View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Guffen Rutinert

|
Posted: 19.01.2009 15:39 Post subject: Homo i RBK? |
|
|
I etterkant av Landsforeningens besøk på brakka og Lago-saken, kunne det vært interessant å vite mer om homofiles kår i RBK. Hvor mange spillere med homofil legning har kamper for klubben? Har disse spillerne opplevd toleransenivået i RBK som greit, eller har det oppstått problemer?
Hva med publikum og tribunen? Er det mer eller mindre homohets på Lerkendal enn på andre tippeligatribuner? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 19.01.2009 15:41 Post subject: |
|
|
Grunnen til at vi ikke har hørt om noen som er homo i RBK er sikkert fordi at de ikke har stått frem.
Hvis dét er tilfelle, bør vi kanskje ikke oppfordre folk til å oute dem. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 19.01.2009 17:32 Post subject: |
|
|
Det er ingen homofile i RBK. Ei heller i Iran. Eller i div. Afrikanske land. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.01.2009 21:00 Post subject: |
|
|
Hadde vært fint hvis Kjernen kunne oppfordret homofile spillere i rbk til å stå frem, og markert at de ville fått støtte fra supporterene til dette. Uten at jeg vet noe om i hvor stor grad dette hadde betydd noe.
Ikke at jeg skal legge meg bort i kjernens vurderinger rundt dette, men det er nå en gang sånn at de er det eneste effektive talerøret for rbks supportere i en slik sammenheng.
Føler ikke det er veldig mye homohets på tribunene, men så har vi heller ikke noen utpregede feminine spillere på Rosenborg kanskje. Magne Hoseth får jo høre det, Storflor ble ofte kalt "kjerring". Men generelt er det mye mer rasisme enn homohets jeg møter på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 19.01.2009 21:07 Post subject: |
|
|
En gjeng med klovner på Adidas (ofc) skrek "Homseth" til Magne Hoseth under M*lde-kampen i fjor, uten at det dret ut han mer enn de. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.01.2009 21:37 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: |
Føler ikke det er veldig mye homohets på tribunene, men så har vi heller ikke noen utpregede feminine spillere på Rosenborg kanskje. Magne Hoseth får jo høre det, Storflor ble ofte kalt "kjerring". Men generelt er det mye mer rasisme enn homohets jeg møter på Lerkendal. |
Magne Hoseth får vel høre det mer for stilen han har gennerellt enn rein homohets. Jeg ser det i hvertfall ikke som homohets å kalle en spiller for "jævla kjerring" i kampens hete. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 19.01.2009 21:41 Post subject: |
|
|
Hvordan kan det å kalle noen for homo på en tydelig negativ måte ikke være homohets?
Med mindre du definerer homohets utelukkende som hets av homofile, da. (Og samtidig forutsetter at Hoset ikke er homofil.) |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.01.2009 21:49 Post subject: |
|
|
Du er nok nærmere det jeg ser på som homohets i andre avsnitt, torerik. Altså hets av personer som er homo. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 19.01.2009 21:51 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | Hadde vært fint hvis Kjernen kunne oppfordret homofile spillere i rbk til å stå frem, og markert at de ville fått støtte fra supporterene til dette. Uten at jeg vet noe om i hvor stor grad dette hadde betydd noe.
|
Kjernen driver ikke med politikk, enkelt og greit. Sorry  |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 20.01.2009 20:17 Post subject: |
|
|
Statistisk sett er mellom 1/10 og 1/15 av den voksne mannlige befolkningen homofil. Derfor kan vi trygt regne med at av de 100 siste spillerne som har akslet RBK-trøya, så har mellom 7 til 10 vært homofile. Nesten et komplett lag, med andre ord. Hvem blir den første som står fram og gir gruppen et ansikt? |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 20.01.2009 20:24 Post subject: |
|
|
Rambo |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.01.2009 20:30 Post subject: |
|
|
Jeg tror dessverre det er mange homofile som ser seg nødt til å slutte i ung alder, Guffen, så jeg tror nok ikke det er så mange heller, men noen er det helt sikkert. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.01.2009 20:31 Post subject: |
|
|
Hvem bryr seg egentlig? Jeg driter i om Rosenborg spillere er homo eller hetero så lenge dem presterer på banen. Den saken om Lago tidligere og all den sutringen fra det forbundet ga meg ikke akkurat sympati for deres sak. En sak som i stor grad var basert på en misforståelse og blåst ut av proposisjoner. Det har fullstendig motsatt virkning og gjøre seg selv til et offer for det er ikke likestilling, likestilling vil være når ingen bryr seg om hva du er. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.01.2009 20:38 Post subject: |
|
|
Fint at du driter i det. Det gjør jeg også. Tingen er at homofile føler at de må skjule det, for å være akseptert på lik linje med heterofile.
Men ta LLH for det det er. Det er ei forening som andre foreninger, og de takler ofte slike "saker" på denne måten. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 20.01.2009 20:44 Post subject: |
|
|
Om nån i RBK är bög ska jag börja heja på Brann. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.01.2009 20:56 Post subject: |
|
|
Da synes jeg egentlig du kan gjøre det først som sist.
Og Keenoir: Det er ikke de homofile fotballspillerene sin skyld at LLH ikke fremstår sympatiske i dine øyne, like lite som det er voldtatte kvinners skyld at kvinnegruppa OTTAR aldri har vært populære. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.01.2009 21:04 Post subject: |
|
|
Nei ,men dette er grupper som ønsker å få opmerksomhet og sympati på et problem i samfunnet, men når dem lager et helvetes rabalder over saker og over hendelser som jeg tror i folk flest sine øyner er reknet som bagateller. Slik som f.eks Lago saken som beror på språkelig misforståelse. Da fører det til at fokuset forsvinner fra det virkelige problemer og folk mister sympati for saken. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 20.01.2009 21:11 Post subject: |
|
|
Det har du nok rett i. Samtidig er realitetene slik at vi ikke har kommet lenger i denne saken, enn at enkelte føler de er nødt til å markere motstand mot slike ytringer fordi de føler det er en del av det som bidrar til at ingen fortsatt har stått frem. Kommer man over den kneika, og eventuelt videre, er det nok svært få som vil lage store saker ut av slike småting. |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 20.01.2009 23:16 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Kleven wrote: | Hadde vært fint hvis Kjernen kunne oppfordret homofile spillere i rbk til å stå frem, og markert at de ville fått støtte fra supporterene til dette. Uten at jeg vet noe om i hvor stor grad dette hadde betydd noe. |
Kjernen driver ikke med politikk, enkelt og greit. Sorry  |
Kjernen markerer da aktivt, blant annet gjennom sine vedtekter, motstand mot rasisme, noe som er et tydelig mer politisk orientert standpunkt.
Et helt annet spørsmål er: Hvordan skulle Kjernen kunne garantere støtte fra supporterne? Alle skjønner vel at det ville bli slengt noe dritt, hvis en homofil spiller stod fram, uavhengig av hva et formelt fattet vedtak sa. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 20.01.2009 23:32 Post subject: |
|
|
KFF_RBK wrote: | Om nån i RBK är bög ska jag börja heja på Brann. |
Ja, faen heller, akkurat som at hvis noen i RBK er svenske skal jeg og heie på Brann! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 00:30 Post subject: |
|
|
Du kan i vartfall inte heja på Stabaek, där vimlar det av etniska svenskar
till skillnad från KFF_RBK som så vitt jag vet är född i Norge. Jag delar förövrigt inte hans bögnoja. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 21.01.2009 00:43 Post subject: |
|
|
Vi kan be Stig Thorbjørnsen lete etter en homo. Så kan Rosenborg være foregangsklubb og sånn. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.01.2009 00:52 Post subject: |
|
|
Eller en homo sapiens, som passande nog har sitt ursprung i Afrika. Så även pin kode kommer ursprungligen från Afrika trots hans bleka framtoning. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.01.2009 00:54 Post subject: |
|
|
Tønna Brix wrote: |
Vi kan be Stig Thorbjørnsen lete etter en homo. Så kan Rosenborg være foregangsklubb og sånn. |
Vi sliter nå nok med å finne duganes spillere at dem ikke skal måtte være homo også  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.01.2009 01:04 Post subject: |
|
|
Rosenborg bør være fus i å være en klubb for homo sapiens, mens Lillestrøm av åpenbare årsaker er det naturlige tilholdsstedet for neandertalere - eller kanskje snarere et slag paleontologisk museum. Det gjelder å finne sin nisje. |
|
Back to top |
|
 |
|