English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny trener

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør ta over for Hareide?
Ola By Rise
83%
 83%  [ 10 ]
Knut Torbjørn Eggen
8%
 8%  [ 1 ]
Per Joar Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Nils Arne Eggen
0%
 0%  [ 0 ]
Trond Sollied
8%
 8%  [ 1 ]
En annen!
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 12

Author Message
acab
Junior

PostPosted: 28.11.2003 00:17    Post subject: Ny trener Reply with quote

Kæm ska ta over dein bæste jobben i norsk fotbaill no?? Bli trener for Norge, ka e d fer nåkka kødd? Rosenborg e jo drømmejobben for alle trenere......

Eggen
Eggen jr
By Rise
Teitur??? Very Happy
ssjovold
Proff

PostPosted: 28.11.2003 00:26    Post subject: By Rise, sammen med Perry eller han i sogndal Reply with quote

By Rise har vaert med paa suksessen til rbk som spiller OG TRENER, side om side med eggen, sollied (han i brugge du vet!) og Hareide (han landslagstrenern du vet! Han som sikkert stikker fra landslaget naar Celtic ringer. Og som stakk fra brondby...)

By Rise blir i RBK (god grunn 1) og har vaert sidestillt som trener med de andre i lengere tid (grunn 2). Dessuten er han en meget smart og trivelig kar (grunn 3) og han reiser ALDRI fra RBK! (grunn 4) Dermed tviler jeg paa at det blir noe problem.

Kanskje faar vi Bjorn Hansen ut av hiet i tillegg. Det blir bra, det!
Zbegra
Rutinert

PostPosted: 28.11.2003 00:30    Post subject: Reply with quote

Å skaffe en trener er ikke problemet, problemet er å velge en Rolling Eyes
Ludakris
Senior

PostPosted: 28.11.2003 01:54    Post subject: Hadde tro pÃ¥ Fridtjof Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg hadde tro på Hareide, men nå har jeg mistet all respekt for ham!
Kan ikke forstå hvordan han kan gå fra RBK nå, og ta over et landslag som knapt slår Luxembourg!
Vel, tro kan flytte fjell!
Back to top
View user's profile Send private message
JonasJHH
Senior

PostPosted: 28.11.2003 09:18    Post subject: Reply with quote

Krysser fingrene for at Brügge taper alt i nærmeste framtid.
Back to top
Rosenborg er ekte kjærlig
Junior

PostPosted: 28.11.2003 09:55    Post subject: Reply with quote

Enig at dette var galt av Hareide, tror ingen vil klare å komme til å heve landslaget i neste fremtid. Derfor syns jeg det er synd at en så god trener "misslykkes".

MEn nå spiller ikke det noen rolle, det som spiller en rolle er at vi trenger en ny trener. Syns Jr. Eggen er et godt valg jeg.. En kjempe trener i mine øyne!! Eller så er jeg villig til å la Ola By få ansvaret, men syns det er skummelt å kanskje "miste" han hvis han skulle misslykkes..

SunsetSalami
Legende

PostPosted: 28.11.2003 10:43    Post subject: Reply with quote

Enig med at problemet er å velge en trener.. Sikkert massevis av trenere som har lyst på RBK....

Men Ola By Rise er min favoritt Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.11.2003 11:01    Post subject: Reply with quote

Noen vil kanskje si at jeg er for streng, men jeg sier det i alle fall: Jeg vil ikke ha Nils Arne Eggen tilbake!

Dersom ingen andre alternativ (Knut Torbjørn, Sollied, Per Joar Hansen etc.) har mulighet, er det mye bedre å la Ola By ta over.

I følge Adresseavisen er snakk om at Nils skal være trener i et år, slik at RBK får muligheten til å finne den rette. Dette er jeg helt uenig i. Dersom prosessen tar sin tid, er det mye bedre å la Ola By være sjef inntil videre. Sture Fladmark hadde en slik vikarrolle i Lyn i fjor, og det fungerte meget godt. Så får vi håpe at RBK ikke gjør den samme tabben som Smart Club gjorde, nemlig å avsette Fladmark (Ola By) selv om det viser seg at han har suksess.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hermsty
Senior

PostPosted: 28.11.2003 11:12    Post subject: Reply with quote

Nå har jo Ola fått beskjed om at han har ikke mye sjanse til å få trenerrollen i RBK før han har vært i en annen klubb og prøvd seg først.

Spørsmålet er jo om det er nødvendig. Personlig tror jeg Ola er god nok til å ta over som trener
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 28.11.2003 12:03    Post subject: Reply with quote

Som Mosjøgutt, holder jeg en knapp på Per Joar jeg:)
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 28.11.2003 12:56    Post subject: Reply with quote

Ola by som hovedtrener og Halvorsen (Sogndal) som assistent med Nils-Arne som spillerutvikler.

Dette hadde vært en kjekk gjeng. Very Happy
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.11.2003 15:15    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke Nils Arne som tredjemann, når Rune Skarsfjord allerede er klar for den jobben. Nå har ikke jeg spesielt god peiling på juniorene, men han må da ha gjort en god jobb, når et par/tre spillere fra stallen hans har blitt a-lagsspillere (altså, medlemmer av a-stallen). Så la Bjørn og Nils Arne være i fred. De har gjort sitt. Oppgrader Ola til hovedtrener, og evt. hent inn Halvorsen eller Per Joar Hansen som assistent inntil videre. Det går også an å gi Bent assistent-rollen. Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 30.11.2003 17:13    Post subject: Reply with quote

Fredag skrev VG at Ola By blir hovedtrener med Perry Hansen som assistent, og lørdag skrev Adresseavisen det samme. Med andre ord er det vel kanskje ting som tyder på det?

Selv synes jeg at dette høres ut som en meget god løsning. Jeg er ikke i tvil om at Ola nå er moden nok til å ta steget ut av skyggen, og ta over sjefsrollen. Samtidig kan Perry, med trenererfaring fra svensk fotball, dekke over det mange mener er et hull hos Ola By, nemlig erfaring fra andre klubber.

Jeg tipper at Rosenborg meget snart vil avsløre hvem som blir den nye treneren (det nye trenerteamet).

PS! Perry er ledig på markedet. Fredag skrev jeg at han fortsatt er Sundsvall-trener, men det er feil: Han sa opp jobben tidligere i november, etter at laget hadde kommet seg velberget gjennom to kvalikkamper mot Häcken.
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 01.12.2003 23:43    Post subject: Naa som ola er trener Reply with quote

Tror vi kan se tilbake paa hele aage-sirkuset som en 'blessing in disguise'. I fjor var det nok mange som ville stusset paa det om ola by hadde faatt treneransvaret. Han hadde sikkert greid seg fint, omenn omkranset av sporsmaal om hans erfaring og autoritet i spillergruppen. Men naa som han faktisk i praksis har vaert lagleder i flere svaert viktige kamper (ventspils, m.m) og vist seg som en solid 'kronprinsregent' er dert plustselig ingen som tviler et sekund paa at han er mer enn kapabel til aa forvalte nils-arne eggen arven.

Sportsjournalister er kanskje ikke saa dumme. Otto Ulseth (veldig smart kar) tror jeg vil hjelpe Tromsoe en ny giv. Der oppe er det ogsaa blitt et kjempeflott trenerteam!
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.12.2003 01:10    Post subject: Reply with quote

Diskusjonen rundt Ola ville nok vært atskillig større i fjor ja, men Ola har jo vist at han duger. Jeg har flere ganger sett han på trening, og han virker svært entusiastisk, og nyter tydeligvis stor respekt i spillergruppa. Han kan ikke bare plukke kjegler hele tiden Ola heller... Nå blir det opp til Per Joar Hansen og Rune Skarsfjord.
Og jeg formoder at Nils Arne skal ha en slags rådgiver-rolle eller noe sånt?
fubar
Veteran

PostPosted: 02.12.2003 01:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
Noen vil kanskje si at jeg er for streng, men jeg sier det i alle fall: Jeg vil ikke ha Nils Arne Eggen tilbake!

Jeg synes ikke du er for streng på noen måte! Nils Arne er fantastisk som motivator og i sin spillestilfilosofi, men viste etterhvert klare svakheter på andre områder:

-Ikke i stand til å foreta bytter når det var på sin plass
-Ga enkelte spillere for lite tillit og spilletid.
-Nesten FOR offensiv i tankegangen (om så er mulig Wink )
-Brukte 13 (!) forskjellige spillere som høyreback i løpet av en sesong... (om jeg husker rett)
-Roar Strand som høyreback???!!! I rest my case...! Shocked
(PS! Jeg innrømmer at Roar var stor som høyreback i èn kamp, men det var hjemme på Lerkendal mot ett eller annet tøyselag... Inter Milan tror jeg de het Very Happy )
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.12.2003 10:27    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:

-Brukte 13 (!) forskjellige spillere som høyreback i løpet av en sesong... (om jeg husker rett)

Hm... det var vel heller 13 forskjellige kombinasjoner i backfireren? Eller husker du bestemt at halve troppen fikk prøve seg? Cool
Back to top
fubar
Veteran

PostPosted: 05.12.2003 15:25    Post subject: Reply with quote

Disse var ihvertfall innom høyrebacken:

Basma
Saarinen
Bent Inge Johnsen
Roar Strand
Odd Inge Olsen
Jarle Steinsland
Hassan El Fakiri (såvidt)
Christer George (såvidt)
Børge Hernes (såvidt)

Tallet 13 høres vel litt drøyt ut ja, så jeg har nok blandet kortene... Poenget er ihvertfall at backfireren ikke akkurat var spikret....
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb