English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Italiensk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2020 19:51    Post subject: Reply with quote

Solskjær er rimelig hands-on på feltet visstnok. Tror egentlig det er mest engelske managere som i stor grad overlater det meste av treninger til støtteapparatet.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 12.08.2020 15:47    Post subject: Reply with quote

Satt og leste denne nettopp:

https://www.nrk.no/sport/...1.15119701

Er det noen med peiling på italiensk fotball som kan belyse hvorvidt det er riktig eller en misoppfatning at italiensk fotball er kynisk og defensiv. Jeg har jo opplevd det slik, mest fordi jeg har sett landslaget på 90- og tidlig 2000-tallet.

Det har jo vært en oppfatning at spansk fotball har vært mer spillende og ballbesittelse enn feks engelsk fotball. Men dette er nok mest preget av at «folk flest» ser Madrid og Barcelona, ikke fordi de vet stort om lagene i ligaen for øvrig.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 12.08.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Det har vel vært en stor endring de siste 5 - 10 årene når det gjelder klubblag og offensiv og angrepsvillig fotball. Slik at det har nok vært ganske store endringer på den fronten.

Nå håper jeg at Inter skal fortsette sin fine utvikling, og at AC Milan kan begynne å vokne som storklubb da Serie A mangler noen ordentlige utfordrerne til Juventus for å bli et enda bedre produkt enn det allerede er i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.08.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Er det noen med peiling på italiensk fotball som kan belyse hvorvidt det er riktig eller en misoppfatning at italiensk fotball er kynisk og defensiv. Jeg har jo opplevd det slik, mest fordi jeg har sett landslaget på 90- og tidlig 2000-tallet..


Sjøl har jeg alltid hatt en forkjærlighet for Serie A som startet når Tv3 hadde rettighetene for sånn 30 år siden.

Jeg synes det er en myte. Selv om det er en myte med en rot av sannhet som stammer fra 60-tallet under Catenaccio. Milan og Juventus på 90-tallet var alt annet en defensivt. I VM og EM er fotball generelt mere defensiv enn klubbfotball uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 04.10.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Serie A i år ser ut til å kunne bli uhyre spennende med et Juventus som har hatt en fallende tendens de siste årene og en del virkelig spennende utfordrere i Inter og Atalanta. En scudetto på sistnevnte hadde vært utrolig morsomt.

Nå klokken 15:00 er det en godbit med Lazio - Inter og senere i kveld er det Juventus - Napoli og for oss nordmenn så får kanskje Hauge debuten for AC Milan mot Spezia klokken 18:00.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.10.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Blir ikke noe Juventus - Napoli i kveld ser det ut som. Meldes at Napoli ikke kommer til å dukke opp i Torino grunnet koronaproblemer. Noen spillere har testet positiv og de skal visstnok ikke ha fått lov til å reise til Torino av sine egne lokale helsemyndigheter. Juventus har derimot tenkt til å stille opp på banen i kveld og ettersom Napoli ikke ser ut til å få et "gyldig fravær" (utrolig nok) så blir Juventus trolig tilkjent en 3-0 seier.

Minst to spillere som skal være positive i Napoli leiren og siden de da har mer enn nok spillere til å stille 13 man så får de ikke kampen utsatt av Serie A ledelsen.

En klubb hvor det står enda dårligere til er Genoa. Minst 20 personer skal være smittet der hvorav 19 skal være spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.10.2020 18:32    Post subject: Reply with quote

Hauge får sin debut etter 70 min i dag på stillingen 1-0 til Milan over Spezia. 20 min igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 04.10.2020 18:41    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som han ødela veldig etter innhoppet. Milan har gått fra 1-0 til 3-0 etter ti minutter med Hauge på banen.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.10.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt effekten.
Back to top
View user's profile Send private message
SvenO
Junior


Joined: 16 May 2014
Posts: 42

PostPosted: 04.10.2020 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg sÃ¥ kampen og han klarte seg bra. Jeg er Milanfan sÃ¥ dette er storveis 👍👍👍
_________________
http://www.norwayrock.net
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 14.10.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Blir ikke noe Juventus - Napoli i kveld ser det ut som. Meldes at Napoli ikke kommer til å dukke opp i Torino grunnet koronaproblemer. Noen spillere har testet positiv og de skal visstnok ikke ha fått lov til å reise til Torino av sine egne lokale helsemyndigheter. Juventus har derimot tenkt til å stille opp på banen i kveld og ettersom Napoli ikke ser ut til å få et "gyldig fravær" (utrolig nok) så blir Juventus trolig tilkjent en 3-0 seier.

Minst to spillere som skal være positive i Napoli leiren og siden de da har mer enn nok spillere til å stille 13 man så får de ikke kampen utsatt av Serie A ledelsen.


Endte med at Juventus nå har fått tilkjent 3-0 seier mens Napoli i tillegg har fått 1 poeng i trekk. Greit å gi Juventus seieren men synes det er i overkant strent å gi Napoli 1 poeng i trekk.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.10.2020 16:52    Post subject: Reply with quote

Det er ikke italiensk om det ikke er noe litt ekstra...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.11.2020 22:42    Post subject: Reply with quote

Glimt seriemester og da må selvfølgelig Hauge krone kvelden med sin første Serie A scoring. Scoret 3-1 på overtid borte mot Napoli.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.12.2020 02:10    Post subject: Reply with quote

Morsomt at Hauge fortsetter å imponere. Bare et spørsmål om tid før han får prøve seg fra start i ligaen nå. Det er jo ikke hvilket som helst lag han spiller på for tiden heller, AC Milan har jo etter mange dårlige år nå de siste 6 månedene vært Italia beste lag.

Er vel en av grunnene til at Hauge har fått en bra start, det at han gikk fra et Glimt i medvind til et Milan i medvind.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2020 16:26    Post subject: Reply with quote

Ja, artig å følge Hauge. Norge har plutselig (?) fått en del framvoksende stjerner i europeisk fotball. Tenker da særlig på Haaland, Ødegaard, Hauge, Berge, (Ajer?), osv. Det må vel også bety at det norske landslaget har en lysere framtid?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Atalanta-spøkelset slo til igjen for Milan: 0-3 på San Siro like før slutt.

Heldigvis for Hauge og gjengen ser Inter ut til å nøye seg med 0-0 i Udine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.02.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Litt tyngre periode for Hauge nå. Ryktes at han droppes fra EL troppen til Milan. Startet 3 kamper på rad etter nyttår men har så blitt sittende på benken de to siste seriekampene og siste cupkamp. Ikke vært sist/nest sist på et mål siden 10 desember.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.02.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Juventus spilte visnok med 35 år gamle Alexsandro Ferreira som venstreback i dag.
Finner ingenting om denne spilleren noenplass kun en 35 år gammel høyreback kaldt Alex Ferreira som la opp i 2016.

Snedig disse troppene i Italia, kanskje det ikke er for seint for min del alikevell xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.02.2021 00:34    Post subject: Reply with quote

Hvor fant du den informasjonen?

EDIT: Ser at det har blitt noe krøll en plass ja, da TV2-sporten sin live-funksjon har en 35 år gammel spiller ved navn Alex oppført som venstreback i stedet for Alex Sandro. VGLive har dog riktig navn.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 03.02.2021 07:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel om mulig den eneste som ikke har latt meg begeistre av Hauge.

Synes han har vært noe heldig og puttet noen "enkle mål" i starten.
Enkle i den forstand i forhold til motstander.

Han har svært lite å spille på, og er nå blitt avslørt på et veldig begrenset repertoar..
Samme finten hver gang.. konstant det samme..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 03.02.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Jeg er vel om mulig den eneste som ikke har latt meg begeistre av Hauge.


Det kan nok stemme.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 03.02.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Hvor fant du den informasjonen?

EDIT: Ser at det har blitt noe krøll en plass ja, da TV2-sporten sin live-funksjon har en 35 år gammel spiller ved navn Alex oppført som venstreback i stedet for Alex Sandro. VGLive har dog riktig navn.


SKjønte nesten det var sånn, men så lå han inn i troppen til Juventus på nettavisen også så da begynte jeg å stusse Razz
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 03.02.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
Jeg er vel om mulig den eneste som ikke har latt meg begeistre av Hauge.

Sjokk at dette kommer nå og ikke da han faktisk scoret og gjorde flere gode kamper på rad Rolling Eyes
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.02.2021 17:24    Post subject: Reply with quote

Merkelig prioritering av Milan. Hauge får vel ikke flere sjanser i Serie A enn EL, og har jo prestert bra i EL. Så kommer spillere som er lånt inn samt spillere som er på vei ut foran ham på EL lista. Det kan ikke bety noe annet enn at man ikke er fornøyd med ham.

Men han har jo gått fra meget bra prestasjoner til veldig dårlige prestasjoner så at han holder på å falle fra er jo pga av det så klart. Sett det meste av kampene hans og de kampene han har spilt den senere tid har ikke vært så veldig bra. Samtidig har ikke lagkameratene gitt ham ballen til rett tid ofte heller, og Hauge virker å være litt rådvill der ute i forhold til sine valg, mens i BG var alle klar over sine roller 100%. Det kommer vel til å bli bra når han snakker bra italiensk og er vant til hvilken fotball Milan skal spille.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 03.02.2021 18:51    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
niccolai wrote:
Jeg er vel om mulig den eneste som ikke har latt meg begeistre av Hauge.

Sjokk at dette kommer nå og ikke da han faktisk scoret og gjorde flere gode kamper på rad Rolling Eyes


Har sett alle kamper med Hauge i Milan.
Foruten å score som mot Praha og Celtic.. samt mot litt labre lag i serie a har han ikke vært spesielt god.. tenkte det var greit å belyse det nå, siden dette kommer som et "sjokk" for mange

Hauge har vært usynlig foruten de involveringene. Mener han har vært mer heldig enn bra.

Så overasket meg null at dette nå skjer... hadde vært tribunen på han nå, hadde det ikke vært for at Serie A kan ha 13 stk på benk
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45, 46, 47  Next
Page 44 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb