English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

BG har signert en svenske fra Degerfors i Superettan, Axel Lindahl. Høyre midtbane, 1 mål og 10 assist forrige sesong, 25 år.

Annonsert på dette viset Smile :

https://twitter.com/Glimt....aWFDgHgX2
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Nå har BG sagt nei til Genoa også (Junker). For et drama dette ble da. 20 millioner tvert + 5 ekstra om div. bonuspunkter oppfylles.

Edit:

Leser på VG. At det går an. Disse agentene altså.

https://www.vg.no/sport/f...e-lignende


Last edited by Pappelg on 01.02.2021 22:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.02.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Også en overgang med potensielle haker. Når 17 millioner, altså den definitive brorparten, avhenger av at de ikke rykker ned, skjønner jeg det blir vel skummelt. Tydeligvis ikke lett å få til noen solid og god avtale for tida om man ikke er en stor spiller eller klubb.

Blir festlig å se Junker i år, da. Spent på om han klarer å riste det av seg og forholde seg profesjonelt til kontrakten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.02.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

25 millioner der 20 er garantert rett inn på konto for Junker som helt sikkert blir felt av krampegråt å vintedepresjon og vil ha 0.0% Motivasjon, ja dette synes jeg har to tapende parter akkurat nå.

Kan på EN måte forstå at Glimt har råd til å takke nei i utgangspunktet, men her synes jeg de bryter løftet de har gitt til spilleren (om det stemmer som Junker har sagt).

Trist, mest for Glimt som sikkert ender opp med en spiss blottet for motivasjon og en verdi nærmere 2.5mill til neste vindu.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 01.02.2021 22:08    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Også en overgang med potensielle haker. Når 17 millioner, altså den definitive brorparten, avhenger av at de ikke rykker ned, skjønner jeg det blir vel skummelt. Tydeligvis ikke lett å få til noen solid og god avtale for tida om man ikke er en stor spiller eller klubb.

Blir festlig å se Junker i år, da. Spent på om han klarer å riste det av seg og forholde seg profesjonelt til kontrakten.


Om det stemmer skjønner jeg det, men om det stemmer at de var garantert 20mill + bonus skjønner jeg det ikke.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Les her:

https://www.vg.no/sport/f...e-lignende

Agenten har tydeligvis overkjørt klubben helt på en desperat måte uten noe respekt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.02.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

VG wrote:
Jeg har ikke sett familien min på 14 dager. Jeg har ikke sovet i samme seg to netter på rad. Jeg kjemper og kjemper og kjemper, har sovet i snitt fem timer og vært på telefonen i snitt ti timer per dag den siste uken. Likevel er det så lite respekt for jobben man gjør


... sier altså agenten Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 01.02.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Hahaha, ja det er HAM det er synd på vettu Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 01.02.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Mulig å opprette en form for svarteliste blant agenter i Norge?
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 01.02.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Når spilleren er så tydelig på at han ikke ønsker å være der så tror jeg både klubb og spiller er tjent med å finne en løsning for et klubbskifte.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 01.02.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Plutselig ble det storm rundt Bodø/Glimt gitt. Den fantastiske klubben, med organisasjonen som er så utrolig profesjonell i alt de foretar seg sliter, og blir skjelt ut av egne spillere.
Glimt, som i det siste har blitt framstilt som «benchmark» på hvordan en fotballklubb i Norge skal drives. Alle har skrytt Glimt himmelhøyt opp skyene den siste tiden. Nå får de plutselig oppleve medaljens bakside. Masse negativ omtale fra egne sinte og frustrerte spillere, om brutte løfter, og avtalebrudd .
Skyld gjerne på salgskåte agenter som kaster glør i øynene på pengehungrige spillerne, men det har alltid vært en del av gamet..
Som nyslått seriemester får Bodø/Glimt for første gang kjenne litt på det trykket RBK som Norges ledende klubb har levd med i flere tiår.
Bare en måned etter at fjorårets serie ble avsluttet, er helvettet løs der oppe i nord, med flere missfornøyde spillere som ønsker, eller krever å bli solgt.
Det blir spennende å se framover, hvordan de takler presset, og det å holde spillere som Junker og Lode motivert til å gå løs på sesongforberedelsene, når de begge føler seg ført bak lyset av klubbens lovnader og avtaler
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 01.02.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Når spilleren er så tydelig på at han ikke ønsker å være der så tror jeg både klubb og spiller er tjent med å finne en løsning for et klubbskifte.


Fotballen er tjent med at spilleren blir satt til å trene med jr-laget, blir satt på benken for 2.-laget og får bot for hver bidige trening han mister og for hvert sutrete ord i media. Det skjer ikke, men det hadde vært det beste for fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 01.02.2021 22:54    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Mulig å opprette en form for svarteliste blant agenter i Norge?


Den finnes allerede, og livsvarig æresmedlem er.... *trommevirvel*...

Arrow JIM SOLBAKKEN
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 01.02.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

Fin link som pappelg poster. Bør leses av alle som mener Glimt har opptrådt uredelig eller uproft i denne saken.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.02.2021 00:14    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Henning wrote:
Han daglige lederen i Glimt virker veldig useriøs, har hatt samme "morsomme" stilen i andre intervjuer også.


Kan opplyse deg om at vi har knapt sett en mer seriøs og profesjonell leder i en norsk klubb på lenge. Han skal ha mye av æren for at det har gått så bra siden han kom til klubben.


Lær av oss: Ikke gå i Bratseth-fella.

I flere år har fans og trøndere forgudet flere personer rundt klubben for at de har gjort så god jobb, men i realiteten er det kun Eggen som har æren for alt. Det er ingen andre som løftet klubben hverken Bratseth, Skutle eller noen andre. De levde på Eggen og fikk mye ære for å være meget middelmådig.

Jeg ville nok avventet den hyllesten og sett hva skjer når Knutsen ikke er der.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 02.02.2021 00:27    Post subject: Reply with quote

Aspmyra wrote:
Mulig å opprette en form for svarteliste blant agenter i Norge?


Her kaller vi den bare Jim Solbakken
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2547

PostPosted: 02.02.2021 07:40    Post subject: Reply with quote

Quote:
– I løpet av de siste ukene har vi vært i flere forskjellige land med mange ulike klubber, og hver eneste gang er dette det store.


Generelt bra svar på tiltale fra B/G, som virkelig viser en agent som har stått på og jobbet for klienten sin (med klientbriller og eurotegn i øynene).

Å starte med sitatet øverst er urimelig. De spiller ned hva som er de fleste norske fotballspilleres mål og drøm. Cash. For 99,9% er ikke gode nok til å vinne noe i større ligaer. Unødvendig å skape mer avstand til Junker og resten av stallen som vil ut og tjene godt noen år.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 02.02.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Merkelig hvordan B/G har opptrådt i denne situasjonen. For de som ikke forstår hvorfor Junker klager når han har satt navnet på pennen i flere år - så er det så enkelt som at dette er en «kompensasjon» for at for eksempel utkjøpsklausuler ikke finnes - slik at B/G får nok penger. Uten at denne éne saken nødvendigvis får så altfor mye å si, så tror jeg at B/G må være forsiktige med å komme i flere lignende hendelser - slik at enkelte faktisk unngår å gå dit.

Når det er sagt, så tror jeg ikke noen av partene vinner på at situasjonen ble som den ble - og de kan fort stå igjen som tapere begge to når det neste vinduet kommer - dersom det blir liten suksess på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.02.2021 09:42    Post subject: Reply with quote

Glimt har vist at de slipper spillere. Det er mulig at Junker og hans agent i full "muddy the water"-modus har gitt ei lita ripe i lakken, men de har fortsatt en flott CV som utvikler. Det er etterhvert mange som har gått fra "ingenting" til utenlandsproffer med svært god lønn, eller i det minste aktuelle for dette, i Bodø.

Så er det vanskelig å gardere seg mot saker som dette. Avtalene Glimt er forelagt er etter hva jeg kan se svært usikre. Junker og hans agent kjører ren propaganda hvor de anklager Glimt for å være grådige og uærlige for ikke å akseptere disse råtne tilbudene. Så får vi håpe - for fotballens del - at denne episoden slår hardere mot Junker enn Glimt. Danken var praktisk talt null og niks før han kom til Bodø, og nå har han blitt en selvutnevnt Messias som er alt for stor for klubben og det er Glimt som skylder ham hele verden for å ha blitt aktuell for større ligaer.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 02.02.2021 10:10    Post subject: Reply with quote

Det er dessverre slik fotballen har blitt. Den får frem grådighet i alle. Det er det som er så synd. Junker bør nå få seg en skikkelig lærepenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.02.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

Morsomt å følge glimt framover. Daglig leder har jo allerede hatt en meltdown ovenfor journalister pga mye trykk/oppmerksomhet.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 02.02.2021 14:52    Post subject: Reply with quote

Junker har en dårlig og overivrig agent, er det som slår meg. En overivrig agent på tiggerferd etter klubber svekker salgsobjektet.
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 02.02.2021 15:20    Post subject: Reply with quote

For noen merkelige holdninger det var her da. Junker skylder ikke Glimt noe som helst. De er bare en vanlig arbeidsgiver. Jeg har full forståelse for at han ønsker å komme seg ut både for opplevelsene og pengene sin skyld.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.02.2021 16:35    Post subject: Reply with quote

IDKFA det er jo greit, men han har jo en kontrakt og forholde seg til da.
Om det stemmer som har kommet fram rudnt budet til Genoa så er det ikke rart Glimt takker nei.
Potensielt kan de risikere å leie ut toppscoreren sin og må ehnte erstatter der de får 3mill for lånet og sikkert må betale langt over det dobbelte for en erstatter + at Junker kanskje kommer tilbake og da har de en spiss for meget.

Etter at ting har kommet frem synes jeg Glimt gjør helt rett i å stå på krava. Det hadde stilt seg anderledes om noen la 20-25mill på bordet direkte for en overgang.

Junker må finne motivasjonen igjen og leverde for han vet også at om 6 mnd kan det være bedre overganger tilgjengelig.

Synes Agenten har gjort mye rart her og muligens bør han bytte agent for dette oser junior takter lang vei.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 02.02.2021 17:09    Post subject: Reply with quote

IDKFA wrote:
Junker skylder ikke Glimt noe som helst.

Han har forpliktet seg gjennom å skrive under en kontrakt. Full overtenning av agenten og skammelig opptreden av spilleren, kombinert med en litt nordnorsk klønete opptreden av B/G gjør dette til vinterens artigste overgangsdrama. Bra at Glimt aldri lot seg presse, selv om de nå sitter igjen med en sur danske som neppe runder 10 scoringer i 21.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 103, 104, 105  Next
Page 30 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb