English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 24.03.2024 10:12    Post subject: Reply with quote

Det stemmer sikkert. En kjapp sjekk sier at halvparten av de 104 sidene i denne tråden er kommet de to siste sesongene. Samtidig vil jeg tro at dagens oppvoksende i gult sannsynligvis ser RBK mer som et av lagene i mengden. Det fyres jo bra mot TIL, men nå går vi inn i sesong seks på rad hvor det aller viktigste er å slå Molde. Det setter nok sine spor. To tapte cupfinaler vil nok også "hjelpe på". Min egen foreldregenerasjon har fortsatt et agg mot LSK etter den forsmedelige 77-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5477

PostPosted: 24.03.2024 11:39    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Ja det kan selvsagt skje, og man er så klart mer opptatt av å slå topplag enn bunnlag. Glimt kommer til å være gode i mange år fremover, så et stabilt rivalforhold kan oppstå, særlig hvis mange Glimt-fans er som han her inne og har samme forhold til oss som til Tromsø. Blir litt som Viking, som også ser på oss som en rivalklubb, noe som vi først oppdaget da Twitter oppsto. Very Happy



Viking-caset var jo veldig fornøyelig, enig i det.
Ellers så er det litt annerledes med RBK og BG som hhv historisk og nå presterer på andre nivå enn Viking. I den sammenheng syns jeg forsøk på latterliggjøring av BGFE fremstår litt malplassert og mer som et uttrykk for gryende mindreverdighetskompleks blant RBK-supportere. Vi er bra dyktige til å slå oss på brystet over det klubben tidligere har prestert, men kan med fordel rette blikket fremover i større grad og heller la oss inspirere av det som skjer nordpå. Setter stor pris på kommentarene fra BG-supporterne her inne som oppleves som en berikelse for forumet, særskilt sett i forhold til vif-supporteren som har outsourcet det meste av tankevirksomheten sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18499

PostPosted: 24.03.2024 11:54    Post subject: Reply with quote

Enig i mye du skriver, men det har jo ikke så mye å gjøre med innholdet i mine innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5477

PostPosted: 24.03.2024 11:58    Post subject: Reply with quote

Isåfall leser jeg for mye inn i kommentarene over og det er min kommentar som er malplassert, beklager for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1188
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2024 13:52    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Samtidig vil jeg tro at dagens oppvoksende i gult sannsynligvis ser RBK mer som et av lagene i mengden.


Må være veldig unge supportere i så fall. Ser man på oversikten over seriemestere siste 10 år er det 4xRbk, 3x m***e og 3 x BG.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.03.2024 14:24    Post subject: Reply with quote

2023: 9. plass (Glimt 1, Brann 2, Tromsø 3, Viking 4, Molde 5)
2022: 3. plass (Molde 1, Glimt 2)
2021: 5. plass (Glimt 1, Molde 2, Viking 3, LSK 4) 9p bak medalje
2020: 4. plass (Glimt 1, Molde 2, Enga 3) 3p bak medalje
2019: 3. plass (Molde 1, Glimt 2)

Så jeg tror ikke så veldig mange ser på Rosenborg som et lag i mengden enda. Så med mindre det er alle lag utenom Molde, som er eneste lag som stabilt har vært i toppen sammen med Glimt siste 5, og TIL, som av naturlige grunner ikke er et lag i mengden, så kan jeg være med på at Rosenborg muligens blir sett på som et lag i mengden. Rosenborg har vært det tredje beste laget siste 5 sesongene til tross for at vi har underprestert/ikke levd opp til forventningene.


Snittplassering siste 5 sesongene.

Glimt 1,4
Molde: 2,2
RBK: 4,8
Viking: 5,8

Tromsø, Vålerenga, Brann og Lillestrøm har alle rykket ned til OBOS i løpet av de siste 5 sesongene. Rosenborg har dog ikke vært i gullkampen siste 5 sesongene, men som sagt hvis Rosenborg er et av lagene i mengden for unge Glimt-supportere så vil jeg påstå 13 av 15 lag er lag i mengden i ES for disse supporterne. Jeg tror heller at mange er litt for farget av fjorårets meget skuffende sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1188
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2024 14:54    Post subject: Reply with quote

Er vel også en faktor at de fleste glimt-supportere ikke brydde seg om (norsk) fotball for 5 år siden.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 24.03.2024 15:29    Post subject: Reply with quote

@waterfalls: Mulig jeg burde brukt en annen formulering, men er man feks konfirmant og Glimtsupporter, så er det nok først og fremst kampene mot Molde som betyr noe i tillegg til TIL. For meg som husker alle tapene fra 90- og 00-tallet blir RBK aldri noe lag i mengden, tvert imot. For min del tenker jeg jo rivalisering, i tillegg til geografisk beliggenhet, også skapes av minneverdige kamper og kontroverser. Det er nok en grunn til at Forza Tromsø som for første gang klarte å fylle bortefeltet på Aspmyra i fjor, nå har solgt ut et utvidet bortefelt to måneder før 16.mai.
Personlig synes jeg de siste årenes suksess har tatt litt glansen av slaget om Nord-Norge. Før vi begynte å vinne noe, var disse kampene nesten cupfinale, og en tiendeplass var helt grei om vi havna over TIL. I de siste årene har det vært så mange store kamper. Det har vært så mye viktigere å slå feks Molde, samt å lykkes i Europa.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 205

PostPosted: 24.03.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Jeg syns det BG har gjort mot TIL er drøyt. Hvis storebror Yttergård Jensen har en katt, så er det nær sagt at pus kunne blitt dratt med dragsuget
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3951
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.04.2024 23:34    Post subject: Reply with quote

Daniel Berntsen dratt ut fra skyggene dal til Bg gitt...
Jaja, skal ikke se bort fra at det er noe igjen i den kroppen heller.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 03.04.2024 23:58    Post subject: Reply with quote

Han skal vel bli en del av støtteapperatet primært, og heller bidra som reserve i nødstilfeller, mener jeg å ha lest.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 04.04.2024 11:01    Post subject: Reply with quote

Er ikke til å begripe at han er 30 år. Spilte ikke ikke han her da Alexander Ødegaard, Daniel Braaten og den gjengen holdt på? Og han var vel ingen ungfole da heller.

Jeg ville gjettet at han hadde passert 40 år på quiz.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5477

PostPosted: 04.04.2024 11:31    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at det var i 2011 han var her, men tok så en sjekk på wiki og der står det 2012-2014.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 04.04.2024 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg ville gjettet 2005, men skjønner jo at det ikke kan stemme når han tydeligvis er født etter Lillehammer-OL.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 04.04.2024 11:58    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Han skal vel bli en del av støtteapperatet primært, og heller bidra som reserve i nødstilfeller, mener jeg å ha lest.


Jobber allerede i Glimt-akademiet, og er med på trening, så kan jo skjønne at de har lyst til å ha spillerlisensen hans i klubben som nødreserve.

Hedon wrote:
når han tydeligvis er født etter Lillehammer-OL.


Ikke rart du roter med når han var her om du tror 1993 er etter Lillehammer-OL.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 04.04.2024 12:23    Post subject: Reply with quote

Snedig signering. Greit nok å hente billig og kortreist dekning på kort sikt, men har BG virkelig ikke noen juniorspillere på midtbanen som kan få spille borte mot Brønnøysund? Prioriteringsrekka for stallspillere i BG om dagen virker å være Tromsø -> Junkern -> Øvrige akademier i landet -> Utlandet -> Eget akademi.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 04.04.2024 12:30    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Ikke rart du roter med når han var her om du tror 1993 er etter Lillehammer-OL.

Jeje. Som du skjønner gjør jeg ikke mye research her. Var noen som skrev på Twitter i går at han var 94-modell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1863

PostPosted: 05.04.2024 01:15    Post subject: Reply with quote

https://www.an.no/hvis-de...-4-1938276
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 05.04.2024 09:43    Post subject: Reply with quote

Jeg får de ja vu fra hvor vanskelig det var for våre spillere å komme seg inn på laget på slutten av 90-tallet. Det var en lang periode hvor Øyvind Storflor var den eneste som var i nærheten av et innhopp her og der. Til slutt var dette en av de medvirkende årsakene til at vi stagnerte og ikke taklet å fornye oss.

Glimt-fansen har vært veldig skråsikre på at treet deres vil vokse inn i himmelen. Jeg mener at de kan lære et par ting av oss.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.04.2024 12:17    Post subject: Reply with quote

Skal sies det finnes Glimt-supportere som er kritiske til signeringen av Berntsen og hvordan akademiet deres blir styrt (eller mangel på styring virker det som).
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 05.04.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Det er ganske mange av oss som er bekymret for at det nå nesten er umulig å ta steget fra akademi til A-lag. Glimt skal tross alt bestå den dagen KK forsvinner. Berntsen-retur er en sak som sannsynligvis ikke styrker A-laget, men der den negative symbolverdien er stor.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 09.04.2024 17:40    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Snedig signering. Greit nok å hente billig og kortreist dekning på kort sikt, men har BG virkelig ikke noen juniorspillere på midtbanen som kan få spille borte mot Brønnøysund? Prioriteringsrekka for stallspillere i BG om dagen virker å være Tromsø -> Junkern -> Øvrige akademier i landet -> Utlandet -> Eget akademi.


Unggutten Teo Ingelæ starter i dag som sentral midtbanespiller mot Brønnøysund.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 09.04.2024 17:42    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Det er ganske mange av oss som er bekymret for at det nå nesten er umulig å ta steget fra akademi til A-lag. Glimt skal tross alt bestå den dagen KK forsvinner. Berntsen-retur er en sak som sannsynligvis ikke styrker A-laget, men der den negative symbolverdien er stor.


Dette kan diskuteres. Kommer opp spillere fra akademiet som ender opp på et A-lag, men riktig at det ikke er så mange i Glimt.

Men selvsagt blir skrittet stort når A-laget pt er ett av Skandinavias beste lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 103, 104, 105
Page 105 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb