English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye drakter 2004
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 21.01.2004 09:04    Post subject: Nye drakter 2004 Reply with quote

Hei.
lurte på om noen vet om rbk får nye drakter til sesongen 2004 ej Question
forsto det nesten sann at dei får det i adressa her om dagen Exclaim
noen som vet Question eventuellt har bilder Question
ej gleder mej iallefall noe enormt til å se den, og ikke minst kjøpe den Exclaim Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2004 11:34    Post subject: Reply with quote

Kun to ganger i nyere tid, kan jeg huske at det har vært litt publisitet ifm. nye RBK-drakter:

- Foran 93-sesongen hvor man droppet Hummel/Elkem (sponsor) og fikk Adidas/Datavarehuset (sponsor).
- Ifm. hjemmekampen mot Real Madrid i 97, hvor RBK ble det første laget i verden som tok i bruk det nye designet til Adidas, som skulle lanseres foran VM.

Med andre ord: RBK gjør ikke så mye ut av det; så lenge vi har drakter å spille i, er det greit liksom...

I alle fall: Jeg synes det umiddelbart virket litt rart at RBK skal bytte drakter igjen foran årets sesong, når man tok i bruk nye Tippeliga-drakter i fjor (de ble også brukt i CL høsten 2002). Det er mulig at draktene Adressa omtaler, først vil bli tatt i bruk til høstens e-cupkamper.

Rosenborg har ikke hatt til vane å skifte drakter så ofte. Jeg liker å tro at dette er gjennomtenkt; man ønsker ikke å skape (ytterligere) kjøpepress blant fansen. Men det kan like godt hende at grunnen til at hver drakt "holder" i to-tre sesonger, er at Adidas til slutt tvinger fram et bytte, og at RBK egentlig gir faen... Langt fra utenkelig det siste. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
iloverbk
Junior


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 51

PostPosted: 15.02.2004 19:55    Post subject: Reply with quote

jeg synes bare det er bra at RBK skifter drakter, jeg synes det blir litt feil å si at det er for å skape kjøpepress. Vist du ser på uansett utenlansk klubb skifter de drakt en gang i året. Det blir litt kjedelig med samme gamle drakten hele tiden, dessuten har jeg sett bilder av den nye drakten å den var blitt mye kulere en den forrige.


Allways love RBK!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 22.02.2004 14:33    Post subject: Reply with quote

Håpe berre at den nye drakten sjer likar ut enn de som vart benytta mot Dinamo Kiev i går! Laughing Materialforvaltern som hadd glømt av nån uviktige trøyer da dæm reist fra Lerkendal?
Back to top
View user's profile Send private message
Elisabeth
Junior


Joined: 22 Feb 2004
Posts: 83
Location: Levanger

PostPosted: 22.02.2004 15:40    Post subject: Reply with quote

De nye draktene så bra ut! Det er godt med litt forandring! Meget bra..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2004 00:38    Post subject: Reply with quote

olaola80 wrote:
Håpe berre at den nye drakten sjer likar ut enn de som vart benytta mot Dinamo Kiev i går!


Hva snakker du om?

Det som skjedde i går, var at både Dinamo Kiev og Rosenborg møtte opp med bortedrakter (sikkert tvil om hvem som var "hjemmelaget"). Og ettersom RBK stilte i helsvart, mens ukrainerne stilte i mørkeblått, ble det for likt. Derfor måtte RBK spilte med hvite vester (det ser i alle fall ut som hvite vester på TV2 - på VG-bildet nedenfor ser det nærmest ut som at det svarte og hvite på overkroppen til Karadas henger sammen).

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 23.02.2004 01:26    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Ja var ment som en liten spøk det da. Så jo ut som spillerne var plukket ut av ferierende nordmenn i hvite t-skjorta der nede. Kanskje litt ferierende te tider bakover og? 4 mål e vel litt my?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2004 00:28    Post subject: Reply with quote

Lurer på at RBK benyttet de nye 2004-draktene mot Viking i kveld:



Strømpene er i alle fall nye, og jeg ser at Adidas-stripene slutter ved albuen.

(Håper det går bra at jeg benytter bildet som illustrasjonsfoto, Yngve B. og Christer S.! Wink )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2004 10:56    Post subject: Reply with quote

Det var nok kun jeg som ble litt lurt av at årets trøye blir veldig lik den gamle:



Altså: RBK spilte med gammel-trøyene mot Viking i går, men med nye strømper.

Unnskylder meg at vinterdvalen fortsatt ligger døsig i topplokket! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 06.04.2004 18:36    Post subject: teleHORE reklame pÃ¥ drakten Reply with quote

fyyyy faaeen så støgt det var me TELEHORE reklamen på nye drakten!!! Evil Evil
lenge leve e-cup drakter Exclaim Exclaim Exclaim
rene å pene drakter burde være en selvfølge for norges stolthet!
når lille vålerenga og til å me miniputt stabæk klarer d så burde FAEN vi oxo klart d!
skam er det! Exclaim Exclaim

noen synspunkter noen andre?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2004 19:17    Post subject: Reply with quote

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble sjokkert da jeg stakk innom Rosenborg Shop i ettermiddag. Hadde hørt at Telenor Mobil hadde kommet på skuldrene, men at drakta skulle være sååå støgg, hadde jeg aldri trudd:



Det er helt utrolig at RBK gjør drakta enda styggere, mens lag som Vålerenga og Stabæk strekker seg så langt som mulig for å få estetisk flotte drakter.

Jeg har tatt opp temaet "rene og pene drakter" flere ganger med forskjellige personer i RBK - har vist til FC København og Brøndby som forbilder, men har aldri opplevd noen særlig respons. Men nå som flere av Tippeliga-konkurrentene har kommet på banen, trodde jeg på forbedring. Men den gang ei:

- Drakta ville selvsagt vært noe «renere» dersom alle draktsponsorene våre hadde godkjent at deres logo skulle være trykt i svart/hvitt. Men utifra et markedsmessig synspunkt, er det ingen tvil om at logoene kommer bedre frem når de er trykt i sine respektive farger. Rema 1000 er et unntak, noe som har naturlig sammenheng med logoens størrelse, sier RBK-markedssjef Erik Espeseth.

Les mer: RBK går motsatt vei
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Elisabeth
Junior


Joined: 22 Feb 2004
Posts: 83
Location: Levanger

PostPosted: 06.04.2004 19:28    Post subject: Reply with quote

Den drakten var ikke akkurat pen..
Back to top
View user's profile Send private message
lunetix
Junior


Joined: 06 Apr 2004
Posts: 1

PostPosted: 06.04.2004 20:15    Post subject: Reply with quote

Men fjorårs drakta er på tilbud!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2004 20:36    Post subject: Reply with quote

Jepp, og Kjernen-medlemmer kan kjøpe CL-drakta (både hjemme og borte) fra 2002 til kun 350 kr. Anbefales!

Har faktisk tipset diverse medier om saken. TV2 hadde som mange husker en reportasje om den stygge if-logoen i 2001, og nå er det på tide med en ny sak, spør du meg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 06.04.2004 20:51    Post subject: Reply with quote

ikke direkte pen den drakta. Må jo gå ann å spille i rene drakter. Skjønner ikke hvorfor det skal puttes flere sponsorer på drakta!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ole K
Junior


Joined: 20 Mar 2004
Posts: 26
Location: Trondheim

PostPosted: 07.04.2004 09:10    Post subject: Reply with quote

Skjønner at det må flere sponsorer til for å nå målet om å tjene dobbelt så mye penger som i fjor på de delene utenfor stadionbilletter.
Men KristerK kan få sagt det, de er f..n så støgge.
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 07.04.2004 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver å komme meg bort fra alt som har med Stjelenor å gjøre - så må jeg jaggu meg se den stygge logoen på en ellers så vakker drakt...
Huff - holder meg til en eldre drakt, jeg, ja!
TIL RBK: Fjern logoen UMIDDELBART! DEN EN RÃ…STYGG!!!
Back to top
View user's profile Send private message
arne ball
Junior


Joined: 23 Jul 2003
Posts: 40
Location: Trondheim

PostPosted: 07.04.2004 13:10    Post subject: Reply with quote

Huff og huff. Den var utrolig stygg. Kan skjønne at RBK vil tjene mest mulig penger på draktreklame, men et sted må de sette grensa. Er enig med markedssjef Arild Thorp i Stabæk som nevner plasseringa av telenor reklamen. Den er ikke plassert på skuldrene der det er naturlig, men på sidene av brystet! Dette i tillegg til den åpenlyse tabben, å trykke den i en farge som ikke hører hjemme på en drakt som skal være svart og hvit. Trodde ikke det kunne bli verre enn "fokus-skiltet" på ryggen, men der tok jeg feil gitt!! Dette er flaut. Vil oppfordre alle som skal kjøpe drakt til å kjøpe CL utgaven med kun Rema 1000 logo.
Back to top
View user's profile Send private message
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 07.04.2004 14:23    Post subject: Reply with quote

Hvor mye betaler Telenor mobil for å ødelegge draktene ?
Noen som kan fortelle meg det ? Mad
_________________
ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN
Back to top
View user's profile Send private message
KristerK
Senior


Joined: 12 Mar 2003
Posts: 120
Location: Langevåg

PostPosted: 07.04.2004 14:29    Post subject: Reply with quote

ja, jeg syns RBK bør gå ut me hvor mye dei får for teleHORE reklamen.. bør faen mej vær endel.. for noe støggere skal du lete lenge etter Exclaim
FJERN DEN Exclaim Evil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ole K
Junior


Joined: 20 Mar 2004
Posts: 26
Location: Trondheim

PostPosted: 07.04.2004 15:24    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ side 10 i linken nedenfor sies det noe om penger. Ã…rets drakt
Back to top
View user's profile Send private message
Elisabeth
Junior


Joined: 22 Feb 2004
Posts: 83
Location: Levanger

PostPosted: 07.04.2004 16:17    Post subject: Reply with quote

Hva skal til for at logoene blir trykt i svart-hvitt?
Og hva skjedde med den pene designen vi så nå nylig??
Back to top
View user's profile Send private message
Old
Junior


Joined: 21 Jan 2004
Posts: 58
Location: Trøndelag

PostPosted: 07.04.2004 23:05    Post subject: Reply with quote

De e for gæli me så støgge drakta i Rosenborg. Fysj Evil Evil Evil Mad
Back to top
View user's profile Send private message
rbk-lar
Junior


Joined: 08 Aug 2003
Posts: 9

PostPosted: 08.04.2004 14:18    Post subject: Reply with quote

Enig i at de røde feltene (og den dårlige fargesammensetningen) er for framtredende. Må da gå an å hyre noen med grafiske ferdigheter? Må da gå an å tone ned fargene og se helheten?

Penga rår sies det, men hvor mye sopes inn på draktreklame pr sesong? Noen? Jeg skulle mene at RBK kan ta seg råd til å "velge" sponsorer, eller jaffall til en viss grad bestemme fargevalg- og sammensetninger. Det er tross alt snakk om drakta til Norges mest attraktive (for ikke å snakke om det Norges BESTE!) lag og dermed det med mest markedverdi. Reklame på drakta burde være attraktivt for alle bedrifter uansett hvordan logoen deres ser ut.

Jeg mener Rosenborg bør si: "Ok, vi trenger visst litt mer kæsj, men logoen til dritfirmaet deres skal være svart/hvit". Kanskje ikke det med "drit" da, det blir muligens litt for arrogant(?) - men RBK-drakta SKAL jo være svart/hvit. Det kan da ikke være så vanskelig? Til og med Rema får jo DET til?

Uansett er det jo fotballen som spilles som teller. Spiller de glitrende foppall, tar hjem nok etpar pokaler og gjør det bra i Europa, driter jeg forsåvidt i hele drakta (og så kan dem jo selge den til Mjøndalen etterpå? Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Merete88
Junior


Joined: 14 Oct 2003
Posts: 40

PostPosted: 11.04.2004 23:06    Post subject: Reply with quote

få vekk den logoen!!!! den ødelegger drakta!!!! men, den forstyrrer kanskje motspillerne, så da... Very Happy neida, er grei den asså.. ikke noe vi kan gjøre uansett!! vi heier på Rosenborg, ikke Telenor mobil!!!!!!!!!!

- RBK; gottah`love `em!
_________________
hoinner å sæksti, sjøh
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb