English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2020 16:49    Post subject: Reply with quote

Hehehe er så fucked up og peak idiot-diskusjoner på RBKWEB å være negativ til en 28 år gammel trønder fordi han er "på vei ned grunnet alder" hehehe

For noe tull! Very Happy

Kan vi signere klassespillere som styrker oss markant i alderen 28 så er det gull! Gir oss sportslig leveranse i 4-5 sesonger og vil med nivået sitt gjøre det enklere for oss å gi flere unge talenter spilletid.


Holder stammen i laget høyt nok sportslig nivå, vil det være lavere terskel for å søille våre beste talenter og fortsatt vinne kampene.

Og da mener jeg spillere på sportslig nivå som Ciljan og Henriksen, ikke valsvik og Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.08.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Erfaringsmessig benyttes ikke muligheten til å bruke yngre spillere / unge talenter fordi vi har andre klassespillere i troppen. Heller motsatt. Stort sett blir flest unge talenter brukt når vi er på grensen til bankerått og ikke har råd til å signere spillere på den hyllen vi mener vi skal ligge på.

Jeg tror ikke Henriksen er aktuell, og om han mot formodning skulle være det så tror jeg i alle fall ikke vi kommer til å se noe mer av Mikael Tørset Johnsen pga av det...


Last edited by larsarus on 23.08.2020 17:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 23.08.2020 17:02    Post subject: Reply with quote

Vi er nok sjanseløse på Markus, men hadde vi fått muligheten måtte vi tatt den med begge hender. Ville hevet oss markant fra dag 1. De som tror annet bør ta en tur til apoteket og få medisin.
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 23.08.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

Hadde vi hentet Markus mens Trond enda ledet laget så hadde den Norwaycup følelsen han gir oss vært komplett. Sønnen spiller, far er trener Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 23.08.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:
Hadde vi hentet Markus mens Trond enda ledet laget så hadde den Norwaycup følelsen han gir oss vært komplett. Sønnen spiller, far er trener Razz


Veldig usikker på hva du forsøker å si her?


SÃ¥ til de som er negativ til Markus:

Markus Henriksen inn er en no-brainer, er du negativ til den så har du null kompetanse på fotball, over hodet!(JA; akkurat her er det lett å være såppas bastant) Da har du ikke satt deg inn i hans karriere, sett hans kamper og sett hva vi har i troppen for fem flate øre!! Han har ikke spilt masse kamper det siste året, det er sant; men han har trent ekstremt hardt, og uten å være i topp-kampform har han vært BB i 2 av 4 kamper for Bristol, samt prestert bra på landslaget; Han rangeres over ALLE vi har i troppen av de som er mest kompetent på Norske Fotballspillere i dag; selv om jeg vil si Zach har imponert i år. Han er vitterlig ikke på en nedadgående kurve; langt derifra! Formen hans har absolutt ingenting å si for hvordan det siste året i Hull ble, det var politikk og et forsøkt på å fryse han ut for å selge å frigi midler før kontrakten gikk ut, noe som ikke gikk helt etter planen...
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Tipper Markus Henriksen blir Ã…ge Hareide sin første signering 😉
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 23.08.2020 20:20    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
hatemolde wrote:
Hadde vi hentet Markus mens Trond enda ledet laget så hadde den Norwaycup følelsen han gir oss vært komplett. Sønnen spiller, far er trener Razz


Veldig usikker på hva du forsøker å si her?


SÃ¥ til de som er negativ til Markus:

Markus Henriksen inn er en no-brainer, er du negativ til den så har du null kompetanse på fotball, over hodet!(JA; akkurat her er det lett å være såppas bastant) Da har du ikke satt deg inn i hans karriere, sett hans kamper og sett hva vi har i troppen for fem flate øre!! Han har ikke spilt masse kamper det siste året, det er sant; men han har trent ekstremt hardt, og uten å være i topp-kampform har han vært BB i 2 av 4 kamper for Bristol, samt prestert bra på landslaget; Han rangeres over ALLE vi har i troppen av de som er mest kompetent på Norske Fotballspillere i dag; selv om jeg vil si Zach har imponert i år. Han er vitterlig ikke på en nedadgående kurve; langt derifra! Formen hans har absolutt ingenting å si for hvordan det siste året i Hull ble, det var politikk og et forsøkt på å fryse han ut for å selge å frigi midler før kontrakten gikk ut, noe som ikke gikk helt etter planen...



Var mer en forsøk på å være litt morsom:) Siden at Trond framstår som en Gymlærer/Gutte 14 trener Smile makrus hadde vært en klassesignering
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 24.08.2020 07:41    Post subject: Reply with quote

Henriksen er en slik signering jeg ikke tror er sant før jeg får se det. Han seriøs i treningsarbeidet og har en holdning lik en toppidrettsutøver. Mine bekjentskaper har tidligere antydet at de skal forsøke å signere Henriksen mot en rimelig salgsklausul. Nå har jeg ikke hørt noen ting. Men han er i sin beste alder og er nok sannsynlig at en utenlands klubb (tyrkia,belgia,nederland) vil signere han.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 28.08.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Men han dro alt for tidlig herfra, så vi får håpe at han føler at han har nok penger, og et ønske om å gi noe igjen til klubben i hans hjerte? #5årskontrakt
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 31.08.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

- Jeg tar en avgjørelse etter landskampene, bekrefter han overfor Adresseavisen mandag.

Den 28-årige midtbanespilleren er klubbløs for øyeblikket.

Etter det Adresseavisen forstår ønsker flere klubber, fra flere ligaer, å tilby ham kontrakt.

https://www.adressa.no/sp...i/vQv1Mj/_
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 31.08.2020 12:29    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bekrefter dialog
Samtidig er RBKs sportssjef Mikael Dorsin åpen om dialogen han har med Henriksen. Så sent som i vinter mottok 28-åringen et tilbud fra Brakka, og Dorsin bekrefter dialog også nå i det siste:

– Som jeg har sagt før, så har jeg dialog med alle tidligere spillere. Så er det slik at Markus står uten klubb akkurat nå, og da snakker vi litt «tightere», sier Dorsin mandag formiddag.

Og fortsetter:

– Skulle han ønske seg tilbake, ser vi om det går an å fikse. Så tar vi det derfra.

– Han sier han skal ta en avgjørelse etter landskampene.

– Nå har vi har en dialog, så får vi se, svarer Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 31.08.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Har egentlig ikke hatt noe særlig sansen for Henriksen. Brukbar spiller, men er ikke på Mike Jensen sitt nivå. Eneste positive er at han er en målscorer.
Ellers gammel og treg dessverre. HÃ¥per han signerer for noen andre etter min mening.
Litt synd at RBK har "vi må hente trøndere" attituden, for det begrenser utviklingen.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 31.08.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Henriksen var og er en bedre spiller enn Jensen. Punktum finale. Han har også mer å vise til i europeisk fotball. Han er ikke så treg som du skal ha det til heller, han har ganske lange og gode klyv, både med og uten ball. Han er en motor med en ganske ålreit skuddfot. Ut fra husk kan jeg nok gå med på at Jensen, hakket oftere, har vist prov på bruk av finter i pressede situasjoner.

Jeg er enig at det er litt idiotisk med den "vi må hente trøndere"-attityden, men å bruke det mot 28 år gamle og stadig landslagsaktuelle Henriksen? Nei, jeg ville anbefalt deg å spare den kritikken til andre potensielle overganger for trønderske fotballspillere til Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2020 14:21    Post subject: Reply with quote

Gammel og treg? Henriksen har jo alltid vært treg, men gammel?

Jeg tror man må stikke fingeren i jorda og innse at en spiller med 54 landskamper, over 100 kamper for et godt lag i Eredivisie, 15 Premier League-kamper og 89 Championship-kamper, som var fast på vårt lag med 78 seriekamper under beltet da han forlot oss som 20-åring, det er sannsynligvis en spiller som individuelt sett har noe å tilby elleveren vår.

At han i tillegg er oppvokst i RBK og kjenner rollene våre godt er vel ikke akkurat diskvalifiserende. Det er det heller ikke at han er 28 år, kjent for seriøsitet, et kapteinsemne, en poengspiller (i riktig rolle), og fast i landslagstroppene.

Jeg tror han hadde vært rimelig perfekt for oss nå. Den eneste bøygen slik jeg ser det måtte være motivasjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Gammel og treg?

Han er 28 år, så har vel trolig 3-4 år på topp og 1-2 år på vei ned igjen av karrieren.
Han er vel også klart raskere enn både Tettey og Skjelbred.

Håper virkelig vi får signert Markus; enten kort- eller langvarig. En klasse over de fleste av de vi har i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 31.08.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

Hvis man sier "takk, men nei takk" hvis Markus Henriksen blir tilgjengelig for oss i år, på kort eller lang kontrakt, så er det ett eller annet galt med vurderingsevnen...

Man må gjerne ha en filosofi om å satse på unge spillere, og en filosofi om at man må se utenfor Trøndelag. Men idet dette blir synonymt med at man har en slags øvre grense på 28 år og at det er negativt å være lokal så er man fullstendig på bærtur.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.08.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

Gammel? Han er nettopp fylt 28. Han er i sin prime. Treig, ja - men vi trenger mannfolk på banen om midtbanen skal ha noen tilstedeværelse framover. Aldri vært fan av Henriksen selv, men han ville ha gitt dette laget et solid løft. Har erfaringen, fysikken og det taktiske i orden. En grunn til at Lagerbäck bruker han til tross for at han aldri spiller klubbkamper.

Zachariassen - Skjelbred - Henriksen med faste innhopp/starter for Tagseth i alle tre posisjoner ville vært flott. Åsen rotasjon, Konradsen ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.08.2020 14:29    Post subject: Reply with quote

Å hente Henriksen vil utvilsomt heve nivået på 11'eren. Eneste bakdelen med det er at man fort dytter Tagseth bakover i køen, som fort kan gi lite spilletid og stagnering, all den tid vi også har Åsen og Konradsen, i tillegg til Skjelbred og Zachariassen som sannsynligvis er ganske bankers i den førsteoppstillingen. Det vil kreves noe opprydding der.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 31.08.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Gammel og treg? Henriksen har jo alltid vært treg, men gammel?

Jeg tror man må stikke fingeren i jorda og innse at en spiller med 54 landskamper, over 100 kamper for et godt lag i Eredivisie, 15 Premier League-kamper og 89 Championship-kamper, som var fast på vårt lag med 78 seriekamper under beltet da han forlot oss som 20-åring, det er sannsynligvis en spiller som individuelt sett har noe å tilby elleveren vår.

At han i tillegg er oppvokst i RBK og kjenner rollene våre godt er vel ikke akkurat diskvalifiserende. Det er det heller ikke at han er 28 år, kjent for seriøsitet, et kapteinsemne, en poengspiller (i riktig rolle), og fast i landslagstroppene.

Jeg tror han hadde vært rimelig perfekt for oss nå. Den eneste bøygen slik jeg ser det måtte være motivasjon.


Må huske på at han var allerede treg for noen år siden. Regner nok med at han har mistet enda mer av farten nå.
Jeg personlig anser 28+ åringer som gamle (utenom keepere).

Selvfølgelig positivt at han har kjennskap til RBK fra før, men det har jo vel Åsen også. Vil ikke akkurat si at Åsen storspiller for RBK (uten å mene at Åsen er på lik nivå med Henriksen).
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 31.08.2020 14:47    Post subject: Reply with quote

Haha fy faen, er vi igang med det forbanna tullet igjen? NEI, 28 er ikke gammelt som fotballspiller i 2020. Dette tullet må man slutte å skrive!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 31.08.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Kan ikke miste noe man aldri har hatt. Og spillere som aldri har vært raske har heller ikke tilegnet seg en spillestil der de er veldig avhengige av farta.

Jeg er helt enig i at man ikke skal hente stallspillere på 28+ år (som Gjermund Åsen må sies å være), først og fremst av økonomiske grunner, men spillere på toppen av sin karriere, nivåmessig (nei, ikke, bare ikke kom med noe tull om at 28-åringer er over toppen) er jo akkurat det man ønsker seg på laget, så lenge de er tydelige førstevalg.

Å si nei til Henriksen på grunn av alder er like dumt som å si nei til Skjelbred av samme grunn. Dette er spillere som både er lokale og fortsatt holder et nivå langt over resten av laget, samtidig som de har fryktelig mye å lære bort fra høyere nivå.

Realismebot: flytt hele dette innlegget over til hypotetisk konjunktiv.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.08.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo i all hovedsak spillere med høy fart/tempo i utgangspunktet (ikke bare i løp, men også i teknikk og kroppsbevegelser) hvor alderen forringer kvaliteten på/verdien av spilleren. Og selv for denne typen spillere er ikke 28 år gammelt. Henriksen er en type med kvaliteter som ikke forsvinner først med alder, og jeg ser absolutt ikke bort ifra at han fortsatt leverer på godt nivå som 35-åring.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.08.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Henriksen kan fint holde høyt Eliteserie-nivå i 6-7 sesonger enda, om ikke mer. Kommer helt an på motivasjonen. Han har aldri hatt fart eller eksplosivitet som styrke, og det er jo tapet av dette som gjør at mange spillere faller av tidlig i 30-årene.

edit: ja, eller det han over skrev


Last edited by Harceïde on 31.08.2020 15:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.08.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

Sånt går det når man gulper opp syting og klaging på ren rutine si.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 31.08.2020 15:10    Post subject: Reply with quote

Ellers takk.. neste
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 133, 134, 135  Next
Page 100 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb