English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.10.2020 14:11    Post subject: Reply with quote

Det kan vel knapt sies å være overraskende. Klubben håndplukker Vikvang i et forsøk på å dyrke sine trønderske røtter, og i den tankegangen ligger det jo nærmest implisitt at man stoler mer på sitt eget nettverk og de man kjenner godt fra før, enn sine egne evner til å få ønsket resultat ut av en ansettelsesprosess med mange ulike kandidater.

Vikvangs håndtering av det han beskriver som klubbens bestilling er jo bare en videreføring av den tankegangen. Rosenborg plukker Vikvang fra nærmiljøet på magefølelse og personlig kjennskap, Vikvang gjør det samme når han bemanner akademiet. Man må nesten forvente at samtlige har ståltro på framgangsmåten, i og med at de velger den når de skal gjøre ekstremt viktige ansettelser for de neste fem til ti årene.

Det er jo dessuten nøyaktig slik klubben jobber i ansettelser. Hareide er jo heller ikke noe unntak, der er det jo Bratseth som er nettverkspluggen, akkurat som Stiggy B var det med Horneland. Minst mulig oversikt, mest mulig magefølelse og gamle kjenninger.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2020 14:15    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Her skal man utvikle spillere for å gi klubben et høyere europeisk nivå, så ansetter man kun folk rett fra stuevinduet??!!

Det er kun 1 av disse som har en brukbar CV og har fått andre impulser. Resten er daukjøtt spør du meg. Igjen klubben gjør ikke profesjonelle valg. Det er ikke tatt grep!!


Jeg må si meg enig. Jeg synes det er merkelig. Jeg tror det kan holde til tippeliga-standard med slike ansettelser. Men "Europa-standaren" tror jeg vil falle. De nok bli gode engang, men jeg synes vi bruker rosenborg i overkant mye som lærebedrift. Nå skal det sies at Dorsin-ansettelsen så langt har vært en suksess.(I mine øyne)

Skal være forsiktig med å uttale for mye for tidlig, men så var det dette med å kun lete rett utenfor egen dørstokk. Hmmm...
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 07.10.2020 14:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det kan vel knapt sies å være overraskende. Klubben håndplukker Vikvang i et forsøk på å dyrke sine trønderske røtter, og i den tankegangen ligger det jo nærmest implisitt at man stoler mer på sitt eget nettverk og de man kjenner godt fra før, enn sine egne evner til å få ønsket resultat ut av en ansettelsesprosess med mange ulike kandidater.

Vikvangs håndtering av det han beskriver som klubbens bestilling er jo bare en videreføring av den tankegangen. Rosenborg plukker Vikvang fra nærmiljøet på magefølelse og personlig kjennskap, Vikvang gjør det samme når han bemanner akademiet. Man må nesten forvente at samtlige har ståltro på framgangsmåten, i og med at de velger den når de skal gjøre ekstremt viktige ansettelser for de neste fem til ti årene.

Det er jo dessuten nøyaktig slik klubben jobber i ansettelser. Hareide er jo heller ikke noe unntak, der er det jo Bratseth som er nettverkspluggen, akkurat som Stiggy B var det med Horneland. Minst mulig oversikt, mest mulig magefølelse og gamle kjenninger.



Flott sammenfattet!
Er klubben da egentlig eid av folket ?
(Er det en gruppe som aldri forsvinner som passer plassene til hverandre?)
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen


Last edited by Platon.XI.XI on 07.10.2020 14:44; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.10.2020 14:43    Post subject: Reply with quote

Ikke ofte jeg er på samme side som Senador, men her er jeg faktisk det.
Jeg ville kanskje ikke vært like bastant, men poenget står og jeg er helt enig.

Om man skal ansette noen i en posisjon som skal over tid være med å forme fremtiden til klubben er det helt ok at de velger noen som kjenner kultur og deler visjon, men det er fullstendig, og da mener jeg fullstendig, Tjenesteforsømmelse og direkte uprofesjonelt og rett og slett rævva arbeid og ikek ha en prosess der man ser bredt, snakker med flere kanddidater rundt om i verden og eveluerer før man kjører en slutprosess der man sitter igjen med et knippe kandidater og skal fatte et vedtak om fremtiden til bedriften/klubben.

Ikke sikkert Facundo Testostarossa fra Uruguay, Franz Scheize fra Tyskland eller Matteus Da Silva fra Brazil er noen bedre kandidater enn de vi har, men problemet er vell at de aldri har litt sjekket ut og det mener jeg er helt kriimjim!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 07.10.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Det gikk av en eller annen grunn ikke bra med nederlenderne i akademiet. Vi har fått vite at det var noe uenighet, men utover det så vet vi lite konkret hva uenigheten besto i. Hvem som har "skylda" for at det ikke gikk bra er vel som det vanligvis er - det er nok jevnt fordelt blant de involverte.

Så har RBK nå gått 100% motsatt vei. I steden for å dra litt lærdom av det som skjedde med nederlenderne og justere litt så ansetter de nå en gammel bekjent.

At den nye (Vikvang) plukker sitt eget team er i grunnen ikke så rart. Ikke uvanlig at en leder ber om å få med seg nye folk når de starter i egen stilling.

Det er heller ikke så rart at han som ikke fikk være med videre (Bjerkeset) ikke fikk vite så mye underveis (han var sikkert med i vurderingene han også). Men det er rart at han ikke får vite noe før det står i avisa. Normal prosedyre er først å gi beskjed til den som skal få jobben, deretter informere de som ikke fikk jobben og til slutt informere alle andre. I dette tilfelle er det ingen som har søkt på jobben, men Bjerkeset har jo hatt jobben en stund og i mitt hode er det rett og riktig at man tar en god prat med han før man informerer alle andre - folk bør slippe å lese om slikt i avisa.

Dette er en ansettelse som lyser av nepotisme. Håper på å bli positivt overrasket, men dette var veldig merkelige greier.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 07.10.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Veldig enig med alle talere så langt, men ønsker også å legge til at å ansette og beholde nederlendere nettopp fordi de er nederlendere er akkurat like talentløs som å ansette trøndere/rosenborgere bare fordi de er trøndere/rosenborgere.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.10.2020 15:33    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo litt merkelig at alle nederlenderne ble sendt på dør. Hvorfor alle tre? Hadde den ene hatt navn Olsen og hatt 50 kamper for RBK så hadde han vel fortsatt vært i klubben. RBK står for nepotisme og har alle faresignaler som kjennetegner familieselskaper som går rett vest grunnet favorisering av noen.

RBK driver ikke profesjonelt og havner bak. Dette tullet må klubben røske tak i og dette er ikke Hareide sin oppgave per dags dato. Her er det medlemmer, styret, ledelse som må på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 07.10.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Brattbakk blir vel Hareides assistent...
Det skal tydlighvis trenes på roller fra eggens 433 system da.?
Det å ansette gamle gode spillere til å trene de unge er vel også noe blant annet Ajax har gjort i lang tid og med hel..


Har vært inne å sjekka Ajax Youth, hvem som er der og har vært der som trenere. Litt av noen navn, en rekke storspillere, som også har tatt nødvendig utdanning. Kan nevne Bergkamp, de Boer, Tahamata, Pienaar og det var mange flere kjente navn.

Skandaløst at det ikke har vært en skikkelig prosess hvor styret, sportsleder, spillerrepr, og eksterne krefter som Olympiatoppen mfl burde ha vært dratt inn når man skal starte på nytt med å utvikle akademiet, ansette nye folk osv

Merkelig at det ikke har vært en helt åpen søkeprosess med stillingsbeskrivelse.

Også merkelig at man aktivt ikke søker etter noen utenlandske krefter. Kun lokale kjentfolk i Vikvangs nettverk er tatt inn, og de fleste av de, unntatt Basma og Strand, har ikke drevet med toppfotball. Men å skape framtidige CL-emer, det skal de klare Very Happy

RBK viser nok en gang sitt amatørskap.

HUFF Evil
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Akademisjef Roar Vikvang forklarer følgende årsak til at Bjerkeset ikke får fortsette:

– Rosenborg hadde veldig mange i akademiet som var på utgående kontrakt i 2020, og da de hentet inn Tormod i vinter ga de han en ettårskontrakt - og det var fordi man ønsket å bygge et nytt team fra 2021. En del av de som har vært en del av akademiet fikk beskjed før jeg begynte om at de ikke kom til å bli med videre. Tormod fikk den beskjeden av meg i går, sier Roar Vikvang.

Og legger så til:

– Årsaken til at Tormod fikk høre det i går var fordi han har vært med i vurderingen rundt trenerjobben i RBK-2 hele veien. Det sto mellom ham og Arnstein. Da jeg snakket med Tormod i går var det ikke kjent hvem som skulle ta over, så da kunne jeg ikke gå inn på mer detaljer rundt det, sier Vikvang.

Les mer: Ferdig i RBK etter kun åtte måneder: – En litt rar dag

Roar Strand får to roller når han nå gyver løs på oppgavene i RBK.

– Jeg skal bidra i begge treningsgruppene på akademiet. Der blir jeg en slags rolletrener, som både skal observere og være med på feltet. I tillegg skal jeg ha noen markedsoppgaver når det passer seg, sier Strand.

(...)

Strand har skrevet under på en treårskontrakt.

Christer Basma har fått en rolle som ekstern spiller- og trenerutvikling, samtidig som han blir trener i akademiet med ansvar for rolletrening.

(...)

– Det kjøret som er i Rosenborg har jeg ikke savnet. Jeg liker å jobbe i fred, sier Basma.

Han har fått en fast stilling i klubben, og har derfor sagt opp jobben sin i kretsen.

(...)

– Nå skal jeg bruke størsteparten av tiden på fotballen. Jeg har fått permisjon fra det aller meste av lærerjobben min ved Verdal videregående skole, sier Austad, som kun skal jobbe i en liten stillingsprosent som idrettslærer ved siden av RBK-jobben.

Han skal pendle fra Verdal til Trondheim. Austad har skrevet under på en toårskontrakt med RBK.

Les mer: Sist var det over 100 søkere på RBK-jobben. Denne gangen var det uaktuelt å utlyse stillingen

Litt rart at det ble ulike kontraktslengder og til og med fast jobb på Basma? Alt avgjort i personlige forhandlinger?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 07.10.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

fikk det med meg etter å ha lest den første posten 2mas, og kvalitetssikret ved å lese den andre, men den tredje ble i overkant synes jeg :p

Vi skal være forsiktige med åp helle bensin på bålet ved å kritisere detaljer, men jeg synes det er rart at de ikke ser etter enda større kompetanse > lokal forankring.
Fotball er jo en verdensidrett ikke en nåssåsport ...
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 21:57    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt hva som skjedde. Herved ryddet opp.

Et poeng som jeg glemte i stad:

I fjor valgte Rosenborg å dele opp i tre lag: RBK2, G18 og G16. Nå går man tilbake til det gamle opplegget med to treningsgrupper i form av RBK2/G19 og G16.

Neste sesong stiller klubben med lag i 2. divisjon, de nasjonale seriene for G18 og G16 samt i norgesmesterskapene for G19 og G16.

Les mer: Omveltninger i akademiet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 07.10.2020 22:18    Post subject: Reply with quote

Startet denne prosessen med at nederlenderne måtte gå når Coolen ville fortsette som hovedtrener, men fikk ikke, og ble erstattet med Horneland?

Coolen hadde tross alt evnet å få resultatene, med seriegull, kongepokal og spill i Europa, og hadde konkrete planer for hvordan laget skulle fortsette å utvikle seg i 4-3-3 etter de samme prinsippene som la grunnlaget for Eggens suksess-fotball. (Husk at det var vel Coolen som hentet hit de andre nederlenderne i jobben som akademisjef?).

Så ansetter man Horneland i stedet, spiller en type anti-fotball som kunne fått selv en blind supporter til å grine, og alle nederlenderne med sin kompetanse må gå. På tross av resultatene de leverer.

De som tar over ledelsen av og trener-jobbene i akademiet er en blanding av lokale høvdinger med bra suksess på lavere nivå, og tidligere helter fra Rosenborgs gullalder 20-25 år tilbake i tid.

Det skulle vært interessant å ha sett en ny rapport fra NTNU med professor Schiefloe i spissen, som tok for seg beslutningsprosessene i Rosenborg fra vinteren 2017/18 (Kåre får fortsette) til i dag (Tröndelag über allles!).

Et siste spørsmål: Hvis Coolen hadde fått fortsette, hvor hadde vi stått hen i dag? Ville vi spilt bedre i 2019 og kjempet om gullet? Ville vi nå ha hatt et vesentlig bedre sportslig støtteapparat enn den baisen som Horneland la igjen etter seg? Ville vi ha hatt vesentlig bedre sjanser for å hente opp akademispillere til A-laget, fordi A-lag og juniorlagene hadde spilt samme typen offensiv fotball, i samme system og med de samme rollene? Ville vi ha begynt å ligne mer på et Nordens Ajax?

Jeg tror dessverre at svarene på flere av disse spørsmålene er nærmere et ja enn et nei. Hvor godt selve A-laget ville utviklet seg i spillestil og resultater under Coolen får vi aldri vite, men rammene rundt A-laget og relasjonen mellom A-lag og akademi ville nok vært på et helt annet nivå enn det som det er i dag.

Det er meg totalt uforståelig hvordan Koteng - som forøvrig har vært nesten usynlig i media siden Horneland forlot brakka i sommer - kan fortsette å ha denne støtten blant medlemmene, når det er så enkelt å se med litt objektive øyne at her er det mye som har gått galt i flere steg siden 2017 til der vi er nå i 2020. At de landet Hareide må ikke forlede noen til å tro at styret har kontroll.

De som nå har fått sjansen til å lede akademiet og trene frem de neste trønderske A-lagsspillerne skal få sin sjanse til å vise at dette prosjektet kan og vil bi bra, men de relativt korte kontraktene på flere indikerer vel at dette er et prosjekt som nå får 2-3 år på å overbevise styret om at den lokalt rekrutterte kompetansen duger. Det er tross alt neste generasjon spillere til landets beste klubb de skal trene frem til et gjennombrudd.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 08.10.2020 07:59    Post subject: Reply with quote

Angående nederlenderne er det ingen tvil om at Coolen ble skuffet da han ikke fikk fortsette som a-trener etter å tatt to titler den halve sesongen han ledet laget. Men Coolen hadde ikke særlig tillitt blant spillerne, så derfor satset ledelsen på å skaffe seg ny trener. Han var heller ikke en typisk trad 433-trener.
Horneland kom og han hadde null kontakt med rekruttavdelingas trenerkorps, ikke akkurat bra. Coolen takket av da han fikk tilbud om en enda "Coolere" jobb i hjemlandet sitt hos Feyenoord. Det er tross alt et steg opp. Ellers var det store konflikter internt mellom de nederlandske rekruttrenerne. Dette registrerte selvfølgelig resten av klubben. Heerkes dro først da han fikk et ok jobbtilbud og det var et tap for RBKs rekruttarbeid. Han var virkelig kjempeflink, den klart beste av disse tre nederlenderne. En stor kapasitet! Kan ikke forestille meg at noen av de som har fått engasjement i rekruttavdelingen i "regime Vikvang" er i nærheten av Heerkes da denne har jobbet lenge med rekruttarbeid på et høyere nivå enn det som norsk fotball er på.

Vil avrunde med å konkludere med dette:

En profesjonell og grundig prosess rundt utforming av akademiet og selve rekruttering av ansatte er helt nødvendig. Høsten 2020 har vist at noe slikt neppe har blitt gjennomført i RBK.
At man ender opp med rutinerte breddefotballtrenere som aldri har drevet med toppfotball, som hovedtrenere for RBK2/G19/G16, er urovekkende.

Finner man ikke gode folk lokalt bør man se utover, og så heller spe på med noen yngre trønderske trenere som kan lære av mestere.Tradisjonelle RBK-verdier står ikke i fare fordi om man har et par-tre portugisere eller nederlendere på treningsfeltet.

Apropos RBK-verdier: syns både Koteng og nå sist, Hareide, er eksempler på folk som truer RBKs verdier gjennom manglende åpenhet, flere stengte dører osv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.10.2020 16:49    Post subject: Reply with quote

Oppdaterte saken min i morges med følgende:

Harald Brattbakk er ønsket med videre som assistent på RBK2 og rolletrener for angrepsspillerne, men det er fortsatt uavklart om oppdraget framover lar seg kombinere med pilotjobben i Norwegian.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.10.2020 16:12    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Naustan var aktuell for retur.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Ukeadressa har portrettintervju med ny G16-hjelpetrener Sarmed Saify i overmorgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.10.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Lurer på om Naustan var aktuell for retur.


Havner kanskje i rekruttavd til en 433-klubb. Dent overtar Blink, kanskje Naustan overtar dennes nåværende jobb i Glimt...?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.10.2020 16:22    Post subject: Reply with quote

Som tiåring søkte han tilflukt under ei trapp da Bagdad ble bombet. I Jordan lærte han den lokale dialekten for ikke å bli sendt tilbake til Irak. Nå skal Sarmed Saify lære talentene i Rosenborg om lidenskap.

Les mer: Fra krig til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Hvorfor spillerne ikke er gode nok til å ta steget er en viktig selvransakelse å ta i TIL. Er spillerne fornøyde med å få bare innpass på A-laget? Eller gis de ikke nok sjanser til å feile, før de avskrives?

Da Simo Valakari hentet sønnen Onni Valakari for to år siden, ikke lenge etter Grønlis debut, ble det ekstremt omstridt internt i TIL-garderoben. Sønnen hadde tilsynelatende fast plass gjennom hele 2019-sesongen, men tok steg og forsvarte til slutt plassen. Den utviklingen han skyldtes i stor grad at han fikk tillit over en hel sesong.

Jeg vet ikke om verken Grønli eller lagkamerat Marcus Holmgren Pedersen hadde fått et gjennombrudd på samme måte med samme type tillit som Onni Valakari fikk gjennom 30 kamper. Men jeg tror at dersom de, eller spillere som dem, hadde blitt kvotert inn på samme måte som trenerens sønn ville de tatt store steg i TIL-drakten.

Les mer: Proffdrømmen som forsvant

Føler en del av spørsmålene også gjelder på Lerkendal: Får ungguttene spille nok til å felle dom?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 28.10.2020 19:27    Post subject: Reply with quote

Ref.Grønli

Ferdig i TIL etterhvertt nå (ikke fornyet kontakt) og hadde vi vært en klubb som hadde satset på yngre spillere vile jeg sagt peis på! Gutten har et enormt talent men sliter virkelig etter tydeligvis bli stukket i ryggen opptil flere ganger.

Jeg håper Stabæk er på ballen her da de kan potensielt hente en spiller som kan gå hele veien.

Kort om Grønli forr de som ikke kjenner ham.

- Meget god teknisk på små flater
- Meget god spillerforståelse for sin alder (og erfaring)
- Sinnsykt god fot!!

Han er ikke spesielt rask, men kan minne litt om Mesut (Arsenal).

Kanskje litt luksus spiller, men med tillitt og erfaring kan han helt sikkert også bli en habil indreløper som er meget målfarlig.

Hvis noen tørr satse på denne gutten så.... jeg håper virkelig det!

Når det er snakk om RBK så kan jeg egentlig bare konkludere med tjenesteforsømmelse når jeg sitter å ser på Ogbu for Sogndal her.

+
- Mindst like god som Hovland
- Sinnsykt sterk
- blitt mye flinkere taktisk
- bra fart og aksjonsradius (VÃ¥ken!)

+/-
- Enda mere potensialet i pasningsspillet
- Kan bli enda bedre taktisk

- Spiller for Saftkokerne og ikke RBK

Helt sjukt at vi nærmest gav bort denne spilleren.
Og til dere som synes det v ar greit, SE 2-3 kamper med Sogndal da og fortell meg at han ikke er god nok som tredjevalg på stopperplass i dag???

Ogbu har utviklet seg massivt og han spiller garantert i ES neste år (mindst) om ikke Sogndal rykker opp.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 28.10.2020 20:41    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Ogbu. Dersom han har utviklet seg så mye som du sier så betyr jo det at det var et klokt valg å bli i Sogndal, det er ikke noen garanti for at han ville fått samme utviklingen i RBK. Han ville ikke fått samme status og tillit som 3-4 valg hos oss i elite/serien kontra 1. valg i Obos. Det er lettere å skinne på et lavere nivå såklart.
Så var det også det med at spilleren selv har noe han skulle sagt i forhold til en overgang. Om det var Ogbu selv som ønsket overgangen så er det ingen hensikt for Rosenborg å nekte han det. Får bare håpe at de har et såpass godt forhold at det er mulig å hente han tilbake om han er så god at det er aktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 29.10.2020 08:19    Post subject: Reply with quote

De burde ha leid han ut!!
Nivået han nå viser, var ikke noe som kom som julekvelden på kjerringa.

Tipper Hareide klør seg godt i hodet over hvordan vi kunne gi bort Ogbu. Som pr nå holder ES-nivå
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 29.10.2020 09:44    Post subject: Reply with quote

Helt klart at Sogndal var en bedre utviklingsarena men vi burde som siste taler si lånt ham ut og ikke solgt ham.

kommer til å bite oss i ræva Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.10.2020 09:45    Post subject: Reply with quote

Bare lurer på hvem som faktisk inngikk den avtalen. Den forlengelsen av utleieavtalen hvor kjøpsopsjonen kom inn ble gjort i perioden mellom Bjørnebye og Dorsin. Var det da Horneland som tok den avgjørelsen ? Noen i styret ? Akademiet ?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 29.10.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Igjen, om spilleren ønsket overgang - det kan være fordeler for han i å være Sogndal spiller framfor utleiesoldat - så er det lite hensikt for Rosenborg å nekte.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 74, 75, 76  Next
Page 54 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb