noe annet enn en klassesignering.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 133, 134, 135  Next
Page 113 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb