English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 113, 114, 115  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 26.08.2017 18:31    Post subject: Reply with quote

Som en konsekvens af at FC København ikke kom i Champion League vælger klubben nu ny transferstrategi.

Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 26.08.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Hahah, Pusic?! Han er da vel virkelig ikke god nok?
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 26.08.2017 18:46    Post subject: Reply with quote

Meget overraskende valg av FCK
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 26.08.2017 19:01    Post subject: Reply with quote

Bare for å fylle igjen for Santander for noen måneder vel?
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 27.08.2017 18:44    Post subject: Reply with quote

FCK ligger under 2-0 for Nordsjælland. De er 9 poeng bak tabelltopp hvis dette resultatet står seg. Ståle på gyngende grunn?
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 27.08.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

3-0 tap for FCK der ja! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 27.08.2017 20:05    Post subject: Reply with quote

Tror vi hadde kjørt over FCK om vi hadde møttes i gruppespill, slik de presterer pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 17.09.2017 21:58    Post subject: Reply with quote

Sørloth med 3 mål for Midtjylland idag. Imponerende Tommel'n opp!

Har vi noen muligheter til å lokke ham tilbake til RBK i fremtiden?
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 17.09.2017 22:19    Post subject: Reply with quote

Det var vel for smått for ham allerede da han dro til Nederland, så kan ikke helt se at Sørloth kommer tilbake før han evt. Er godt fornøyd med bankkontoen eller trenger å restarte karrieren, uansett forholdsvis lenge til, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 17.09.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Han sa vel i podden til Rasmus og Saga at han ønsker seg tilbake om noen år. Men det kan selvfølgelig bare være høflighetsfraser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 17.09.2017 22:53    Post subject: Reply with quote

Kirkevold, Asante og Sørloth toppskårere i dansk toppliga. Ganske interessant at denne trioen kan gjøre det så bra i Danmark, når de overhodet ikke utmerket seg i Norge.

Det er jo nettop denne teorien danskene ofte bruker om hvor dårlig nivået er i den norske ligaen, at spillere som mislyktes i DK kan gjøre det bra i Norge.

Lærer dem? - Nei.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.09.2017 23:02    Post subject: Reply with quote

Likevell tror jeg ikke vi skal hovere så mye rundt det temaet. Nivået i Norge er skylavt. Men det kan jo være spillertypene har fungert bedre der nede. Sørloth har jo heller ikke spilt dårlig når han har fått tillit i Norge heller, når han spilte for Bodø/Glimt. Tenker at vi har noen fellestrekk med mange elendige lag som det scores mye imot, med noen lag på toppen som drar opp kvaliteten.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2017 09:28    Post subject: Reply with quote

Ser ikke nok Superliga til å si noe bastant om nivået, men jeg liker ordet "skylavt". Cool
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 18.09.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ser ikke nok Superliga til å si noe bastant om nivået, men jeg liker ordet "skylavt". Cool


Enig. Det er jo en herlig selvmotsigelse Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.09.2017 11:15    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ser ikke nok Superliga til å si noe bastant om nivået, men jeg liker ordet "skylavt". Cool

"Skylavt" er typisk tåkeprat.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 18.09.2017 16:24    Post subject: Reply with quote

Takk, jeg håper på at bruken av ordet går opp slik at det kommer med i ordboka etterhvert!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 18.09.2017 17:05    Post subject: Reply with quote

Bunnhøyt nivå her inne som vanlig ser jeg. Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 19.09.2017 09:13    Post subject: Reply with quote

Ingeman wrote:
Kirkevold, Asante og Sørloth toppskårere i dansk toppliga. Ganske interessant at denne trioen kan gjøre det så bra i Danmark, når de overhodet ikke utmerket seg i Norge.

Det er jo nettop denne teorien danskene ofte bruker om hvor dårlig nivået er i den norske ligaen, at spillere som mislyktes i DK kan gjøre det bra i Norge.

Lærer dem? - Nei.

Jeg mener at Kirkevold, Asante og Sørloth som topscorere siger noget om et lavt nivå i dansk fotball.

Jeg er dog overrasket over, du mener, at spillerne "overhodet ikke utmerket seg i Norge" og "mislyktes i Norge"? Kirkevold var efter min vurdering Sandefjords vigtigste spiller. Asante hadde 10 mål og 11 assists for Stabæk i 2015-sæsonen (hvor han kom på årets lag) og Sørloth hadde 13 mål i 26 kampe før han dro til Holland.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.09.2017 09:40    Post subject: Reply with quote

Det er en vanskelig og sannsynligvis lite fruktbar øvelse å sammenligne/differensiere kvaliteten på kvalitativt sammenlignbare ligaer basert på spillerne som beveger seg mellom disse. Skifte av miljø, spillestil og rolle kan utgjøre veldig mye, og vi ser benkespillere som blir profiler og stor-signeringer som ikke slår helt til - også innad i samme liga.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.09.2017 10:49    Post subject: Reply with quote

Så et intervju med Hallgrimur Johanesson i går fra 2012, som spiller i Lyngby i dag. Han sa at den danske ligen hadde et mindre fokus på det taktiske enn den svenske (hvor han også har spilt), mens den danske ligaen var bedre teknisk med mindre taktikk, og dermed morsommere å se på. Aner ikke hvor stor de forskjellene er og hvordan det spiller inn på norske spillere der nede, men det var i hvert fall en interessant observasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 19.09.2017 18:21    Post subject: Reply with quote

Svenskene er vel tradisjonelt det mer taktisk orienterte landet i Norden. Er jo en ganske sterk link mellom svensk og italiensk fotball bl. a, så kan vel ha noe med det å gjøre.

Danmark på sin side har jo i alle tider hatt en sterk link til nederlandsk fotball og har vel således blitt påvirket av Cruyff og totalfotballen i større grad.

Hadde vært interessant å høre hva en slik spiller hadde hatt å si om norsk fotball i en slik sammenheng. Skal jeg tippe hadde han sagt at vi hverken var spesielt taktiske eller tekniske Confused En naturlig konsekvens av en mer engelsk tilnærming, hvor "kick and run" lenge dominerte synet på hva som var (god) fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 19.09.2017 19:18    Post subject: Reply with quote

Alle disse tre nevnte spillerne har jo ekstremferdigheter og/eller meget gode ferdigheter. Sørloth og Asante har jo åpenbare ekstremferdigheter, men Kirkevold har jeg alltid synes vært en undervurdert spiller i Norge. Meget sterk i kroppen og veldig vanskelig å spille mot, i tillegg til en strålende venstrefot. At de kommer til andre klubber som klarer å utnytte disse ferdighetene bedre enn lagene de spilte på i Norge er vel ikke helt usannsynlig? Ikke at de var helt anonyme i Norge heller.

Dessuten lever alt for mange i den villfarelsen at spillere ikke kan utvikle seg og ta nye steg i karrieren. En spillers nivå er da vitterlig ikke statisk gjennom hele karrieren.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 19.09.2017 19:26    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Ingeman wrote:
Kirkevold, Asante og Sørloth toppskårere i dansk toppliga. Ganske interessant at denne trioen kan gjøre det så bra i Danmark, når de overhodet ikke utmerket seg i Norge.

Det er jo nettop denne teorien danskene ofte bruker om hvor dårlig nivået er i den norske ligaen, at spillere som mislyktes i DK kan gjøre det bra i Norge.

Lærer dem? - Nei.

Jeg mener at Kirkevold, Asante og Sørloth som topscorere siger noget om et lavt nivå i dansk fotball.

Jeg er dog overrasket over, du mener, at spillerne "overhodet ikke utmerket seg i Norge" og "mislyktes i Norge"? Kirkevold var efter min vurdering Sandefjords vigtigste spiller. Asante hadde 10 mål og 11 assists for Stabæk i 2015-sæsonen (hvor han kom på årets lag) og Sørloth hadde 13 mål i 26 kampe før han dro til Holland.


Hele poenget var at det er tullete og sammenligne nivået på ligaer basert på hvilke spillere som lykkes hvor.
Back to top
View user's profile Send private message
iconbit
Veteran


Joined: 29 Sep 2012
Posts: 1973

PostPosted: 19.09.2017 22:14    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår poenget ditt og kommenterer kun på formuleringerne af poenget ditt. Du skriver at det er "Ganske interessant at denne trioen kan gjøre det så bra i Danmark, når de overhodet ikke utmerket seg i Norge", selvom det er uinteressant og urigtigt at spillere overhovedet ikke har udmærket sig i Norge.

Ser man på det samlede antal spillere over tid, der skifter mellem ligaer (fx Danmark-Holland eller Danmark-Tyskland) så giver det en fin indikation af nivået i ligaerne. Efter min vurdering en langt bedre indikation enn indbyrdes resultater i europæiske kampe. Men at sammenligne to ligaer med udgangspunkt i én spiller er selvsagt fuldstændig tullete.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 26.09.2017 13:23    Post subject: Reply with quote

Litt morsomt at Rosenborg er representert med to spillere i den danske landslagstroppen mot FCK's ene spiller. Eliteserien er forøvrig representert med like mange spillere som Superligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 113, 114, 115  Next
Page 94 of 115

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb