English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Studieturer

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 17.12.2006 21:24    Post subject: Studieturer Reply with quote

Gjorde ett kjapt søk på studietur og studieturer og fant ingen tråder om emnet, bare noen tråder der det var nevnt, så tenkte vi kunne bruke denne for å diskutere litt om de har vert, og hvor vi mener de bør ta seg en tur for å utvikle klubben videre.

Om vi går tilbake til 90-tallet så hadde de seg vel noen turer til IFK Gøteborg for å lære om hvordan hva de hadde gjort feil. Og i år så reiste vel PMH til bl.a. Chelsea for lære av de også.

Mitt personlige ønske er at de gjør som Klinsmann gjorde med det tyske landslaget, nemlig å ta seg en tur til USA for å lære av nye treningsmetoder av amerikask-idrett da jeg tror vi kan ha stor nytte av dette. Han hentet jo bl.a. inn noen amerikanske trenere for å hjelpe han gjorde han ikke det da? Hva med å sende SMH på en studietur bort der f.eks. neste sommer?

Mitt inntrykker at de har vert på endel turer for å utvikle folkene "på Brakka", men ikke på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 17.12.2006 22:07    Post subject: Reply with quote

Han dro vel til Chelski og Lyon ja..
Angående amerikanske idretten så tror jeg ikke vi har så mye å lære akkurat, men hva hinter du til? Gjenerell idrett, Sprint osv.?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 17.12.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Quote:
Mitt inntrykker at de har vert på endel turer for å utvikle folkene "på Brakka", men ikke på treningsfeltet.

Godt poeng, der har været mange "studieturer" for at utvikle ledelsen af klubben generelt, men knapt så mange som har til formpål og udvikle træningsfeltet.
Der er sikkert mye og hente i udlandet på den fronten, specielt på den tekniske delen er der vel en del lande som kan lære os et og andet.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 17.12.2006 23:57    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Han dro vel til Chelski og Lyon ja..
Angående amerikanske idretten så tror jeg ikke vi har så mye å lære akkurat, men hva hinter du til? Gjenerell idrett, Sprint osv.?

Det gjelder igrunn alle idretter der borte, selv om det de gjør på bana ikke alltid er det samme så er grunnleggende ting som spenst, hurtighet og styrke og balanse felles faktorer for så å si alle idretter her i i verden og jeg tviler ikke ett sekund på at fotball har endel å lære av lag i f.eks. NFL eller NBA. Vi kopierer selvfølgelig ikke komplette treningsprogrammer, men ser på ting som passer oss.

På samme måte som H&H har utviklet system for kondisjon har de garantert utviklet systemer for styrke, balanse og hurtighet der borte.

Som sagt så hadde Klinsmann god effekt av det å hente inn amerikansk ekspertise til Tyskland, og han fikk også skryt av spillerene for å gjøre dette. Og det vil i mine øyne passe fint inn i den"idrett er vitenskap"-vegen som PMH startet å kjøre når han tok over klubben.
Back to top
Gina Krog
Senior

PostPosted: 18.12.2006 04:22    Post subject: Reply with quote

Amerikansk fotball har lite til felles med fotball, og der er det lite å hente. Spillerne er høyt spesialiserte, og de utsettes for helt annen type belastning enn i fotball. Det området en har mest å hente på er det vanvittige avanserte data analyseverktøyene de har, men overføringsverdien er ikke veldig stor likevel fordi det er lite faste situasjoner i fotball. Dødball muligens.

Basket derimot er faktisk ganske likt fotball når det gjelder belastning og der er det mye å hente. Litteratur om utholdenhet/styrke i fotball referer ofte til forkning innen basket.

Den ene halvdelen av H+H er styrkeeksperten. ( Hoff )
Back to top
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 18.12.2006 06:17    Post subject: Reply with quote

Tja, jeg vil da si at en fotballspiller kan ha god nytte av hurtigheten, fotrappheten og balansen til recieverene og ?runningbackene? i NFL.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.09.2007 13:33    Post subject: Reply with quote

Noen som husker hvilke klubber Eggen besøkte i sommer? Kommer sjøl ikke på andre enn Werder(?) og Schalke.

Brann på sin side skal besøke FCK, Red Bull Salzburg, Basel og Elfsborg i høst:

- Vi håper å få nye ideer til sponsorkonsepter, markedsføring, økonomistyring - og selvsagt også når det gjelder sportslig tilrettelegging, sier Bjørn Dahl.

Les mer: Drar på europaturné for å lære
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2007 13:41    Post subject: Reply with quote

RBK har også mye å lære av FCK når det gjelder utenomsportslige investeringer. Faktum er at fotball-delen av Parken S & E går med gigantunderskudd hvert år som dekkes av overskuddet til andre deler... FCK har Lalandia, hvorfor har ikke RBK et lignende senter på feks Oppdal?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2007 13:47    Post subject: Reply with quote

Red Bull Salzburg. Skumle greier. Jeg håper ikke Brann går så langt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb