|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Liker du det "nye?" (Defansive) Rosenborg???? |
Ja, de vinner jo, det holder!!! |
|
30% |
[ 3 ] |
Ja... De er like underholdene å se på! |
|
50% |
[ 5 ] |
Nei... Før spilte de mye mer publikumsvennlig! |
|
20% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 10 |
|
Author |
Message |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 04.08.2003 17:06 Post subject: Hva i all verden er det Hareide driver med??? |
|
|
Vi kan beggynne med gårsdagens kamp... Tre bytter...tre helt uforståelige bytter!!! Det mest amatøraktige av alt var jo å bytte ut Enerly, banens beste ca.20 min før slutt på stillingen 2-2!!! Er det noen som i det hele tatt skjønner noe av hva Hareide tenkte(tenker)??? I tilegg virket ørjan som en solid ballfordeller i går også. Soli viste styrke og hurtighet, og satte fart i angrepene til Rosenborg, og merkelig nok ble de også byttet ut...skjønner dere noe av det da??? Ikke jeg...
Og hvor er spillet til Rosenborg blitt av...samspillet! Forsvunnet med Eggen antar jeg??? Og i samme slengen kan vi vel likegodt nevne det offansive og publikumsvennlige Rosenborg...forsvunnet samme veien? Hareide forbedret forsvaret, sammtidig som han sørget for å få mer bruk for det!!! Noen som ser noe positivt Hareide har ført med seg??? Resultater kanskje... De lever på en medgangsbølge spør du meg...en medgangsbølge som ser ut til å stoppe gradvis opp...  |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 04.08.2003 19:23 Post subject: |
|
|
Jeg syns også at Hareides disposisjoner ifm med kampen mot Brann var litt merkelig. Det er greit nok med rulleringsprinsipp, men du begynner da for fan ikke å rullere halve laget i kampen rett før årets viktigste kvalifiseringskamp. Vi har jo leda med 8-11 poeng i halve vårsesongen og det er jo i denne perioden han skulle ha matcha benken for å finne den beste miksen av spillere. De tre - fire siste kampene før CL-kval : SAMKJØRING av en 11'er for å få optimal samhandling og trygghet. Det som skjer nå er at spillerne istedet blir usikre. TAktisk bommert av Fridtjof, spør du meg. HVor er Eggens postulater blitt av ?
Og byttene i Brann kampen var jo ikke akkurat å rope hurra for heller, helt enig med rbkforever på det punktet. Når det gjelder Ørjan så var han kanskje ikke helt på hugget fram til han mista den ballen som førte til 0-1, men fra den missen fram til byttet skjedde, hadde han jo to-tre briljante gjennombruddspasninger. Det var for tidlig å bytte og Fredrik missa jo minst like mye, samt at han sinker spillet med sine obligatoriske winsnespiruett før han sender ballen - ofte bakover eller mister. HVis noen på midtbanen skulle blitt bytta på det tidspunket, måtte det være Roar som var usedvanlig u-Roarsk igår.
Det andre byttet, Solli/KAradaz, var kanskje greit nok, Solli hadde løpt mye, men byttet gjorde ikke store utslaget syns jeg. Karadaz skal ha poeng for innsatsen og rå styrke, men han skapte lite.
At Dagfinn ble bytta var uforståelig, han var god selv om han burde skåra på de to kjempesjansene han hadde. Storflor som ble bytta inn var usynlig.
Hele laget var kollektivt dårlig, men aller dårligst var Hanseeeen. Dårlig fart, dårlige løsninger, mye på tvers(verre en stensaas). HVorfor ble ikke han tatt av? (Han redda jo en klar Brannsjanse på streken , det skal han ha)
Og det der med at forsvarsspillet har blitt så mye bedre ? Det så jammen ikke slik ut, begge baklengsmålene var gedigne forsvarstabber, fra midtbanen og inn.
Dette ble mye kritikk, men ærlig talt, vi forventer litt mer fra et lag som skal slå Depor om et par uker.
Fridtjof, du må ikke tukle med hovedpostulatene som har gjort RBK til det mesterlaget de er.
mvh 'forståsegpåern'  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 04.08.2003 20:54 Post subject: |
|
|
Enig i alt du sier ode... Det du sa om forsvarspillet må jeg vel å si meg eni i... Så egentlig kan man vel si at alt Hareide har gjort med Rosenborg er å legge laget lavere på banen(dermed er det mindre interresant å se på), noe som fører til at Rosenborg får mer bruk for å kunne forsvare seg(det de er dårligst til) og mindre mulighetertil å angripe og scoore mål(det de er best til)!!! Sånn som Rosenborg spilte før hadde de nesten ikke den runde kula inne på egen halvdel i løpet av en kamp... da trengte de ikke å ha verdens beste forsvar... slik de spiller nå så trenger de et bedre forsvar enn det de har!
Helt enig med deg ode!!!! Hareide: mess ikke med postultatene til Rosenborg(Eggen)!!! De er der de er i dag på grunn av dem... Det er derfor de vinner år på år!!!! Det er de som gjør Rosenborg unik!!!!!!! Dersom du vil spille rævafotball(som Eggen så godt sa om Hareides spillestil for noen år siden) får du finne deg enn annen klub å lede!
Enig: De 11 som han ønsker skal starte mot Bohemians og deportivo burde starte iværtfall de to siste kampene før den kampen... Jeg synes mye av det Hareide har gjort virker litt rotete!  |
|
Back to top |
|
 |
toavo Senior
|
Posted: 05.08.2003 10:58 Post subject: |
|
|
Enig i mye av kritikken men, vi kan ikke stikke bak en stol at resultatene har vært bedre enn på mange år.
Scorer kansje færre mål, men slipper også færre inn.
Kan hende det skyldes en dårliger tippeliga, men der får vi nok et klart svar mot Deportivo.
Blir "guttan" slått ut før første gruppespill så er jo resultatet innternasjonalt dårligere en på flere år. _________________ ROSENBORG INGEN OVER INGEN VED SIDEN |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 05.08.2003 13:27 Post subject: Noen riktige og noen gale valg |
|
|
Synes at det var et viktig og riktig signal å gi på søndag med å ta ut Ørjan. Synes ikke Ørjan var like god som vanlig. Det å ta ut "Norges Beste Fotballspiller" etter en halvtime gir et helt klart signal om at man likevel må prestere på høyt nivå. Rosenborg har såpass mange gode spillere som er sugne på førstelagsfotball, så her skal ingen være trygge på plassen sin. Riktignok synes jeg ikke Wimsnes var på topp han heller, men jeg tror signalet Fridtjof ga, skaper positive ringvirkninger.
Byttet av Enerly er også jeg uenig i - han hadde misset to kjempesjanser og så blir han tatt av - virket litt som straff. Storflor blir en coming man, men det var for tidlig å foreta det byttet. Tror Dagfinn hadde scoret om han hadde fått sjansen litt til.
Solli viser at han duger på RBK. Han blir en stor spiller! Ikke rart at Milan hadde han på prøvespill... Det er greit å ikke matche ham fullt ut enda, men bytte ut etter drøye timen.
Ellers er jeg ikke imponert over landslagsbacken (!) Torjus Hansén. (Fikk visst landslagsplass fordi han spilte i Tyskland....) Alt for mange farlige tversoverpasninger (Ståle har kvittet seg med de fleste av disse), og ellers virker han ikke helt sikker. Tror han må få litt mere tid.
Tror likevel at Fridtjof kommer til å fortsette med rulleringen, og at det etterhvert vil bli positivt. Vi får se om det holder til ny høst med CL. |
|
Back to top |
|
 |
RBK4EVER Proff
|
Posted: 05.08.2003 14:20 Post subject: |
|
|
Toavo: Resultatene ja, men se også på hvordan resten av tippeligaen har utviklet seg! Sogndal, og Bodø glimt på 2 og 3 plass... Dette viser jo at Viking,stabæk og molde, de tiligere konkurentene til Rosenborg er falt litt av i år... Hvem skal da ta poeng fra Rosenborg? Dermed taper Roenborg bare poeng når de selv spiller elendige kamper, og kan ta poeng selv når de spiller dårlig! Kan være slik...men vi får vente å se! Resultatene er jo uansett blitt dårligere de siste kampene! En medgangsbølge som kanskje tar slutt???
Uansett, enten de er like gode som før eller ikke, så liker jeg ikke det jeg ser... Fridtjof legger alt for stor vekt på det defansive! Rosenborg har bestandig vært et offansivt lag med målet om å kunne spille: Artig,attraktiv og publikumsvennlig fotball!!! Det er ikke det de gjør nå... Noe som gjør meg litt deppa... Uten den filosofien er ikke Rosenborg det samme laget! Er det noen som liker at Rosenborg er blitt et mer defansivt lag..? Neppe, de var jo uten tvil minst like gode under Eggen!!! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 11.08.2003 14:33 Post subject: |
|
|
Har du ikke merket at de gangene vi må forsvare oss, så gjør vi det mye bedre enn før? Vi gjør på langt nær like mange defensive tabber lengre. Vi slipper inn langt færre mål enn tidligere. Riktignok er jeg også bekymret for at vi til tider ligger for langt bakpå fra start, og det blir for tungt å snu spillet. Er nok litt redd for at det offensive spillet lider litt som følge av mye fokus på det defensive. Men likevel, vi vinner kamper, og vi scorer fortsatt mål. Vi vant 4-0 over Bohemians. Det er da ikke så værst. Vi vant 1-0 borte mot irene. Det er også bra. Vi kan da ikke forvente festfotball i hver eneste kamp? Det som er mest bekymringsfullt er at Champions League virker viktigere for spillerne enn tippeligaen, og at Åge Hareide virker for trangsynt til å se at det er noe galt i 2-2 på hjemmebane mot Brann!!! _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
SITATET |