English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mushaga Bakenga
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 124, 125, 126  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.03.2017 16:16    Post subject: Reply with quote

Jeg synes mest at posten din er flau kris0stby.

Har alltid hatt lyst til å like Bakenga , men han har konsekvent gjort det vanskelig. Startet allerede som 19 åring hvor han etter 4 A-kamper for klubben nektet å skrive ny kontrakt før presset tilslutt ble for stort.

Egoistisk med null klubbloyalitet ispedd idiotiske utsagn i media. Det synes jeg er god grunn til ikke å like han. Håpet han hadde blitt lurere, men dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 11.03.2017 17:46    Post subject: Reply with quote

Hva er flaut? kris0stby setter ting på spissen, ja, men føler at Mushs tanker utifra hva han sier i media kan tolkes i beste og verste mening. Noen velger å tolke det ut i fra at han er en grisk judas med Jim som mentor, mens andre leser det for hva det er.

Han kan jo ikke ha en jukselapp der det står "2012 og Molde" i hånda hver gang han får et spm fra en journalist, bare for at alle fans skal bli fornøyd.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.03.2017 17:57    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk helt ekstremt naivt å lese et intervju med en Solbakken-klient og ikke spørre seg selv hvordan Solbakken evt kan tjene på dette.

At Bakenga uttaler seg i media om spissplassen dagen etter Bendtner ble presentert, handler utelukkende om at Solbakken ønsker å skape kvalm innad i RBK.

Man bør også spørre seg hvorfor Adressa ikke kjørte en sak om Vilhjalmson og hvorvidt han frykter for plassen sin. Hvor er den saken? Eller har det å gjøre med at Vilhjalmson forstår konsepter som lojalitet og kunsten å holde kjeft.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 11.03.2017 18:00    Post subject: Reply with quote

Haha, ja, det handler nok utelukkende om det ja.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 11.03.2017 18:01    Post subject: Reply with quote

Blir litt sånn "hvordan kan laget bli best, hvordan kan laget tjene på dette, hva kan jeg gi til laget" - mot Bakengas jeg, jeg, jeg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 11.03.2017 22:07    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

At Bakenga uttaler seg i media om spissplassen dagen etter Bendtner ble presentert, handler utelukkende om at Solbakken ønsker å skape kvalm innad i RBK.


Robbie, med all respekt. Jeg liker lite trynet på Solbakken som deg, men dette tenderer mot konspirasjonsteorier. Ja - fyren har forsøkt å ramme RBK før til fordel for egen lommebok. Men ærlig talt tror jeg ikke han har en eneste agenda foruten å tjene mest mulig penger til seg selv (selger sikkert bestemora si til RBK hvis det genererer noen tiere). Tror ikke han har noen som helst plan om å "ramme" oss fremfor noen annen klubb. Tipper han prøver å sløye både klubber og spillere mest mulig, for å feite seg sjøl mest mulig opp. Her er det viktig å skille mellom skjit og rævhår.
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 11.03.2017 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke krim-jim er ute etter å ta RBK i denne saken. Ikke vet jeg om han har noe med intervjuet å gjøre heller, men som agent kunne han nok fort rådet Bakenga til å ytre sin misnøye. En spiller med kort kontrakt som er litt ukomfortabel med situasjonen kan fort bli interessant for andre klubber. Vedder en tier på at han ila. året er å finne i Danmark eller Sverige.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 11.03.2017 22:22    Post subject: Reply with quote

Man burde juble over å få en konkurrent.. Tror nok Bakgenga også kan lære noe av Bendtner som spiss
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 11.03.2017 23:33    Post subject: Reply with quote

MikkelBille, jeg håper du har rett.

Men jeg er ikke født i går. Det er et faktum at noen få timer før Solbakken sendte Bakenga til Adressa, hadde han gitt Forren ordre om å stikke av fra spillerhotellet i Marbella. Etter at Forren hadde gitt sitt ord på at han skulle tilbringe oppholdet sammen med Rosenborg.

Jeg tror ikke Solbakken får noe mere kommisjon av at Forren tilbringer to måneder i Brighton, enn om han hadde hatt suksess med Rosenborg og evt blitt solgt med profitt senere. Derimot tror jeg at snumanøveren med Forren var nøye planlagt for at Rosenborg skulle miste ansikt like før seriestart.

Mens Solbakken gnir seg i henda og venter på at nyheten skal slå ned, går Rosenborg hen og presenterer den største stjernen som noengang har kommet til norsk fotball.

Selvfølgelig hater Solbakken dette. Det har ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. Dette er åpenbare fakta som alle kan se.

Mens sola skinner på Rosenborg gjør Solbakken et desperat forsøk på å ødelegge entusiasmen med å sende Bakenga ut foran Adressa. Og Bakenga logrer og gjør hva han blir fortalt.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 11.03.2017 23:51    Post subject: Reply with quote

En journalist er ute etter å skape sin historie. Det at Bakenga sier han er skuffet kan være 1 av 10000 setninger. En journalist tar tak i det han vil for å skape sin historie og Bakenga er et enkelt bytte. Bakenga er både klossete og naiv i sin omgang med media. Konspirasjonsteoriene er bare vrøvl.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 12.03.2017 00:13    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor skulle han bry seg? Altså, om dette? Han vil tjene penger, og driter ærlig talt i både Molde og Rosenborg.

Både Forren og Mush er brikker i hans spill for å skaffe seg øuros.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2017 00:20    Post subject: Reply with quote

Det er det som er svakheten til Solbakken. Han har et ego som er større enn forretningssansen. Det kommer til å straffe seg til slutt. Bare vent og se.

Både problemene med Cardiff-prosjektet og Stabæk-raidet kom som et resultat av ambisjoner som var alt for store. Hvor det å bare tjene penger ikke var nok. Jeg vet ikke hvordan han er på hjemmefronten. Men jeg ser for meg en fyr som har et usunnt forhold til filmen Scarface, og har misforstått moralen i historien litegrann.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 12.03.2017 00:29    Post subject: Reply with quote

Tror Mush får plenty sjanser til å vise seg fram som spiss i vår. Tviler på at Bendtner er i stand til å spille mange hele kamper (prove me wrong). Willman ser ut som vårt beste alternativ som sentral midt, og Konradsen har aldri klart å overbevise.

Å bedømme spissinnsatsen basert på den elendige førsteomgangen mot Helsinki er i beste fall vagt. Forsvaret klarte knapt å få ballen fram til midtstreken før det ble støtte, støtte, Hansen og poling som Helsinki plukket opp. Det var ingenting å jobbe med på topp, noe som også Helland klaget på.

Håper Mush får en ny sjanse i morgen når Mike kommer inn som motor på midten og gir de tre foran noe å jobbe med.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 12.03.2017 00:31    Post subject: Reply with quote

Men kjære meg, dette her? Mush? Da beveger vi oss nesten bort fra konspirasjon og over til diagnose. Hva gjelder vedkommende agent, hvis du har rett.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 12.03.2017 00:34    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes mest at posten din er flau kris0stby.

Har alltid hatt lyst til å like Bakenga , men han har konsekvent gjort det vanskelig. Startet allerede som 19 åring hvor han etter 4 A-kamper for klubben nektet å skrive ny kontrakt før presset tilslutt ble for stort.

Egoistisk med null klubbloyalitet ispedd idiotiske utsagn i media. Det synes jeg er god grunn til ikke å like han. Håpet han hadde blitt lurere, men dessverre.


Innlegget ditt er jo selve definisjonen på flaut. Så han sier han ikke ble direkte glad for en spisskonkurrent og dette er liksom bevis på at han er egoistisk med null lojalitet etc? Nei takke meg til, du får ha det videre godt i "kritiser-Bakenga" saueflokken.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 300
Location: trondheim

PostPosted: 12.03.2017 03:24    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
MikkelBille, jeg håper du har rett.

Men jeg er ikke født i går. Det er et faktum at noen få timer før Solbakken sendte Bakenga til Adressa, hadde han gitt Forren ordre om å stikke av fra spillerhotellet i Marbella. Etter at Forren hadde gitt sitt ord på at han skulle tilbringe oppholdet sammen med Rosenborg.

Jeg tror ikke Solbakken får noe mere kommisjon av at Forren tilbringer to måneder i Brighton, enn om han hadde hatt suksess med Rosenborg og evt blitt solgt med profitt senere. Derimot tror jeg at snumanøveren med Forren var nøye planlagt for at Rosenborg skulle miste ansikt like før seriestart.

Mens Solbakken gnir seg i henda og venter på at nyheten skal slå ned, går Rosenborg hen og presenterer den største stjernen som noengang har kommet til norsk fotball.

Selvfølgelig hater Solbakken dette. Det har ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. Dette er åpenbare fakta som alle kan se.

Mens sola skinner på Rosenborg gjør Solbakken et desperat forsøk på å ødelegge entusiasmen med å sende Bakenga ut foran Adressa. Og Bakenga logrer og gjør hva han blir fortalt.


Fakta??! Da kan jeg veldig enkelt og på like tynt grunnlag som deg karakterisere innlegget ditt som reinspikka svada.

Dette er lavmål folkens. (med mindre at jeg har gått glipp av ironi her...)
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 12.03.2017 08:20    Post subject: Reply with quote

Vell PauloSilas det er veldig mange grunner til at jeg kritiserer Bakenga. Hadde dette vært første gang han hadde uttalt seg slik i media eller oppført seg på en egosentrisk og illojal måte mot klubben hadde det vært en annen sak. Eller hvis han hadde noe på pluss siden. Det har han dessverre ikke. Når man kun dukker opp i media når man sutrer om spilletid, nekter og skrive kontrakt osv. da blir man neppe min rbk helt.
Men uansett er det vell egentlig ikke så mye poeng i å komme med alle argumentene for hvorfor jeg ikke liker han. Ser ikke helt poenget med å prøve å overbevise folk om at han ikke har oppført seg bra i løpet av sin karriere. Men å fremstille det som om stakkars Bakenga er et offer som av en eller annen grunn mange supportere bare har bestemt seg for ikke å like det er å snu ting på hodet. Det er det jo ingen som har noen interesse av. Jeg har selvfølgelig lyst til å like alle som spiller for klubben vår. Dessverre har Bakenga gjennom hele sin karriere gjort det umulig for meg. Jeg har fått nok. Uansett fint at noen andre fremdeles klarer å like han.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 12.03.2017 10:05    Post subject: Reply with quote

Bakenga virker aldri til å ha lært at det å bli satset på er to-veis og så lenge han ikke har eller virker villig til å gå "all-inn" med Rosenborg så kan han ikke bli overasket om Rosenborg heller velger å satse på noen som heller vil det. Hvis han endrer litt taktikk og holdning så vil han nok fort se at det kan bli annerledes for han i Rosenborg og at han kan bli attraktiv for større klubber igjen.

Når det gjelder Solbakken og Norske spiller har jeg aldri forstått deres iver etter å gå som bosmann spiller annet enn noen kortsiktige kroner i sign-on fee. Hvis din nye klubb ikke er villig til å betale for deg så er det jo et spørsmål om hvor mye de egentlig er villig til å satse på en. For hvis du har kostet en god slump med penger så er det alltid noen som har satt hodet sitt frem og talt din sak og det betyr også at de vil være mer tålmodig og det blir nok i større grad lagt opp til at en skal lykkes. Skrekkeksemplet er Vegard Forren som hiver seg på en 3 måneders kontrakt som nødløsning for en spiller som er skadd i 6 uker. Vil påstå at sannsynligheten for at han må på klubbjakt om 3 måneder er stor og da er det kjedelig å ha brent broer til to av Norges største lag.

Når det er sagt så tror jeg lite på konspirasjonsteoriene om Solbakken annet enn at han meler sin egen kake og ikke alltid har sammenfallende interesse som sine klienter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bremsen
Junior


Joined: 20 Feb 2017
Posts: 24

PostPosted: 12.03.2017 10:09    Post subject: Reply with quote

Vi skal vel uansett være glad for at de fleste RBK-spillere ikke går ut i media og viser sin misnøye hver gang nye spillere kommer inn. Uavhengig om de er en direkte trussel til vedkommendes sjanser for spilletid eller ikke.

Selv om man innerste inne bryr seg mest om seg selv, bør man kunne forvente viss grad av folkeskikk mot nye lagkamerater, supportere og klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 12.03.2017 10:15    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Blir litt sånn "hvordan kan laget bli best, hvordan kan laget tjene på dette, hva kan jeg gi til laget" - mot Bakengas jeg, jeg, jeg.


Der har du hvorfor jeg ikke har sansen for Bakenga. Jeg jeg jeg.

Søk på YouTube Molde - Vålerenga 4-0 våren 2016. Feiringen etter mål nr 2. En gang er greit, men å peke på seg selv gjentatte ganger...håpløst etter min mening. Husker første gang jeg så det..tenkte med en gang..."hva i helvete..håper ikke han kommer tilbake til oss"
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 12.03.2017 10:50    Post subject: Reply with quote

Setter stor pris på dine Solbakken-analyser, @robbie! Very Happy Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2017 11:07    Post subject: Reply with quote

Er det konspirasjonsteorier? Tja, kanskje.
Har jeg bevis? Nei, overhodet ikke.
Har jeg rett? Absolutt!
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 12.03.2017 11:29    Post subject: Reply with quote

De fleste konspirasjonsteoretikere er skråsikre på at de har rett Wink

Mulig du faktisk har det, men formuleringene dine minner meg så voldsomt om folk som sitter i en kjeller og er sikker på at dommedag kommer om to timer, at jeg bare måtte smile litt Smile
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.03.2017 11:34    Post subject: Reply with quote

Vel. Verdens mektigste mann kommer med skråsikre beskyldinger på mye tynnere grunnlag enn hva jeg har.

For meg er Solbakken en kjeltring. Det tar ikke mer enn en ekkel lukt før jeg vet at han har vært på ferde.

Det finnes for øvrig ikke bevis for måten Putin prøver å manipulere vestlig politikk heller. Det er også en konspirasjonsteori. Men har man nok kunnskap og erfaring kan man se mønstre og indisier selv på tynt grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
MikkelBille
Proff


Joined: 18 May 2015
Posts: 315

PostPosted: 12.03.2017 11:38    Post subject: Reply with quote

Hehe, i min verden er man i ferd med å bevege seg ut på syltynn is hvis man bruker Trump og Putin som alibi.

Jeg har en fb-venn som er forholdsvis oppegående på de fleste områder, men tror at gamle kjente oppsøker henne mentalt for å plage henne. Og vurderer rettslige skritt pga dette osv. Så ingenting overrasker meg lenger Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 124, 125, 126  Next
Page 111 of 126

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb